Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Vitamiinipuutokset ja nilvelrikko

2 posters

Siirry alas

Vitamiinipuutokset ja nilvelrikko Empty Vitamiinipuutokset ja nilvelrikko

Viesti kirjoittaja lootus75 Ma Tammi 04, 2010 4:43 am

Tervehdys!

En tiedä onko muilla samankaltaisia kokemuksia mutta ajattelin kuitenkin laittaa tänne viestiä....
Minulla on ilmennyt ainakin B-vitamiinin puutosta (oma diagnoosi) kun suupielet halkeilevat ja ovat kipeät niin ostin apteekista neurobion fortea joka lienee vahvin markkinoilla oleva B-vitamiini. Lisäksi käytössä on multivita-m tabletit la kalkki+D-vitamiini valmiste.

Kävin ortopedilla polven takia johon on aikaisemmin tehty eturistisiteen korjausleikkaus eikä siirre ole kestänyt ylipainon takia, sanottiin että siirre ei tule kestämään ennenkuin paino on korkeintaan 80kg tai alle, no nyt paino on 74kg. Polvessa on kuulunut omituista rahinaa jonka sittemmin ortopedi on varmistanut kulumaksi ja nivelrikoksi. Nivelrikkoon minulle aloitettiin Arthryll 750mg lääkitys annoksella 2 tablettia vuorokaudessa joka pitää ottaa aamuin illoin ruuan kanssa koska aiheuttaa vatsaoireita mm. ilmavaivoja ja vatsakipuja tyhjään mahaan otettuna.

Iho on venynyt aika lailla ja rasvaa on jäänyt roikkumaan vähän joka paikkaan eli kasvoihin, käsivarsiin, jalkoihin (reidet, sääret), pakaroihin, vatsa jne... eikä pienintäkään hajua miten sen saa pois kun ei ole varaa mennä yksityispuolelle rasvaimuun/rasvansiirtoon, tehdäänköhän moista julkisella puolella?

Teen keikkatöitä kaupallisella alalla enkä töissä pahemmin ehdi syömään juuri mitään ja sitten tulee korvattua energian tarvetta karkilla ja muulla epäterveellisellä helposti syötävällä kioskisapuskalla joka luonnollisesti aiheuttaa pahan olon ja tarpeen työntää sormet kurkkuun. Olisiko jollain apua tähän kierteeseen? Töissä ei ole mikroa joten omien eväiden kanssa on vähän niin ja näin. Tiedän että ajankäyttöön pitäisi kiinnittää huomiota mutta töiden jälkeen en enää juuri jaksa/ei kiinnosta lähteä lenkille tai uimahallille jos olen esim iltavuoron jälkeen kotona joskus puoli yhdentoista jälkeen illalla ja seuraavana päivänä odotettavissa kiireinen aamuvuoro.... tuntuu että pakko yrittää suklaalla pitää painoa nykyisissä lukemissa ettei putoa liian alas. liikuntaa tulee mielestäni riittävästi kun kävelen työmatkan lähes joka päivä ainakin toiseen suuntaan (1,5 - 2km) ja töissä päivän jalkojen päällä sekä parin viikon välein tulee podattua limppari/kaljakorien kanssa.
Nykyisin muutenkin tullut ihan hirveä sokerin hinku, eli sitä on pakko saada jossain muodossa vaikka pitäisi välttää, samoin on rasvan kanssa.
Ennen leikkausta oli tk-lääkärin kanssa puhetta eräästä potilaasta jolla oli rasvan hinku kirjaimellisesti eli hän oli pillillä imenyt purkista kuohukermaa ja sekoittanut siihen vielä öljyä (YÖK!) itsellä ei ihan tuohon ole sentään mennyt mutta kun katsoo suklaan ja muun rasvan määrää ravinnossa niin ei paljon puutu. On niinsanotusti menty takapuoli edellä puuhun.......

Jostain pitäisi löytää tsemppiä muuttaa tilannetta......

Minulle kerrottiin että kulumaa on senverran paljon että polvinivel tullaan todennäköisesti jossain vaiheessa joka tapauksessa vaihtamaan kokonaan mutta sitä leikkausta lykätään mahdollisimman pitkälle koska olen aktiivisesti työelämässä, eikä minulla olisi senparemmin hinkua kuin varaakaan jäädä sairaslomalle kun muutenkin olen keikkatöiden varassa eikä innosta jäädä kelan/soskun tukien varaan.
lootus75
lootus75

Viestien lukumäärä : 91
Ikä : 48
Paikkakunta : Jyskä
Registration date : 21.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Vitamiinipuutokset ja nilvelrikko Empty Vs: Vitamiinipuutokset ja nilvelrikko

Viesti kirjoittaja sinizii Ma Tammi 04, 2010 1:37 pm

Vaikka töissä ei olekaan mikroa, niin silti voit ottaa evääksi salaattia, täysjyväleipää, jukurttia, raejuustoa jnejne kylmänä syötävää proteiinipitoista ja täysjyväistä syötävää, joka varmasti on kaikin puolin parempi vaihtoehto kuin suklaa ja muut herkut. Niihän siinä tuppaa käymään, että mitä enemmän sokeria ja rasvaa syö sitä enemmän sitä tekee mieli. Ja mitä vähemmän itse ruokaa syö ni sitä enemmän tekee kaikkea muuta mieli. Jos ei jaksa liikkua ni ei jaksa työpäivän päälle, mutta ruokailuun voi kyllä kiinnittää huomiota aina. Sitäpaitsi jos sokeri ja rasva (etenki sokeri) alkaa valtaamaan ruokailuissa tilaa ei ole mikään ihmekään että väsyttää.. Hiilihydraatit väsyttää ja jos koko ajan syö jotain, niinku karkkien kanssa usein sattuu, ni sit väsyttää koko ajan.

Tohon nahkan/rasvan roikkumiseen en osaa sanoa muuta, kuin että julkisella puolella ilmeisesti leikataan niitä nahkoja, jotka selvästi häiritsee elämistä. Muussa tapauksessa lienee yksityinen ainut vastaus.
sinizii
sinizii

Viestien lukumäärä : 147
Ikä : 39
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 05.03.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa