Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Uutta Oulun suunnalta

+3
Luisfigo
V.Hepo
Rovatar
7 posters

Siirry alas

Uutta Oulun suunnalta Empty Uutta Oulun suunnalta

Viesti kirjoittaja Rovatar Ti Joulu 15, 2009 6:11 am

Olin tänään 14.12 sisätautilääkärillä eka käynnillä ja lähete on lähdössä Ouluun.
Ensin vain helmikuun aikoihin on tulossa tähystykset ym pakolliset tutkimukset ja sitten lähete lähtee.
Täytin kriteerit.Bmi korkea, nuori, 15 vuotta laihdutusyrityksiä takana ja muuten perusterve mutta odotettavissa lisäsairauksia tulevaisuudessa jos ei paino lahde.
Tällä leikkauksella halutaan siis ennalta ehkäistä tulevaa joka olisi edessä.
Pyysin että laittaa oikeaan paikkaan sen lähetteen että ei palaudu takaisin jota on tapahtunut joillekkin.Lääkäri oli tietoinen itsekin että niin on jollekin käynyt ja nyt asiaan tulee muutos että lähete menee käsittääkseni suoraan jonnekin muualle jonne se kuuluu nyt.
Tulokas kertoi että Oulussa on ollut leikkaukset seisauksissa mutta siihen olisi tulossa muutosta.
Aloittavat leikkaukset ja tarkoitus olisi lisätä.
Hän kertoi että tällä viikolla Oulusta on asiantuntia pitämäsää leikkauksista tiedotusta tai sen tapaista Rovaniemellä.Miten ja mitä jatkuu nämä.
Lääkäri myös mainitsi että siitäkin on puhuttu aivan että jossain ministeriössä tms .että tulevaisuudessa pitäsisi olla leikkaustakuu 6kk tähän leikkuulle meneville.
Niin ainakin asian ymmärsin.
Mutta ainakin jotain on tapahtumassa.
TOivotaan.
Rovatar
Rovatar

Viestien lukumäärä : 314
Paikkakunta : Lappi
Registration date : 05.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uutta Oulun suunnalta Empty Vs: Uutta Oulun suunnalta

Viesti kirjoittaja V.Hepo Ti Joulu 15, 2009 8:21 pm

Hienoa! Kauan sulla meni että pääsit Lks:n haastatteluun? Mulla huomenna tk lekuri, joten mietin että joudunko kk tolkulla oottamaan Tulokkaalle pääsyä. Nopeutuskohan Oysiin pääsy jos maksais pakolliset tutkimukset yksityisellä?
Hienoa, että vihdoin tähänkin asiaan puututaan!
Onneksi olkoon! Tuosta se sun matka alkaa!
V.Hepo
V.Hepo

Viestien lukumäärä : 92
Paikkakunta : lappi
Registration date : 07.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uutta Oulun suunnalta Empty Vs: Uutta Oulun suunnalta

Viesti kirjoittaja Luisfigo Ti Joulu 15, 2009 8:46 pm

Moi, ohi on ! Leikkas kohdallani oli 10.12, ei kannata kiirehtiä, leikkausjonossa 6-8 kk on ihan hyvä, niin saa pääpalikakin kohdalleen, koska kysymyksessä on lopun elämänajan toimenpide! Kyllä se välillä tuskastutti, mutta antoi mahdollisuuden käydä ajatuksella läpi ruokaaineita ja etenkin määriä, mä todellakin koitin niitä uuden elämän anoskokoja välillä, jotta myös silmä tottui annoskokoon. aikille leikkaukseen meneville ja jo myös leikkauspäiän tietäville sekä vasta sitä suunnitteleville: This is it! Varmaan ensi kesänä jo pääsee liikkumaan ilman nivelkipuja, no ainaski hiukan paremmin kuin nyt!

Luisfigo

Viestien lukumäärä : 89
Paikkakunta : Vantaa
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uutta Oulun suunnalta Empty Vs: Uutta Oulun suunnalta

Viesti kirjoittaja Rovatar Ti Joulu 15, 2009 9:43 pm

V.Hepo...lokakuussa 10 päivä TK lääkäri laittoi lähetteen Tulokkaalle.
Eilen tosiaan kävin Tulokkaalla ja kertoi että laittaa helmikuulla lähetteen Ouluun kun saadaan nuo pakolliset esitutkimukset pois.
Lääkäri kertoi että Rovaniemi on saanut kiitosta siitä että täällä tehdään kaikki valmistelut tutkimuksineen etukäteen ja se säästää oulun päässä aikaa.
Viime vuonna oli kuulemma 4 Roista leikattu.
Rovatar
Rovatar

Viestien lukumäärä : 314
Paikkakunta : Lappi
Registration date : 05.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uutta Oulun suunnalta Empty Vs: Uutta Oulun suunnalta

Viesti kirjoittaja V.Hepo Ti Joulu 15, 2009 11:13 pm

Vain 4! Siis niin naurettava määrä! Voi uskomatonta kuinka hiljaista tää meno on!
Mä olen nyt helmikuun alusta VUODEN muuten hommannu itteeni mihinkään. Viimeksi tänään kävin kysymässä missä se virallinen lekuri aika luuraa..todettiin vaan että voi-voi haoitotakuu ei voimassa roissa koska ylilääkäri niin todennut ja että sulle ois ehkä tulossa se aika joskus ensi keväänä!Joten menen nyt hakemaan sen lähetteen edes Tulokkaalle huomenna hieman erikautta.
Eli sää oot kyllä päässy ihanan nopsaa! Mulla mättää ihan kaikki! Sad
Toivotaan, että huomenna alkas joku ratas pyörimään eteenpäin!
Tuskastuttavan hidasta menoa verrattuna muuhun suomeen, perin melkeen naurattaakin jopa!
Onnea matkaan kaikille ja toivotaan, että tästä vauhti nopenee!
V.Hepo
V.Hepo

Viestien lukumäärä : 92
Paikkakunta : lappi
Registration date : 07.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uutta Oulun suunnalta Empty Vs: Uutta Oulun suunnalta

Viesti kirjoittaja perhonen Ke Joulu 16, 2009 1:06 am

Onnea Rovatar, nyt on matkasi vasta alkamassa. Tuo mitä kerroit Oys:sta on mukavaa luettavaa sillä siellä ei syksyn jälkeen ole mitään tapahtunut. Olisi tosi mahtavaa jos leikauspäiviä lisättäisiin ja jono saataisiin ainakin lyhyemmiksi jos se nyt on useita vuosia. Vuosi sitten minä olin samankaltaisessa tilanteessa kuin sinä nyt. En tiennyt mistään mitään ja kaikki jouduin kantapään kautta oppimaan. Tuli turhia mutkia matkaan mutta nyt olen kuitenkin jonossa ja ei auta muuta kuin odottaa.

Ja kyllä v.hepo sinäkin vielä pääset jonon jatkoksi, toisille tie tuntuu vaan olevan kivisempi. Mutta kuten itsekin sanoit tämä on sinulle useaman vuoden projekti. Sinnikkäästi vaan hommaat sen lähetteen ehkä siinä vaiheessa jono on tuntuvasti lyhentynyt, sinun onnesi on kun olet vielä niin nuori. Ja Kaunis. Smile

perhonen

Viestien lukumäärä : 56
Paikkakunta : Lappi
Registration date : 03.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uutta Oulun suunnalta Empty Vs: Uutta Oulun suunnalta

Viesti kirjoittaja Rovatar Ke Joulu 16, 2009 2:49 am

Moi taas.
TUo 6 kk hoitotakuu on aivan hullu systeemi.
TK:hon on vaikea päästä ja monella menee tuo takuu umpeen ja taas on jonon hännillä.
Minulle kävi hyvä tuuri sillä lailla että tilasin terveydenhoitajalle ajan (hänelle pitäsisi päästä viikon kahden sisällä).
Ja tämä terveydenhoitaja oli sen verran mukava että otti pienen riskin ja laittoi minulle tk:lääkärille ajan omalla luvallaan eli ylimääräisenä.Sanoi itsekin että tämä asia muuten venyy ja ei etene ja pahimmassa tapauksessa ennen joulua en pääsisi lääkärille.
No sain ajan jo parin viikon kuluttua siitä ja lähete lähti tosiaan heti LKS:SSään ja nyt on se homma ohi.
Kysyun TUlokkaalta eilen että onko se varmasti että pääsen leikkaukseen niin sanoi ainakin että kyllä tulen pääsemään aikanaan.
Toivotaan nyt että Oulussa alkaisi nopeutuun nää hommat.
Kokeilkaa terveydenhoitajan kautta.
Ja tietenki yksityinen Odl:ssä-Eikä ole kallis kun sieltä saa lähetteen melko varmasti.(40 € +13€ toimistokulut) ja Kela korvauksen jälkeen jää 40€
Kävin muulla asialla viikko sitten ja lääkäri (Joku Outi etuniminen) kysyi että olenko saanut jo lähetteen Lks:ssään että olisi laittanut senkin samalla.Mutta minulla oli jo se asia kunnossa.
Kannattaa kokeilla tätäkin.
Rovatar
Rovatar

Viestien lukumäärä : 314
Paikkakunta : Lappi
Registration date : 05.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uutta Oulun suunnalta Empty Vs: Uutta Oulun suunnalta

Viesti kirjoittaja Rovatar Ke Joulu 16, 2009 10:41 pm

Olipa nopeaa...juuri kävin maanantaina Lks:ssä Tulokkaalla ja nyt tuli jo tänään ajat valmiiksi helmikuun lopulla ja maaliskuun alkuun tehtäviin tutkimuksiin.
Mahatähystys, röntgen, verikokeet, ultrat ym.
Rovatar
Rovatar

Viestien lukumäärä : 314
Paikkakunta : Lappi
Registration date : 05.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uutta Oulun suunnalta Empty Vs: Uutta Oulun suunnalta

Viesti kirjoittaja V.Hepo Ke Joulu 16, 2009 11:56 pm

JES!
Nyt on lähete Tulokkaalle menossa(lks)! KIVA et vihdoin joku liikkuu jonnekkin suuntaan! Kantsi mennä hieman mutkan kautta.
V.Hepo
V.Hepo

Viestien lukumäärä : 92
Paikkakunta : lappi
Registration date : 07.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uutta Oulun suunnalta Empty Vs: Uutta Oulun suunnalta

Viesti kirjoittaja Rovatar To Joulu 17, 2009 1:50 am

Very Happy
HYVÄ HYVÄ !!!!!
Ja toivotaan että tuolla Oulun suunnassa on tapahtumassa jotain.
Minulle ainakin Tulokas sanoi kun kysyin että milloin minun lähete on menossa Ouluun niin sitten heti kun ne ultrat sun muut on tehty.
Ja sanoi että sillä oli odottamassa muutama ja samassa lähettää minun oman.
Smile Hyvällä tuurilla sinun omasikin on siinä samassa.
Rovatar
Rovatar

Viestien lukumäärä : 314
Paikkakunta : Lappi
Registration date : 05.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uutta Oulun suunnalta Empty Vs: Uutta Oulun suunnalta

Viesti kirjoittaja perhonen To Joulu 17, 2009 2:19 am

Hyvä V.Hepo, nyt on askel otettu. T.T suhtautuu näihin leikkauksiin tosi positiivisesti. Hänellä on pitkän ajan näkemystä ja kokemusta siitä mitä sairaalloinen lihavuus ihmisessä vaikuttaa. Vaikka vielä olisikin terve niin myöhemmällä iällä se näkyy kun ei ole voinut välttyä kulumilta, ehkä diabetekseltä, sydänsairauksilta ym. Hänen kanssaan sinä selviät kyllä omana itsenäsi. Ja niinkuin itsekin sanoit perustelet jos kysyy miksi lähete tulee sitäkautta. Voi olla ettei edes kysy.

Ravintoterapeutti onkin sitten vähän erikoisempi tapaus. Minua kohtaan oli ensin oikein kannustava ja rohkaiseva, toisella kerralla ehdotteli vain vähähiilihyd. ruokavalion avulla laihduttamista. Olen ehtinyt laihduttaa moneen kertaan ja monella eri menetelmällä, en saanut häntä näkemään samoin kuin minä itse. Ei se laihduttaminen yksistään vaan myös se painon pitäminen niin ettei enää liho.

Mutta tämä tästä. Kohta on joulu ja sitten on odotellaan kevättä. Mukavaa saada jonoon muitakin roilaisia kuin minä. Meidän pitää olla yhteydessä toisiimme ja auttaa jos tulee ongelmia.

perhonen

Viestien lukumäärä : 56
Paikkakunta : Lappi
Registration date : 03.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uutta Oulun suunnalta Empty mihin oulussa?

Viesti kirjoittaja m30/157 Ke Tammi 27, 2010 6:41 am

Hei kaikille.

Olen pitkän harkinnan jälkeen myöntänyt itselleni että leikkaus on ainut vaihtoehtoni ja kun menin 44bmi:ni kanssa työterveyslääkärille niin se lueskeli vain koneelta leikkauksesta ja tuntui oleva aika pihalla... yritin kysellä mistä lähtisin asiaa purkaan mutta en saanut oikeaa vastausta. voisiko joku kertoa mitä teen ihan ensimmäiseksi ja mihin menen ja ketä kysyn, jotta olisi oikeaa tietoa asiasta.. Kiitos etukäteen!

m30/157

Viestien lukumäärä : 29
Paikkakunta : Pohjoinen
Registration date : 27.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Uutta Oulun suunnalta Empty Vs: Uutta Oulun suunnalta

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ke Tammi 27, 2010 8:18 pm

En tiedä miten Oulussa, mutta täällä satakunnassa mennee näin ..........

Olin terveyskeskuslääkärillä ..se on pitkä juttu....mut näin jälkeen päin aateltuna on .....oma/terveyskeskus lääkärisi lähettää sut sisätautilääkärille se suosittelee/lähettää sut leikkaavalle gastrokirurgille ja hän on se joka PÄÄTTÄÄ leikataanko vai ei!
Näin Porissa!

PS: Itse kun olin menossa sisätautilääkärille......luulin, etä kyse on sappikivistä ei muusta joten tämä leikkaus GBP tuli kun salama kirkkaalta taivaalta lähti sappirakko samalla!

Tsemppiiiiiiiiiiiii
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uutta Oulun suunnalta Empty Vs: Uutta Oulun suunnalta

Viesti kirjoittaja perhonen To Tammi 28, 2010 9:34 pm

Minun tieni Oys:iin menee näin.

Terveyskeskuslääkäri laittoi lähetteen keskussairaalaan. Tällä hetkellä lähete menee suoraan sisätautipolille( silloin kirurgille, joka jäi pois koska Lks päätti tehdä alustavat ja tarvittavat tutkimukset täällä ennenkuin laittaa lähetteen). Sisätautilääkäri tutki kaikki tulokset ja katsoi sopivaksi leikkaukseen. Kävin samaan aikaan myös ravintoterapeutilla. Kun kaikki oli valmista lähete lähti. Se kirjautui obesiteettiklinikalle Oys:iin laihdutusleikkausjonoon( tämäkin oli turhaa koska siinä jonossa ollaan juuri noiden tutkimusten takia). Viimein vihdoin lähete siirtyi kirurgin hyväksynnän jälkeen prepoliklinikalle jonottamaan haastatteluaikaa ja silloin saadaan myös leikkausajankohta.

Oululaisilla oletettavasti lähete menee juuri tuonne obesiteettiklinikalle josta se etenee samaa kaavaa pitkin. Siellä jonot ovat pitkät koska gastroskopiatutkimuksia tehdään vähän. Mutta jokaiselle selviää asiat omalla ajallaan kun etenee ja tänne vain takaisin kyselemään joa tulee tenkkapoo.


Viimeinen muokkaaja, perhonen pvm Pe Helmi 19, 2010 4:15 pm, muokattu 1 kertaa

perhonen

Viestien lukumäärä : 56
Paikkakunta : Lappi
Registration date : 03.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uutta Oulun suunnalta Empty Vs: Uutta Oulun suunnalta

Viesti kirjoittaja Matias Pe Helmi 19, 2010 3:11 am

Ouluun minäkin menisin, mutta kovin on hiljaista ollut. Odotellaan nyt sitten. . .
Matias
Matias

Viestien lukumäärä : 143
Paikkakunta : Pohjoispohjanmaa
Registration date : 03.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uutta Oulun suunnalta Empty Vs: Uutta Oulun suunnalta

Viesti kirjoittaja m30/157 Ma Helmi 14, 2011 5:59 am

No niin.. Joulukuussa oli aika sisätautiläärillä joka laitto käymään vielä ravitsemusterapeutilla ( 7.2 ) molemmat anto vihreää valoa asiaan. Sain ravitsemusterapeutin puheista käsityksen, että seuraavaksi vain odotellaan leikkaus aikaa?? onko näin vai miten tämä etenee? onko muuten foorumilla montaakaan mies puolista joka olisi jo leikattu? olisi kiva kuulla miten on menny? Voi laittaa vaikka s-postilla minulle mekmek(ät)netti.fi

m30/157

Viestien lukumäärä : 29
Paikkakunta : Pohjoinen
Registration date : 27.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Uutta Oulun suunnalta Empty Vs: Uutta Oulun suunnalta

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa