Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Silikoni pallo

+2
emäntä-85
HippaHeikki
6 posters

Siirry alas

Silikoni pallo Empty Silikoni pallo

Viesti kirjoittaja HippaHeikki To Syys 24, 2009 1:01 am

Onko kellään kokemusta silikoni pallosta? eli onko kenellekään laitettu semmosta tai ollaanko laittamassa? Itse olen menossa perjantaina kyseiseen operaatioon.
Sitten kiinnostaisi pallon laiton jälkeinen olotila, jossain on väläytelty huonoa oloa/pahoinvointia, mikä on laihtumis tulos ja nopeus?
Kiinnostaa kaikki aiheeseen liittyvä, jos on nettisivuja tiedossa mistä löytyy tietoa niin linkkejä tulemaan, kaikki tieto ja omat tuntemukset kiinnostaa. confused confused confused

Kiitos jo etukäteen

T:HippaHeikki
HippaHeikki
HippaHeikki

Viestien lukumäärä : 37
Ikä : 55
Paikkakunta : Vesilahti
Registration date : 24.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Silikoni pallo Empty Vs: Silikoni pallo

Viesti kirjoittaja emäntä-85 To Syys 24, 2009 4:49 pm

Ite oon kuullu että, pallon laiton jälkeen olisi oksettava ja kuvottava olo ennenkö pallo asettuu paikoilleen. Rolling Eyes
emäntä-85
emäntä-85

Viestien lukumäärä : 31
Ikä : 39
Paikkakunta : etelä-pohjanmaa
Registration date : 26.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Silikoni pallo Empty Silikonipallo

Viesti kirjoittaja MAIV Ma Marras 02, 2009 9:47 pm

Voisitko kertoa kokemuksia silikonipallosta HippaHeikki? Onko ollut apua ja miltä pallon tuntuu?

MAIV

Viestien lukumäärä : 16
Paikkakunta : Kirkkonummi
Registration date : 02.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Silikoni pallo Empty Vs: Silikoni pallo

Viesti kirjoittaja HippaHeikki Pe Joulu 04, 2009 11:16 pm

Sori kun vastaan nyt vasta, en ole huomannut että tänne on tullut kysymys enkä oo käynyt täällä ennen kuin nyt, pahoittelen jos vastaus tulee liian myöhään.
Elikkä pallosta: mulle laitettiin se 25.9.09 eli nyt ollut hippasen yli 2 kuukautta. Keskiviikkona 2.12 kävin viimex puntarissa ja paino on tippunut 12kg eli tahti on ollut noin kilo per viikko (tämä on tietenkin yksilöllistä). Ravitsemusterapeutti sanoi (2.12) että tahti on ollut loistava, hänen asiakkaillaan on ollut puolen vuoden (siis sinä aikana minkä pallo voi olla) aikana pudotus määrä noin 10-20kg eli siis tahdissa ollaan ja vähän ylikin. Ensimmäiset päivät olivat aika huonoja, pahaa oloa ja oksentelua, tämä johtu osittain siitä etten liikkunut, kolmantena päivänä lähdin liikkeelle ja olo koheni heti. Suosittelen siis heti liikkumista mahdollisuuksien mukaan, edesauttaa pallon asettumista. Tässäpä tätä jos on vielä kysyttävää ni laitappa viestiä, yritän vierailla täällä ahkerammin. Sad
HippaHeikki
HippaHeikki

Viestien lukumäärä : 37
Ikä : 55
Paikkakunta : Vesilahti
Registration date : 24.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Silikoni pallo Empty Vs: Silikoni pallo

Viesti kirjoittaja MAIV Pe Joulu 18, 2009 7:49 pm

Missä sinulle laitettiin tuo pallo ja oliko eritysivaatimuksia? Jos oli yksityisellä, niin paljonko maksoi?

Vieläkö paino tippuu kilon viikkovauhtia?

Olen pyöritellyt päässäni näitä leikkausasioita paljon ja sen lopullisuus pelottaa? Siksi haluaisin kokeilla ensin tuota palloa ja miten sen kanssa pystyy elämään.

MAIV

Viestien lukumäärä : 16
Paikkakunta : Kirkkonummi
Registration date : 02.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Silikoni pallo Empty Vs: Silikoni pallo

Viesti kirjoittaja sinizii La Joulu 19, 2009 12:27 am

Ei kannata huolehtia gbp:n tai sleeven lopullisuudesta! Mäkin mietin sitä hirveästi ennenkuin leikkausta edes tehtiin ja sen jälkeenkin, mutta nyt kun on puolivuotta leikkauksesta mietin että mitä mä oikein mietin.Very Happy Elän IHAN normaalia elämää, ihan samanlaista kuin ennenkuin, paitsi että syön vähemmän. Ei ole mitään oloja tai ihme tuntemuksia, vaan välillä jopa unohdan koko asian ja se, että syö vähemmän tuntuu vain luonnolliselta.Smile Joten älähän huoli turhista.
sinizii
sinizii

Viestien lukumäärä : 147
Ikä : 39
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 05.03.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Silikoni pallo Empty Vs: Silikoni pallo

Viesti kirjoittaja HippaHeikki La Joulu 19, 2009 5:30 am

Tayssissa laitettiin pallo, ei ollut mitään erityisvaatimuksia, laitoin työterveyden kautta lähetettä, ja sitten lääkärille itse ehdotin pallon laittoa. Pallon laittaminen on hirveetä mutta kestää vain 15min joten sen kestää. Eikä siinä laittamisessa muuta ollut kuin se letkun nieleminen, itse olen aina ollut sihtikurkku joten se vaikeutti asiaa.

Pallon kanssa pystyy elämään ihan normaalisti, sanotaanko turhankin normaalisti, välillä unohtuu koko pallon olemassaolo. Haittapuolista sen verran (mun kohdalla, voi olla ettei muilla) että ilmavaivat lisääntyneet ja sitten minkä itse koen suurempana haittana ovat pahanhajuiset röyhtäykset. Röyhtäyksiä tulee vaan eikä niitä pysty estämään ja ne (siis ainakin mulla) haisee pahemmalle kuin pierut. En mitenkään tahdo pelotella ja senkin vaivan kanssa oppii elämään. On myös päiviä jolloin nämä eivät haittaa, itse työskentelen lasten kansaa ja kuten tunnettua "lasten ja imeväisten suusta totuus kuullaan", kertaakaan lapset eivät ole huomauttaneet asiasta joten ei syytä huoleen.
Edellisen punnituksen jälkeen oli pudonnut kilo kahdessa viikossa, eli 500g per viikko joka on ihan ok tahti.
HippaHeikki
HippaHeikki

Viestien lukumäärä : 37
Ikä : 55
Paikkakunta : Vesilahti
Registration date : 24.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Silikoni pallo Empty Vs: Silikoni pallo

Viesti kirjoittaja Palleroinen Ma Helmi 01, 2010 9:22 pm

Mua kiinnostaisi kovasti tää pallo-operaatio. Jos lääkäri alkaa naukumaan ettei semmoista kannata laittaa, niin missäköhän sen voisi yksityisesti käydä laitattamassa ja mitä semmoinen mahtaapi maksaa?

Olenko ymmärtänyt oikein, että kun pallo hengailee massussa, tulee pienemmästä ruokamäärästä täysi/kylläinen olo?
Palleroinen
Palleroinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 21.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Silikoni pallo Empty Vs: Silikoni pallo

Viesti kirjoittaja HippaHeikki Ma Helmi 01, 2010 10:38 pm

Juuri näin se toimii, eli periaate on sama kuin leikkauksessa mahaan ei mahdu kuin pieni määrä ruokaa. Itselläni olen huomannut myös sen, että rasvainen ruoka tekee huonon olon tai ei oikeastaan huonon vaan oudon olon. Pallo ei ole mikään taikakeino vaan apuväline, itsellä on paino pudonnut noin kilon viikossa.

Maksuista en osaa sanoa mitään, mulle laitettiin taysissa, ite ehdotin ja lääkäri suostu siihen vaihtoehtoon. Laughing
HippaHeikki
HippaHeikki

Viestien lukumäärä : 37
Ikä : 55
Paikkakunta : Vesilahti
Registration date : 24.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Silikoni pallo Empty Vs: Silikoni pallo

Viesti kirjoittaja MAIV Ti Helmi 02, 2010 3:01 pm

Pidetäänkö sinulla tuota palloa nyt 6 kk. Menetkö sitten leikkaukseen tai laitetaanko uusi pallo?

MAIV

Viestien lukumäärä : 16
Paikkakunta : Kirkkonummi
Registration date : 02.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Silikoni pallo Empty Vs: Silikoni pallo

Viesti kirjoittaja HippaHeikki Ti Helmi 02, 2010 9:51 pm

Juuri tuli kutsu pallon poistoon tai vaihtoon, 25.3 tulee 6kk täyteen. Leikkauksesta on puhuttu mutta päivää ei ole lyöty lukkoon joten jatkosta en tiedä. Voipi olla että ne haluaa vielä laittaa uuden pallon.
HippaHeikki
HippaHeikki

Viestien lukumäärä : 37
Ikä : 55
Paikkakunta : Vesilahti
Registration date : 24.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Silikoni pallo Empty Vs: Silikoni pallo

Viesti kirjoittaja Palleroinen Ti Helmi 02, 2010 9:55 pm

Mites, onkohan tuota palloa mahdollista saada massuun vaikka leikkauksesta on tullut kieltävä vastaus?
Palleroinen
Palleroinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 21.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Silikoni pallo Empty Vs: Silikoni pallo

Viesti kirjoittaja HippaHeikki Ti Helmi 02, 2010 10:01 pm

Nyt en osaa vastata, riippuu tietenkin minkä takia on tullut kieltävä vastaus.
Omalla kohdalla palloon päädyttiin liian korkean paino-indeksin takia, eli pallolla laihdutan leikkauspainoon. Razz
HippaHeikki
HippaHeikki

Viestien lukumäärä : 37
Ikä : 55
Paikkakunta : Vesilahti
Registration date : 24.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Silikoni pallo Empty Vs: Silikoni pallo

Viesti kirjoittaja Palleroinen Ti Helmi 02, 2010 10:12 pm

Omalla kohdalla se painoindeksi on 55, mutta kieltävä päätös tuli siitä et kun ei voida olla kuulema varmoja ettenkö ole kokeillut ihan kaikkia muita laihdutuskeinoja ensin Suspect Ei riittänyt se. että 2/3 eliniästä on mennyt yrittäessä sitä painoa pudottaa.. katkerako? kyllä! Very Happy

Nojoo, meni vähän asian ohi jo.. mutta tätä palloa tarvii kysellä lääkäriltä uudemmalti, onko siinä mitään mahdollisia haittapuolia mitkä voisi estää pallon laittamisen?
Palleroinen
Palleroinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 21.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Silikoni pallo Empty Vs: Silikoni pallo

Viesti kirjoittaja Ranskis Ma Elo 02, 2010 1:36 pm

Morjens HippaHeikki! Utelin tuolla muualla tästä palosta, ja sain vihjeen kysellä sinulta. Toivottavasti vielä seurailet tätä foorumia...
Ymmärsinko oikein .että laihdutat pallon avulla leikkauspainoon? Vai onko pallo sinulle se lopullinen juttu kuitenkin? Jos laihdutat sillä leikkaukseen, kertoisitko hiukan siitä, miten sen sen asian olet onnistunut lääkärillesi myymään, sillä sehän helpottais tosi paljon pääsyä leikkauskuntoon. Samalla näkis senkin, riittääkä pelkkä pallolaihdutus vai tartteeko sittenkin puukkoa.
Kertoile ny hyvä mies meille hiukan tarkennusta!
Ranskis
Ranskis

Viestien lukumäärä : 112
Paikkakunta : Etelä-Pirkanmaa
Registration date : 22.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Silikoni pallo Empty Vs: Silikoni pallo

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa