Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Meilahdessa leikattuja/ sinne meneviä/ muita kokemuksia

2 posters

Siirry alas

Meilahdessa leikattuja/ sinne meneviä/ muita kokemuksia Empty Meilahdessa leikattuja/ sinne meneviä/ muita kokemuksia

Viesti kirjoittaja leijoa5341 Ke Marras 01, 2017 5:00 pm

Hei, täällä kirjoittelee 46 vuotias nainen pääkaupunkiseudulta. Olen päätynyt leikkaukseen pitkien harkintojen jälkeen ja terveysongelmien lisääntyessä. Alustava leikkausaika on 8.1.Meilahdessa. IIIK
Takana vuosien jojoilut,laihdutukset ja murheet.Kilpirauhasen poiston jälkeen painonlasku ruoalla ollut aivan mahdotonta mutta 10 viikon enellä sain hyvin alas.
Onko kokemuksia painonputoamisesta kilpparin vajaatoiminnan kanssa leikkauksen jälkeen?

Mahdollisesti samoinin aikoihin leikkaukseen meneviä/ suunnittelevia?

Tää on hyvä palsta ,luettu on paljon ja opittukin.Mieli on vaan kummallinen,toisaalta oon surullinen etten onnistu ilman leikkausta ja toisaalta iloinen mahdollisuudesta terveempään loppuelämään.Painoindeksi n.37,pituutta hurjat 156. Liitännäissairauksia,verenpaine,kolestroli,uniapnea lievänä. Toivun sappirakon poistosta juuri,aiemmin on viety kilpirauhanen ja kohtu.
Kiva jos joku jaksaisi lukea/vastailla.
Tää ei ole ollu mulle helppo asia ja olenkin kertonut vain lähemmäsilleni. Embarassed Embarassed

leijoa5341

Viestien lukumäärä : 3
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 15.10.2017

Takaisin alkuun Siirry alas

Meilahdessa leikattuja/ sinne meneviä/ muita kokemuksia Empty Vs: Meilahdessa leikattuja/ sinne meneviä/ muita kokemuksia

Viesti kirjoittaja Optimisti Pe Marras 03, 2017 9:19 pm

Hei Leijoa, Minut leikattiin (GBP) Meikussa syyskuussa. Se on elämäni paras päätös - ainut asia mikä harmittaa on, etten ryhtynyt prosessiin aikaisemmin Very Happy Yksi päivä sairaalassa, kipulääkkeitä tarvitsin kahtena päivänä kotona ja sen aika on mennyt pikkumasuelämää opetellen. Meilahdessa henkilökunta oli tosi ihania ja saat varmasti vertaistukea samana päivänä leikattavista - yleensä päivän aikana leikataan 3-4 henkilöä. Itselläni paino on lähtenyt tippumaan tosi hitaasti leikkauksen jälkeen, mutta pääasia on, että se menee alaspäin Very Happy Voin syödä ja juoda kaikkea kuten ennenkin vaikkakin nykyisin annoskokoni on max 2 dl kerrallaan. Suosittelen, että kerrot esim. työpaikallasi lähimmille työkavereillesi avoimesti leikkauksesta. Itse kerroin meneväni närästysleikkaukseen (vaikka sekin vaiva hoitui samalla Very Happy). Ainakin itselläni ympäristössä aiheutti uteliaisuutta pienen pienet annoskoot eli pääset vähemmällä kun kerrot asiasta pienelle piirille. Onnea hyvästä päätöksestäsi ja olen varma, että leikkaus vaikuttaa positiivisesti myös liitännäissairauksiisi!

Optimisti

Viestien lukumäärä : 7
Paikkakunta : Porvoo
Registration date : 09.03.2017

Takaisin alkuun Siirry alas

Meilahdessa leikattuja/ sinne meneviä/ muita kokemuksia Empty Vs: Meilahdessa leikattuja/ sinne meneviä/ muita kokemuksia

Viesti kirjoittaja leijoa5341 La Marras 04, 2017 12:33 am

Hei,optimisti,kiitos vastauksesta. Juu,pikku hiljaa olen avautunut kertomaan useammalle. Mullekin oltiin laittamassa jo lähetettä aiemmin mutta siirsin tai en ollut valmis ja nyt sen aika on tullut.
Kiva kuulla Meikusta hyvää palautetta,olen menossa 14.11. tapaamaan kaikki kirurgit yms. ja leikopäivä 28.12. Ja alustava leikkaus tosiaan 8.1.Menee nopeasti tää loppuvuosi
Olitko kk enellä ennen leikkausta?
Saan varmaan ohjeistuksen nyt 14 pvä.Takana on aiempi 10 viikon eneily sairaalan valvonnassa
Saako kysyä mikä on pudotuksesi nyt leikkauksen jälkeen ja kokonaisuudessaan?
Itsekkin varaudun siihen ettei helpolla ehkä lähde tuon kilpparivajauksen myötä,tulen sitten yllättymään positiivisesti jos meneekin nopeammassa tahdissa..mutta niin kuin sanoit alaspäin on tärkein. Hyvää vointia sulle ja usko on vahva kaikkeen hyvään tällä hetkelläVery Happy

leijoa5341

Viestien lukumäärä : 3
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 15.10.2017

Takaisin alkuun Siirry alas

Meilahdessa leikattuja/ sinne meneviä/ muita kokemuksia Empty Vs: Meilahdessa leikattuja/ sinne meneviä/ muita kokemuksia

Viesti kirjoittaja Optimisti La Marras 04, 2017 11:16 pm

Ennakkokäynnillä Meilahdessa tapaat sairaanhoitajan, leikkaavan lääkärin, nukkumatin sekä ravintoterpan. Ravintoterapeutti antaa ohjeet ene-kuurille ja paino ei saisi enää ainakaan nousta ennen leikkauspäivää. Viineinen kuukausi meni nopeasti ja osallistuin myös rasvamaksatutkimukseen ennen leikkausta. Halukkuuttasi kysellään ennakkokäyntipäivällä. Tutkimuksissa menee yksi päivä ja yksi sairaanhoitaja tulee mukaan leikkaukseen, jossa tarvittavat näytteet otetaan.
Minulla tosiaan paino on tippunut hitaasti leikkauksen jälkeen. Osin se johtuu varmasti siitä, että kokonaiskalorimääräni on vain noin 800-900 kaloroa vaikka 1200 pitäisi kuulema leikkauksen jälkeen pyrkiä ja kiloja ennen leikkausta hupeni 40. Tiputin 10 kiloa ennen 10 viikon enekuurilla, enekuurin aikana 20 kiloa ja sen jälkeen ennen leikkausta vielä toiset kymmenen kiloa. Leikkauksen jälkeen kiloja on mennyt noin 8. Tässä prosessissa pää ei ole oikein pysynyt perässä 😂 Haeskelen kaupasta liian suuria vaatteita enkä nää omaa muuttunutta minää vaikka ihmiset ovatkin sen pistäneet merkille ja vieläkin ihmisten positiiviset kommentit tuntuvat oudoilta sillä tähän asti en todellakaan ole saanut positiivisia kommentteja ulkonäöstäni. Nälän- ja janon tuntemuksia minulla ei ole enää ja vettä pitäisikin juoda päivittäin kaksi litraa. Sitä on hyvä alkaa opettelemaan jo ennen leikkausta. Liikuntaa suosittelen myös - itse tykkään vesijuoksusta eli kannattaa aloittaa säännöllinen liikunta jo hyvissäajoin ennen leikkausta niin, että siitä tulisi osa normielämää, mutta tästäkin jutellaan sairaalan esikäynnillä fysioterapeutin kanssa. Toivottavasti tästä oli sinulle apua. Leikkausta ei todellakaan kannata jännittää etukäteen. Olet hyvissä käsissä ja henkilökunta Neilahdessa on upeita ja ystävällisiä.

Optimisti

Viestien lukumäärä : 7
Paikkakunta : Porvoo
Registration date : 09.03.2017

Takaisin alkuun Siirry alas

Meilahdessa leikattuja/ sinne meneviä/ muita kokemuksia Empty Vs: Meilahdessa leikattuja/ sinne meneviä/ muita kokemuksia

Viesti kirjoittaja leijoa5341 Su Marras 05, 2017 12:24 am

Sullahan on upeasti mennyt alaspäin.onneksi olkoon! Nyt kun malttaa ootella nää käynnit ..niin hyvä.Onneksi on töissä,saa muuta ajateltavaa,vaikkakin onhan tää keho (joka ei enään vuosiin tuntunut temppeliltä ) se yksi mielessä pyörivä asia. Liikunta asiat on mulla onneksi hyvin hanskassa ..jos en olisi liikkuunut aktiivisesti niin en tiedä missä pisteessä olisin.Liikunnanohjaus on ollut aiemmin myös ammattini. Malttia vaaditaan tältä hätähousulta odotteluun,,joka onneksi oikeasti on lyhyt...2kk ja h-hetki.... ja kohta meen makaamaan piikkimatolle ja rentoutumaan. Haaveilen terveemmästä elämästä,kesästä kevyempänä ja mahdollisesti biksut voisi kuulua varustukseen.Viime vuodet on kääritty kaapuihin tää kroppa..

leijoa5341

Viestien lukumäärä : 3
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 15.10.2017

Takaisin alkuun Siirry alas

Meilahdessa leikattuja/ sinne meneviä/ muita kokemuksia Empty Vs: Meilahdessa leikattuja/ sinne meneviä/ muita kokemuksia

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa