Kauriinan kauhistelut

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas

Kauriinan kauhistelut

Viesti kirjoittaja Kauriina lähetetty La Tammi 07, 2017 7:38 pm

Jospa minäkin esittäydyn. Muutaman vuoden palstaa lukenut, mutta nyt vasta saanut aikaiseksi rekisteröityä ja postata ensimmäisen kirjoitukseni.

Eli minä täällä, Kauriina 27v, lapsesta asti ylipainoinen ja jo useamman vuoden laihdutusleikkauksesta haaveillut. Viime keväänä hakeuduin tk-lääkärille pitkien pohdiskelujen ja useiden laihdutusyrityksien jälkeen. Verikokeissa ei mitään diagnoosiin johtavaa, mutta likipitäen 2-tyypin diabeetikko. Pyysin lähetteen keskussairaalaan leikkausarvioon ja sen sain. Paino ekalla käynnillä keskussairaalassa ravitsemusterapeutin käynnillä 123,1kg. 5% painonpudotus ohjeena ennen kuin leikkausta edes harkittaisiin, kesä edessä. Olo epätoivoinen. Syksyllä sitten paino kuitenkin 113,2kg. Sain lähetteen gastroskopiaan, joka suoritettiin joulun alla. Ennen skopiaa paino 109,9kg. Skopian jälkeen lääkäri sanoi laittavansa nyt minut leikkausjonoon ja ajan tulevan tammikuun aikana, leikkaus sijoittuisi ehkä noin maalis-huhtikuuhun. Mutta sieltäpä kolahti jo tammikuun ensimmäisinä päivinä kirje postilaatikkoon ja leikkauspäivä helmikuun lopussa. Apua. Pieni paniikki iski. Paino joulun jäljiltä 112kg, toki turvotusta suurimmaksi osaksi. Kuitenkin ene-ohjaus sijoittunee parin viikon päähän, askarruttaa saanko painon tuohon joulua edeltävään painoon ennen punnitusta.

Sata muutakin asiaa askarruttaa. Ene-kuurista ensimmäisenä valmisteiden maku, mitä kannattaa ja mitä ei kannata ostaa. Siitä kyllä palstalla varmasti juttua kun ryhdyn selailemaan tarkemmin. Nyt en ole puoleen vuoteen palstalla lueskellut kuin pintaa raapaisten. Jotenkin olen elänyt jotain kieltovaihetta. bounce

Leikkausta itsessään en pelkää, enemmän ahdistaa kaikki herkut jotka jää kokoajan syömättä. alien Kerran herkkunarkki, aina herkkunarkki.

Leikkauksen jälkeen pelottaa anestesian aiheuttama pahoinvointi, ehkä oksentaminen. Jos jotain repeää. Rolling Eyes Leikkaus tulee olemaan mahalaukun ohitus mitä suurimmalla todennäköisyydellä.

Nyt mentävä töihin. Kiitos jos jaksoit lukea ja suuri kiitos jos kommentoit. I love you Palaan kirjoittamaan hiukan paremmalla ajalla yksityiskohtaisemmin ajatuksiani ja pelkojani.
Kauriina

Viestien lukumäärä : 26
Registration date : 07.12.2016

Näytä käyttäjän tiedot

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Kauriinan kauhistelut

Viesti kirjoittaja Kauriina lähetetty Ke Tammi 11, 2017 3:11 am

Joulua edeltävä paino saatu takaisin tiputeltua. Eli hyvillä mielin tässä kohti ene-ohjausta joka 1,5 viikon kuluttua. Cool

Nyt olen kertonut tulevasta leikkauksesta ystävälle, esimiehelle sekä omalle äidilleni. Kyllä on ihanan helpottunut olo kun saanut asiasta puhua. Kaikki olleet iloisia puolestani. I love you

Niin iloisin mielin nyt, olispa jo ene-kuukausi tässä ja nyt. Uhkun taistelutahtoa! Laughing
Ja olisinpa jo hoikkeliini! Nyt tämä -13kg jo itsessään tehnyt ihmeitä. Kaikki liikkuminen helpompaa. En malta odottaa että pääsen koittamaan hölkkäämistä! Cool

sunny sunny sunny
Kauriina

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja HyeeNa! lähetetty La Tammi 14, 2017 8:57 pm

Moi Kauriina!
Onnittelut tulevasta leikkauksesta, niinkuin varmaan olet itsekin käsittänyt niin sillä tulee olemaan sun elämässä suuri merkitys kokonaisvaltaisesti!
Sulla ei vielä liitännäissairauksia siis ole, hyvä. Nyt niitä ei välttämättä tulekaan, jos pelaat korttisi oikein.

Herkkunarkki, heh. En ole ennen tuollaista käsitettä kuullutkaan, mutta samaistun ihan täydet 100%.
Mä oon aina ollut herkkunarkki, mä tuun aina olemaan herkkunarkki. Joskus herkuttelua täytyy jarrutella, kun meinaa lähteä lapasesta ja välillä taas ei maistu herkut kuukausiin. Mutta se on pienin asia mistä sun kannattaa murehtia. Kun sut on leikattu niin sun todennäköisesti ei tee edes mieli syödä makeaa. Kun maistat jotain niin se maistuu erille, ei enää niin ihanalle ja herkulliselle kuin aina ennen. Jos näin käy niin sun oman itsesi kannalta on parempi jättää ne herkut siihen. Herkkukoukku nimittäin voi sössiä ja on sössinytkin monet leikkaukset eikä sen asian kanssa sitten kannata leikitellä, vaikka se ei äkkiseltään niin vaaralliselta tuntuisi. Mutta believe me, kun on yhdestä addiktiosta (meillä aika usein ruoka) päästy niin toinen odottaa jo kulman takana, koita siis siirtää addiktio niistä herkuista johonkin muuhun itsellesi mieluisaan ja terveelliseen vaihtoehtoon. Smile

Tsemppiä!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 980
Registration date : 26.08.2011

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja Kauriina lähetetty Su Tammi 15, 2017 2:50 am

Kiitos HyeeNa! vastauksesta ja tsempeistä! I love you Mulle noi makeat herkut on nimenomaan pahin kompastuskivi, ei mikään rasvainen tai suolainen. Ihana kuulla että jatkossa herkut maistunee suussa erilaiselta eikä ne ehkä sitten enää niin houkuta. cyclops Mutta niinhän se on, että riippuvuuksian määrä on vakio. Tupakan tilalle en kyllä ole koskaan pahemmin itselleni toista riippuvuutta hankkinut, mutta monesti miettinyt että mitä JOS polttaisinkin niin söisinkö vähemmän herkkuja.. Ah sitä itsepetoksen määrää.  Laughing

Täällä herkkujen kanssa taistelen parhaillaan, lauantait on pahimpia kun lapset mässyttää vieressä. Mutta olin urhea, enkä ottanut nyt mitään. Vaikka olenkin vahvasti sitä mieltä että ei ole hyväksi kieltää itseltään jotain yhtä juttua täysin, niin nyt mun täytyy yrittää olla ilman imeliä kunnes leikkauksen jälkeen jokusen kuukauden päästä pikkuhiljaa harjoittelen kohtuutta, ehkä, jos siltä tuntuu. Mä olen niin tosissani tämän elämänmuutokseni kanssa eikä ole halua pilata tätä millään. Ensi viikon perjantaina, eli kuuden päivän päästä on ene-ohjaus ja siellä ei tosiaan saisi luonnollisestikaan paino olla noussut. Eikä sen kyllä pitäisi, oon elänyt niiiiin siivosti, että olen oikein ylpeä itsestäni. Cool

Nyt oon hulluna selannut palstaa enkä mistään löytänyt vinkkejä siitä mitä esim Nutriletin pussikeittoja kannattaa ostaa ja mitä todellakaan ei. Jos joku äkkiseltään osaa heittää vinkkejä niin olisin mitä kiitollisin. Kyllä vähän jännittää että miten lähtee homma sujumaan, on ensimmäinen kerta mun elämässä pussikeitoilla. Vähillä kaloreilla oon aiemminkin mennyt, mutten yhtäjaksoisesti edes montaa päivää. Ja paljonkohan eneilyn aikana painon täytyy tippua, onko se joku prosentuaalinen osuus tai jonkun arpoma luku...tai sitten ehkä saa tippua mitä tippuu kunhan tippuu? Nää kyllä kaikki selviää kuuden päivän päästä viimeistään mut pitäähän sitä naisella olla jotain mitä aina vähän etukäteen stressata. bounce

Onko täällä leikattuja naisia jotka olisi saaneet lapsia leikkauksen jälkeen tai olisi suunnitelmissa? Itsen pitänyt joka käynnillä kysyä onko se vielä mahdollista, mutta unohtunut sitten kaiken muun kysymisen vuoksi. Mulla suurena haaveena raskaus ja se toimii vaikeina hetkinä suurimpana voimavarana. Meillä kyllä asustaa jo muutamat pienet tepsottavat jalkaparit, mutta todella haluaisin vielä kokea sen kaiken edes vähän normaalipainoisempana. Ei kai leikkaus esteenä toimi, ehkä vaatii vaan ravitsemuksellisesti parempaa perehtymistä olettaisin..

45 päivää leikkaukseen. Laskin aivan itse tänään kun näin peilistä paksukaisen.  affraid  bounce
Kauriina

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja HyeeNa! lähetetty Ma Tammi 16, 2017 5:06 am

Niin... kohtuus... Sen harjoittelu on leikattunakin vaikeaa. Ainoa mikä on mulle opettanut kohtuutta on kyllä dumping. Ei mikään pieni dumppaus ja äklötys vaan ihan järkyttävä olotila, monesti darrasta sanotaan että darra on paha kun sen sijaan että sä pelkäisit kuolevasi, sä toivot kuolevasi. No dumppaus on kyllä pahempi ku 3 peräkkäistä darrapäivää.. Very Happy Sä joko koet sen tai et, en itse siitä pidä. inhoan sitä oloa, mutta en mistään hinnasta antaisi sitä poiskaan sillä jokaisella kerralla se opettaa.

Aika usein noilla ENE-dieetin aloituskäynneillä saadaan ravitsemusterpalta mukaan makuja joista voi testata suosikit, kaikki ei toki niitä anna mutta voit kysäistä kun menet käymään. Mä sain toteuttaa ENEni ruoka-aineilla, mutta menneisyydessäni oon noita pusseja käyttänyt ja ehdottomasti äänestäisin jatkoon vaan ne suklaanmakuiset. Cambridgelta ne minttusuklaat oli ihania. <3 Mutta joo tosiaan mie en tykännyt lainkaan niistä suolasista, ne oli hirveitä ja maistui lähinnä jauhoiselta. Ne jotka oli maistuvinaan mansikalta tai mansikkapirtelöltä tms. maistui esanssille eli yäk. Vaniljanmakuinen menetteli, mutta sitä käytin lähinnä kahvimaitona!

Painon pitää tippua yleensä joku prosentuaalinen osuus joka lasketaan sitten ravintoterpalla, kaikki eivät edes saa minkäänlaisia vaatimuksia tai tavoitteita painon putoamiselle.

Raskauksista. En ole itse lapsia saanut vielä, mutta leikkaus ei todellakaan ole este raskaudelle. Päinvastoin!
HyeeNa!

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja Kauriina lähetetty Ti Tammi 17, 2017 7:24 pm

Äää, mua pelottaa niin paljon toi dumping.. Mutta kai mä siitäkin hengissä selviän. Rolling Eyes Voiko siis kuitenkin olla ettei kaikki sitä koe?? cyclops Toivo elää. Mutta joo, ymmärrän tuon että onhan se aika hyödyllinenkin toisaalta.

Perjantai jännittää, kotivaaka näytti tänään 107,8kg. Toivon ettei tuu mitään kauhean tiukkaa kilomäärää enellä pudotettavaksi. Oon hyvin epävarma siitä että tehoaako se muhun edes. En kestä jos koko homma kaatuu siihen ettei ene pure muhun. Siksi olen nyt etukäteen koittanut mahdollisimman tehokkaasti pudottaa painoa..jos sillä olisi mitään vaikutusta vaadittuun kilomäärään. Nyt juhannuksesta -15,3kg. cheers Eipä vauhti päätä huimaa, mutta takuuvarmasti näkyy elämäntavoissa.

Katsoin eilen youtubesta videon jossa tehdään mahalaukun ohitusleikkaus. Melkein yrjösin. Onneksi saan olla autuaasti untenmailla leikkauksen ajan. Mua vähän jänskättää se leikkauksen jälkeinen olotila. Mua ei ole koskaan ennen nukutettu joten en senkään puolesta tiedä millainen olo tulee olemaan. Pahoinvointi pelottaa eniten. Ja ilmeisesti vatsakipu on kohtuullisen kovaa sen leikkauksenaikaisen vatsalaukun hiilidioksiditäytön vuoksi. pale

Eipä mulla juuri muuta päässä pyöri kuin tämä projekti. Mieskin on jo hetkittäin varmasti täysin kypsä mun juttuihin kun kaikki liittyy jollain tapaa leikkaukseen. Mutta kyllä sen ymmärtää, onhan tää iso juttu.. Ja olen mitä kiitollisin tästä tilaisuudesta sekä tuosta puolisosta joka mietti eilenkin että mitä muutoksia hän voisi tehdä omassa ruokavaliossaan tukeakseen mua. I love you

Kyllä tämä tästä. Tule jo perjantai! Smile
Kauriina

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja HyeeNa! lähetetty Su Tammi 22, 2017 2:14 am

Ihan turhaan pelkäät sitä dumppausta. Se on kamalaa mutta se opettaa meitä kaikkia syömään oikein ja välttelemään sitä mikä ei oo meille hyväksi.
Hah, en tiedä kuinka viisas veto oli mennä katsomaan se youtube -pätkä. Itsekin kyllä olen niitä katsellut, mutta vasta turvallisesti leikkurin jälkeen. Mulle leikkaus oli myös eka nukutus. Noh, eihän se mitään herkkua ollut ja sitä oli ihan kauhean väsynyt ja levoton kun heräili. Suusta tuli mitä sattuu höpötintä. Vatsaan mulla ei sattunut, mutta hartioita vihloi kaasujen vuoksi. Pahoinvointi on aika iisi. Huono olo oli mullakin herättyäni, mutta kun sanoin että on huono olo niin sain tipan kautta suoraan suoneen pahoinvointilääkkeen ja olo koheni heti.
Rintaleikkauksen jälkeen tiesivätkin laittaa sen lääkkeen mulle jo etukäteen. Razz
HyeeNa!

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja Kauriina lähetetty Ma Tammi 23, 2017 11:00 pm

Mä taidan toivoa pahoinvointilääkettä jo ennen leikkausta, en todellakaan haluais oksentaa leikkauksen jälkeen! Very Happy

Ene-ohjaus oli perjantaina. Paino 107,2kg eli hyvin laskenut joulusta. Ene alkaa tämän kuun viimeisenä päivänä eli noin viikon kuluttua. Jännittää sekin. Maistoin jo yhtä nutriletin pussukkaa (suklaa) ja yöööök. Very Happy Mutta sisulla mennään.
Kauriina

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja Kauriina lähetetty Ma Tammi 30, 2017 12:06 am

Heips!

Ylihuomenna alkaa eneily. Paistoin äsken pakkaseen valmiiksi broileria annospusseihin. Muistaako kukaan miksi suolan lisääminen (edes vähän) olikaan kiellettyä? Näin mulle ainakin sanottiin ohjauksessa enkä pettymykseltäni osannut vaatia perustelua kiellolle. Very Happy Ja siis mulla ohjeena pussien lisäksi 20g lisäproteiinia/vrk ja 400-500g käytännössä energiattomia kasviksia/juureksia saa syödä. En tiedä onko yleinen käytäntö.

Ei olisi mitään ongelmaa neljässä viikossa jos saisin vähän lisätä suolaa broiskuun, sieniin, uuniporkkanoihin... Smile vaikka varmasti menee se neljä viikkoa suolattakin, ei siinä. Kuitenkin täyslihaleikkeleitä saa syödä tietyn määrän ja niissä on suolaa....kuten tiskiltä saan ostaa vaikka savukalaa ja se ei todellakaan ole edes vähäsuolaista.

Eipä tässä muuta, innolla eneä odotan. ALLE kuukausi leikkaukseen! Jee!
Kauriina

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja Kauriina lähetetty Ti Tammi 31, 2017 10:27 pm

No nyt tyks peruu leikkauksia viikon 8 loppuun asti. Mun on sitä seuraavalla viikolla, vielä voimassa mutta jonohoitaja sanoi että peruuntumisen riski on suuri. Tänään eka ene-päivä. Ehkä turhaan.

Motivaatio pakkasen puolella pahasti, harmittaa ihan hurjasti.
Kauriina

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja HyeeNa! lähetetty Ke Helmi 01, 2017 11:53 pm

Suola on Enellä todennäköisesti kielletty siksi kun suola sitoo nestettä ja voi aiheuttaa kuivumista. En keksi mitään muuta syytä sille ja tämäkin on ihan vaan mutuilua eikä täyttä faktaa.

Enellä ehkä turhaan? Kuules kultaseni kun yksikään pudotettu kilo ei ole turha ennen leikkausta. Ymmärrän et sua harmittaa, mutta monien muidenkin leikkaus on viivästynyt, mun omakin leikkaus viivästyi. Nykyään sitä ei edes muista miten paljon se silloi harmitti eikä sillä ole enää edes väliä. Tärkeempää on se et se leikkaus on tulossa, nyt motivaatio takas ja reippaasti eneilet mahdollisista viivästymisistä huolimatta loppuun asti eiks ni? Smile
HyeeNa!

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja Kauriina lähetetty To Helmi 02, 2017 2:46 am

Meinaan siis "turhaan" että jos joudun vielä toiset neljä viikkoa vetämään sitten toisella kertaa. Pitää soittaa huomenna ja vähän kysellä että miten sitten toimitaan jos leikkausta siirretään päivä ennen operaatiota jonnekin hamaan tulevaisuuteen. Miten sulla HyeeNa silloin tehtiin?

Samalla varmistan vielä ton suolajutun. Juon sitten enemmän jos asian laita on tuo. Smile

Eneily on kaikesta huolimatta sujunut tosi kivasti. Pientä päänsärkyä ajoittain, aivan karmeaa palelua (siis varvasluista asti paleltaa!) ja paristi meinannut tulla aivan yhtäkkiä ylös. Edeltävästi kyllä tykyttelyä ja tuskan hikeä. Sitten ohittunut itsekseen onneksi... Alkanut noi sopatkin maistumaan jo vähän paremmin. Smile

Kiitos HyeeNa tsempeistä! Smile
Kauriina

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja Kauriina lähetetty Ke Helmi 08, 2017 9:25 pm

9 päivää eneä takana ja hengissä. Olo on ihan kohtalainen, välillä nälkä murahtaa vatsanpohjassa kovastikin.. Mutta pääasiallisesti nyt on se vaihe kun pitää kellosta katsoa milloin täytyy sekoittaa litkuja. Ketoosissa kaikesta päätellen. Päänsärkyä ei tullut missään vaiheessa, onneksi! Palelu oli sitäkin julmempaa. Ja nyt iski kaiken kukkuraksi kauhea räkätauti.. Oon syönyt mynthoneja kaikesta huolimatta silloin tällöin, lähinnä yöaikaan kun yskittänyt paljon. Ehkä ketoosi vähän tästä nyt hiipuu, mutta takaisin siihen sitten kunhan tauti on ensin selätetty.

Painoa yhdeksässä päivässä lähtenyt about 3kg. Ei mitenkään ryminällä, mutta kuitenkin. Jospa tippuu tasaisesti koko enen ajan. Kun tiedän olleeni varsin tunnollinen litkujen kanssa niin aika sama mitä tippuu. Smile Tippuu se mikä on tippuakseen. Jos tippuu paljon niin hurraa, jos vähän niin ainakin se on selätettyä painoa se.

Kohta menee -20kg (600g!!) rikki ja heti melkein perään neuvolapunnitusraja eli se 100kg. cheers Viimeksi yhtä "kevyt" ollut yli 10 vuotta sitten. cyclops Kyllä vaan voimaannuttaa tällaiset etapit.
Kauriina

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja petraisa lähetetty To Helmi 09, 2017 3:47 pm

Hyvin menee Kauriina, tsemppiä.

Elämän viimeinen ENE-menossa, siitä voi jopa
nauttia, kun tietää mitä sen hyvin suorittamisesta seuraa.

-Petri
petraisa

Viestien lukumäärä : 115
Registration date : 27.01.2016

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja Kauriina lähetetty To Helmi 09, 2017 8:21 pm

Voi kiitos Petri! Synkkänä hetkenä, kun ei ene-keitot maistu niin ajattelen kirjoittamaasi. En ollut asiaa miettinyt tuolta kantilta, mutta totta joka sana! Niin oivaltavaa ja tsemppaavaa! I love you

Ilouutisia: Tänään -20,2kg! Hieno hetki vaa'alla. Pienen voitontanssin tein toki välittömästi. cheers cheers cheers
Kauriina

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja Kauriina lähetetty Ke Helmi 15, 2017 6:30 pm

Blääh! Viime postauksen jälkeen paino liikahtanut grammaakaan. Päinvastoin, oli tänään 200g enemmän. Mitä ihmettä.. Sad

Voi kun lopettais jumittamisen. Alle puolet enestä jäljellä.
Kauriina

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja petraisa lähetetty Ke Helmi 15, 2017 6:50 pm

Moi,

Muistaakseni, mulla oli 2x3 viikon ENEilyn aikana viisi plussa päivää. Ja orjallisesti noudatin ohjeita.
Pusseja x 6, 2x30g proteiinia ja vihanneksia&kasviksia 400g päivä.
(noin 800 KCAL, tuli noista)

Tulee mieleen, juhannus 2016 jolloin, söin ENEsti. Mutta katsoin grilliä päin. Ja hupsis +300g. Mad

-Petri
petraisa

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja HyeeNa! lähetetty La Helmi 18, 2017 6:03 pm

Mä sain luvan eneillä ruoalla, kun en saanut niitä pusseja pysymään alhaalla vaan oksensin kaikki ulos. Mun leikkaukseni viivästyminen johtui helico-bakteerista. En tiedä miksi, kun helicon löytyminen + häätäminen ei ole varsinaisesti este tutkimuksille mutta mun kohdallani se pysäytti koko prosessin kuukausiksi. Seurailin miten muilla potilailla on leikkausmatka edennyt (siis sekä ympäri suomen että omalla alueellani) ja oma leikkausmatkani oli huomattavasti muita pidempi tämän bakteerin vuoksi.
HyeeNa!

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja petraisa lähetetty Ma Helmi 20, 2017 5:06 pm

Huh, onneksi helicoa ei multa löytynyt. Rolling Eyes
Ei olisi tuntunut mukavalta, voi Nyeena! huonoa tuuria.
Taitaa olla vähän tuurista kiinni.

-Petri
petraisa

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja Kauriina lähetetty Ti Helmi 21, 2017 11:51 pm

Terveisiä mielitekojen maasta...nimimerkillä kun kissanruokakin varmasti maistuisi taivaalliselta. Very Happy Oikeesti havahduin kun olin hetken tuijottanut kissan syömistä kateellisena.

Olin varma että multakin olis löytynyt helikobakteeri. Oon vuosia kärsinyt ylävatsavaivoista, mutta eivät sitten selittyneet helikolla. Mysteeriksi jää ne.

Painojumi edelleen päällä. Tai no 1,5 viikon saldo yhteensä -0,6kg. Yhteensä kuitenkin enen aikana (nyt kolme viikkoa) noin 5,2kg joten lienee ihan ok tulos. Olen tyytyväinen. Smile

Eneä tasan kuusi päivää jäljellä. Leikkaukseen tasan viikko. Tai tasan viikon päästä oon jo leikattu ja toipumaan päin toivottavasti. Smile Jänniä aikoja!!
Kauriina

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja majukivi lähetetty Ke Helmi 22, 2017 1:43 am

Hei Kauriina,
Olen ihan samassa veneessä, ja se perumisuutinen pimensi taivaan minullakin. Peruutusta olen pelännyt minäkin, mutta ainakaan vielä en ole sitä saanut. Huomenna menen anestesialääkärille, meillä on muuten sama leikkauspäivä, ellei sitten...

Minä olen ihan rauhallinen. Nehän on ammattilaisia, ja kartoittaa kaikki riskit niin hyvin kuin mahdollista.  Ene on mulla sujunut ihmeen hyvin, ne pöperöt ei kaksisia ole, mutta mausteilla olen keittoja terästänyt, ja nauttinut lisäproteiinin nimenomaan keittojen kanssa. Paistanut pannulla broileria niin vähässä rasvassa kuin ikinä, punninnut minigrip mineihin ja laittanut pakastimeen, mikrossa sulattanut samalla kun olen laittanut vedenkeittimen lämmittämään vettä keittoa varten.

Liikkunut niin paljon kuin nivelvaivat ovat myöten antaneet. Mitään suurempaa ongelmaa ei ole ollut, tietty kun olen katsonut perheenjäsenten makoisia voileipiä ja herkullisia ruoka-annoksia, on välillä tympäissyt.

Tsemppiä sinulle, ja toivon kovasti, ettei meidän kummankaan aikaa peruta tämän ErVa- hässäkän vuoksi.

majukivi

Viestien lukumäärä : 17
Registration date : 22.02.2017

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja Kauriina lähetetty Ke Helmi 22, 2017 4:07 am

Kiitos viestistä ja tsempeistä majukivi! Minullakin huomenna anestesialääkärin käynti eli ilmeisesti samassa tahdissa mennään! Smile Toivottavasti viikon päästä ollaan molemmat osastolla operoituna. Tsemppiä myös sinulle!!
Kauriina

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja Kauriina lähetetty Ke Helmi 22, 2017 9:56 pm

Äh, eipä ne vieläkään luvanneet että ensi viikko olisi satavarma. Siis pelko persiissä maanantaihin asti.

Kaikki ok muuten. Vähän rupes jännittämään kyllä kun käytiin leikkauspäivää läpi. Ja itse leikkausta. Iiks.. Kipuja ja pahoinvointia mietin erityisesti. Onneksi ne on väliaikaisia.
Kauriina

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja majukivi lähetetty To Helmi 23, 2017 1:29 am

Ei luvanneet, niin.
Sanoin lähtiessä, että ymmärrän kyllä, jos jonkun kiireisen syöpä- tai sydänpotilaan vuoksi peruuntuu, vaikken hyväksykään.
Sitten jos niin käy, niin suunnitelma b. Vaihdetaan erittäin niukkaenerginen niukkaenergiseen tavalliseen ruokaan. Aamulla kotivaaka 103,4, Tyksissä roitit päällä 104,3.

Nyt pidetään peukkuja ihan tosissaan.

majukivi

Viestien lukumäärä : 17
Registration date : 22.02.2017

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja Kauriina lähetetty Ma Helmi 27, 2017 11:52 pm

Ei tullut peruutuspuhelua! Elleivät sitten käännytä huomenna osastolta kotiin niin huomenna se sitten tapahtuu! Nyt ekaa kertaa vasta annan itselleni luvan ajatella koko asiaa. Tänään illalla siis ohjelmassa vähän jännittämistä, stressaamista ja sairaalakassin pakkailua.

Aamulla kotivaaka näytti ekan kerran kaksinumeroisen kiloluvun. Siis 99kg saavutettu!! (Tarkalleen 99,7kg!) Yhteensä siis painoa lähtenyt 23,4kg tämän 7kk aikana leikkausta odotellessa. Smile
Kauriina

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla: