Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Neirilla esittäytyy...

3 posters

Siirry alas

Neirilla esittäytyy... Empty Neirilla esittäytyy...

Viesti kirjoittaja neirilla67 Ma Loka 17, 2016 5:17 pm

Keskiviikkona kipupolilla käydessäni lekuri otti esiin laihdutusleikkauksen ja mitä mieltä minä olisin siitä. Olen ollut reilun vuoden kipupolin asiakas kovan selkäkivun  takia, en pysty istumaan,voin kävellä hyvin lyhyitä matkoja tuon kivun vuoksi. Bmi on n.38 ja 172cm paino 114. Kipulääkkeet ovat jo morfiini johdannaisia.
Verenpainetauti ja uniapnea on jo valmiiksi myöskin. Maha-aluetta leikattu useita kertoja. Niin joo kilpirauhasen vajaatoiminta, jonka vuoksi nykyiseen painoon lihoin. Meni varmaan vuosi ennen kuin tuo kilpirauhasen vajaatoiminta  todettiin.
No olin ihan yllättynyt kun nyt lääkäri tätä ehdotti kun elin luulossa ettei alle bmi 40 leikata.
Kun olen tässä luoskelut niin ilmeisesti sleeve olisi leikkaustapa tuon kilppari ongelman takia. Kilppari lääkkeet ei ei kai toisessa versiossa imeytyä.
Olin vielä lapsena normaali painoinen. Murrosiässä lihominen alkoi ja sitten jojoilin vuosi kausia. Ensimmäinen ongelma tuli lapsettomuutena ja todettiin pco-syndooma, No raskaudet saatiin käyntiin hormooneilla ja kahden raskauden jälkeen olin hoikimmillani 85kg nuoruuden jälkeen. Syömistottumukset olivat lapsuudesta päin seiniä tyyliin lautanen tyhjäksi ja lisää niin paljon, että on ähkyssä.
En ole niinkään karkin syöjä vaan iso annoksia perusruokaa. Olen vuosien varrella yrittänyt opetella pienempiin lautasannoksiin,
Raskauksien jälkeen tuli sterisaatiosta jotka saatiin pois vain kohdun poistolla tästä seurauksena vaihdevuodet 45v ja varsin hankalat, joten aloin käyttää naishormooneja tabuina ja paino alkoi kun ruokahalu lisääntyi niistä.
Vaihdevuodet loppuivat seinään kun kilpirauhasen vajaatoiminta todettiin ja alettiin lääkitä.
Vähän kyllä tuossa leikkauksessa pelottaa se, miten toipuminen kotona sujuu yksin,jos jokin menee pieleen vai pitäisikö joku pyytää avuksi. Niin ja tuo liikuntakin tulee taas kuvioon, kun paino putoaa ja saan selkäkivun hallintaan.
Missä järvenpääläiset leikataan?




 

  

neirilla67

Viestien lukumäärä : 5
Paikkakunta : järvenpää
Registration date : 16.10.2016

Takaisin alkuun Siirry alas

Neirilla esittäytyy... Empty Vs: Neirilla esittäytyy...

Viesti kirjoittaja neirilla67 Ke Loka 19, 2016 2:26 am

Mietiskelen, kun olen noita tekstejänne lukenut, että moni on työterveyslääkärin tai terv.keskuksen lääkärin kautta leikkaukseen. Itse kun olen sairaalan potilas ja labroja oteraan vähän väliä niin meneeköhän lähetteeni sitten sisätautilääkärille ekaksi vai minne?

neirilla67

Viestien lukumäärä : 5
Paikkakunta : järvenpää
Registration date : 16.10.2016

Takaisin alkuun Siirry alas

Neirilla esittäytyy... Empty Vs: Neirilla esittäytyy...

Viesti kirjoittaja Kilottaja Ke Loka 19, 2016 3:06 am

Hei Neirilla, tervetuloa joukkoon. Smile

Luulen, että Järvenpää kuuluu myös HUS:n alueeseen, jolloin kaikki leikkaukset olisivat tuolla Meilahdessa. Lähetteistä en osaa sanoa, itse ainakin sain kutsun lähetteen jälkeen obesiteettiklinikalle.
Kilottaja
Kilottaja

Viestien lukumäärä : 29
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 06.02.2016

Takaisin alkuun Siirry alas

Neirilla esittäytyy... Empty Vs: Neirilla esittäytyy...

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Ke Loka 19, 2016 1:12 pm

Jos olet jo lääkäriltäsi lähetteen saanut eteenpäin niin se menee juuri sisätaudeille ja sieltä sitten pukkaa kutsua. Smile Leikkauksen jälkeen pärjää yksinkin kotosalla jos ei ole pieniä lapsia nosteltavana tai muuta raskasta. Suurimman osan ajasta niitä vaikeimpia päiviä sä lähinnä lepäilet ja köpöttelet varovasti ympäriinsä. Leikkaus on kuitenkin vielä sen verran kaukana, että ei sun tarvitse näitä vielä niin kovasti miettiä. Smile
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Neirilla esittäytyy... Empty Vs: Neirilla esittäytyy...

Viesti kirjoittaja neirilla67 Ke Loka 19, 2016 7:00 pm

Kiitos vastauksista. Voiko ennen leikkausta ns laihtua liikaa. Itse rupesin jälleen kerran yrittämään painon pudotusta kun selkä on niin kipeä että suihkussa käynti ei tahdo onnistua seisoen.

neirilla67

Viestien lukumäärä : 5
Paikkakunta : järvenpää
Registration date : 16.10.2016

Takaisin alkuun Siirry alas

Neirilla esittäytyy... Empty Vs: Neirilla esittäytyy...

Viesti kirjoittaja neirilla67 Ke Loka 19, 2016 11:30 pm

Miten tuon tupakan kanssa. Olen pahasti koukussa siihen ja nikotiinipurkissa on ksylitolia muistaakseni makeutusaineena. Mitä ootte käyttäneen tupakan vieroituksessa. Itse aiemmista leikkauksia muistan, että se pitäisi lopettaa. Onko laihdutusleikkauksessa jotain erityistä, jotta tupakka pitää lopettaa.

neirilla67

Viestien lukumäärä : 5
Paikkakunta : järvenpää
Registration date : 16.10.2016

Takaisin alkuun Siirry alas

Neirilla esittäytyy... Empty Vs: Neirilla esittäytyy...

Viesti kirjoittaja HyeeNa! To Loka 20, 2016 12:25 am

Vaikka laihtuisit niin sen ei pitäisi vaikuttaa leikkaukseesi. Mitä enemmän saat leikkausta ennen pois, sitä parempi. Kirurgilla on parempi näkyvyys leikkauksessa kun ei ole rasvaa sisäelinten ympärillä ja myös sulle itsellesi se on helpotus.
Tupakointi vaikuttaa verenkiertoon ja haavojen paranemiseen, joten suositellaan lopetettavan. Myönnettäköön että itse en kyllä lopettanut vaan säntäsin tupakalle heti kun sairaalasta pääsin. Vaihtoehtojahan tupakankorvaustuotteissa kyllä on että mikäli sellaista kokee tarvitsevansa niin ei se kyllä purkkaan kaadu. Wink
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Neirilla esittäytyy... Empty Vs: Neirilla esittäytyy...

Viesti kirjoittaja Kilottaja To Loka 20, 2016 3:28 am

Mietin kanssa keväällä, että voiko ennen leikkausta laihtua "liikaa". Ei huolta, mitä enemmän saa kiloja pois ennen leikkausta, sitä parempi. Itselläkin lähti keväällä noin 14 kiloa ja nyt pitäisi saada vielä kuusi kiloa pois ennen leikkausta. Kuten HyeeNa totesi, niin se helpottaa kirurgin työtä.  Smile

Tuolla papereissa lukee, että tupakointi pitää lopettaa ennen leikkausta komplikaatioriskien takia. Sehän on tietysti helpommin sanottu kuin tehty. Itse pääsin siitä eroon viitisen vuotta sitten, joten on ainakin yksi huoli vähemmän. Mutta tiedän, ettei se lopettaminen niin helppoa ole. Mullakin oli varmaan 2-3 lopetusyritystä ennen kuin sitten vihdoin ja viimein pääsin siitä eroon.
Kilottaja
Kilottaja

Viestien lukumäärä : 29
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 06.02.2016

Takaisin alkuun Siirry alas

Neirilla esittäytyy... Empty Vs: Neirilla esittäytyy...

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa