Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Moro, mää oon Sotanorsu!

4 posters

Siirry alas

Moro, mää oon Sotanorsu!  Empty Moro, mää oon Sotanorsu!

Viesti kirjoittaja Sotanorsu Ma Syys 12, 2016 7:43 pm

Heipskukkuu vaan kaikille! Very Happy

Jonkin aikaa olen jo täällä teitä stalkannu ja ny päätin uskaltautua itsekkin mukaan Embarassed

Olen 43-vuotias avoliitossa elelevä ja kahden jo täysikäisen lapsen äiti jonka tausta on jokseenkin kaikille aikas tuttua luettavaa.
Eli semmoset 20-vuotta painon kans jojoilua, matkan varrella painoo on tullut pudotettua semmoset 100kg yhteensä joista kaikki on tullut takasin, viimeisin painonpudotus tapahtui v.-11 ja -12 välillä jolloin pudotin elopainoani n.45kg lääkärin ja ravitsemisterapeutin valvonnassa.
Alun alkaen menin jo silloin lääkärille puhumaan laihdutusleikkauksesta, mutta päätin yrittää vielä ns.itekseni ja onnistuinkin hienosti Very Happy.
Mutta sitten, paino alkoi hiipimään takaisin vaikka kuinka lisäsin liikuntaa ja katsoin mitä syön.
Lääkäri määräsi verikokeisiin ja sieltähän se syy sitten löytyikin, kilpirauhasen vajaatoiminta. Olen sitä mieltä, että aiheutin sen itse itselleni laihduttamalla liian rankasti ja taisin olla hieman ns.ylikuntoinenkin sillä liikuntaa tuli harrastettua monta tuntia päivässä. (vähän niinkuin Raakkelillekkin kävi)
Kovasta yrityksestä huolimatta en saanut enään painoa putoamaan vaikka lääkityskin oli aikas kohdillaan jo...
olet säästöliekkillä, niin lääkäri totesi ja käskynä syödä monipuolisesti vähintään 2000 kaloria päivässä. siitäkös kroppa riemastu ja imi 20kg painoo itteensä pienen ajan sisällä, harmittaa vietävästi Sad .

Kaikki pudottamani 45kg on tullut takaisin ja tällä hetkellä bmi on 42 ja tk. omalääkärin suosituksesta lähete lähti tayssiin elokuun lopussa ja viikko sitten tuli aika ravisemusterapeutille ja sisätautilääkärille, jotka on vasta joulukuussa.

Nyt jännittää ja pelottaa, leikkaus ei pelota vaan se, että pääsenkö leikkaukseen vai lytätäänkö mut heti, sillä tämän hetkiset syömistottumukseni ovat aika terveelliset ja säännölliset, eli en edes tiedä mitä ihmettä vastailisin niihin r.terapeutin kyselykaavakkeisiin kun niissä on ne vaihtoehto väittämät mistä pitää valita itselle sopivat vaihtoehdot.

Kiinnostaisi tietää myös tayssin tämänhetkisestä jonosta, meneekö se vuosi ennenkuin tai jos pääsee leikkaukseen?
Kuulun katekoriaan kaikki heti tänne ny bounce .

Nyt tällä erää tämä elephant kiittää ja kumartaa.

Sotanorsu

Viestien lukumäärä : 1
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 12.09.2016

Takaisin alkuun Siirry alas

Moro, mää oon Sotanorsu!  Empty Vs: Moro, mää oon Sotanorsu!

Viesti kirjoittaja Miumau Ti Syys 13, 2016 2:19 pm

Tervetuloa ihmettelemään tänne meidän muiden pariin! Itse olen leikattu Hatanpäällä mutta kaikki alkujutut meni Tayssissa ja n. vähän alle vuosi meni terveyskeskuslääkärin lähetteestä leikkuriin. Tayssin puoli takkuaa mielestäni kovasti mutta Hatanpäälle kun pääsin niin vauhti oli rivakkaa. Aurinkoista syksyä!
Miumau
Miumau

Viestien lukumäärä : 174
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 23.01.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Moro, mää oon Sotanorsu!  Empty Vs: Moro, mää oon Sotanorsu!

Viesti kirjoittaja petraisa Ti Syys 27, 2016 5:04 pm

Tervetuloa joukkoon, Sotanorsu

-Petri
petraisa
petraisa

Viestien lukumäärä : 118
Paikkakunta : Jyväskylä
Registration date : 27.01.2016

Takaisin alkuun Siirry alas

Moro, mää oon Sotanorsu!  Empty Vs: Moro, mää oon Sotanorsu!

Viesti kirjoittaja Kerppinen Ti Syys 27, 2016 5:23 pm

Tervetuloa mukaan!
Minä olen myös käynyt Taysissa kaikki tutkimuskäynnit, itse leikkaus ja sen ensimmäinen jälkitarkastus oli kuitenkin Hatanpäällä, Taysin ruuhkista johtuen.
Minulla aikaa kului tasan vuosi, työterveyslääkärin lähetteestä itse leikkaukseen. Olin kovin aktiivinen itse (siis tosiasiassa niiiiiin hirvittävän malttamaton) ja kyselin ultran ja tähystyksen aikoja aikaisemmaksi - muutoin olisi venynyt puoleentoista vuoteen, koska en ollut mikään ns. kiireellinen tapaus.
Loppujen lopuksi aika meni nopeasti, näin jälkikäteen katsottuna Smile siinä on aikaa tosissaan perehtyä asiaan.
Tsemppiä matkaan!
Kerppinen
Kerppinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 03.12.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Moro, mää oon Sotanorsu!  Empty Vs: Moro, mää oon Sotanorsu!

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa