Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

HUS leikkausjonojen pituus ja prosessin vaiheet

4 posters

Siirry alas

HUS leikkausjonojen pituus ja prosessin vaiheet Empty HUS leikkausjonojen pituus ja prosessin vaiheet

Viesti kirjoittaja jek Ke Maalis 16, 2016 4:28 am

Tervehdys

Tässä illan lueskellut foorumia ja hienoa, että tällainen foorumi oli olemassa. Kiva päästä kyselemään ja keskustelemaan samassa veneessä olevien ihmisten kanssa.

Itse sain lähetteen työterveyslääkäriltä laihdutusleikkausta varten. Kutsu Hyvinkään sairaalaan saapuikin ja ensimmäinen lääkärin vastaano on tulevana perjantaina 18.3.2016. Itselleni on hieman epäselvää kuinka tämä on HUS sairaanhoitoaluueella edennyt. Mitä tuolla ensimmäisellä käynnillä tehdään vai tehdäänkö vielä muuta kun haastatellaan potilas.

Mitä tämän jälkeen sitten tapahtuu. Onko ensin joku ravitsemusterapeutun ajanjakso ja sitten edetään vasta johonkin leikkausjonoon vai miten se prosessi oikein menee.

Itselläni BMI on yli 40 ja pitkäaikaissairauksia on uniapnea ja haavainen paksusuolehdus. Eli nämä kriteerit minulla vissiinkin täyttyvät.

Olisi kiva jos joku osaisi kertoa, miten tämä homma on HUS sairaanhoitopiirissä edennyt. Tietäisi vähän, että mitä tässä on itsellä edessä.

jek

Viestien lukumäärä : 3
Paikkakunta : Nurmijärvi
Registration date : 09.02.2016

Takaisin alkuun Siirry alas

HUS leikkausjonojen pituus ja prosessin vaiheet Empty Vs: HUS leikkausjonojen pituus ja prosessin vaiheet

Viesti kirjoittaja Annniina Ke Maalis 16, 2016 4:03 pm

Hei jek, tulin vaan toivottelemaan tervetulleeksi joukkoomme Smile HUSista en tosin tiedä mitään, toivottavasti joku tietää..

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

HUS leikkausjonojen pituus ja prosessin vaiheet Empty Vs: HUS leikkausjonojen pituus ja prosessin vaiheet

Viesti kirjoittaja jek La Maalis 19, 2016 3:03 am

No tänään tapasin lääkärin. Edes laihdutusryhmään ei ole tilaa ennen ensi syksyä.

Haavaisen paksusuolen hoitava lääkäri joulukuussa sanoi, ettei hänen mielestään ole estettä leikkaukselle. No ei ollut sitä viitsinyt sitten kirjoitella potilastietoihin. Tämä laihdutuslääkäri sitten oli sitä mieltä, että tämä pitäisi ottaa sitten paksusuolta hoitavan lääkärin kanssa ensi joulukuussa kun on kontrolli. Sitten katsottaisiin jatkoa jos laihdutusryhmässä on tullut tuloskia ja joulukuussa paksusuolitohtori näyttää vihreää valoa.

Juuri nyt tuntuu siltä, että pitäköön tunkkinsa. Eli ainakaan vuoteen ei tapahtuisi yhtään mitään.

jek

Viestien lukumäärä : 3
Paikkakunta : Nurmijärvi
Registration date : 09.02.2016

Takaisin alkuun Siirry alas

HUS leikkausjonojen pituus ja prosessin vaiheet Empty Vs: HUS leikkausjonojen pituus ja prosessin vaiheet

Viesti kirjoittaja emmiliini Su Maalis 20, 2016 3:00 am

Heippa jek! Kuulostaapa kurjalta tuo sinun odotus.. Sad Ei siellä ole sitten mitään mahdollisuutta yksikseen laihdutella sairaanhoitajan tai ravintoterpan ohjeistuksella? Mä ite olin ainakin viime keväänä ihan itekseni ravintoterapeutin tykönä terveyskeskuksessa ja aloitin eneilyt summuut rojektit kun en halunnu mennä mihinkään ryhmiin eikä niihin ollut edes tilaa siinä kohtaa. Olen siis Hämeenlinnasta. Eneilyn päätyttyä mulla sitten vaihtu ravintoterppa keskussairaalaan ja siitä kohti Tayssia. Eka lääkäri käyntini oli viime vuoden helmikuussa ja nyt olen ollut leikkaus jonossa n3kk vielä ei ole leikkauspäivää tiedossa mutta eiköhän se kohta luukusta kolahda.
emmiliini
emmiliini

Viestien lukumäärä : 252
Paikkakunta : Häme
Registration date : 27.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

HUS leikkausjonojen pituus ja prosessin vaiheet Empty Vs: HUS leikkausjonojen pituus ja prosessin vaiheet

Viesti kirjoittaja jek Ma Maalis 21, 2016 1:22 am

Yritin perjantaina vielä jonottaa oman asuinkuntani terveyskekukseen kysyäkseni, että onko heillä mitään laihdutusryhmää joka voisi korvata tämän Hyvinkään sairaalan syksyllä mahdollisesti alkavan ryhmän. 2,5 tuntia kuuntelin jonotushumppaa puhelimessa jo valmiiksi vidduuntuneena ja lopetin jonotuksen siihen.

Ehkä sitä huomenna jaksaisi taas kokeilla puhelinjonoa, jos pääsisi läpi.

jek

Viestien lukumäärä : 3
Paikkakunta : Nurmijärvi
Registration date : 09.02.2016

Takaisin alkuun Siirry alas

HUS leikkausjonojen pituus ja prosessin vaiheet Empty Vs: HUS leikkausjonojen pituus ja prosessin vaiheet

Viesti kirjoittaja Pikki Ti Huhti 12, 2016 6:43 am

Hei, Itsellä koko prosessi kesti vuoden verran.
Lähete lokakuussa 2014 Hus, ja sitä kautta sairaalan laihdutusryhmään joka aloitti tammikuussa.
Leikkaus lokakuussa 2015.
Vuosi tuntuu todella pitkältä ajalta, muistan sen itsekkin.
Ene ryhmät alkaa 2krt vuodessa, syksyllä ja tammikuussa. Kannattaa mennä syksyn ryhmään, voit olla jo alkuvuodesta 2017 leikkauksessa. Tsemppiä.

Pikki

Viestien lukumäärä : 17
Paikkakunta : Etelä-Suomi
Registration date : 05.12.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

HUS leikkausjonojen pituus ja prosessin vaiheet Empty Vs: HUS leikkausjonojen pituus ja prosessin vaiheet

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa