Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

syönköhän jo liikaa

3 posters

Siirry alas

syönköhän jo liikaa Empty syönköhän jo liikaa

Viesti kirjoittaja pajunkissa Ti Toukokuu 26, 2015 11:12 am

Heip. Kyselenpä viisaammilta. Minulle tehty siis ohitus vajaa 3kk sitten ja tuntuu että ruokamääräni ovat huikeita. Alun takkuilun jälkeen pystyn syömään kaikkea ja nälän tunne tai makean himo ei ole todellakaan kadonnut. Miten muilla leikatuilla? Onko teillä millaisia nuo vuorokauden ruokailut. Mulla fyysisesti raskas työ ja huomaan töissäkin että pakko syödä 3h välein tai en pysy tolpillani. Tässä esimerkkiä sellaiselta päivältä missä oikeasti jo luulen syöväni liikaa.
Aamu:rahka ja omena
lounas:salaatti ja tonnikala ja raejuusto
välipala:rahkaa,banaani
Päivällinen:ruisleipää,papuja,kasviksia
välipala: rahkaa,marjoja,hapankorppu
iltapala:pähkinöitä,jäätelöä tai joku makea esim pulla/proteiinipatukka


paljon vettä ja kahvia.

Herkkupäivinä menee helposti jäätelötuutti ja pulla tai suklaata

pajunkissa

Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 10.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

syönköhän jo liikaa Empty Vs: syönköhän jo liikaa

Viesti kirjoittaja trintilla Ti Toukokuu 26, 2015 2:59 pm

En mä ainakaan nää noissa mitään muuta ongelmaa kuin ton jäätelön/pullan Smile

Usein on syötävä, muuten ei energia riitä. Annoskoot on ne johon kannattaa kiinnittää huomiota, vertaa niitä omiin vanhoihin kokoihisi.

Minut on sleeveleikattu 3 vuotta sitten ja normi päiväni voisi näyttää tältä:

Aamu: 1,5 - 2dl jugurttia/rahkaa, vähän kuivamarjoja
Aamukahvi (töissä)
Lounas: 2-3 perunaa, nyrkin verran proteiini (esim. lounasruokalan pihvistä puolet, pieni kala-annos tms.), vähän salaattia + kahvi hetken päästä
Välipala: Purkillinen ananasta + kahvi
Iltaruoka: 2-3dl keittoa tai 2-3 perunaa ja esim. 4 lihapullaa, vähän salaattia
Iltapala 2 ruiskakkua, päällä kalkkunaa, kurkkua, kananmunaa + lasi skyyriä

Minun ongelmani on, että en muista juoda koska en voi juoda ja syödä yhtäaikaa...
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

syönköhän jo liikaa Empty Vs: syönköhän jo liikaa

Viesti kirjoittaja pajunkissa Ti Toukokuu 26, 2015 8:28 pm

Kiitos viestistä trintilla. Etkö sä koskaan syö mitään herkkua? Mä sallin itselleni jonkun pienen..en toki päivittäin. Aiemmin oisin vetäny litran jäätelöä ja puoli pakettia keksejä. Nyt riittää se jäätelöpuikko tai pulla. Juu olen miettiny juuri tuota annoskokoa,salaattia menee helposti se pakasterasiallinen mutta esim.perunaa en pysty syömään kuin yhden. Hedelmiä taasen voin syödä esim.omenan ja puolikkaan banaanin. Rahkaa menee se purkillinen esim skyr tms..ihan letkeesti ja usein sen lisäksi hapankorppu. Itse en syö lihaa juuri ollenkaan,ei vaan uppoa,tonnikalaa menee salaatin joukossa tai ohuita kalkkuna siivuja. Lohi oli myös sellainen joka sopi eikä tullut tukkonen olo. Nuo herkut ehkä pitäisi jättää ihan minimiin..vettä menee 3l pvä..olen aivan vesi addikti,hätäännyn heti jos ei ole vesipullo lähellä. Vettä olen aina juonut todella paljon että se ei ole uusi asia minulle.

pajunkissa

Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 10.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

syönköhän jo liikaa Empty Vs: syönköhän jo liikaa

Viesti kirjoittaja Lellukka Ti Toukokuu 26, 2015 11:23 pm

Onko sulla paino nousussa tai painonpudotus hidastunut jo nyt huomattavasti tai pysähtynyt kokonaan?
Lellukka
Lellukka

Viestien lukumäärä : 226
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 19.12.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

syönköhän jo liikaa Empty Vs: syönköhän jo liikaa

Viesti kirjoittaja pajunkissa Ke Toukokuu 27, 2015 12:03 am

Heip Lellukka. Mulla on paino pudonnut leikkauksesta 15kg ja viime vuoden elokuusta yhteensä 29kg. Nyt on ollut paino ollut viime aikoina sama..ei nousua ei laskua..jumittaa. En tiedä pitäisikö se pudota kokoajan tasaisesti vielä vai voiko näin pian tulla jumivaihe. Kertokaa te viisaammat ja kokeneemmat. Toki tuo kokonaispudotus on kova ja elimistö ei ehkä luovuta nyt energiaa vaan on tottunut tuohon 1000-1200kcal/vrk kunnes taas myöhemmin paino putoaa..en tiedä. 10kg olisi vielä halua pudottaa.

pajunkissa

Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 10.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

syönköhän jo liikaa Empty Vs: syönköhän jo liikaa

Viesti kirjoittaja trintilla Pe Toukokuu 29, 2015 12:59 am

Totta kai mä syön herkkuja.. joskus. Pullaa en syö käytännössä lainkaan, kun tuo minun sleeveleikattu maha ei tykkää asioista jotka turpoo mahassa, eli pulla / "höttö"leipä / makarooni ei oikein sovi.
Mitä herkutteluun tulee, niin vanha minä saattoi iloisesti vedellä suklaa levyn, nykyiselle riittää patukka. Hedelmiä menee ja sitten minun pahin kompastuskivi on pop corn. Minulla on lähes jatkuva suolan himo ja minusta on tullut pop corn addikti...
Ennen leikkausta en ollut mikään sokerihiiri, eli en koskaan ole ollut kauheasti makean perään. Heikkouteni on ollut grilliruoka, sipsit yms. Ja kyllä niitä vieläkin tekee mieli, ja sallinkin niitä, mutta vain silloin tällöin ja kohtuullisesti. Ja jos esim käyn hesellä, niin limu jää onneksi aina juomatta jne.

Mulla painon pudotus meni silleen, että noin ekan 6kk aikana putos 30kg ja seuraavan 6kk aikana putosi vain 5 kg, mutta silloin tapahtui kiinteytymistä eli vaikka paino junnasi, niin vaatekoko pieneni... Suosittelen mittanauhaa jokaiselle Smile
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

syönköhän jo liikaa Empty Vs: syönköhän jo liikaa

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa