Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

TeeHooTee:n elämänmuutos.

+2
Tyyne
TeeHooTee
6 posters

Siirry alas

TeeHooTee:n elämänmuutos. Empty TeeHooTee:n elämänmuutos.

Viesti kirjoittaja TeeHooTee Ma Huhti 13, 2015 1:31 pm

Tässä istun linja-autossa matkalla Helsinkiin Kampin Terveystalolle vatsalaukun ohitusleikkaukseen. Olen miettinyt leikkausta noin pari vuotta. Tämän vuoden tammikuun 29-päivä työpaikan terveystarkastuksessa otin asian puheeksi. Hoitaja suositteli aikaa työterveyslääkärille. 9.2 menin lääkärille joka oli heti myötämielinen leikkaukselle. Hän teki lähetteen ravintoterapeutille ja kirurgin konsultatioon. Kävin myös 9.3 endokrinologilla ja hänkin suositteli leikkausta. 17.3 oli ravintoterapeutin ja kirurgin tapaaminen. Kummassakaan ei esteitä leikkaukselle ilmennyt. Ene alkoi 18.3 ja sillä olin pari päivää yli kolme viikkoa. Lähtöpainoa oli 9.3 148,5kg. Enen alkaessa kunnolla 18.3 painoa oli 145,1kg. Enen päättyessä 10.4 paino oli 132,7kg ja nyt leikkausaamuna 135,5kg. Viimeisenä viikonloppu na tuli vielä herkuteltua ja tankattua energiaa leikkaukseen. Painoa on siis pudonnut nyt tasan 13kg. Tavoitteena on 90kg paino. Olen 35-vuotias mies ja pituutta löytyy 178cm. Aikaisempia laihdutuksia on lukuisia, suurin pudotus on ollut 44kg mutta aina vaan tulee takaisin. Jospa nyt leikkauksen jälkeen ei enään tulisi.

TeeHooTee

Viestien lukumäärä : 11
Paikkakunta : Lappeenranta
Registration date : 26.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

TeeHooTee:n elämänmuutos. Empty Vs: TeeHooTee:n elämänmuutos.

Viesti kirjoittaja Tyyne Ma Huhti 13, 2015 2:45 pm

Paljon onnea leikkaukseen, kirjoittele sitten leikkauksen jälkeen kuulumisiasi! Oma leikkaukseni oli 1.4. Tallinnassa, kävin siis läpi saman leikkauksen, joka sulla edessä. Kipuja toki oli parina päivänä leikkauksen jälkeen mutta sen jälkeen toipuminen on ollut yllättävän nopeata Very Happy .
Tsemppiä sulle, itse en ainakaan ole leikkausta yhtään katunut!

Tyyne

Viestien lukumäärä : 163
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 18.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

TeeHooTee:n elämänmuutos. Empty Vs: TeeHooTee:n elämänmuutos.

Viesti kirjoittaja hellu Ti Huhti 14, 2015 12:32 am

Onnea leikkaukseen ja uudenlaiseen elämään. Sinut leikataan varmaan yksityisellä kun noin äkkiä pääset operaatioon. Minulla tämä taival alkoi viime syksynä. Tosin mietin joulukuun alkuun kunnes menin lääkärille terveyskeskukseen josta lähetettiin eteenpäin. Taysin ravintoterapeutin käynti oli maaliskuun puolivälissä ja sisätautien lääkäri maaliskuun lopulla. Nyt eneilen ja 23 pvä tätä kuuta on uusi punnitus olenko saanut painoa pois. Kuulemma leikkaus olisi syys-lokakuussa. Mulla ei kilpirauhanen toimi lääkityksestä huolimatta ja syödä täytyisi kuin hiirulainen. Olen koko aikuisikäni ollut runsaasti ylipainoinen ja nyt sairaalloisen lihava. Pituus on 170 ja tämänhetkinen paino 127. Olen saanut vuoden alusta 10 kg pois joista tän eneilyn ansiosta kahdessa viikossa 3,5 kg. Olen jo mummoiässä (57) mutta tunnen olevani vielä nuori mieleltäni.Mulle tän sysäyksen antoi endokrinologi jossa kävin kilppariarvojen vuoksi. Aikaisemmin kukaan ei ole asiasta maininnut päinvastoin huomautelleet kuinka lihava olen siis lääkärit. Olisi kiva lukea kuulumisia kuinka leikkaus meni.

hellu

Viestien lukumäärä : 241
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 28.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

TeeHooTee:n elämänmuutos. Empty Vs: TeeHooTee:n elämänmuutos.

Viesti kirjoittaja TeeHooTee Pe Huhti 17, 2015 12:21 pm

Yksityisellä kävin joo, ei hermo kestä tuota julkisen puolen pompottelua ja odottelua. Nyt on siis neljäs päivä leikkauksen jälkeen alkamassa. Olo alkaa olemaan jo aika hyvä. Leikkauksen jälkeen olin 2-yötä sairaalassa ja keskiviikkona sitten kotiin pääsin. Keskiviikkona oli ylävatsa vielä aika paljon turvoksissa ja olo aika tukala kun tuntui että olisi aivan ähkytäynnä koko ajan. Ei saanut oikein syötyä tai juotua kunnolla. Torstai meni jo aika mukavasti, olo paljon parempi, nesteitäkin meni liki 1,5-litraa. Lähdin eilen käymään kaupassa niin siellä meinasi hyytyä aivan totaalisesti, aamupala oli turhan niukka. Mutta kun sain päivällä tankkailtua niin loppupäivä meni oikein mukavasti. Tänään oli paino 131,3kg, eli -17,2kg tähän mennessä, vielä olisi paljon jäljellä. Kipuja ei ole juurikaan ollut, ainoa oli pari ekaa päivää tuo turvotus ylävatsassa joka oli ilkeän tuntuista. Mutta nyt vaan rauhassa toipumista, sairaslomaa sain 4-viikkoa. Kaikista hankalinta on ollut kun ei ole pystynyt nukkumaan mahallaan, koska yleensä nukun niin aina. Nyt on sit niskat ja joka paikka kipeänä kun joutunut nukkumaan "väärässä" asennossa.

TeeHooTee

Viestien lukumäärä : 11
Paikkakunta : Lappeenranta
Registration date : 26.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

TeeHooTee:n elämänmuutos. Empty Vs: TeeHooTee:n elämänmuutos.

Viesti kirjoittaja hellu Pe Huhti 17, 2015 2:57 pm

Hyvä että kaikki meni hyvin.Mulla on viimeinen viikko eneilyä ja vatsa teki stopin. Oikea kylki kipeä ja heijastuu selkään. Eilen illalla otin vatsanpehmikettä ja valvoin 4asti kipuillen.Olen sen jälkeen nukahtanut ja isäntä tuli 8jälkeen huhuileen kahville ja aamulenkille. Mulla on tapana ottaa kilpirauhaslääkkeet tyhjään vatsaan ja lähden koiran kanssa( tiibetinspanieli)aamukävelylle puoleksi tuntia. Sitten vasta teen sen sallitun puuromäärän. Ensi torstaina punnitus. Saa nähdä miten käy kun en ihan sitä 8kg taida saada. Nyt vielä loppurutistus ja toivon että vatsa alkaa toimimaan. Hyvää jatkoa ja kiva lukea kuulumisia.

hellu

Viestien lukumäärä : 241
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 28.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

TeeHooTee:n elämänmuutos. Empty Vs: TeeHooTee:n elämänmuutos.

Viesti kirjoittaja Tyyne La Huhti 18, 2015 2:49 am

Moi TeeHooTee; hienoa, että leikkaus meni hyvin ja olet jo aika hyvässä kunnossa. Nälkää en ole joutunut kärsimään mutta heikotus on ollut aikamoinen. Olin tänään ensimmäisen päivän töissä leikkauksen jälkeen, leikattiin parisen viikkoa sitten. Vaikka teen kevyttä toimistotyötä niin töiden jälkeen ajattelin ottaa pienet päiväunet...ja heräsin neljän tunnin! jälkeen Laughing . Katsotaan miten yöunien kanssa käy, onneksi huomenna on vapaapäivä! Ehkä kaksi viikkoa on vähän turhan lyhyt sairausloma näinkin ison leikkauksen jälkeen, työterveyshoitaja varoitteli väsymyksestä, ja kai sitä sairauslomaa tarvittaessa lisää saa. Katsotaan nyt miten lähtee menemään.
Mutta...olisi sulle eräs kysymys; millaiset kalorisuositukset sait kahdelle ensimmäiselle viikolle, ja sitä seuraavalle kahdelle viikolle, ja sitten kuukauden jälkeen leikkauksesta?
Mulle Tallinnassa annettiin ohjeeksi syödä kaksi ensimmäistä viikkoa 400-600 kcal, sitten 550-700 kacal, ja sen jälkeen ensimmäisen vuoden loppuun asti 900-1000 kcal. Liikun kuitenkin aika paljon ja tuntuu, että nuo kalorimäärät eivät oikein riitä. On täysi työ jaksaa raput ylös kerrostalon ylinpään kerrokseen (ei ole hissiä) n. tunnin lenkin jälkeen. Mutta kai tällaiseenkin ravinnon saantiin tottuu, ja alkaa jaksamaan paremmin Smile . Tämän aamun paino oli 88.7 kg, leikkauksen jälkeen on tippunut paino 94 kilosta. Sain myös ennen leikkausta pudotettua painoa jonkin verran nutraamalla eli kyllä sitä reilusti yli sata on alunperin ollut. Leikkaus ei todellakaan kaduta tippaakaan! Olen niin kyllästynyt jojoilemiseen painoni kanssa.

hellu; sulla on ihanin koira mikä voi olla; tiibetinspanieli!  Mulla reilun vuoden ikäinen tiibetinspanieliuros Very Happy .

Osta, hellu, kaupan (esim. s-marketista saatavaa) magnesiumia, ota 2-3 purutablettia iltaisin, huomaat pikku hiljaa, että vatsa toimii kuin "unelma". Sain tämän vinkin sairaanhoitajalta kun olin reumakuntoutuksessa Apilassa. Apteekissa kysyin voinko tehdä näin leikkauksen jälkeen mutta farmaseutti oli vähän epäileväinen, saattaa ärsyttää suolta. Eli ostin näitä apteekin hellävaraisia tuotteita ummetukseen.


Viimeinen muokkaaja, Tyyne pvm La Huhti 18, 2015 9:11 am, muokattu 2 kertaa

Tyyne

Viestien lukumäärä : 163
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 18.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

TeeHooTee:n elämänmuutos. Empty Vs: TeeHooTee:n elämänmuutos.

Viesti kirjoittaja TeeHooTee La Huhti 18, 2015 3:08 am

Minulle sanottiin että ei tarvitse kaloreita laskea. Proteiinin määrää pitää seurata, tavoitteena 80g päivässä. Kuulemma nyt alkuun ei kaloreita oikein voi tulla liikaa jos syö muuten järkevästi eli ei mässäile herkuilla. Sitten myöhemmissä kontrollikäynneissä aletaan suunnitella kalorimääriä.

TeeHooTee

Viestien lukumäärä : 11
Paikkakunta : Lappeenranta
Registration date : 26.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

TeeHooTee:n elämänmuutos. Empty Vs: TeeHooTee:n elämänmuutos.

Viesti kirjoittaja Tyyne La Huhti 18, 2015 9:05 am

Olen myös itse ollut tarkkana proteiinien suhteen; naisille suositus 60 g päivässä. Omani on vaihdellut 55 - 70 g välillä. Kyllä tuon proteiinimäärän suht helposti saa täyteen oikein syömällä. Ehkä itse tuijotan noita kaloreita vähän liikaakin koska olen elämäni varrella lukuisia kertoja laihduttanut laskemalla kaloreita (ja painonvartijoiden aikaan pisteitä Smile . Ja kehotettiin saamissani ohjeissa ehdottomasti syömään nuo minimikalorimäärät päivässä, alle ei saa mennä. Tosiaankin toiveeni on, että nyt saisin vihdoinkin lopetettua tuon jojoilun painoni kanssa. Olen kyllä aina saanut pudotettua painoani, tosin nyt kun ikää on tullut sekin vaikeutunut, mutta parin kolmen vuoden sisällä saanut kaikki pudottamani kilot korkojen kera takaisin.

Tyyne

Viestien lukumäärä : 163
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 18.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

TeeHooTee:n elämänmuutos. Empty Vs: TeeHooTee:n elämänmuutos.

Viesti kirjoittaja pajunkissa Su Huhti 19, 2015 5:05 pm

Juu hienointa tässä on ettei kaloreita tarvitse laskea..päinvastoin pidettävä huoli että saa syötyä kaiken tarvitsemansa. Ja toki epäterveellinen lihottaa edelleen kuten aiemminkin mutta omalla kohdalla ruokavalio on ollut niin perusterveellinen siihen ei ole koskaan kuulunut pizzat,hampurilaiset,sipsit ja muu nouto/roskaruoka,ei limut eikä alkoholi. Niin hyvä kysymys onkin mikä on ollut syy lapsuudesta asti johtuvaan lihavuuteen,2 vuotiaana laitettu sairaalan kautta raastekuurille ensimmäisen kerran ja siitä se paino senkun vaan noussut ja noussut. Mutta siis summa summarum kuten kirurgi minulle sanoi olen nuori ja tulen hyötymään valtavasti tästä leikkauksesta pitkällä tähtäimellä,se oli kannustaa kuultavaa. Eilen muuten söin ensimmäisen makean jäätelötuutin jonka johdosta kärsin lähes tunnin oksetus olon sekä käsittämättömän väsymyksen kera. Jouduin makaamaan sängyllä silmät kiinni ja olo oli kaamea,voitte uskoa etten ihan hetkeen syö jäätelöä.

pajunkissa

Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 10.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

TeeHooTee:n elämänmuutos. Empty Vs: TeeHooTee:n elämänmuutos.

Viesti kirjoittaja TeeHooTee To Huhti 23, 2015 5:05 pm

Nyt on kulunut 10-päivää leikkausesta. Painoa on pudonnut leikkauksen jälkeen 8,4kg, aika kova tahti. Alkuun oli todella vaikea saada kaloreita kasaan, jäi moni päivä alle 500 kalorin. Nyt aloitin alkuviikosta syömään puuroja ja enemmän keittoja. Eilen aloitin suolakeksit ja pehmeän leivän. Nyt on päiväkalorit siinä 700 kalorin paikkeilla. Pari kertaa on tullut todella sippi olo kun on unohtunut syödä. Nälän tunnetta ei ole ollenkaan joten pitää koittaa kellosta katsella milloin syödä ja kuunnella omaa kehoa. Kun kävin kaupassa niin oli hirveästi kaikkea mitä himoitsin, ja ostinkin jäätelöä. Mutta ei se jotenkin enään maistu, vähän voi syödä mutta tosi nopeasti alkaa tökkiä. Sama on rasvaisen ruuan kanssa, ei maistu.

Mutta kaikenkaikkiaan olo on mainio. Oikeastaan ei mistään tuntemuksista edes huomaa että on leikkauksessa käynyt, muuta kuin ei ole nälkä eikä tee mieli herkkuja. Lenkillä olen käynyt kaksi kertaa ja jaksanut kävellä ihna mainiosti, ei ole hyytynyt vaikka niin pelkäsinkin vähäisen ravinnon takia. Kipuja ei ole ollut, en ole yhtään särkylääkettä ottanut sairaalan jälkeen. Biotiinia aloin syödä kun luin että joillakin on tukka harventunut leikkauksen myötä. Lauantaina otan niitit pois ja sunnuntaina pääsee sitten saunaan, sitä on odotettukin.

Eli painoa on kaikenkaikkiaan pudonnut 21,4kg ja on nyt 127,1kg. Olo mainio eikä mitään valittamista. Ensiviikolla sitten varovasti normaaliin ruokaa päin siirrytään. Ei ole vielä ollut dumpingia eikä mitään muitakaan vaivoja.

TeeHooTee

Viestien lukumäärä : 11
Paikkakunta : Lappeenranta
Registration date : 26.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

TeeHooTee:n elämänmuutos. Empty Vs: TeeHooTee:n elämänmuutos.

Viesti kirjoittaja Sunnuntai To Huhti 23, 2015 5:28 pm

Ihana kuulla että kaikki mennyt hyviin!!!
Minulla maanantaina leikkaus,voi että miten jännäSad Miten olo leikkauksen jälkeen on/oli?
Onnea vielä sulle uudesta elämästä!!!

Sunnuntai

Viestien lukumäärä : 44
Paikkakunta : Vantaa
Registration date : 11.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

TeeHooTee:n elämänmuutos. Empty Vs: TeeHooTee:n elämänmuutos.

Viesti kirjoittaja TeeHooTee To Huhti 23, 2015 5:37 pm

Leikkauksen jälkeen ei ollut huonoa oloa eikä kipujakaan. Tosin kipulääkettä meni koko ajan suoraan suoneen. Sairaalassa olin 2-yötä ja sen jälkeen en kipulääkettä ole kaivannut. Ainoa ikävä asia leikkauksen jälkeen oli sellainen ilman tunne vatsassa/turvotuksen tunne, mutta sekin hävisi kun pääsin kotiin ja pääsin liikkumaan enemmän. Kaikista hankalinta oli kun ei voinut nukkua mahallaa, noin viikko meni että pystyi mahallaan makaamaan.

TeeHooTee

Viestien lukumäärä : 11
Paikkakunta : Lappeenranta
Registration date : 26.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

TeeHooTee:n elämänmuutos. Empty Vs: TeeHooTee:n elämänmuutos.

Viesti kirjoittaja Sunnuntai To Huhti 23, 2015 6:03 pm

Noista hyvistä kertomuksista on mulle tosi paljon apua :)Tukiryhmä on mulla pieni, mies ja äiti ainoastaan tiedä asiasta.Haluan että olisi jo tiistaina,että leikkaus olisi ohi... Smile

Sunnuntai

Viestien lukumäärä : 44
Paikkakunta : Vantaa
Registration date : 11.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

TeeHooTee:n elämänmuutos. Empty Vs: TeeHooTee:n elämänmuutos.

Viesti kirjoittaja TeeHooTee Ti Toukokuu 05, 2015 1:49 pm

Nyt on kolme viikkoa mennyt leikkauksesta. Paino 124,8, eli 10,7kg pudonnut leikkauksen jälkeen. Kaikenkaikkiaan pudotusta on 23,7kg. Nyt on tosin ollut neljä päivää aivan jumissa mutta ehkä syynä vappu ja epäterveellisemmät ruuat ja olematon liikunta. Olo on aivan kuin ennen leikkausta. Ei vaan ole ikinä nälkä. Pitää kellosta katsella milloin pitäisi syödä. Olen syönyt aivan tavallista ruokaa, ainoa mitä en ole syönyt on kokoliha. Kaikki on mennyt mukavasti alas paitsi rasvaiset taikinaruuat, esim. lihapiirakka, pasteijat, munkit, mutta ehkä ihan hyvä ettei nuo menekkään. Syöminen alkaa jo sujua luonnostaan rauhallisesti ja hyvin pureskellen. Tämän oletin olevan vaikeinta oppia minulle mutta yllättävän nopeasti sen on oppinut. Kaikki ruoat menee vielä vaaan kautta koska ruoan määrän arviointi on vielä niin vaikeaa. Yleensä sopiva määrä on n.80g. Tarkkaan saa vaan katsoa mitä syö että tulee proteiinia tarpeeksi, vähänkään jotain "huonoa" ruokaa niin proteiinin määrä jää liian alas.

Yksi asia mikä on ollut syömistä hankalampaa on juominen. Ennen join aika harvakseltaan mutta join aina kerralla puolen litran tuopillisen vettä tai joskus enemmänkin. Nyt pitää juoda melkein jatkuvasti pikkusuullisia. Sit jos välillä unohtuu juoda ja pääsee jano päälle niin sen taltuttaminen vie aikaa kun ei voi kurmaista isoa lasia kerralla. Mutta juomapullo aina mukana niin tulee siitä sit hörpittyä. Mutta tässä on vielä opeteltavaa.

Vappuna kokeilin varovasti alkoholiakin, ostin valkoviiniä ja kaksi lasia otin. Vaikutus aivan kuin ennen leikkausta, ei mitään yllättävää kihahdusta mistä jotku pelotteli. Tosin en ole koskaan ollut mikään humalajuoja, yleensä annos ollut aina pari-kolme siideriä illassa.

Kovaa liikuntaa tekisi jo mieli, mutta sairaanhoitaja vielä toppuutteli. Kuulemma tyräriski on vielä olemassa. Ensi viikolle varasin kyllä jo sulkapalloajan ja aloitan kunnon liikunnan. Nyt vaan kävelylenkkejä koiran kanssa hyvin rauhallisesti. Vain yksi kunnon lenkki pyörällä ollut "kunnon" liikuntaa. Uskon että paino lähtee taas kunnolla menemään alas kun pääsee kunnolla pelailemaan rankempia lajeja.

Olo on siis aivan mainio. Kohdalleni ei ole osunut mitään "oireita". Muusta ei huomaakaan että on leikattu kuin arvista mahassa ja näläntunteen puutteesta. Energiaakin piisaa vaikka muille jakaa. Ei ole mitään hyytymistä tms. ollut vaan jaksaa paremmin tehdä asioita kuin ennen. Tietenkin painoa on pudonnut jo aika paljon.

TeeHooTee

Viestien lukumäärä : 11
Paikkakunta : Lappeenranta
Registration date : 26.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

TeeHooTee:n elämänmuutos. Empty Vs: TeeHooTee:n elämänmuutos.

Viesti kirjoittaja TeeHooTee To Kesä 11, 2015 4:03 pm

Kuukausi mennyt edellisestä kirjoituksesta ja kaksi kuukautta leikkauksesta. Viimeiseen kuukauteen paino on pudonnut 12 kg, leikkauksesta 23kg ja kaikenkaikkiaan 36kg. Hyvin putoaa paino edelleen.

Olen elänyt täysin normaalia elämää. Syönyt normaalia ruokaa, tosin paaaljon pienempiä annoksia kuin ennen. Liikunta on ollut vähäistä muiden kiireiden takia, mutta juoksemassa kävin ensimmäistä kertaa vuosiin kunnolla. Pitää koittaa tämä kesä jotenkin saada itsensä liikkeelle, syksyllä alkaa taas kaikki mukavat liikuntahommat joissa olen käynyt jo vuosia + yksi uusi harrastus. Talvikaudella pelaan sulkapalloa pari kertaa viikossa, jääkiekkoa kerran viikossa ja kuntonyrkkeily tulee uutena kaksi kertaa viikossa. Innolla odotan miltä lätkä tuntuu oletettavasti yli 40kg kevyempänä.

Elämä on palannut siis normaaliksi leikkauksen jälkeen, sillä erotuksella että jotenkin on tullut tolkku herkutteluun. Välillä tulee ostettua sipsejä, karkkia ja jäätelöä, mutta ei niitä sitten oikein tule syötyä. Saatan avata pienen sipsipussin, 75g, ja puolet jää syömättä kun ei ne olekaan hyviä. Tulee vaan ostettua ja himoittua vanhasta tottumuksesta. Sama karkkien kanssa, muutaman kun ottaa niin ei vaan maistu.

Dumpingia en ole kokenut vaikka olen syönyt kaikkea. Alkuun oli niitä tuntemuksia että jotkin ruoat ei mene alas mutta nyt kaikki menee kun on oppinut syömään riittävän hitaasti ja pieninä suullisina.

Olen ollut onnekas, ei ole ollut mitään ongelmia tms. Kaikki on mennyt kuin unelmissa.

TeeHooTee

Viestien lukumäärä : 11
Paikkakunta : Lappeenranta
Registration date : 26.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

TeeHooTee:n elämänmuutos. Empty Vs: TeeHooTee:n elämänmuutos.

Viesti kirjoittaja TeeHooTee Su Elo 02, 2015 3:02 pm

Taas on aikaa vierähtänyt. Leikkauksesta kulunut 3,5kk ja painoa pudonnut leikkauksen jälkeen 32,3kg ja yhteensä pudotusta on tullut 45,3kg. Tänään siis paino oli 103,2kg. Vielä sellainen 10-15kg pois niin ois aika mahtavaa. Olo on mitä mainioin. Elämä on palannut hyvinkin normaaliksi, melkein kaikkea voin syödä, tietenkin pieninä annoksina. Oikeastaan ainut mikä ei sovi on sipsit, 50g aiheuttaa jo huonon olon. Karkista ja jäätelöstä ei ainakaan syömilläni pienillä määrillä tule mitään. Siis jätskituutin voin syödä. Somacit jäi pois pari viikkoa sitten joten enään ei ole mitään lääkkeitä. Pillerit mitä tällä hetkellä otan on monivitamiini, calcichew d-strong, b-vitamiini, magnesium ja omega3.

Liikunta tuntuu aika erilaiselta kuin ennen. Liikkuminen on niin paljon helpompaa. On nopeampi ja paljon ketterämpi. Mutta esi. sulkapallossa ei pää kestä kehityksen mukana, usein tulee tilanteita joissa pää sanoo että ei tuohon ehdi mutta nykyään olisi kyllä ehtinyt helposti. Ei ole oikein sisäistänyt uutta kykyä liikkua.

Edelleenkään ei ole mitään vaivoja ollut. Eli leikkaus tuntuu edelleen todella hyvältä ratkaisulta.

TeeHooTee

Viestien lukumäärä : 11
Paikkakunta : Lappeenranta
Registration date : 26.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

TeeHooTee:n elämänmuutos. Empty Vs: TeeHooTee:n elämänmuutos.

Viesti kirjoittaja TeeHooTee Ti Loka 13, 2015 2:44 pm

Tänään on tasan 6kk leikkauksesta. Ja hyvin menee. Ei edelleenkään mitään vaivoja tai ongelmia. Painoa lähtenyt leikkauksen jälkeen 44,6kg ja kokonaispudotus on siis 57,6kg, pudotus alkoi 7kk sitten. Tämän aamun paino oli 90,9kg. Tavoitteeni oli alunperin 90kg mutta kyllä olen lisännyt tavoitetta että jos pääsis 80-85kg niin olis jo aika hyvä. Eikä tuo tunnu ollenkaan mahdottomalta tavoitteelta. Liikuntaa on nyt aika mukavasti tullut, 3 kertaa viikossa jääkiekkoa ja pari kertaa sulkapalloa ja siihen päälle koiran lenkittämiset. On muuten aika mahtava tunne kun urheilussa pärjää oikeasti hyvin muille! Ensi kuussa on puolen vuoden kontrollikäynti Terveystalolla, saa nähdä mitä arvot näyttävät.

TeeHooTee

Viestien lukumäärä : 11
Paikkakunta : Lappeenranta
Registration date : 26.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

TeeHooTee:n elämänmuutos. Empty Vs: TeeHooTee:n elämänmuutos.

Viesti kirjoittaja hellu Ke Loka 14, 2015 12:15 am

Kyllä on hienoa lukea sinun edistymistä ja painosi putoamista. Varmaan mukava tunne todella olla normaalipainoinen. Mahtaako ihmiset tunnistaa edes sinua. Odotan kärsimättömästi että minäkin saisin painoni hyvin putoamaan kunhan leikkaus on tehty. Hyvää jatkoa sinulle.😊

hellu

Viestien lukumäärä : 241
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 28.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

TeeHooTee:n elämänmuutos. Empty Vs: TeeHooTee:n elämänmuutos.

Viesti kirjoittaja TeeHooTee Pe Helmi 12, 2016 2:28 pm

Pitkästä aikaa päivitystä tilanteeseen. Nyt on kulunut 11kk siitä kun aloitin enen ja paino on tällä hetkellä 81,1kg. Pudotusta siis 67,4kg. Kaikki on sujunut kuin unelmaa, ei mitään ongelmia. Elämä sujuu, urheilu sujuu ja kaikki on mallillaan. Kyllä leikkaus oli elämäni paras päätös. Vielä jos reilun kilon sais pois niin ois hienoa olla alle kasikymppinen. Mutta olen jo tyytyväinen tähänkin painoon. Nyt vaan tiukkaa tsemppausta että paino myös pysyy kurissa.

TeeHooTee

Viestien lukumäärä : 11
Paikkakunta : Lappeenranta
Registration date : 26.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

TeeHooTee:n elämänmuutos. Empty Vs: TeeHooTee:n elämänmuutos.

Viesti kirjoittaja Annniina La Helmi 13, 2016 6:37 pm

67,4kg! aivan uskomatonta, onneksi olkoon! Nyt vaan tsemppi päälle tulevaisuudessakin Basketball

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

TeeHooTee:n elämänmuutos. Empty Vs: TeeHooTee:n elämänmuutos.

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa