Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Onko tosi, ettei kenelläkään ole sappivaivoja???

5 posters

Siirry alas

Onko tosi, ettei kenelläkään ole sappivaivoja??? Empty Onko tosi, ettei kenelläkään ole sappivaivoja???

Viesti kirjoittaja poppanen Ke Maalis 12, 2014 5:08 pm

Laitoin aiemmin jo viestiä ongelmastani sappivaivojen kanssa "Ongelmia jo nyt" -otsakkeen alle. Asia on minulle tosi tärkeä ja vaikuttaa ratkaisuuni lähdenkö leikkaukseen vai en (jos näytetään vihreää valoa). Mutta en ole oikein saanut siihen kommentteja. Onko tosi, ettei kenelläkään ole sappivaivoja???

poppanen

Viestien lukumäärä : 5
Paikkakunta : Oulunseutu
Registration date : 01.03.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Onko tosi, ettei kenelläkään ole sappivaivoja??? Empty Vs: Onko tosi, ettei kenelläkään ole sappivaivoja???

Viesti kirjoittaja punatukka Ke Maalis 12, 2014 8:41 pm

Eipä oo mitään vatsavaivoja ollut laihdutusleikkauksen jälkeen. Sappirakko kivineen on jo aikoja sitten poistettu, eikä oo ainakaan kipuja aktivoinut uudelleen tämä leikkaus. Esim. paprikat, tuorekurkku, kaali ja kananmuna eivät ole aiheuttaneet mitään. Käristykset, rasvaiset ruuat sekä kovin mausteiset ruuat ei ruokavaliooni enää kuulu.

Ystäväni harrastaa eneilyä ajoittain, ja joistakin pussukoista hän on sappikipuja saanut (mm. sienikeitot ja mausteiset keitot ei hälle käy).  

Ruokavaliollahan sappikipuja vältetään, ja jos ajattelee mitä sairauksia tämä ylipaino tuo meille tullessaan, niin itse kyllä valitsisin tuon leikkauksen menon.

Tsemppiä sulle jatkoon!  sunny

punatukka

Viestien lukumäärä : 108
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 21.12.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Onko tosi, ettei kenelläkään ole sappivaivoja??? Empty Vs: Onko tosi, ettei kenelläkään ole sappivaivoja???

Viesti kirjoittaja meevin Ke Maalis 12, 2014 9:10 pm

Sama täällä, sappi postettu jo vuosia sitten eikä nyt leikkauksen jälkeenkään ole oireillut. Toki vältän niitä muutamaa asiaa jotka sappileikkuun jälkeen oireita aiheuttivat eli mansikkaa ja kodeiinia.

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Onko tosi, ettei kenelläkään ole sappivaivoja??? Empty Vs: Onko tosi, ettei kenelläkään ole sappivaivoja???

Viesti kirjoittaja hansu Pe Maalis 14, 2014 2:54 pm

Minulla ja sappi-rakko kasvanut horsmaa jo vuodesta 2006 lähtien. Aiemmin oli todella tarkka siitä, mitä sai syödä, siis ennen sappirakon poistoa. Leikkauksen jälkeen rajoitteet kohdallani poistuneet täysin. Minulle on tehty GBP-leikkaus jo yli 3-vuotta sitten. Ainoat asiat, joita sappiongelmat herjaavat ovat särkylääkkeistä Panacod (julmettu kutka) ja sienet (vatsakipuja niin, että suupieli vaahtoaa...) Muutoin voin kyllä syödä kaikkea normaalisti. Sieniäkin voin syödä aivan pieninä annoksina, mutta pidempi käyttö/suuri määrä kyllä kostautuu... Ja sienisalaatti olisi niin hyvää...
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Onko tosi, ettei kenelläkään ole sappivaivoja??? Empty Vs: Onko tosi, ettei kenelläkään ole sappivaivoja???

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera Ke Maalis 19, 2014 2:53 am

poppanen - miulle tehtiin vatsalaukunohitus ja sappirakon poisto 3.12.2013

Karseat sappioreet ovat taakse jäänyttä eloa - m e l k e i n 100%:sti..
..nyt kun olet ollut kipeänä(vatsatauti)on uusi masu oireillut hieman ja olen pariin kertaan tuntenut tutun oloiset kipuiset pallean kohdalta, läpi seljän..kipu ei kuitenkaan mil-lään ta-voin niin kova kun oli ennen sappirakon poistoa - ei voi ver-ra-ta-kaan.

Minulla lääkkeenä kipuihin oli Tramal, Litalgin ei ollut auttanut enää vuosiin. Neutral 
Ene oli miulla 5vko/1000kcal..ja eneilin nimen omaan ruualla - en pusseilla, koska ne aiheuttivat heti oireita(ja muutoinhin yököttivät silent ).
Miulla sappikivet olivat 4cm halkaisijaltaan ja niitä ei saatu edes murskattua, poistettiin kokonaisina.

Itse voin siis suositella lämpimästi sappirakon poistoa ohituksen yhteydessäflower
..vaan, siulla taisi sappirakko ollakin jo poistettu..ymmärsinkö oikein?..mahdollista tosiaan on että poistonkin jälkeen oireita herkälle voi tulla..en sitten tiedä, aiheuttaako itse vatsalaukunohitusleikkaus sappioireita herkemmin Question ..ei ainakaan miulle.  
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viestien lukumäärä : 516
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 16.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Onko tosi, ettei kenelläkään ole sappivaivoja??? Empty Vs: Onko tosi, ettei kenelläkään ole sappivaivoja???

Viesti kirjoittaja poppanen Ke Maalis 19, 2014 8:21 pm

Voi että kun uskaltaisin päättää lähdenkö leikkaukseen. Olen nyt pari kiloa saanut pudotettua n 1200 kalorin ruokavaliolla, sappi on rauhoittunut aika tavalla, mutta oireilee toki välillä. Toukokuussa minulla on ravitsemusterapeutilla käynti ja silloin pitäisi osata päättää lähdenkö ohitusleikkaukseen. Lääkäri jo puoltaa leikkausta. Huhhuh! Pelottaa vaan kertakaikkiaan!

poppanen

Viestien lukumäärä : 5
Paikkakunta : Oulunseutu
Registration date : 01.03.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Onko tosi, ettei kenelläkään ole sappivaivoja??? Empty Vs: Onko tosi, ettei kenelläkään ole sappivaivoja???

Viesti kirjoittaja meevin Ke Maalis 19, 2014 8:40 pm

Se onkin sellainen päätös joka pitää ihan itse tehdä pähkäilyjen jälkeen. Tosin on niinkin, että jos nyt teet päätöksen että lähdet hommaan, sen voi kyllä peruuttaa koska vaan, vaikka leikkausaamuna. Mulle ei kertaakaan tullut sellaista ajatusta, etten lähtisi jos vään pääsen. Ja onneksi pääsin. Ja nyt reilun 3kk leikkuusta olen yhä erittäin tyytyväinen. Olo on kaikin puolin hyvä ja kunto ja liikkumishalut nousee koko ajan. Puhumattakaan siitä, että lääkkeiden syönti on vähentynyt ja päälle mahtuu jo ihan kivoja vaatteita jotka näyttäkin jo joltain Very Happy

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Onko tosi, ettei kenelläkään ole sappivaivoja??? Empty Vs: Onko tosi, ettei kenelläkään ole sappivaivoja???

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa