Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Uusi tällä

+6
Anette
Paloma
lootus75
muotovalio
Norsu
liiza
10 posters

Siirry alas

Uusi tällä Empty Uusi tällä

Viesti kirjoittaja liiza Ti Syys 01, 2009 2:55 pm

Hei,
Löysin googlaamalla tämän foorumin kun etsin tietoa laihdutusleikkauksesta. Hyvä kun löysin teidät ! Leikkaus on ollut mielessäni jo kauan, mutta olen ajatellut, että se on niin harvinaista, ettei niitä tehdä kuin muutamia
....taisimpa olla väärässä ! Teitähän on täällä monta !
Laikkaus on vasta päätöksenä omassa mielessäni. Viime yönä kävin lävitse kaikkia mahdollisuuksiani ja sitä mitä tulevaisuudessa on odotettavissa -jos ei mitään ala tapahtuun tämän painon suhteen !
Oma laihdutushistoriani on monta aloitusta painonvartijoissa, yksi onnistuminen , jolloin pudotin 20 kg. Nyt keväällä olin xtravaganza ryhmässä ja sain painoa pois 10 kg. pieleen on menneet em. yritykset ja painoa on tullut aina vaan lisää. Reductilia olen syönyt pari vuotta, kun lopetan sen niin lihon heti sellaiset 5-8 kg -muuta vaikutusta sillä ei mielestäni ole.
Sairauksia on minulle kertynyt tietty verenpaine ja molempien polvien vaikea nivelrikko. Toinen polvi vaatisi keinonivelen. ortopedi ehdotti minulle keinonivelleikkausta hetimmiten. Olen asiaa pohtinut ja mielestäni on aika tyhmää lähteä keinonivelleikkaukseen näillä kiloilla ! Nyt olen sen päättänyt, varasin juuri ajan työterveyslääkärille ja menen pyytämään lähetettä leikkausarvioon (se kai oli se ensimmäinen toimenpide , joka minun pitää tehdä ?)
Painoindeksini on jotain 42 (en ole käynyt vaalla) ikäni 44 ja ylipainoista elämää jolloin painoindeksini on aina olllut yli 35 on takana viimeiset 20 v. Nyt tuntuu, että suurin ongelma on jaksaminen, ei vaan jaksa ! Olo on kokoajan väsynyt enkä saa mitään aikaiseksi
Liiza

liiza

Viestien lukumäärä : 18
Ikä : 58
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 01.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tällä Empty Vs: Uusi tällä

Viesti kirjoittaja Norsu Ti Syys 01, 2009 10:50 pm

Onnea hyvästä päätöksestäsi ryhtyä tositoimiin ja tervetuloa mukaan tänne ammentamaan lisää tietoa.

Noi sun sanat " Nyt tuntuu, että suurin ongelma on jaksaminen, ei vaan jaksa ! Olo on kokoajan väsynyt enkä saa mitään aikaiseksi" kuulosti niin omiltani viime kesältä. Ja työterkkarista se mullakin retki alko viimevuonna ja ens maanantaina on H-hetki, eli GBP-leikkaus edessä. Rankkaa on ollut painoa on tiputettu välillä hampaat irvessä, välillä itkua vääntäen, mutta yhtään en kadu että leikkauspolun valitsin. Tässä on se riski, että saan sen elämän takasin, jonka läski on multa viimeset 35 vuotta aina vaan enemmän ja enemmän vienyt.

Tsemppiä sulle matkaan.
Norsu
Norsu

Viestien lukumäärä : 84
Paikkakunta : Riihimäki
Registration date : 16.12.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tällä Empty Vs: Uusi tällä

Viesti kirjoittaja liiza Ke Syys 02, 2009 4:10 am

Nyt on lähete saatu. Ensin piti puhua polviongelmat , ennenkuin uskalsin ottaa asian puheeksi. Autossa jo harjoittelin (äänen) mitä sanon.
Ajattelin, että työterveyslääkäri tyrmää mut täysin ja alkaa luennoimaan tervellisestä ruokavaliosta ja siitä että "syöt kuule vähemmän" , mutta hän sanoikin,että taitaa olla ihan asiaa, hämpä kirjoitta lähetteen. Kyseli lisää painonpudostus historiastani ja siitä kuinka kauan olen ollut tämän kokoinen. Siinä mulla taisi leuka loksahtaa...mut hyvä näin. Hän kirjoitti lähetteen leikkaavalle kirurgille eli erikoislääkäri konsultaatioon, nyt olen vähän ymmälläni kenelle ja mihin minun pitäisi aika varata ? Kyselin joko hän olisi voinut kirjoittaa lähetteen keskussairaalaan, mutta hänen mielestään asiaa hoituu erikoislääkärin kautta joutuisammin ??? E ymmärtänyt.

liiza

liiza

Viestien lukumäärä : 18
Ikä : 58
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 01.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tällä Empty Vs: Uusi tällä

Viesti kirjoittaja muotovalio Ke Syys 02, 2009 12:46 pm

Mitä jos ksysyisit sieltä työterveyshuollosta?

muotovalio

Viestien lukumäärä : 52
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 05.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tällä Empty Vs: Uusi tällä

Viesti kirjoittaja lootus75 Ma Syys 07, 2009 5:42 am

Tervetuloa tänne foorumille ja onnittelut leikkauspäätöksestä, rohkea veto sillä leikkaus on aika iso mutta se kannattaa. itsellä painoa tippunut yhteensä yli 80kg, mm nukun ja jaksan töissä paremmin kun aikaisemmin otin töiden jälkeen 2 x 800mg buranan (ristiselkä oli kuin tulessa) sekä oli verenpainelääkitys, nesteenpoistolääkitys, heikentynyt sokerinsietokykyk eli ei ollut pitkä matka diabetekseen. Nämä kaikki ongelmat ovat korjaantuneet ja kaikki painon takia määrätyt lääkkeet olen saanut jättää pois.

Lähtöpaino ennen leikkausta pahimmillaan 170kg
Lähtöpaino ennen leikkausta sairaalassa 135kg (6.10.2008)
Nykyinen paino 6.9.2009 78kg

eli tässä esimerkki että paino putoaa huimaa vauhtia kun alkuun pääsee,
tsemppiä sinulle.
lootus75
lootus75

Viestien lukumäärä : 91
Ikä : 48
Paikkakunta : Jyskä
Registration date : 21.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tällä Empty Vs: Uusi tällä

Viesti kirjoittaja liiza Su Marras 29, 2009 5:01 am

Päksistä tuli kutsu verikokeeseen, sydänfilmiin ja lääkärin vastaanotolle jo kahden viikon kuluttua !

liiza

Viestien lukumäärä : 18
Ikä : 58
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 01.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tällä Empty Vs: Uusi tällä

Viesti kirjoittaja Paloma Su Marras 29, 2009 11:44 pm

Hyvä liiza!!
Meitä lahtelaisia on täällä muitakin bounce

PÄKS on yksi johtavia sairaaloita näiden leikkausten osalta. Hienoa, että pääsit eteenpäin!
Ollaan menossa kohtalaisen sama tahtia, luulen sunny
Paloma
Paloma

Viestien lukumäärä : 137
Paikkakunta : Lahti
Registration date : 14.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tällä Empty Vs: Uusi tällä

Viesti kirjoittaja liiza Ma Marras 30, 2009 7:57 pm

Pidetäämpä yhteyttä ja ollaan kuulolla missä mennään Paloma !

liiza

Viestien lukumäärä : 18
Ikä : 58
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 01.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tällä Empty Vs: Uusi tällä

Viesti kirjoittaja liiza Ti Joulu 29, 2009 2:59 am

Selvä tapaus, leikataan -sanoi tohtori, vaan jono on pitkä ! Sikainfluenssan vuoksi kaikki leikkaukset olleet jäissä PÄKsissä , nyt taas leikataan kesään saakka kunnes tulee kesän säästötauko ! Aika ravintoterapautille kuitenkin helmikuussa

liiza

Viestien lukumäärä : 18
Ikä : 58
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 01.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tällä Empty Vs: Uusi tällä

Viesti kirjoittaja Anette Ti Joulu 29, 2009 3:31 pm

Heips liiza ja Paloma Smile
Päksiin menossa kaiketi täälläkin. Verikokeissa ja sydänfilmissä käyty, lääkärin haastattelu oli 11.12. Aika ravintoterapeutille 18.01.10...
Lääkäri näytti vihreää ainakin vielä tässä vaiheessa

Anette

Viestien lukumäärä : 79
Ikä : 55
Paikkakunta : Hartola
Registration date : 12.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tällä Empty Vs: Uusi tällä

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ti Joulu 29, 2009 8:34 pm

Tsemppii teille kaikille!

Tiedän, että odottavan aika on pitkä .......mutta tiedän, että se kannattaa!
Nyt jaksais vaikka mitä verrattuna kevääseen!

Mut leikattiin 15.12. GBP ja sappirakko poistettiin samalla!
Seuraavana päivänä tuli syvä vuoto ja senkin korjasivat hyvin..... ei tarvittu avoleikkausta 6 pientä reikää +treeniletkureikä! on nyt mahassa ja IHANAAAA metallihakaset niistä reijistä sain eilen pois!

Treeniletku oli ainut mikä aiheutti ns. kipuja!
Sen kun sai pois niin olo oli niin kuin ei ois ees leikattu! IHMEELLISTÄ!

älkää vain enää jänistäkö......TÄÄ KANNATTAAAAAA! Uskon näin!



T: Tepa 43
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tällä Empty Vs: Uusi tällä

Viesti kirjoittaja tigertytto Ti Joulu 29, 2009 11:05 pm

Moi Tepa
Kuinka kauan sitä treeni letkua joutuu pitämään?ja onko toi vaarallista kun tulee vuoto kohtia?huomataanko ne helposti?
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tällä Empty Vs: Uusi tällä

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ke Joulu 30, 2009 12:33 am

No heissan taas..........
Muistaakseni .......neljäntenä aamuna se otettiin pois ....pissa katetri otettiin kolmantena aamuna...sekin jo helpotti oloa, vaikka ei se niin haitannutkaan!

mulla tuli sinne treeni pussiin päivän aikana aika paljon verta ja kun seuraavana aamuna otettiin rutiini verikokeet niin Hb oli 89 vaikka edellisenä päivänä leikkaukseen mennessä Hb oli159 ja veren paine oli aika alhainen (en nyt muista mitä se oli) Lääkäri aamupäivällä kävi kattoo ja tuumas, että katotaan sinne vattaan uudestaan ja varmistetaan, että kaikki on ok!
Oma olo oli vain kauheen väsynyt ja raukee....en tiedä vaikuttiko kipupiikit vai mikä!!!! Iltäpäivällä siinä kolmen korVilla sitten vietiin....ei menty pillit ulvoen! se tihkutti vasta tässävaiheessa....se ns.syvävuoto tuli vissiin sit operaatiossa....en oo ihan varma....kyselen tarkemmin kun tapaan lekurin seuraavan kerran!

Tänään muuten tuli aika ensimmäiseen jälkitarkastukseen joka on vasta 24.2.-10 kyselen silloin tarkemmin....ellei pyytämäni SELKOKIELINEN lausunto tehdyistä operaatioista tule ennen sitä!

Sillon kun lääkäri tuli kertoo, että avataan vatta uudestaan ,niin en ees ymmärtänyt pelätä.....olin varmaan niin lääkeissä!
Siinä leikkuupöydällä kun mua yritettiin nukuttaa niin vähän itkee tihrutin ja sitten jotain vitsii väänsin kun nukkumatti tikkas viidettä kertaa kanyyli kämmen selkään, että ei oo tullu kesällä tikkaa heitettyy niin johan se osu kohilleen! Sit menikin vintti pimeeksi!

Onneksi ei tarvittu avata kokomahaa, vaan pääsivät hommiin vanhojen reikien kautta....eka leikkauksesta tuli 6 reikää+ kanyylireikä! Niin korjaus onnistu 4 reiästä!

Ja tosiaan nyt kun eilen sain ne 16kpl metallihakasta pois niistä haavoista niin tuntuu kun mulle ei olisi tehty mitään!
Ihmettelen tätä suuresti, mut ONNEKSI ON NÄIN!

Ton navan ympärillä on semmonen kämmenen kokoinen mustelma mut se ei oo kipee!

Tää on kyl upeeta ei oo ollu mitään ongelmia se toisen päivän jälkeen!
Uskallan varmaan uskoa, että jatkossakin menee hyvin!
Painoo on pudonnut 15.12. päivästä tähän päivään 29.12. 5,1kg mikä on mun mielestä aika hurjasti olinhan jo 23,5kg saanut pois ennen leikkausta!
BMI huhtikuussa kun homma alko oli 45 ja nyt tänään BMI 34,4!

Tästä jatketaan ...oon jo nyt tyytyväinen olooni vaikkei enempää putoiskaan....se on pääasia, ettei enää paino nousisi! Joten saa nähdä mihin tää vie!

Tsemppi kaikille!

T: Tepa 43
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tällä Empty Vs: Uusi tällä

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Joulu 30, 2009 6:34 am

Kiitos Tepalle vastauksesta Smile
Mä katoin jonkun englantilaisen ohjelman tv 4.selta missä kerrottiin jotain tästä leikkauksesta...en tiedä miksi joka kerta alkaa jotenkin pelottamaan kun joku puhuu vastoinkäymisistään Sad siinäkin sille yhdelle naiselle oli tullut joku vuoto ja se sano et oli meinannut kuolla siihen Shocked
Ja miksi lääkärit aina painottaa sitä että tähän voi kuolla???mihin vaan leikaukseen voi kuolla,eikä sitä aina mainosteta Rolling Eyes
En tiedä miksi pelkään että juuri minä olen tietty omalla tuurillani se joka sadas,joka kuolee tähän Sad
Muo on tää elämä "potkinut päähä"aika isolla jalalla nii ehkä siksi tuntuu sille että ei mulla vois olla koskaan asiat hyvin...(olen liian kiltti ja siksi saanut varmaan niin paljon p****a niskaan).
Mutta nyt juttu menee jo ihan pois asiasta....

Kiitos tepa kun jaksat vastailla I love you
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tällä Empty Vs: Uusi tällä

Viesti kirjoittaja Tirlittan Ke Joulu 30, 2009 7:21 am

Katsoin kanssa k.o dokkarin, ja vähän tympäsi se hehkutus sillä leikkauksen vaarallisuudella. "Vaaralliseksi" leikkauksen (minkä tahansa!) tekee yleensä nukutukseen liittyvät pulmat, tai näissä laihdutusleikkauksissa leikattavien huono kunto ja oheissairaudet, jolloin leikkaus on isompi rasitus. Ilmeisesti ohitusleikkaukseen liittyy enemmän vuotoriskejä, vaikka onhan tälläkin palstalla Nipazulla ollut sleeve-leikkauksen jälkeen ongelmia. Eli pulmia voi tulla, mutta en itse pitänyt leikkausta mitenkään "vaarallisena", ja kyllä se lihavuuskin vaan aika vaarallista on!

Tirlittan

Viestien lukumäärä : 117
Paikkakunta : tampere
Registration date : 13.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tällä Empty Vs: Uusi tällä

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ke Joulu 30, 2009 3:01 pm

Heissan taas!

Tossa edellä puhuttiin nukutuksita....itsellä nyt tän asian tiimoilta kaks nukutusta takana niin eka herätys oli ihan normaali hyvää huomenta juttu, mut toinen oli semmonen HORKKA juttu....järki omasta mielestä pelas, mutta tärinä ja hampaiden kalistelu vei puhe kyvyn hetkeksi....siltä se ainakin tuntu!

En tiedä miksi kai se mulle selitettii mut ei jääny mieleen kui näi kävi....ittee se lähinnä nauratti oli vähä semmonen olo ku penskana uimarannalla huulet sinisenä yritti äiteelle kertoo, ettei oo vilu! Hampaat vaan kolisi ja tärisytti.....mutta täsää heräämössä en tuntenut vilua jos se siitä johtu!

Enkä oikeesti ymmärtänyt pelätä aattelin vaan, että kyl ne tietää mitä tekevät!

TSEMPPIIIIIIIIIIIIIIIIII!
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tällä Empty Vs: Uusi tällä

Viesti kirjoittaja ritu Ke Joulu 30, 2009 3:24 pm

Moi Tigertyttö
Kyllähän tähän leikkaukseen liittyy riskejä jopa kuolemanriskejä mutta onko riskitöntä leikkausta ja nukutusta ja valtaosalla kaikki menee hienosti mutta on meitä joilla ei kaikki mennytkään niin hyvin kun toivoin esm minä kävin aika lähellä sitä viimmeistä porttia 10pv leikkauksesta (ohitus) koska kaikki saumat eivät toimineetkaan niinkuin olisi pitänyt eikä päästäneet ruuansulatusnesteitä pois niinsanotusta hukkamahasta vaan kertyivät sinne joka oli vaarassa räjähtää, tilanteen korjaamiseksi tarvittiin kaksi korjausleikkausta vuorokaudensisään ja kaksiviikkoa sairaalassa oloa.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Paikkakunta : Savo
Registration date : 17.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tällä Empty Vs: Uusi tällä

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ke Joulu 30, 2009 3:26 pm

RITU!

Miten sä tunsit että kaikki ei oo sillai ku pitäis????????????
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tällä Empty Vs: Uusi tällä

Viesti kirjoittaja ritu Ke Joulu 30, 2009 3:31 pm

Tepa

mulla oli vaan kauhean kipeä yläselkä ei niinkään maha vaikka kyllä tuntui että mahassakin oli jotain tekeillä tuohon selkään ei sitten auttanut enää mitkään kipulääkkeet eikä lopussa pystynyt istumaan eikä makaamaan mutta sehän oli jo silloin lähellä räjähtämistä.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Paikkakunta : Savo
Registration date : 17.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tällä Empty Vs: Uusi tällä

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ke Joulu 30, 2009 3:35 pm

No HUH HUH!

Hyvä että kerroit.....tietää muut vähä seurata oireita!

Tsemppiii ja hyvää jatkoo sulle!

T: Tepa 43
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tällä Empty Vs: Uusi tällä

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Joulu 30, 2009 4:23 pm

Shocked affraid KAMALAAA..Luojan kiitos että menit kuitenkin ajoissa sairaalaan.Hu hu huokailen täällä.
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tällä Empty Vs: Uusi tällä

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Joulu 30, 2009 4:27 pm

Niimpä tirlittan...tuntuu että olisi puun ja kuoren välissä...tähän sairaloiseen painoon voi kuolla ja leikkaukseen voi kuolla...ja kuolla ei varmastikkaan kukaan halua,enkä ainakaan minä,paljon on vielä tehtävää...6 lasta ja kolme lastenlasta Laughing jotka kaikki tarvitsevat minua Rolling Eyes
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tällä Empty Vs: Uusi tällä

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa