Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Hansu...Vanha sotaratsu

+31
MatamiMimmi
Nanne Napaneera
HyeeNa!
Tuhatkeiju
Tuplanainen
Tainuska
BLOCCO
stina66
apila
annukka1955
Kimby
Laihduttava
Sannuli
Pellukka
Kia
t.si
Puksu
Eija-Stiina
-Tuulia-
punatukka
Palleroinen
meevin
Merja
trintilla
Rosmariini
paksuleidi
Lyltsy
Riki
pilvipouta
Elämä edessä
hansu
35 posters

Sivu 1 / 12 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Seuraava

Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu Empty Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja hansu Ke Helmi 06, 2013 3:04 am

Tajusin, että leikkauksesta on jo kolmas vuosi menossa. Olen tässä jo huomannut, että mitä kauemmin leikkauksesta on kulunut, sitä vähemmin meitä konkareita näkyy enää täällä palstoilla. Uusia konkareita tietysti syntyy lisää koko ajan. Elämä tasaantuu, eikä enää ole suurta tarvetta kirjoittaa asioistaan/kysellä neuvoja. Minä ainakin olen matkallani saanut paljon tukea jo aiemmin leikattujen kirjoituksista. Näiden jo aiemmin leikattujen tekstejä on nykyään vain harvassa kohtaa... Harmi.

Itsellänikin tahtoo joskus laiskuus iskeä kirjoittamisen suhteen. Ajattelinkin aloittaa oman ketjun, johon harvakseltaan (varmaankin) kirjoittelen omia kuulumisiani. Samalla toivoisin, että jos jollain on kysyttävää tai kommentoitavaa, kirjoittelisitte rohkeasti vaan. Meni sitten aiheesta tai aiheen vierestä. Ei ole turhaa aihetta! Jospa minusta olisi jollekulle hyötyä omalla matkallaan.

Kävin tänään lääkärissä, kun verensokerit ovat alkaneet heittää pahoin varsinkin yöaikaan. Käytiin siinä lävitse laihtumishistoriani. Lähes 120kg vuonna 2010 ja nyt 66kg, paino jossa olen ollut jo vuoden pintaan. Lääkärilläkin mustekynä pyöri kädessä tiuhaan kun se asioitani mietti. Diabetestä minulla ei ole nyt eikä aiemminkaan. Sokerit kuitenkin humahtavat pohjalukemiin muutaman tunnin kuluttua ruokailuista. Ongelma korostuu varsinkin, jos erehtyy syömään jotain sokeripitoista. Tilanne on mennyt siihen, että joudun keittämään puurot myöhään illasta ja syömään vielä ruisleipää ennen nukkumaan menoa. Tankkaan siis itseni yöksi ruokaa täyteen. On ja kuullostaa ihan hullulta. Alimmillaan sokeri olivat 1,7=>Hyvä että enää syömään kykenin. Nyt lääkärit huomenna palaveeraavat asiasta ja mietitään ratkaisua asiaan. Onko sitä olemassa, en tiedä...

Kaikki verikokeet ovat loistavassa kuosissa ja vointi on hyvä. Ainoa ongelma on tuo sokerien tipahtelu. Karmaisevaa herätä yöllä hirveisiin rytmihäiriöihin, jokainen lihas tutisee ja vispaa. Hiki valuu noroina joka puolelta....Suupielet puutuvat ja kieli tikkuaa. ja tästäkin huolimatta olen onnellinen siitä, että leikkauksessa olen käynyt.

Alkuun karsastin ajatusta plastiikkakirurgiasta. Nyt kuitenkin olen hakeutunut sairaalalle arviota varten. Aika on 26. pvä tätä kuukautta. Katsotaan sitten mikä on tuomio. Löysää nahkaa on ihan isoiksi vekeiksi ja kutina taivealueilla ajoittain karmeaa. Pelottaa tuleva kesä ja mahdolliset ihon hautumiset rikki... Katsotaan, onko niillekin jotain tehtävissä ihan yleisellä puolella näin alkuun. Palailen asiaan, kun jotain uutta ilmaantuu...

Kirjoitelkaa-kommentoikaa... Onko muilla samoja ongelmia, kuin minulla nyt?
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Ke Helmi 06, 2013 3:30 am

Terve Hansu!
Minulla ei ole ollut tuollaisia oireita ja tuntemuksia. Minä menen huomenaamulla sisätautilääkärille, taitaa olla 1,5 v.-tarkastus. Siinä hän katsoo myös, laittaako lähetteen plastiikkakirurgille. Todennäköisesti ei laita, koska painoa on vielä liikaa. BMI pitäisi olla se 30. Ei haittaa, antaa painon vielä kunnolla pudota, niin lopputulos on parempi! Hyvää jatkoa sinulle!! Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 69
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja pilvipouta Ke Helmi 06, 2013 5:24 pm

Kiitos Hansu ja Elämä edessä kirjoituksistanne. sunny Aina sieltä uutta tietoa tulee meikäläiselle. Jostain luin, että hiukset voivat huonommin leikatuilla, joten kysymys kuuluukin: Miten ja miten paljon hiukset muuttuivat / huononivat? EE.ssä kävitkö yksityisellä rasvaimussa ja allien leikkuussa?

pilvipouta

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 12.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja hansu Ke Helmi 06, 2013 6:03 pm

Minulla ainakin hiuksia lähti enemmän noin 1/2 vuoden päästä leikkauksesta. Olen kuitenkin tankannut vitamiinini ja syönyt monipuolisesti. Hiusten lähdön vuoksi pidättäydyin värjäämästä/ permanentaamasta niitä. Leikkuutin hiukset lyhyeksi. Hiusten lähtö väheni ja kasvu on palannut ennalleen. Nyt saa ponnarin päähän, vaikka kesäkuussa leikkuutin hiukset ihan lyhyiksi. Väriäkin olen laittanut, mutta harvakseltaan. Permanenttia olen miettinyt, en tosin vielä ole siihen uskaltautunut. Sitähän saattaisi näyttää ihan puudelilta...
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja Elämä edessä To Helmi 07, 2013 1:53 am

Pilvipouta= kyllä kävin yksityisesti leikkuuttamasa allit vuoden päästä ohituksesta. Olisi ehdottomasti kannattanut odottaa pidempään!! Nyt kun paino on pudonnut vielä silloisesta 100 kg:sta, alkaa olla uudestaan alleja!!!! Minun hiukset alkoivat harveta n. 3kk-6kk leikkurista. Ei tarvinnut käydä melkein vuoteen parturissa, koska ne eivät kasvaneet myöskään pituutta. Siitä ne pikkuhiljaa on vahvistuneet ja kihartuvat nyt nätisti. Ennen ne oli piikkisuorat!
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 69
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja pilvipouta To Helmi 07, 2013 2:40 am

Kiitos vastauksista! Itseasiassa sehän on ihan lookinen juttu, että vähän aikaa leikkauksesta se tukka lähtee huononemaan, eikä heti. Koska vajaukset vitmiineista ja hivenaineista tulee viiveellä. Nyt pitää leikkuuttaa hiuksen sen mukaisesti, että voi pitää sitä ilman permistä kesällä. Minulla on niin paksu tukka, että se on latistunut ilman permistä. Mutta jos jättäis edes yhden permikset ottamatta. sunny

pilvipouta

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 12.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja Riki To Helmi 07, 2013 3:26 am

Hansu, kiva kun aloitit ketjun. Smile Minua erityisesti kiinnostaa tuo verensokeriasia, ykköstyypin diabetikkona. Onko sinun ongelmasi alkanut vasta nyt, vuosia leikkauksesta vai oliko samaa jo aiemmin? Kiinnostaa kuulla mitä lääkärit tuumaavat. Imeytymiseen sen jotenkin täytyy liittyä.
Riki

Riki

Viestien lukumäärä : 9
Paikkakunta : Päijät-Häme
Registration date : 28.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja hansu To Helmi 07, 2013 3:14 pm

Mulla ongelmat on alkaneet nyt 1/2 vuoden sisään. Mulla ei ole diabeettestä ollut/lääkitystäkään. Jostain syystä nyt verensokerit vain alkoivat heittää.

Ja eihän se lääkäri eilen ainakaan soittanut. Odotellaan nyt jonkin aikaa, kyseltävä perään jollei ala ensi viikolla mitään kuulumaan. Laitan tohtorin kommentit palstalle viisastuttuani...
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja hansu Ke Helmi 13, 2013 2:18 pm

Jep. Työterveyslääkärikin sitten soitti eilen iltapäivästä. Olivat pitäneet useamman lääkärin meetingiä asiasta. Oli ollut diabeteslääkäri ja gastron kirurgikin paikalla. Eivät olleet löytäneet tilanteeseeni järkevää syytä/ratkaisua. Asiani lähtee nyt keskussairaalale sisätautipoliklinikalle pohdittavaksi. Odotellaan aikaa sieltä sitten. Kirjoittelen, kun viisastun.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja Lyltsy La Helmi 16, 2013 5:20 am

Mulla tulee kanssa keväällä 3 vuotta leikkauksesta. Mulla ei ole ollut mitään ongelmia. Pitäisi kyllä taas käydä verikokeissa tilanne tarkastuttamassa.

Paino on pysynyt tuossa normipainon ylärajalla melko samssa jo pari vuotta. Liikunta auttaa varmaan nykyään, kun en niiin tarkka ole syömisen laadussa, vaikka pyrin kyllä sen max 3 tunnin välin pitämään ruokailuissa. Juominen saatttaa olla edelleen hankala muistaa.

Olisi tosiaan mukavaa kuulla konkareista pitkästä aikaa!
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja hansu Su Helmi 17, 2013 1:28 am

Minulla pitäisi olla kaikki aivan kunnossa. Verikokeita otettu laidasta laitaan ja arvot on paremmat kuin hyvät. Sokerit vaan viskoo, jos syön jotain sokeripitoista.

Normiruualla ja puuroilla mennään nyt eteenpäin ja tasapainotellaan. Kyllä se tästä. Herkuille ja ns "roskaruualle" täytyy nyt sanoa ei. Juominen tahtoo minullakin unohtua, tosin kahvia on alkanut kulua reilusti... Vatsa vetää noin 3dl esimerkiksi puuroa, jonka jälkeen olo on hyvä.

Minulla paino kanssa pysynyt vuodenpäivät melko samoissa lukemissa. Nyt tosin totesin yhden kilon hujahtaneen kuin varkain alaspäin. Pienellä kauhuntunteella odotan plastiikkakirurgin tapaamista. Saapahan nähdä, mitä minulle sanoo.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja paksuleidi La Helmi 23, 2013 2:14 am

Kiva kuulla kuulumisia Smile
Mun hiukset on kyllä kärsinyt ihan kunnolla Sad yli puolet pudonnut ja koko tukka on ihan kun jonkun muun tukka :/ Mulla ollut suora vaalea puolipitkätukka ja nyt se on kummallisen karvainen ja osaksi karhea, niinkuin hevosenjouhia. Yritin värjätä niitä ja ne karkeat hiukset ei edes kunnolla värjäytynyt. Olen nyt 2 kk käyttänyt Priorin-kapseleita ja kiinnittänyt entistäkin enemmän huomiota ravinnon laatuun. No toivottavasti tilanne joskus normalisoituu.

Kroppa on kyllä muuten melko järkyttävän näköinen, nahkat roikkuu (vatsa, allit, selän iho jne), pahimmin reisissä yök Neutral Mut eniten harmittaa kasvoissa "hamsterin posket" ja leuan alla oleva ryppyinen pussukka Rolling Eyes Toivon totisesti että iho pikkuhiljaa edes vähän palautuisi. Ostin epätoivoissani ostosTv:stä sellasen Derma Wandin....muutaman viikon olen sitä käyttänyt, enpä kyllä osaa sanoa onko ollut apua.

Painonpudotus on melkein pysähtynyt, joten liityin kalorilaskuriin ja nyt lasken tarkkaan syömiset ja juomiset, joskos tarkkaavaisuus auttaisi. Liikuntaa myös lisännyt. Kevättä ja aurinkoa odotan innokkaammin kuin piiiitkäään aikaan. Ei edes harvenneet hiukset ja liian iso nahka-asu haittaa tahtia sunny flower

paksuleidi

Viestien lukumäärä : 107
Registration date : 14.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja pilvipouta La Helmi 23, 2013 5:12 pm

Yksi kysymys teille jo leikatuille. Pitääkö nykyisin olla kynsilakat poissa kynsistä nukutuksen ajan, kuten ennen vanhaan piti olla? cherry

pilvipouta

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 12.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja Rosmariini La Helmi 23, 2013 5:16 pm

Kyllä.
Rosmariini
Rosmariini

Viestien lukumäärä : 216
Paikkakunta : Itäinen suomi
Registration date : 16.02.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja pilvipouta Su Helmi 24, 2013 1:06 am

Miten kauan meni leikkauksesta, että pystyitte syömään salaatinlehtiä? Aluksihan ne on kielletty, vai ymmärsinkö oikein? bom

pilvipouta

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 12.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja trintilla Su Helmi 24, 2013 1:19 am

Mulla on sleevestä 10kk ja en pysty salaatinlehtiä syömään vieläkään, enkä makaroonia/spagettia/pastaa. Mutta tää on niin yksilöllistä, en oo kuullu, että muut ei vois Smile
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja pilvipouta Su Helmi 24, 2013 1:57 am

Niin kun alussa siinä vois olla suolentukkeuma vaara. Itse vaan tottunut täyttämään lautasen salaateilla. Mutta kaikki aikanaa. Kiitos nopeista vastauksista sunny

pilvipouta

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 12.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja hansu Su Helmi 24, 2013 7:11 pm

Minä en syönyt salatteja varmaan vuoteen. Hissukseen olen lisäillyt lautaselle salaatit ja lisännyt kasviksia. Hedelmiä syön nyt välipalaksi/masun täytteeksi.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja pilvipouta Su Helmi 24, 2013 7:49 pm

Missä sinut hansu olikaan leikattu? Mietin miten Terveystalolla olikaan ne jälkitarkastukset. cyclops

pilvipouta

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 12.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja hansu Ke Helmi 27, 2013 1:14 am

Mut on leikattu Tilkassa yksityisesti. Seurannat työterveyden kautta. Ravitsemusterapeutti kyllä kehoitteli ottamaan yhteyttä leikkauksen jälkeen, mutta työnpuolesta tietoa ja koulutusta tullut siihen malliin, etttä en ole käyntiä kokenut tarvitsevani.

Noh verensokereista seuraavaksi. Eivät löytäneet meetingissä järkevää syytä sokerien laskuun ruokailun jälkeen. Näinollen lähti sisätautipolille pyyntö. Nyt on sokerirasitus 12.3 (...jota odotan todella INNOLLA...) ravitsemusterapeutin käynti 14.3 ja sitten huhtikuun alussa sisätautilääkäri 5.4-13. Edellytyksenä aikataululle on, että en pökrää tuonne sokerirasitukseen....

Plastiikalla kävin tänään. Lähete koski vatsa-alueen roikkoja. Lääkäri lullutteli löysää nahkaani ja totesi tyytyväisenä, että sulatettavaa läskiä ei tässä kohtaa enää ole. Sitten venytteli nahkaa ja etsi napaa. Kommentti oli, että napakin täällä on, JOSSAIN... Siinä vaiheessa minuakin alkoi jo naurattaa. Ensin leikataan vatsan roikot, sitten arvioidaan kokonaistilannetta uudelleen. Ei ainakaan suoralta kädeltä stopannut muita toimenpiteitä. Leikkaus pitäisi tulla 6kk sisällä. Nyt vain odotellaan....

Ja koska pääni lienee vinksahtanut tässä kyydissä, niin menin Prismaan ja ostin uudet hokkarit. Lasten ja isännän kera luistetiin tunti kaukalolla. Olihan huima kokemus yli 20 vuoden paussin jälkeen. Ja julmetun paljon helpompaa hommaa kuin 50 kiloa painavampana.... Nyt tosin reisi ja pohkelihakset vinkuu. Mutta hauskaa oli!!
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja Merja Ke Helmi 27, 2013 3:12 am

Hienoa, onneksi olkoon! hyvä että asiat etenee jaa pääset nahkoista eroon ja Korkkarit kyllä oli ihan hyvä idea piristää vielä entisestään, pieni turhamaisuus ei ole pahasta Wink
Merja
Merja

Viestien lukumäärä : 123
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 29.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja trintilla Ke Helmi 27, 2013 5:05 am

Korkkarit ja hokkarit kuiten ehkä pikkusen eri juttu Very Happy
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja hansu Ke Helmi 27, 2013 2:57 pm

Jep. Korkkarit saavat multa jäädä käyttämättä. Panen ne jalkaan vain "Juhlatilaisuuksissa". Hokkaritkin varmaan suuremmalla käytöllä...

Kuvittelin, että jalkojen lihakset olisi ihan hapoilla tänään. Hyvin kuitenkin kesti eilisen urheiluhetken. Olisin lähtenyt aamusta ennen töihin menoa uudelleen, mutta mukavuuden haluiset muksut haluaa olla sisätiloissa... No perjantaina illasta sitten uudelleen.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja Merja Ke Helmi 27, 2013 10:30 pm

Heps, miulla kävi lukihäiriö, luin et ostit korkkarit ja sit kävitte luistelees Smile
Merja
Merja

Viestien lukumäärä : 123
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 29.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja pilvipouta Ke Helmi 27, 2013 11:57 pm

Kyllä korkkareillaakin pystyy luistelemaan Laughing

pilvipouta

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 12.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Hansu...Vanha sotaratsu Empty Vs: Hansu...Vanha sotaratsu

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 12 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa