Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Arviointiin perjantaina!

+10
trintilla
etana
Eija-Stiina
HyeeNa!
Pellukka
Huugibuugi
tuhtix
matamiina
pilvipouta
Tia75
14 posters

Sivu 2 / 3 Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Siirry alas

Arviointiin perjantaina! - Sivu 2 Empty Vs: Arviointiin perjantaina!

Viesti kirjoittaja trintilla Pe Tammi 25, 2013 10:27 pm

Kirurgin kanssa puhuin englantia ja suomea. Nukkumatti oli suomalainen, lähihoitajat puhui venäjää ja viroa elielekielelä mentiin, sairaanhoitajat puhu englantia. Mutta riippuu toki leikkauspaikasta miten henkilökunta on kielitaitoisia. Minut leikkasi Rein adams, joka puhuu pari sanaa suomea, ja tosi hyvää englantia.

Minä kävin sairaalasta lähtiessä jopa eläintarhassa kotimatkalla, eli hyvässä kunnossa jo olin kun pitivät niin pitkään. Voin suositella täydestä sydämestä Tallinnaa, mutta tosiaan ainakin Reinin kanssa pitää vähän englantia osata, ellet sitten saa tosiaan virolaistatulkkia avuksi Smile
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Arviointiin perjantaina! - Sivu 2 Empty Vs: Arviointiin perjantaina!

Viesti kirjoittaja Huugibuugi Su Tammi 27, 2013 8:11 am

Voehan kökkö Tia, kukas se noin nuivana taas oli?!?! Sad

Mutta kannattaa tosiaan koittaa uudelleen. Josko vaikka pääsisit jollein toiselle tohtorille. Wink

En osannutkaan arvata, että täällä ollaan nyt näin tiukkana näiden kriteerien suhteen. Minulla kun ei ole kukaan missään vaiheessa sanonut poikkipuolista sanaa. Tosin minulla noita liitännäisiä riittää.... ja sen vuoksi en tunne oloanai nyt kovinkaan etuoikeutetuksi, vaikkakin varmasti pitäisi.

Mutta lykkyä pyttyyn sisaret, asioilla on tapana järjestyä, tavalla tai toisella. Wink (on muuten ärsyttävä sanonta, kun oikeen jurppii, mutta silti niiiiin tosi)

Huugibuugi
Huugibuugi

Viestien lukumäärä : 108
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 02.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Arviointiin perjantaina! - Sivu 2 Empty Vs: Arviointiin perjantaina!

Viesti kirjoittaja Palleroinen Su Tammi 27, 2013 6:18 pm

Ei kannata Tia vielä luovuttaa, mä olen sairaalloisen ylipainoinen ja silti sain useammalta lääkäriltä kieltävän vastauksen. Muutiin uuteen kaupunkiin ja nyt löytyi tk-lääkäri, joka laittoi lähetteen ravintoterapeutille.

Joten sitkeyttä vaaditaan.
Palleroinen
Palleroinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 21.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Arviointiin perjantaina! - Sivu 2 Empty Vs: Arviointiin perjantaina!

Viesti kirjoittaja Tia75 Su Tammi 27, 2013 7:07 pm

Kirurgi piti tiukan puheen kriteereistä. Jos bmi 40,pitää olla ainakin yksi liittännäis sairaus joka on vaikea hoitaa. Kysyin entäs jos mulle puhkeaa dB, siihen erä sitten lääkkeillä hoidetaan ja RR kanssa,jos puhkeaisi. Kiitokset tsempeistä! Mieli ollut maassa=[

Tia75

Viestien lukumäärä : 14
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 23.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Arviointiin perjantaina! - Sivu 2 Empty Vs: Arviointiin perjantaina!

Viesti kirjoittaja Zarmata Su Tammi 27, 2013 7:27 pm

Kannattaa todellakin vielä yrittää toista lääkäriä. Moni lääkäri on vielä jämähtänyt jonnekin viime vuosituhannelle lihavuuden hoidon problematiikan suhteen. Sitkeästi vaan eteenpäin, kyllä sieltä joku fiksukin lääkärikin löytyy.

Zarmata

Viestien lukumäärä : 32
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 09.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Arviointiin perjantaina! - Sivu 2 Empty Vs: Arviointiin perjantaina!

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Su Tammi 27, 2013 7:40 pm

Typerää tommonen. jos suvussakin on rasitteina noita sairauksia kuten db niin jos on sairaalloisen ylipainoinen niin mun mielestä ois aiheellista ottaa leikkaukseen ihan ennaltaehkäisyn kannalta.
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Arviointiin perjantaina! - Sivu 2 Empty Vs: Arviointiin perjantaina!

Viesti kirjoittaja Pellukka Su Tammi 27, 2013 8:19 pm

Älä heitä kirvestä kaivoon vielä... kannattaa kokeilla eri lääkäreitä todellakin... oma työterveyslääkäri oli sitä mieltä, etten ole vielä niin lihava, että leikkaus olisi mahdollinen, mutta oma lääkäri sanoi, että puppua... näkeehän sen jo bmi:stäkin ja laittoi lähetteen...

Joten kannattaa kokeilla jotain toista lääkäriä sunny
Pellukka
Pellukka

Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Päijät-Häme
Registration date : 29.08.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Arviointiin perjantaina! - Sivu 2 Empty Vs: Arviointiin perjantaina!

Viesti kirjoittaja Tia75 Su Tammi 27, 2013 9:48 pm

Veikkaan että sama kirurgi olisi jos medone tilaisi uudelleen tänne Sad Pitää varmaan saada joku db ja rr tauti ja jättää lääkkeet syömättä ja ahmia herkkuja, jospa sitte! Evil or Very Mad
Kysyin jo kirurgiltakin jo että miten saan nää läskit pois, kun kaikki kokeiltu, eipä se siihen osannut sanoa oikeastaan mitään! Tää kun on niin pienipaikka kunta ja palvelut on heikohkot:(( Tk lääkäri kirjoittaa helposti kun kriteerit täyttyy, mut arvointi onkin eriasia:/

Tia75

Viestien lukumäärä : 14
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 23.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Arviointiin perjantaina! - Sivu 2 Empty Vs: Arviointiin perjantaina!

Viesti kirjoittaja Eija-Stiina Ma Tammi 28, 2013 1:51 am

Etkö käynykkään sisätautilääkärillä

Eija-Stiina

Viestien lukumäärä : 288
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 27.06.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Arviointiin perjantaina! - Sivu 2 Empty Vs: Arviointiin perjantaina!

Viesti kirjoittaja Tia75 Ma Tammi 28, 2013 3:00 am

Ei, kun olikin kirurgi. Luulin myös meneväni sisätauti lääkärille

Tia75

Viestien lukumäärä : 14
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 23.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Arviointiin perjantaina! - Sivu 2 Empty Vs: Arviointiin perjantaina!

Viesti kirjoittaja Eija-Stiina Ma Tammi 28, 2013 4:06 pm

etkö käynyt lainkaan sisätautilekurilla. Mä kävin jopa kaksi kertaa. Miksi ne liitännäissairaudet tarvis puhjeta. Eikö olisi kaikkien edunmukaista ehkästä se ennen. Ans kattoo mitä sanovat mulle kun kutsukäy. Ei mullakaan ole muuta kuin liikuntaelin sairaudet. Aika näyttää ja toivossa on hyvä elää. Smile

Eija-Stiina

Viestien lukumäärä : 288
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 27.06.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Arviointiin perjantaina! - Sivu 2 Empty Vs: Arviointiin perjantaina!

Viesti kirjoittaja Tia75 Ma Tammi 28, 2013 5:00 pm

En, mut jos lähete ois ironnut kirurgilta, sit oisin varmaan sisätautilääkärille myös päässyt. Sitä minäkin et pitää varmaan kauhulla odotella tuota db puhkeamista affraid

Tia75

Viestien lukumäärä : 14
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 23.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Arviointiin perjantaina! - Sivu 2 Empty Vs: Arviointiin perjantaina!

Viesti kirjoittaja Eija-Stiina Ma Tammi 28, 2013 5:22 pm

käsitin sen sisätautilekurin puheista, et he kertovat kaikki yksityiskohdat potilaalle ja tutkivat alustavasti. Ja sitten harkitsevat että suosittelevatko kirurgin puheille ja etiäpäin. Jännää kun kumpikin olemme Satakunnasta ja varmaankin keskussairaalassa molemmat kävimme. Rolling Eyes Toivottavasti saat asiat järjestettyä. Toi on niin kurjaa No

Eija-Stiina

Viestien lukumäärä : 288
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 27.06.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Arviointiin perjantaina! - Sivu 2 Empty Vs: Arviointiin perjantaina!

Viesti kirjoittaja Tia75 Ma Tammi 28, 2013 6:50 pm

Näköjäs oli nuiva kirurgi Shocked Eija-Stiina: Onko sulla bmi mikä ja liitännäissairauksia? Mua suorastaan vituttaa ( sorry)

Tia75

Viestien lukumäärä : 14
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 23.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Arviointiin perjantaina! - Sivu 2 Empty Vs: Arviointiin perjantaina!

Viesti kirjoittaja Eija-Stiina Ti Tammi 29, 2013 12:48 am

bmi 41. Mulla ei ole liitännäissairauksia. Mutta olen selästä sairaseläkkeellä ja mulla on pahanivelrikko. Toisessa polvessa jo nivel vaihdettu. Tämän takia suositteli leikkausta. Ja ymmärrän vitutuksen. Sad

Eija-Stiina

Viestien lukumäärä : 288
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 27.06.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Arviointiin perjantaina! - Sivu 2 Empty Vs: Arviointiin perjantaina!

Viesti kirjoittaja Huugibuugi Ti Tammi 29, 2013 5:23 am

Minulla oli sisätautilääkäri myös ennen kirurgia. Miksiköhän Tialla oli kirurgille käynti heti? Kirurgin nimeä voisit Tia laittaa mulle yv:sti vaikka. Wink Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää.

Ymmärrän vitutuksen.... Ei kiva.... Evil or Very Mad

Huugibuugi
Huugibuugi

Viestien lukumäärä : 108
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 02.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Arviointiin perjantaina! - Sivu 2 Empty Vs: Arviointiin perjantaina!

Viesti kirjoittaja lihava89 Ti Tammi 29, 2013 4:38 pm

Luulisi että olisit soveltuva leikkaukseen!

Itse olen 23v, yksi raskausdiabetes ja toisessa raskaudessa oli arvot lähellä ettei napsahtanut raskausdiabetes, verenpaineetkin oli koholla...

Painoindeksini oli n. 42. Liitännäissairauksia ei ole, mutta suvussa on paljon paljon. Lääkäri minulle sanoikin, että diabetes on nurkan takana ja pääsin leikkaukseen, mutta kävin yksityisellä. Kunnallisen puolelle en edes yrittänyt, koska tiedän että ei varmasti ikäni takia olisi minua leikannut koska jonoa on varmasti.

Tsemppiä tulevaan, itse olen ollut tyytyväinen leikkaukseen. Nyt vaan saa opetella syömään ihan eri tavalla ja terveellisemmin, ei se hetkessä tapahdu mutta pikku hiljaa. Smile
lihava89
lihava89

Viestien lukumäärä : 277
Ikä : 34
Paikkakunta : Lahti
Registration date : 06.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Arviointiin perjantaina! - Sivu 2 Empty Vs: Arviointiin perjantaina!

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Ti Tammi 29, 2013 4:56 pm

Tuskinpa olisi ollut ikä esteenä. : P Itse olen sinua nuorempi ja minut ne on tuumannu leikata. (:
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Arviointiin perjantaina! - Sivu 2 Empty Vs: Arviointiin perjantaina!

Viesti kirjoittaja pilvipouta Ti Tammi 29, 2013 5:33 pm

Ihana tytöt, että olette jo noin nuorena päättäneet uudesta hoikemmasta elämästä! :sunny: Teillä on vielä pitkä elämä edessä.


Viimeinen muokkaaja, pilvipouta pvm Pe Huhti 12, 2013 12:12 am, muokattu 1 kertaa

pilvipouta

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 12.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Arviointiin perjantaina! - Sivu 2 Empty Vs: Arviointiin perjantaina!

Viesti kirjoittaja lihava89 Ti Tammi 29, 2013 10:53 pm

Mä oon lapsesta saakka ollut lihava, ja aina vaan paino noussut ylöspäin pikku hiljaa. Parempi se oli leikata nyt, kun odottaa että tulee kaikki liitännäissairaudet ja elää kropassa missä ei viihdy. Kuitenkin nuori vielä niin haluan että pystyn leikkimään lasteni kanssa ilman että maha on kokoajan edessä Smile

Meijän suvusta löytyy mun isän mummi, 96v vielä hengissäSmile Kunnioitettava ikä! Eli pitkä ikäistä löytyy, mutta mun pitäis lopettaa vielä toi tupakointi uudelleen niin alkais olee jo terveellisempi elämä..
lihava89
lihava89

Viestien lukumäärä : 277
Ikä : 34
Paikkakunta : Lahti
Registration date : 06.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Arviointiin perjantaina! - Sivu 2 Empty Vs: Arviointiin perjantaina!

Viesti kirjoittaja pilvipouta Ti Tammi 29, 2013 11:35 pm

Niin ja nyt lihava89, kun sulla on uusi elämä muutenkin edessä, niin yritä kaikkesi lopettaaksesi polttaminen. Razz Olen hengessä mukanasi taisteluissa. cheers Sitten jos hoikkana vasta lopetat, on vaarana lihominen. cherry Nyt suuret tsempit tähänkin vaivaan Razz

pilvipouta

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 12.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Arviointiin perjantaina! - Sivu 2 Empty Vs: Arviointiin perjantaina!

Viesti kirjoittaja lihava89 Ke Tammi 30, 2013 12:22 am

Joo mulla on resepti Champixii, vielä ku sais haettua ne mieheni kanssa ja alotettuu nii hyvä ois. Smile
lihava89
lihava89

Viestien lukumäärä : 277
Ikä : 34
Paikkakunta : Lahti
Registration date : 06.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Arviointiin perjantaina! - Sivu 2 Empty Vs: Arviointiin perjantaina!

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Ke Tammi 30, 2013 12:27 am

Mä oon kanssa ollu lihava aina, mä päätin että mä en aio oottaa sinne keski-ikään asti. Mun suku on suht. lyhytikäistä sakkia.. Vastikään pappani kuoli 75-vuotiaana eikä kyllä moni sukulainen oo sitä ikää ylittänyt.. Enkä ylittäisi itsekään jos en tekisi asialle jo nyt jotain! Mullahan on jo kakkostyypin diabetes ja jos antaisin sen kovin pitkään olla niin jossain vaiheessa se veisi minutkin, tupakoinnin lopettaminenkin on aika tärkeää mun osalta koska mun suvussa on porukkaa kuollu keuhkosyöpään ja nää sydän- ja verisuonitaudit on meidän suvussa tosi yleisiä molemmilta puolilta. mm. isän puolelta on lähes kaikki kuolleen sydän- ja verisuonitauteihin. Pappa, papan vanhemmat ja kaikki papan sisarukset, paitsi yksi joka on vielä elossa.
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Arviointiin perjantaina! - Sivu 2 Empty Vs: Arviointiin perjantaina!

Viesti kirjoittaja Pellukka Ke Tammi 30, 2013 1:42 am

Hei likat, mä päätin lopettaa tupakanpolton(lue jouduin pakosta) ennenku painoasiaan aloin käydä käsiksi... kymppi painoon samantien pale joten nyt voi ährätä ne kilot samaan syssyyn pois rabbit

Pellukka
Pellukka

Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Päijät-Häme
Registration date : 29.08.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Arviointiin perjantaina! - Sivu 2 Empty leikataanko vaiko eikö leikata?

Viesti kirjoittaja jagge Ke Tammi 30, 2013 2:01 am

Jagge esittäytyy: olin eilen tayssin lääkärillä arviossa ja eneilly 171kg:sta 145kiloon mutta jäin siihen käsitykseen että vasta kirurgi päättää että leikataanko,olin toukokuussa ekan kerran rav.terapeutilla ja lähete meni syksyllä tayssiin mutta leikkausaikani meni infektion takia ohitse, nyt lääkäri puhui että 3-6kk jonotusaika hohhoijaa, alotin tänään enen uudestaan ja nutraan taas niin pitkälle kun pää kestää,oishan se aina eteenpäin kun paino laskee. sitä olisin kyselly että kauanko teillä leikatuilla meni lääkärin tapaamisesta kirurgin tapaamiseen? ja kauanko siitä itse operaatioon? niin ja kuinka kipeitä ootte ollu ja kuinka kauan?


Viimeinen muokkaaja, jagge pvm Ke Tammi 30, 2013 5:58 pm, muokattu 1 kertaa

jagge

Viestien lukumäärä : 1
Paikkakunta : hämenlinna
Registration date : 30.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Arviointiin perjantaina! - Sivu 2 Empty Vs: Arviointiin perjantaina!

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 2 / 3 Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa