Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Onko kellään ollut...

+2
Piuku
tigertytto
6 posters

Siirry alas

Onko kellään ollut... Empty Onko kellään ollut...

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Marras 28, 2012 1:39 am

Vastaavaa..Eli mulle on tullut nyt 3 kertaa todella kovat vatsakivut syömisen jälkeen..kerran jouduin jopa ambulanssilla sairaalaan,sillä kertaa kohtaus kesti pisimpään eli noin 4 tuntia.Nämä kaksi viimeistä kohtausta on mennyt ohi noin 30 minuutissa.
Tänään söin noin 1 dl makkarakeittoa(olen syönyt ennenkin) ja sen kanssa yhden viipaleen ruispuikulaa..Osaako joku sanoa voiko esim liian nopea syöminen tehdä noi kivut?silloin kun olin sairaalassa niin mitään ei saatu selville vaikka kuvattiinkin massu..olen myös käynyt noin kk sitten siinä yköttävässä tähystyksessä ja kaikki oli ok eli ei siinäkään löydetty vikaa...Onko jollain muulla siis tullut vastaavaa kipuilua?kipu on tossa ylä mahassa ja sattuu niin kovin että tulee oikeen hiki.
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Onko kellään ollut... Empty Vs: Onko kellään ollut...

Viesti kirjoittaja Piuku Ke Marras 28, 2012 2:31 am

Kyllä voi tulla kipu liian nopeasta syömisestä. Silloin et välttämättä ehdi "kuunnella" ittiäs ja vattas täyttymistä, joten syöt yksinkertaisesti liikaa. Toiseksi kun hätäilee syönnin kanssa voi pureskelu jäädä liian vähälle ja liian isoista paloista tulee tukoksia jotka aiheuttaa kipua. Kolmanneksi, minä en pysty syömään liian lihaisista makkaroista tehtyjä keittoja. Toisaalta kuitenkin lihaa pystyn syömään monessakin muodossa. Jos syön hieman liikaa, mulle tulee joskus harvoin huono olo, hiki ja tykytystä joka on mennyt onneksi äkkiä ohi. Minä yritän välttää myös leivän syöntiä ruuan kanssa, kun se turpoaa vielä mahassa syömisen jälkeen.

Piuku

Viestien lukumäärä : 189
Paikkakunta : Seinäjoki
Registration date : 26.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Onko kellään ollut... Empty Vs: Onko kellään ollut...

Viesti kirjoittaja Leppis Ke Marras 28, 2012 7:11 am

Kannattaa ottaa vaan sitä makkarakeittoa tai vain leipä ja syödä vähän myöhemmin toinen. I love you

Leppis

Viestien lukumäärä : 352
Paikkakunta : Hyvinkää
Registration date : 17.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Onko kellään ollut... Empty Vs: Onko kellään ollut...

Viesti kirjoittaja nordbariatric To Marras 29, 2012 7:25 pm

Hei tigertyttö,

Laihdutusleikkauksen jälkeen on tärkeää opetella uudet ruokailutottumukset ja muistaa syödä rauhassa, pureskella ruoka kunnolla, syödä pieniä annoksia ja välttää juomista ja syömistä samaan aikaan. Jos nielet leipää pureskelematta sitä ensin kunnolla ja saman aikaisesti nautit nestettä (keittoa) kipu saattaa johtua tästä. Kipu on merkki siitä, että tämän yhdistelmän vastaanottaminen on liian haastava tehtävä uudelle vatsallesi. Leivän tai keiton sopimattomuudesta sinulle tämä tuskin johtuu sillä silloin tuntisit pahoinvointi ja heikotusta kivun sijaan. Kannattaa siis kiinnittää huomiota siihen miten syöt, ei mitä syöt. Tsemppiä ja toivottavasti kipusi hellittävät Smile

Terveisin,
Marika
Laihdutusleikkausklinikan edustaja


Viimeinen muokkaaja, nordbariatric pvm Pe Joulu 14, 2012 2:27 am, muokattu 1 kertaa
nordbariatric
nordbariatric

Viestien lukumäärä : 10
Paikkakunta : Kaunas
Registration date : 06.11.2012

http://www.nordbariatric.com/fi

Takaisin alkuun Siirry alas

Onko kellään ollut... Empty Vs: Onko kellään ollut...

Viesti kirjoittaja Kimby To Marras 29, 2012 8:58 pm

Etkös sinä tiikeri ole leikattu jo vuosia sitten? Kyllä sä varmaan olet oppinut parissa vuodessa syömään niin ettei satu. Voisko tässä epäillä sappikohtausta?
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Onko kellään ollut... Empty Vs: Onko kellään ollut...

Viesti kirjoittaja tigertytto Pe Marras 30, 2012 12:46 am

Kiitos kaikille..ja kimby joo mut on leikattu 1v4kk sitten.Luulis että olisin oppinut..mutta pahaa pelkään että välillä tulee syötyä edelleenkin vissiin liian nopeasti Sad ja aina silloin kun tuo kipu tulee mietinkin itsekseni että .ei voi olla totta ettenkö osaa vieläkään syödä niinkuin pitää Sad
joku muukin on puhunut tuosta sappikohtauksesta..sairaalassa tosin väittivät että ei olisi siitä kyse..
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Onko kellään ollut... Empty Vs: Onko kellään ollut...

Viesti kirjoittaja Milja Ma Joulu 03, 2012 11:00 pm

Mullaki tuli mieleen sappikohtaus.

Milja

Viestien lukumäärä : 71
Paikkakunta : Lappi
Registration date : 02.09.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Onko kellään ollut... Empty Vs: Onko kellään ollut...

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa