Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

kysymys valkosipulin ystäville leikatuille

+2
Piuku
tigertytto
6 posters

Siirry alas

kysymys valkosipulin ystäville leikatuille Empty kysymys valkosipulin ystäville leikatuille

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Syys 12, 2012 3:19 am

Onko kukaan muuu ohitusleikattu törmännyt vastaavaan ongelmaan....
Söin eilen raakaa valkosipulia ruuan kanssa(saksilla murskattua) ja mulle tuli niiin kovat vatsa kivut että lähdin lanssi autolla pillit soiden sairaalaan Sad
Kertaakaan leikkuun jälkeen ei ole sattunut vatsaan näin kovasti(vaikka alku olikin hankala).olin ihan varma että mun suoli tai joku muu juttu oli revennyt,niin kovaa kipu oli.
Maha TT kuvattiin ja kaikki oli ok...kipuja kesti noin 4 tuntia ja sitten menivät ohi...nyt vaan mietin että johtuiko se kipu mahdollisesti tuosta raakasta valkosipulista?? Question
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

kysymys valkosipulin ystäville leikatuille Empty Vs: kysymys valkosipulin ystäville leikatuille

Viesti kirjoittaja Piuku Ke Syys 12, 2012 3:37 pm

Pystyn syömään tavalla tai toisella säilöttyjä kynsiä, aika monta (n.10kpl) kerrallaan), eikä tuota mitään erikoisia tuntemuksia. Mutta välillä teen moulinexilla valkosipuli murskaa ja laitan ölyä sekaan (että riittäis muutamaksi päiväksi). Tätä mössöä en pysty syömään tuoreena kuin pikkulusikan "kärjellisen" kerrallaan. Leikkauksen jälkeen kun tätä mössöä söin (leikkauksesta oli kulunut n. 1v. siinä kohtaa) niin mulle tuli kans maha kipeeksi ja mietin että tuliko se valkosipulista. Piti syödä vielä toisenkin kerran eri päivänä (ja taas kipeäksi) ennen kuin tajusin, että se taitaakin olla sappi joka sitä moittii, vaikka mulla ei normaalisti kovinkaan paljon ole ollut sapen kanssa vielä ongelmia. Suurin piirtein mullakin kipu kesti 3-4 tuntia ja sitten se hävis, niikuin ei mitään olis koskaan ollutkaan. Mulla kipu oli silloin siinä ja siinä sietorajalla, ettei tarvinnut lähteä lääkäriin.

Piuku

Viestien lukumäärä : 189
Paikkakunta : Seinäjoki
Registration date : 26.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

kysymys valkosipulin ystäville leikatuille Empty Vs: kysymys valkosipulin ystäville leikatuille

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ke Syys 12, 2012 11:35 pm

Sappikohtaukselta kuulostaa. Litalgin auttaa tilapäivesti ja sappileikkaus sitten lopullisesti.
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

kysymys valkosipulin ystäville leikatuille Empty Vs: kysymys valkosipulin ystäville leikatuille

Viesti kirjoittaja tigertytto Pe Syys 14, 2012 4:21 am

Voiko silti olla kyse sappikohtauksesta vaikka sappi on leikattu jo pois??
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

kysymys valkosipulin ystäville leikatuille Empty Vs: kysymys valkosipulin ystäville leikatuille

Viesti kirjoittaja Fisu Pe Syys 14, 2012 5:09 pm

Kirurgi sanoi minulle, että pientä sappikivi"hiekkaa" voi edelleen mennä sappitiehyeisiin itse sappirakon poiston jälkeen. Näinollen kipukohtauksia voi edelleen tulla, se vain on (käsittääkseni) suht harvinaista.

Fisu

Viestien lukumäärä : 99
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 15.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

kysymys valkosipulin ystäville leikatuille Empty Vs: kysymys valkosipulin ystäville leikatuille

Viesti kirjoittaja hansu La Syys 15, 2012 1:33 pm

Minulla sapirakko on poistettu 2006. Sienet ovat ainoa asia, mitkä yhä laukaisevat kipukohtauksen. Sieniä voin syödä vähän ja vain yhtenä päivänä. Useamman päivän syöminen/runsaampi määrä laukaisee armottomat ylävatsakivut. Tuntuu muutoinkin siltä "kuin vaahto valuisi suupielistä".... Muutaman kerran olen nyt syksyllä kanttarellikastiketta syönyt kaiken uhallakin.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

kysymys valkosipulin ystäville leikatuille Empty Vs: kysymys valkosipulin ystäville leikatuille

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Su Syys 16, 2012 8:37 am

Sappikipu kohtauksia voi tulla leikkauksenkin jälkeen, mutta harvemmille. Isälläni leikattu n. 10v. sitten ja vast ikään oli parin päivän sappikipukohtaus. Oli ihan keltainen ja ainoa, joka auttoi oli Litalgin.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

kysymys valkosipulin ystäville leikatuille Empty Vs: kysymys valkosipulin ystäville leikatuille

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa