Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

kuinka tarkka BMI32 Töölössä?/roikkoleikkaus

+2
Leppis
nanay
6 posters

Siirry alas

kuinka tarkka BMI32 Töölössä?/roikkoleikkaus Empty kuinka tarkka BMI32 Töölössä?/roikkoleikkaus

Viesti kirjoittaja nanay Su Elo 19, 2012 12:46 am

Kävin kesäkuussa Töölössä kirurgilla, silloinen BMI oli 40 ja tällä hetkellä 36.. 2,5 kuukauden kuluttua taas käynti...jolloin arvioisin että BMI on 34-33...eli kysymys on, lähetetäänkö minut TAAS takaisin kotiin laihtumaan kuten kesäkuussa? Smile Vai onko tuolla BMI:llä 33-34 mahdollisuus edes päästä jonoon jo? Täytyyhän leikkaustakin odottaa, joten siinä ehtii saavuttaa BMI:n 32. Sanotaan vaikka, että BMI olisi 32 kun olen jonossa ja pääsisin leikkaukseen 3-4kk kuluttua ja BMI olisikin taas noussut 36... Very Happy koska totuushan on, että niin siinä voi käydä. Onko kokemuksia Töölöstä, kuinka kauan olette jonottaneet vatsan roikkoleikkaukseen, onko kukaan saanut peruutusaikoja? Eli voiko saada lyhyelläkin varoitusajalla ajan leikkaukseen? Lähinnä ajattelen työtäni...ilmoittamista ja järjestelyitä sinne kuinka pian pääsen leikkaukseen .Myös siitä olen kiinnostunut vastaan kuinka monta yötä olitte sairaalassa? Pitikö jonkun tulla vastaan kun pääsitte pois sairaalasta? Saako sairaalasta taksiseteliä kotiin vaiko julkisilla kotiin? Varmasti näihin löytyy täältä vastauksiakin mutta olen aivan uusi palstalla, enkä millään jaksaisi käydä kaikkia kirjoituksia läpi... cat

nanay

Viestien lukumäärä : 14
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 19.08.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

kuinka tarkka BMI32 Töölössä?/roikkoleikkaus Empty Vs: kuinka tarkka BMI32 Töölössä?/roikkoleikkaus

Viesti kirjoittaja Leppis Su Elo 19, 2012 3:44 pm

Hyviä kysymyksiä! Toivottavasti näihin vastataan. I love you

Leppis

Viestien lukumäärä : 352
Paikkakunta : Hyvinkää
Registration date : 17.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

kuinka tarkka BMI32 Töölössä?/roikkoleikkaus Empty Vs: kuinka tarkka BMI32 Töölössä?/roikkoleikkaus

Viesti kirjoittaja Fisu Su Elo 19, 2012 7:57 pm

Hmm, mieleeni tuli, miksi roikkoleikkaukseen on kova kiire? Eikö tulokset ole parempia, kun painokin on asettunut aloilleen (lääkärin ja oman sopivaksi katsomakseen ihannepainon tienoille)? Ja jos tuntuu, että paino vielä kovasti heilahtelee ylöskin päin, ei roikkoleikkauksen pitäisi olla ensimmäinen prioriteetti. Tietysti suuret ihopoimut aiheuttavat ongelmia, mutta ei leikkauskaan ole mitenkään pieni, riskeiltään ja toipumiseltaan jopa suurempi projekti kuin itse laihdutusleikkaus.

Fisu

Viestien lukumäärä : 99
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 15.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

kuinka tarkka BMI32 Töölössä?/roikkoleikkaus Empty Vs: kuinka tarkka BMI32 Töölössä?/roikkoleikkaus

Viesti kirjoittaja Siiri Angerkoski Su Elo 19, 2012 9:44 pm

Olen saanut sellaista tietoa, että HUS alueella BMI-raja roikkoleikkausten osalta olisi laskettu entisestä 32:sta nykyiseen 30:een.

Eli kyllähän viesti on selkeä:
Potilaat ajetaan yksityissairaaloihin.


Siiri Angerkoski

Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 16.02.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

kuinka tarkka BMI32 Töölössä?/roikkoleikkaus Empty Vs: kuinka tarkka BMI32 Töölössä?/roikkoleikkaus

Viesti kirjoittaja nanay Ma Elo 20, 2012 4:01 am

Kova kiire ei ole, mutta haluaisin mielelläni siihen mahdollisimman pian, koska ihopoimut tulehtuvat, kutisevat vaikka käyn kahdesti suihkussa päivän aikana ja hoidan ihoani hyvin...silti tuppaa tulehtumaan silloin tällöin ja suuren vatsanahan poistaminen edesauttaisi myös selkäsairauttani. Elokuussa olen soittanut Töölöseen, ja sanoivat että BMI 32 riittää, ei 30.

nanay

Viestien lukumäärä : 14
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 19.08.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

kuinka tarkka BMI32 Töölössä?/roikkoleikkaus Empty Vs: kuinka tarkka BMI32 Töölössä?/roikkoleikkaus

Viesti kirjoittaja pilksuke Ma Elo 20, 2012 4:10 am

nanay oletko koeillut laitta sinne ihon/roikon alle semmusta ohutta kangasta. ei autta peseminen ei hyvin kuivuttaminen eikä talkin laittaminen, mun meielestä toi ohut kangas on paras keinu.
pilksuke
pilksuke

Viestien lukumäärä : 51
Ikä : 46
Paikkakunta : kiikala
Registration date : 22.09.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

kuinka tarkka BMI32 Töölössä?/roikkoleikkaus Empty Vs: kuinka tarkka BMI32 Töölössä?/roikkoleikkaus

Viesti kirjoittaja nanay Ma Elo 20, 2012 3:48 pm

pilksuke, juu, kyllä olen laittanut ohutta kangasta ja se on paras myös omasta mielestäni, nyt käyn keskiviikkona lääkärissä muitten asioitten tiimoilta ja aion pyytää jotain rasvaa vaikka yöksi...teen istumatyötä ja inhottavaa kun kirvelee koko ajan...vaikka ei se seisominen paljoa auta Smile kun roikkuu silti...talkit ja rasvat on käyty läpi Shocked

nanay

Viestien lukumäärä : 14
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 19.08.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

kuinka tarkka BMI32 Töölössä?/roikkoleikkaus Empty Vs: kuinka tarkka BMI32 Töölössä?/roikkoleikkaus

Viesti kirjoittaja nanay Ti Elo 28, 2012 2:32 pm

onneksi alkoi tulehdus helpottamaan, kiitos antibioottien ja hiivalääkkeen Smile pirullinen vaiva, vaikka kuinka pitää itsensä puhtaana Smile

nanay

Viestien lukumäärä : 14
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 19.08.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

kuinka tarkka BMI32 Töölössä?/roikkoleikkaus Empty Vs: kuinka tarkka BMI32 Töölössä?/roikkoleikkaus

Viesti kirjoittaja Kimby Ti Elo 28, 2012 11:34 pm

Jokainen ihan itse päättää mihin painoon asettuu. Ei voi syyttää ketään/mitään muuta jos ei paino laske haluttuun lukemaan.

Töölössä, kuten varmaan muuallakin, edellytetään että paino on ollut useamman kuukauden vakaa ennen kuin edes asetetaan leikkausjonoon.

Minulle sanottiin reilu 1,5 vuotta sitten Meilahdessa että pitää oll alle 32 jotta leikkausta edes harkitaan. Minut leikattiin ekan kerran Töölössä reilu puoli vuotta sitten jolloin tehtiin abdominoplastia ja torsoplastian jonkinlainen välimuoto, BMI 25. Lähete pistettiin Töölöseen jo reilu 1,5 vuotta sitten mutta odotettiin puoli vuotta että paino asettuu ja sitten vielä jonotin puoli vuotta. Leikkauksessa mentiin niin pitkälle selän puolelle mitä pystyi ilman kääntöä leikuupöydällä. Nyt olin puolivuotistarkituskessa ja päätettiin jatkaa siihen mihin jäätiin, eli tehdään nyt loppukierros koko matkan selänpuolelle ja sitten vielä kiristetään lisää uudestaan etupuolelta. BMI nyt 24.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

kuinka tarkka BMI32 Töölössä?/roikkoleikkaus Empty Vs: kuinka tarkka BMI32 Töölössä?/roikkoleikkaus

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa