Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Aineenvaihduntasairaudet ja lihavuus

2 posters

Siirry alas

Aineenvaihduntasairaudet ja lihavuus Empty Aineenvaihduntasairaudet ja lihavuus

Viesti kirjoittaja joku80 Ke Heinä 22, 2009 9:12 pm

Moi palstalaiset!

Oisko teillä tietoa aineenvaihduntasairauksista tai muista sairauksista, jotka voivat aiheuttaa (yletöntä lihomista)? Entäpä löytyykö kokemusta kilpirauhasen vajaatoiminnasta, joka aiheuttaa oireita, mutta ei näy labrakokeissa? Antaakohan lääkäri lääkkeitä kokeiltavaiksi, josko oireet poistuisi, jos kilppariarvot normirajoissa? Onko teitillä tietoa Cushingin oireyhtymästä?

Epätoivoisesti googletan tietoa aineenvaihduntasairauksista/häiriöistä, sillä sisätautilääkäri epäili minulla jonkin sellaisen olevan. Testeissä ei näy mitään, sokerit vielä normaalit, mutta ylärajalla. Kilpirauhastestit otettu puolivuosittain, ei mitään. Mä vaan lihon enkä laihdu ENElläkään kun hyttysen kakan verran. Leikkauspäätös tehty, vaan milloin lienee Oysissa ajankohtainen...

Toivottavasti teillä ois tietoo... etukäteen kiitos ja kumarrus!Smile

joku80

joku80

Viestien lukumäärä : 190
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 04.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Aineenvaihduntasairaudet ja lihavuus Empty Kilpirauhasen vajaatoiminta

Viesti kirjoittaja pullis Pe Heinä 24, 2009 1:53 pm

Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. Lääkeannosta ei ole muutettu nyt 2v eli kaiken pitäisi olla kohdallaan, mutta mutta... Kävin viime viikolla ravitsemusterapeutin luona ja hän sanoi: että on nähnyt uransa aikana ja kilpirauhashäiriöiset eivät laihdu samaa vauhtia kuin muut, vaikka labrojen mukaan kaiken pitäisi olla kunnossa. Minulla tuo 1200 kcal/pv ei auta ja pienemmällä määrällä en pysty elämään täysipainoisesti.

Voin sanoa varmasti että jos labrojen mukaan kaikki on kunnossa niin lääkkeitä et saa. Mutta uskoisin että vikaa on jossain muussa kuin kilpirauhasessa. Toivottavasti selviää. Tsempit.

pullis

Viestien lukumäärä : 7
Paikkakunta : espoo
Registration date : 20.05.2009

http://satu.haa@suomi24.fi

Takaisin alkuun Siirry alas

Aineenvaihduntasairaudet ja lihavuus Empty kiitos kommentista pullis!

Viesti kirjoittaja joku80 Pe Heinä 24, 2009 10:14 pm

Niin vähän arvelinkin, ettei lääkkeitä saa edes kokeiltavaksi, jos labrakokeiden mukaan kaikki ok... No jospa tämä tästä.

JOKU80

joku80

Viestien lukumäärä : 190
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 04.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Aineenvaihduntasairaudet ja lihavuus Empty Vs: Aineenvaihduntasairaudet ja lihavuus

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa