Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Käväsin sisätautilääkärillä

+3
Eija-Stiina
Lyltsy
tytsy71
7 posters

Siirry alas

Käväsin sisätautilääkärillä Empty Käväsin sisätautilääkärillä

Viesti kirjoittaja tytsy71 Pe Elo 03, 2012 3:47 am

joka palautti terveyskeskukseen. Uniapneatesti tehtiin, sitä ei löytynyt cheers vaikka lääkäri oli 1000% varma että se löytyy syynä mun väsymykseen. Ravitsemusterapeutillakin kävin, ja siellä päiväkirjaani syynättiin ja todettiin että syön noin 900-1000 kcal päivässä, tosin hiilihydraattipitoista ja viilattiin vähän ruokavaliota. Leikkauksesta voidaan puhua uudestaan uudella lähetteellä kun aktiivisia laihdutusyrityksiä on takana??? Mitäköhän mä olen koko ajan tehnyt, välillä kyllä vähän tullut sellanen olo että siinä se paska on eikä lähde että olkoot. Sad

Sairastan synnynnäistä lonkkaluksaatio ja legg perthes calven tautia, lonkka korjattu 11 vuotiaana. Kkävely on vaikeaa vieläkin, tosin paino ei sitä h elpota. Tämä asia ei vaikuta millään tavalla leikkaukseen pääsyä vaikka edessä tulee olemaan lonkan keinonivelleikkaus, mikäli painoa en saa pois. Liikunnan harrastaminen tällä painolla ja näillä jaloilla ei ole kovinkaan helppo yhdistelmä. No

Kilppariarvoja tarkisteltu TSH ja T4V alakantissa ja vasta-aineet positiiviset. Kaulan uä-tulossa alanielussa tuntuvan "klöntin" takia. Mä olen vaan niin kyllästynyt tähän vääntämiseen.. bounce
tytsy71
tytsy71

Viestien lukumäärä : 12
Paikkakunta : turku
Registration date : 30.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Käväsin sisätautilääkärillä Empty Vs: Käväsin sisätautilääkärillä

Viesti kirjoittaja Lyltsy Pe Elo 03, 2012 4:21 am

Onko yksistyisen kautta meno sulle mahdoton vaihtoehto? Mul on 2,3 vuotta leikkauksesta ja vuosi vielä sitä maksettavana, mut en oo katunut päivääkään. Terveyteensä kannattaa sijoittaa.
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Käväsin sisätautilääkärillä Empty Vs: Käväsin sisätautilääkärillä

Viesti kirjoittaja tytsy71 Pe Elo 03, 2012 1:41 pm

Yksityinen on kyllä mahdoton vaihtoehto, mulla ei olis ikinä varaa maksaa sellasia summia. Olen miettinyt noita kilppariasioita että niidenkin kanssa varmaan pitäis mennä yksityiselle kun kerran tk:ta ei kiinnosta, tosin ei kiinnostanut sitä sisätautilääkäriäkään. Ylipainosta kyllä huomautteli..
tytsy71
tytsy71

Viestien lukumäärä : 12
Paikkakunta : turku
Registration date : 30.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Käväsin sisätautilääkärillä Empty Vs: Käväsin sisätautilääkärillä

Viesti kirjoittaja Eija-Stiina Pe Elo 03, 2012 2:58 pm

Toiset lekurit on sit kummia. Eikö ne käsitä et jos se laihduttaminen ja painon poissa pitäminen olisi niin helppoa. Eihän täällä olisi yhtään ylipainoista kävelemässä.

Eija-Stiina

Viestien lukumäärä : 288
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 27.06.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Käväsin sisätautilääkärillä Empty Vs: Käväsin sisätautilääkärillä

Viesti kirjoittaja Petronella Pe Elo 03, 2012 10:31 pm

Moi tytsy71

Tuo kaulan UÄ:ssä selvitetään edelleen kilppariasiaa, joten eiköhän ne etene sitä kautta sitten? Tosissaan sisätautilääkärille Tyksissä pitää olla näyttöä laihdutuksesta ja vakuutella, että motivaatio on kova. Leikkaus ei ole taikapöly, mutta tilaisuus omaksua uudet syömistavat, jolla paino saadaan kuriin ja pysyisi poissa. Joten älä nyt luovuta nyt vaan näytä pudottamalla painoa, että olet ihan tosissasi. Ja jos kilpirauhasen vajaatoimintaa on, niin siihen saat varmasti lääkityksen ja myös helpottaa painonpudotusta. Itsellä löytyi sisätautilääkärin labroista tuo hypotyreoosi ja sain siihen lääkityksen.

Stemppiä kovasti sulle, kyllä se leikkaus ihan mahdollinen vielä on!

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Käväsin sisätautilääkärillä Empty Vs: Käväsin sisätautilääkärillä

Viesti kirjoittaja tytsy71 Su Elo 05, 2012 12:47 am

Mä olen ollu ihan tosissani tän painonpudotuksen kanssa. Kilot on vaan niin hemmetin jumissa, eivätkä lähde varmaan ku juustohöylällä. Ruokavaliolla sitä muutettu, 2 kg oli viimeks lähteny siitä kun kävin sis. lääkärillä. Mä joudun aika pitkälle syömisellä yrittämään tätä koska toi synnynnäinen vamma estää liikunnan, paitsi uimisen ja näillä kiloilla en uimahalliin lähde.

En osaa syödä säännöllisesti, voi mennä pitkäänkin etten syö jotenkin en edes tunne nälkää kovinkaan usein. Herkkuja syömme harvoin, pullaa ei koskaan, en edes kylässä.

Masennuslääkettä tuputtavat ja lähettettä psykiatrisellehoitajalle, en ole masentunut vaan vittuuntunut ja väsynyt. Kaipa sitä täytyy sitten itsensä dumpata täyteet tapuja että ovat tyytyväisiä ja yksi ihminen taas parannettu =/
tytsy71
tytsy71

Viestien lukumäärä : 12
Paikkakunta : turku
Registration date : 30.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Käväsin sisätautilääkärillä Empty Vs: Käväsin sisätautilääkärillä

Viesti kirjoittaja Pallokala To Elo 09, 2012 4:10 pm

Varmaan se "aktiivinen laihdutusyritys" tarkoittaa laihduttamista joka tehdään valvotusti, joko ryhmässä tai yksinään ja että siitä on myös tulosta eli paino tippuu sen halutun 8-15%.

Moni meistä on laihdutellut omiaan, mutta kun sitä ei ole kirjattu mihinkään niin lääkäkärit eivät näitä noteeraa.
Painonvartijat, tk:n ene-ryhmät, työterveyshuollon laihdutusryhmät, xravaganza, nämä yleensä kelpaavat "todisteiksi".

Totuus on, että laihtuminen yleensä onnistuu keneltä vaan, ´mutta se painon pitäminen on sitten lähes mahdottomuus. Itsekin olen laihduttanut ilman liikuntaa, riittävän pienellä energiamäärällä se onnistuu kyllä.
Se että "koittaa vähentää syömisiään" ei yleensä auta.
On joko haettava asiantuntijan apua ravintoterapeutilta tai sitten vaan heittäydyttävä radikaalimpiin menetelmiin eli ene-kuuria tai lääkäriltä laihdutuslääkkeitä (joiden lopputulos on muuten yleensä eneä huonompi).


Tsemppiä, etsi toinen lääkäri lähetettä varten jos tämä nykyinen on nuiva.
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Paikkakunta : E-Savo
Registration date : 07.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Käväsin sisätautilääkärillä Empty Vs: Käväsin sisätautilääkärillä

Viesti kirjoittaja Mrs. Piggy Ma Elo 13, 2012 8:45 pm

Hakeudu terkkarin painonpudotusryhmään, jos et sellaista ole vielä kokeillut. Sen ainakin lääkärit ottaa huomioon "aktiivisena laihdutusyrityksenä". Se oli ainakin itselläni se, joka noteerattiin, ei niinkään painonvartijoissa tapahtuneita pudotuksia, vaikka niitäkin oli useampi kerta. Tsemppiä!
Mrs. Piggy
Mrs. Piggy

Viestien lukumäärä : 30
Paikkakunta : Nurmijärvi
Registration date : 21.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Käväsin sisätautilääkärillä Empty Vs: Käväsin sisätautilääkärillä

Viesti kirjoittaja tytsy71 Ma Elo 27, 2012 11:28 am

Puolivuotta kävin jo terkkarilla painonpudotuksen takia, sitä ei noteerattu mitenkään, paino ei pudonnu tarvittavaa määrää. Kaloreja ei tule päivässä ilmeisesti tarpeeksi?? En saa vaan syötyä enempää... Painonvartioita, nutrilettiä, karppausta, Xenicalia kokeiltu, jne...
tytsy71
tytsy71

Viestien lukumäärä : 12
Paikkakunta : turku
Registration date : 30.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Käväsin sisätautilääkärillä Empty Vs: Käväsin sisätautilääkärillä

Viesti kirjoittaja Soile Ti Syys 04, 2012 12:14 am

Kurja tilanne, mut hei koita jaksaa kuitenkin, kyllä se kannattaa. Mutta kerroit ettet osaa syödä säännöllisesti, se on ainakin yksi edellytys leikkaukselle koska leikkauksen jälkeen on niin pieni maha että on ihan pakko syödä 2-3 tunnin välein (vaikkei maistuisikaan) että saa kaikki tarvittava ravinto. Aluksi leikkauksen jälkeen se tuntui jopa työläältä mutta kyllä siihen tottuu ja paino putoaa. Ja turvallisuuden vuoksi se 8% painonpudotus ennen leikkausta tarvitaan, jotta maksa pienenee eikä ole tiellä. Hmm...itse olen psykiatrinen hoitaja ja syön seronilia, vaikka en ole masentunut, mutta se auttaa tsemppaamaan itseä, mielialat ei heilahtele ja tasapainottaa kuukautiskierrosta johtuvia ärsyyntymisiä. Ei mikään niin huono juttu!
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Käväsin sisätautilääkärillä Empty Vs: Käväsin sisätautilääkärillä

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa