Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kivut ja säryt: lonkka, selkä, muut

+8
Lyltsy
dunbar
suhmura
pilksuke
pillipulla
Eija-Stiina
Pallokala
toukka79
12 posters

Siirry alas

Kivut ja säryt: lonkka, selkä, muut Empty Kivut ja säryt: lonkka, selkä, muut

Viesti kirjoittaja toukka79 La Heinä 07, 2012 3:57 am

Hei,

huomasin eri ketjusta, että muillakin leikatuilla on ilmennyt lonkka- ja selkäsärkyjä. Kuinkahan monella ja millaisia, miten pitkään ja mikä on auttanut? Ja erityisesti, oletteko saaneet millaisia diagnooseja lääkäriltä eli syy ja hoito erityisesti kiinnostaa Smile

Olen itse laihtunut 45kg vuodessa. Aiemmin ei ole mitään selkähistoriaa satunnaista issiasta lukuunottamatta. Aloitin liikunnan vasta hiljattain (juokseminen) ja veikkaan että liian rasittava liikunta yhdistettynä muuttuneeseen painopisteeseen on syy oireilulle. Lääkärillä kävin ja määräsi lihasrelaxantteja, tulehduskipulääkkeitä ja panacodia. Kunnon koktail, mutta ei vielä ole kipu hellittänyt. Kuulema alaselkä aivan jumissa ja pakaralihas tulehtunut. Kipu on ollut on-off joten en aiemmin huolestunut, mutta nyt alkoi jo jatkuvana ärsyttää. Toivompa tosiaan että ohimenevä vaihe osana tätä prosessia!
toukka79
toukka79

Viestien lukumäärä : 185
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 05.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kivut ja säryt: lonkka, selkä, muut Empty Vs: Kivut ja säryt: lonkka, selkä, muut

Viesti kirjoittaja Pallokala La Heinä 07, 2012 4:24 am

Mulla oli ennen leikkausta selkä ihan sikakipeä. Pari viikkoo vielä leikkauksen jälkeen makaaminen lisäsi kipuja, mutta sitten alkoi helpottaa.
Pääsin eroon Tramaleista ja vuoden käytin pelkkää Panadol Fortea. Nyt jätin senkin pois. Eli näinkin päin voi käydä.

Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Paikkakunta : E-Savo
Registration date : 07.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kivut ja säryt: lonkka, selkä, muut Empty Vs: Kivut ja säryt: lonkka, selkä, muut

Viesti kirjoittaja Eija-Stiina La Heinä 07, 2012 3:51 pm

itse olen selkävikainen ja odotan että jos huolitaan toimenpiteeseen pääsisin isommista selkäkivuista eroon. Kun taakka pienenisi ruodon ympäriltä. Joten isossa toivossa elellään. Toukka79 Onhan sinulta lähtenyt valtava määrä massaa pois. Tokihan se vaikuttaa liikuntaelimiin koska tukilihakset ovat aivan varmaan löysät. Itse kuvittelisin että liikunta kannattaisi alkaa kevyesti ja lisätä pikkuhiljaa kovemmaksi. Että välttyisi rasitevammoilta. Hieronta lihaksille että lukkotilat aukeaa. Toivottavasti saat apua ja oikein hyvää tsemppiä. sunny

Eija-Stiina

Viestien lukumäärä : 288
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 27.06.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Kivut ja säryt: lonkka, selkä, muut Empty Vs: Kivut ja säryt: lonkka, selkä, muut

Viesti kirjoittaja pillipulla La Elo 04, 2012 5:16 pm

Samassa veneessä ollan toukka, itelläni leikkauksesta kulunut vajaa vuosi ja kiloja mennyt pois yhteensä noin 35 ja loppu keväästä aloitettuani lenkkeilyn alko selkä jumit ja lonkkasäryt vaivaamaan. Epäselvää on toistaseks johtuuko esim painonpudotuksesta johtuvasta ryhtimuutoksista vaiko sitten esim jalkanvirhe asennosta...
pillipulla
pillipulla

Viestien lukumäärä : 73
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 18.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Kivut ja säryt: lonkka, selkä, muut Empty Vs: Kivut ja säryt: lonkka, selkä, muut

Viesti kirjoittaja pilksuke La Elo 04, 2012 5:28 pm

Mullakin selkä ja jalat särkee ja rav.ter. sanoi että selkää kipu tule vielä enemmän leikkauksen jälkeen ku paino tippu. koska nyt ku maha on iso Laughing selkäranka on kaaressa toiselle puolelle.
pilksuke
pilksuke

Viestien lukumäärä : 51
Ikä : 46
Paikkakunta : kiikala
Registration date : 22.09.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Kivut ja säryt: lonkka, selkä, muut Empty Vs: Kivut ja säryt: lonkka, selkä, muut

Viesti kirjoittaja suhmura La Syys 01, 2012 12:14 pm

Empä ole sit ainoa saman oudon vaivan takia...Lonkat ihan sökönä ja vasen puoli varsinkin. Vasemman persauksen pursiittiin pistetty kortisonia monta kertaa ja issiashermo puristuksissa.Fysikaalisessa saanut "sähköä" high volttia tms. Lääkkeet ei oikein auta mutta nukkuminen on huonoa, hermosärkyä paljon.
Silti olen erittäin onnellinen 45 kg pudotuksesta ja paino on pysynyt jo 1,5 samassa ja ihan just menen ensimmäiseen korjausleikkaukseen. Panacodia en pysty ottaan on niin tujua meikäläiselle. Sirdaludista putoon ihan samantien. Täytyypä jutella oman lekurin kanssa vielä paremmin asiasta. Shocked
suhmura
suhmura

Viestien lukumäärä : 18
Paikkakunta : Lempäälä
Registration date : 27.07.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Kivut ja säryt: lonkka, selkä, muut Empty Vs: Kivut ja säryt: lonkka, selkä, muut

Viesti kirjoittaja toukka79 La Syys 01, 2012 11:46 pm

Täällä kans säryt jatkuu. Kortisoni on pistetty pari kertaa, mutta ongelma on useassa paikassa, kun löysyyttä tuntuu olevan ja yliliikkuvuutta. Sirdaludista puolikas pistää sammumaan mulla kans.. Silti onnellinen pudotuksesta ja lihaksia toivottavasti pääsen vahvistamaan jo pian reippaammin Smile
toukka79
toukka79

Viestien lukumäärä : 185
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 05.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kivut ja säryt: lonkka, selkä, muut Empty Vs: Kivut ja säryt: lonkka, selkä, muut

Viesti kirjoittaja dunbar Su Syys 02, 2012 4:43 am

Muistakaa kalkin syönti! Mulla tulee lihassärkyjä, jos unohdan syödä kalkkia ja muita vitamiineja. Joskus tuntuu, että luitakin alkaa vihlomaan, jos en muista noita vitamiineja.

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 11.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Kivut ja säryt: lonkka, selkä, muut Empty Vs: Kivut ja säryt: lonkka, selkä, muut

Viesti kirjoittaja Lyltsy Su Syys 02, 2012 1:54 pm

Mulla oli selkä ja lonkat kipeänä laihtumisvaiheessa välillä, mutta nyt 2.5 vuotta leikkauksen jälkkeen ei ole. Tosin en harrasta kyllä liikuntaakaan. Lihaskuntoa jumpalla ja kuntosalilla ja juokseminen reippaaksi kävelyksi tai uinniksi voisi auttaa, ainakin väliaikaisesti. Juoksukursseilla voisi saada apua oikeasta askelluksesta.

Monen aiemmin lihavan liikkumistyyli ei muutu (vaappuva), vaikka paino ei siihen pakotakkaan, tuosta voisi myös löytyä yksi apukeino.
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kivut ja säryt: lonkka, selkä, muut Empty Vs: Kivut ja säryt: lonkka, selkä, muut

Viesti kirjoittaja Soile Ma Syys 03, 2012 11:54 pm

Omasta leikkauksesta ½-vuotta ja nyt viimeset 2kk kärsinyt hermosäryistä jotka niskan ja oikeen käden alueella. Tosin näitä vaivoja oli jo ennen leikkaustakin. Onneksi pääsin tutkimuksiin ja syyksi selvisi hermopinne, joka johtuu kulumista ja välilevymadaltumista eli ihan iän tuomia harmeja. Täytän kohta 49v. En osaa sanoo minkäverran leikkaus nyt tähän vaikuttanut, mutta kevyempänä on tosiaan mukavampi liikkua ja liikunta tekee hyvää, uinti, kuntosali ja fysioterapeutti suositti myös "rentoa sauvakävelyä" ja muistutti hyvästä ryhdistä ja "vatsa tiukkana" kun jotain tekee. Pahimmillaan oli tosi karsee vaiva ja panacodia ja sirdaludia meni kolme molempia yössä että sain edes 6 tuntia nukuttua. Nyt mennään ilman lääkkeitä, mulla auttanut fys.terapia ja edessä vielä hermoratatutkimus ja ortopedin kannanotto. Ikävä syödä lääkkeitä kun ne nostaa verenpainetta ja maksa-arvoja, on sellanen taipumus niin yrittää pärjätät ilman mutta onhan ihmisen nukuttavakin. Outoa on myös että enää en osaa nukkua mahallani, mikä ollut lemppariasento, nyt nukun selälläni.
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Kivut ja säryt: lonkka, selkä, muut Empty Vs: Kivut ja säryt: lonkka, selkä, muut

Viesti kirjoittaja Linttaleena Ma Loka 01, 2012 11:24 pm

Täällä yksi selkä-lonkkavaivainen miettii, mitkä kengät olisivat parhaat? Itse olen mennyt aika pitkälti kroksin sandaaleilla kesällä ja Kuoma-kengillä talvella (+geelipohjalliset). Nyt piti sitten hommata vähän siistimmät kävelykengät ja päädyin kroksin tennareihin, nopeasti kun piti jotain hommata. Nuo on siitä hyvät, että pohja joustaa, niin iskut ei tuohon selän liukumaan käy niin pahasti. Taitavat vain olla aika liukkaat, kun pohjat ovat sileät. Kertokaapa suosikki kenkiänne?

Linttaleena

Viestien lukumäärä : 13
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 21.03.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Kivut ja säryt: lonkka, selkä, muut Empty Vs: Kivut ja säryt: lonkka, selkä, muut

Viesti kirjoittaja toukka79 Ti Loka 02, 2012 12:24 am

Täällä syy selvisi. Välilevyhän se siellä pullistelee..
Treenatkaa ennen ja jälkeen leikkauksen syviä vatsalihaksia ja selkää tasaisesti. Vältytte todennäköisemmin ikävältä vaivalta!
toukka79
toukka79

Viestien lukumäärä : 185
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 05.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kivut ja säryt: lonkka, selkä, muut Empty Vs: Kivut ja säryt: lonkka, selkä, muut

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Ti Loka 02, 2012 6:37 pm

Huh, ikävä vaiva tuo välilevyn pullistuma! Pitääpä ruveta treenaileen noita nyt hyvissä ajoin ennen leikkausta. Itsellä on jo nyt selkä niin pahana että ei tekis muutenkaan pahaa vaikka treenailis... Tsemppiä toukka, toivottavasti saat hoitoa selkääsi!
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Kivut ja säryt: lonkka, selkä, muut Empty Vs: Kivut ja säryt: lonkka, selkä, muut

Viesti kirjoittaja BLOCCO Ke Loka 03, 2012 6:12 am

Olen saanut avun välilevyongelmiin sekä siihen että molemmat polvet on loppuun leikattu ja toinen nilkka rakennettu uudelleen sillä, että olen turvautunut masai-heimon menetelmään..."Masai Barefoot Technology"
- siis käytän n.k. keinukenkiä.
en tiedä rikkooko tämä jotain mainossääntöjä, mutta kysykää esim tamperella Piateekista tai katsokaa mitä tulee kun googletatte kirjainyhdistelmän mbt...
kannattaa kokeilla!

BLOCCO

Viestien lukumäärä : 201
Paikkakunta : Pirkanmaa/T:reen naapurista
Registration date : 19.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kivut ja säryt: lonkka, selkä, muut Empty Vs: Kivut ja säryt: lonkka, selkä, muut

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Ke Loka 03, 2012 3:00 pm

Blocco, onko nämä keinukengät ne hassunnäköiset popot joissa se pohja on tooodella kaareva? (: Vitsit, oon aina halunnu sellaiset! : D
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Kivut ja säryt: lonkka, selkä, muut Empty Vs: Kivut ja säryt: lonkka, selkä, muut

Viesti kirjoittaja BLOCCO To Loka 04, 2012 2:13 pm

tooodelllaaa kiikkustuolin jalat ainakin nämä 47 numeroiset;-)
- lapsenlapset tykkää kun ovat sylissä ja keinutan niitä seisaallaan - hyvin huojuu, kun oppii - omat lapset ei enää suostu syliin...
mielestäni tämä on nyt terveysneuvontaa eikä mainontaa?
http://fifi.mbt.com/Pages/Counterfeit.aspx

----
kyllähän hyeenan pitäisi masai-heimon kävelytyyli tuntea;-)

BLOCCO

Viestien lukumäärä : 201
Paikkakunta : Pirkanmaa/T:reen naapurista
Registration date : 19.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kivut ja säryt: lonkka, selkä, muut Empty Vs: Kivut ja säryt: lonkka, selkä, muut

Viesti kirjoittaja HyeeNa! To Loka 04, 2012 4:21 pm

Hehee, sori Blocco, ei oo juuri tullut perehdyttyä näihin masai-heimolaisiin. : D
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Kivut ja säryt: lonkka, selkä, muut Empty Vs: Kivut ja säryt: lonkka, selkä, muut

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa