Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ened juuri ennen leikkausta

+2
AnnukkaK
Leppis
6 posters

Siirry alas

Ened juuri ennen leikkausta Empty Ened juuri ennen leikkausta

Viesti kirjoittaja Leppis Su Kesä 03, 2012 5:53 am

Olen täällä lukenut, että moni eneilee loppuun asti. Minua Peijaksen ravintoterapeutti varoitteli kuivumisesta. Tästä lähtien juon yli 2 litraa päivässä nestettä ja en eneile varsinkaan viikkoa ennen leikkausta. Kuulemma leikkauksessa ei saa olla kuivunut.

Leppis

Viestien lukumäärä : 352
Paikkakunta : Hyvinkää
Registration date : 17.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Ened juuri ennen leikkausta Empty Vs: Ened juuri ennen leikkausta

Viesti kirjoittaja AnnukkaK Su Kesä 03, 2012 10:04 pm

TAYSin kirurgi sanoi, että leikkaushetkeen asti ollaan enellä. Eri käytännöt eri paikoissa...

Tippapullonhan nuo varmaan aina laittavat leikkauksen jälkeen, että saa sitä kautta nestettä, mutta ei silti tosiaan kannata olla ihan kuiva. Minulla oli nestetiputus pari päivää leikkauksen jälkeen, ensimmäisenä yönä piti soittaa hoitaja vessareissun takia joka toinen tunti ja silti paino oli noussut kilon leikkausta edeltäneesti tilanteesta.
AnnukkaK
AnnukkaK

Viestien lukumäärä : 84
Registration date : 13.04.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Ened juuri ennen leikkausta Empty Vs: Ened juuri ennen leikkausta

Viesti kirjoittaja BLOCCO Su Kesä 03, 2012 11:07 pm

...juu nääs Tampereella tykätään että maksan koko pitää olla mahdollisimman pieni. Ei niin haittaa leikkausoperaatiota. Eneilyä loppuun asti siksi suositellaan - ja varsinkin ennen leikkausta varoitettiin "enen päätteeksi tankkaamasta". Kyllä sairalassa nesteytys hoituu joka tapauksessa.
Leikkauskeikalla helposti paino nousee -minulla ainakin kolme kiloa.
Ja siksi leikkauksen jälkeen tapahtuvasta nopeasta painon laskusta ei kannata olla huolissaan/innoissaan, sillä siinä vaan leikkauksen aiheuttama tuvotus laskee.
Jos ennen leikkausta on saanut enellä tuloksia, osoittaa se, että pystyy paremmin omaksumaan myös leikkauksen jälkeen vaadittavan täysin uuden tavan aterioida. Näin hoitovaste on kuulemma parempi.
Varsinainen laihdutus ja vaakan kanssa painiminen pitää päättyä leikkaukseen! Paino lähtee leikkauksen jälkeen itsestään, kun noudattaa ravitsemusterapeutin antamia ohjeita uudesta tavasta syödä.
Näin ainakin minulle on käynyt.
Onnittelut Leppis hyvästä painonpudotuksesta, samaan tahtiin meni minullakin
[b]alkupaino (kesä 2010) BMI 46, leikkauspaino (syyskuu 2011) BMI 36 ja nyssitte 26,9 - eli vielä "lievästi lihava;-)[/b]
Tsemppiä
(edit 4.6.2012, Lähtöpainon BMI korjattu se oli siis 46 eikä 36, joka oli leikkauspaino;_)


Viimeinen muokkaaja, BLOCCO pvm Ma Kesä 04, 2012 10:37 am, muokattu 1 kertaa

BLOCCO

Viestien lukumäärä : 201
Paikkakunta : Pirkanmaa/T:reen naapurista
Registration date : 19.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Ened juuri ennen leikkausta Empty Vs: Ened juuri ennen leikkausta

Viesti kirjoittaja anumiia Su Kesä 03, 2012 11:37 pm

taas oli sellainen ohjeistus että kaksi päivää ennen leikkausta syödään hiilihydraattipitoista ruokaa, jotta lihasten glukoosivarastot olisivat täydet. Pointti tällä on se että se nopeuttaa leikkauksesta toipumista. Näin rt kertoili


Viimeinen muokkaaja, anumiia pvm To Kesä 23, 2016 3:01 am, muokattu 1 kertaa

anumiia

Viestien lukumäärä : 29
Ikä : 39
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 02.03.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Ened juuri ennen leikkausta Empty Vs: Ened juuri ennen leikkausta

Viesti kirjoittaja Leppis Ma Kesä 04, 2012 12:47 am

Kiitos Blocco. Niin ravintoterapeutti oli huolissaan minun nesteytyksestäni. Niin ja eneilyä ei tarvita kunhan en lihoa. SSe oli yllättävä myönnytys, mutta onhan minun BMI 36 tällä hetkellä ja paino laskee hiukan ilman eneilyäkin koko ajan. Niin anumiia luulen että juuri tuosta on kysymys. Smile

Leppis

Viestien lukumäärä : 352
Paikkakunta : Hyvinkää
Registration date : 17.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Ened juuri ennen leikkausta Empty Vs: Ened juuri ennen leikkausta

Viesti kirjoittaja koskpir Ma Kesä 04, 2012 5:33 pm

Itse ajattelen, että on hyvä pudottaa mahdollisimman paljon painoa ennen leikkausta enellä, sillä leikkauksen jälkeen putoamisvauhti ainakin minulla hidastui kovasti.

Peijaksessa tosiaankin neuvottiin, että viimeinen ene-viikko on palauttelua, joka tarkoitti, että ene-pusseja syötiin kuitenkin kolme joka päivä, ja ne kaksi muuta ruokailukertaa olivat normaalimpeja (muistaakseni - kuinka kaikki voikin unohtua muutamassa kuukaudessa). Rolling Eyes
koskpir
koskpir

Viestien lukumäärä : 68
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 10.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Ened juuri ennen leikkausta Empty Vs: Ened juuri ennen leikkausta

Viesti kirjoittaja Leppis Ma Kesä 04, 2012 11:50 pm

Niin minullekin suositeltiin oikeestaan loppuajaksi, että voisin puoliksi eneillä. Kai sitä on jo kohta alettava. Razz

Leppis

Viestien lukumäärä : 352
Paikkakunta : Hyvinkää
Registration date : 17.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Ened juuri ennen leikkausta Empty Vs: Ened juuri ennen leikkausta

Viesti kirjoittaja suski76 Ti Kesä 05, 2012 8:48 pm

Tämäkin asia tuntuu olevaan sairaala kohtainen. Satakunnassa ainakin eneiltiin ihan loppuun saakka Smile

suski76

Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 47
Paikkakunta : Ulvila
Registration date : 04.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Ened juuri ennen leikkausta Empty Vs: Ened juuri ennen leikkausta

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa