Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Leikkauksen jälkeinen elämä hankalaa??

+5
ritu
Pallokala
Lovely
Orkidea
Punapippuri
9 posters

Siirry alas

Leikkauksen jälkeinen elämä hankalaa?? Empty Leikkauksen jälkeinen elämä hankalaa??

Viesti kirjoittaja Punapippuri La Maalis 10, 2012 6:51 pm

Kuulitko radiosta (kanavaa en tiedä kun itse en kuullut, mutta mieheni kertoi kuulleensa) torstain maissa maanviljeliämiehen haastattelun joka oli kuulemma kehoittanut olla menemättä laihdutusleikkaukseen?

Hän oli kertonut elämänsä muodostuneen leikkauksen jälkeen hankalaksi koska ei jaksa enää tehdä töitä niin pienellä ruokamäärällä mitä pystyy leikkauksen jälkeen syömään. Hän oli myös valittanut sitä että reissussa ollessa on jatkuvasti pysähdyttävä ruokatauolle sekä kärsivänsä jatkuvata päänsärystä ja huimauksesta.

Itse en siis tätä kuullut, mutta aika pelottavaa jos näin todella on?

Onko teillä leikatuilla kokemuksia asiasta?

Itse en ole pystynyt esim noudattamaan xtravaganzan VLC diettiä kun parhaimmillaan viikon, sen jälkeen on olo ollut niin tokkurainen (huimaus ja kykenenettömyys tarkkaan työhön) että on ollut pakko syödä jotain tukevampaa.
Punapippuri
Punapippuri

Viestien lukumäärä : 32
Paikkakunta : Loppi
Registration date : 15.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkauksen jälkeinen elämä hankalaa?? Empty Vs: Leikkauksen jälkeinen elämä hankalaa??

Viesti kirjoittaja Orkidea La Maalis 10, 2012 9:09 pm

Heippa Punapippuri!

Minun leikkauksesta ei vielä ole kovin kauaa, sillä maanantaina tulee vasta 7viikkoa, mutta väsyneempi minä enen aikana olin, kun nyt operaation jälkeen. Niin ja minulla ei ole ollut pää kertaakaan kipeä tai huimannut. Kuulostaa vähän siltä, että tämä maanviljelijä syö vääränlaista ruokaa, uskoisin, että liian vähän proteiinia? Joten hänellä on jonkinlainen puutostila päällä?? Ainoa minkä allekirjoitan hänen jutuistaan on se, että usein pitää syödä! On sitten kotona, töissä, lomalla tai missä vaan!

Itse en ole hetkeäkään katunut leikkausta! Smile Mutta tietenkään kaikki ei sovi kaikille ja jokaisen tulee tehdä niin kun sydän sanoo! flower
Orkidea
Orkidea

Viestien lukumäärä : 181
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkauksen jälkeinen elämä hankalaa?? Empty Vs: Leikkauksen jälkeinen elämä hankalaa??

Viesti kirjoittaja Lovely La Maalis 10, 2012 11:58 pm

Hyvä just noin Orkidea, jokainen tekee niinkuin sydän sanoo I love you

Veden juonti pitää kans muistaa, jollakinhan se aiheuttaa päänkipua jos ei juo tarpeeksi.
Lovely
Lovely

Viestien lukumäärä : 271
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 24.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkauksen jälkeinen elämä hankalaa?? Empty Vs: Leikkauksen jälkeinen elämä hankalaa??

Viesti kirjoittaja Pallokala Su Maalis 11, 2012 12:03 am

Mulla oli eka pari kk leikkauksen jälkeen heikko olo. Mutta menin leikkauksessa aika huonoon kuntoon komplikaatioiden takia ja siksi kunto romahti.

Nykyään pystyn ihan normaaliin elämään suositellulla ruokamäärällä ja paino putoaa.
Varmaan oleellista on proteiinien saanti ja riittävä neste jos vointi ei kestä normaalia elämää toipumisen jälkeen.

Ja mun uskomus on, että VLC-dieetin kyllä kestää kun vaan selviää muutamasta ekasta päivästä ja jos vaan juo riittävästi lisäksi. Muut vaikutukset sit on henkisiä. Aattelee että kun en saa oikeeta ruokaa niin en voi jaksaa ja saa sit psykosomaattisia oireita. Mut tää on vain MUN mielipide!
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Paikkakunta : E-Savo
Registration date : 07.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkauksen jälkeinen elämä hankalaa?? Empty Vs: Leikkauksen jälkeinen elämä hankalaa??

Viesti kirjoittaja ritu Su Maalis 11, 2012 12:36 am

Kyllä leikattu pystyy normaalia elämää viettämään ja raskastakin työtä tekemään.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Paikkakunta : Savo
Registration date : 17.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkauksen jälkeinen elämä hankalaa?? Empty Vs: Leikkauksen jälkeinen elämä hankalaa??

Viesti kirjoittaja Punapippuri Su Maalis 11, 2012 1:08 am

No aika kummalliselta minustakin vaikutti tuo ettei jaksa töitä tehdä....mutta siis en itse kuullut tätä haastattelua, koitin hakea sitä netistä mutta kun en tarkemmin tiennyt milloin ja miltä kanavalta tuli, en löytänyt.
Punapippuri
Punapippuri

Viestien lukumäärä : 32
Paikkakunta : Loppi
Registration date : 15.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkauksen jälkeinen elämä hankalaa?? Empty Vs: Leikkauksen jälkeinen elämä hankalaa??

Viesti kirjoittaja hansu Su Maalis 11, 2012 1:53 am

Minä teen raskasta/fyysistä työtä. Olen liikkeellä päivän ja nostelen ja siirtelen potilaita osastolla, jossa ns. huonepalvelua ei ole, vaan päivittäiset toimet tapahtuvat yleisissä tiloissa. Useimmat potilaat ovat täysin avustetavia, nostajana välillä jopa kolmekin hoitajaa. Ei minulla ainakaan tuo leikkaus ole vaikuttanut voimavaroja vähentävästi, päinvastoin.

Nyt tosin oma paino jo niin pieni, että omaa vartalon painoa ei voi käyttää hyväksi siirroissa. Omaa painopistettä muuttamalla kykeni ennen tavallaan avustamaan potilasta siirroissa tai kallistamaan tarvittavaan suuntaan. Ennenvanhaan sitä kiloineen seisoi kun tammi nostoissa, nyt joutuu hakemaan sivuaskelin tukea kun isompia miespotilaita nostelee. On "heiveröinen" olo...
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkauksen jälkeinen elämä hankalaa?? Empty Vs: Leikkauksen jälkeinen elämä hankalaa??

Viesti kirjoittaja suski76 Su Maalis 11, 2012 3:57 am

onhan tuossa varmaan monia juttuja matkalla. Onhan tuo maajussin työ melko fyysisesti rankkaa ja siloin pitää muistaa juuri nuo proteiinit. Itse nyt leikkaus aivan ovella ja eneillyt siis pian 4 viikkoa, en ole enen aikana kärsinyt kuin muutat ensimmiset päivät väsymyksestä ja huonovointisuudesta. Nyt on ihan normaali olo Smile
Teen fyysisesti keskiraskasta hoitotyötä kehitysvammaisten parissa ja hyvin olen jaksanut koko eneilyn ajan Smile

suski76

Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 47
Paikkakunta : Ulvila
Registration date : 04.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkauksen jälkeinen elämä hankalaa?? Empty Vs: Leikkauksen jälkeinen elämä hankalaa??

Viesti kirjoittaja Bullero Ma Maalis 12, 2012 2:49 pm

Mie taas oon energisempi, kuin koskaan ennen elämässäni! Tuntuu, että virtaa riittäisi vaikka mihin.. Työni tosin on istuma- (ja reissu-)työtä, mutta urheilen todella paljon. Luulen, että energiatasoni pitää korkealla se, että syö sopivia annoksia usein (6-8 kertaa päivässä).

Bullero
Bullero

Viestien lukumäärä : 90
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 02.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkauksen jälkeinen elämä hankalaa?? Empty Vs: Leikkauksen jälkeinen elämä hankalaa??

Viesti kirjoittaja Pallokala Ma Maalis 12, 2012 8:37 pm

Josko uutisen isäntämies on pitäytynyt normaalissa maalaisen rytmissä 7-11-16. Ja katsoo että kaikki siinä välillä on sit hankalaa ja turhaa.

Varmaan sinne traktoriinkin voi juotavaa ja evästä ottaa mukaan ja mutustella niin ettei kynnöt ja kylvöt keskeydy. Halusta ja viitsimisestä kiinni.

Mutta pitäähän sitä jostain valittaa!
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Paikkakunta : E-Savo
Registration date : 07.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkauksen jälkeinen elämä hankalaa?? Empty Vs: Leikkauksen jälkeinen elämä hankalaa??

Viesti kirjoittaja tigertytto Ma Maalis 12, 2012 10:01 pm

Samaa mieltä pallokalan kanssa..juuri tuota samaa minäkin ajattelin mutta en vaan osannut sitä tänne sanoiksi pukea Smile
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkauksen jälkeinen elämä hankalaa?? Empty Vs: Leikkauksen jälkeinen elämä hankalaa??

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa