Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Tyhmiä kysymyksiä leikatuille.

+5
LauraL
Orkidea
koskpir
tigertytto
janette
9 posters

Siirry alas

Tyhmiä kysymyksiä leikatuille. Empty Tyhmiä kysymyksiä leikatuille.

Viesti kirjoittaja janette To Maalis 08, 2012 11:09 pm

Kaikkea tyhmää sitä miettiikin että miten se elämä muuttuu leikkauksen jälkeen... joten kysynpä teiltä leikaituilta tämmöisiä Smile
1 ) Onko teillä hävinnyt ruokahalu / mieliteot ? Kaipaatteko samanlaisia juttuja kuin ennenkin ?

2) Jos teillä on oikein kova jano , niin paljonko pystytte juomaan vettä kerralla ?
Itseäni mietityttää kun töissä juon melkein koko ajan vettä, ja jos on oikein kuuma päivä niin voi mennä melkein puoli litraakin kerralla.

3) Miten tuo viihdepuoli lol! Jos olette olleet baarissa, niin miten tuon alkomaholin kanssa on mennyt ?

4) Mitä syömisiä/juomisia ette pysty ollenkaan syömään/juomaan leikkauksen jälkeen ?

5) Miten teillä on nahka mennyt laihtumisen jälkeen ? Paljonko olette laihtuneet ja miten nahka on regoinut siihen tiputukseen ?

6) Kaipaatteko jotain entisestä elämästä ?

7) Miten lähipiiri ja ulkopuoliset on suhtaunut leikkaukseen ?



Jos jaksatte vastata näihin, niin tuhannet kiitokset jo etukäteen Smile
janette
janette

Viestien lukumäärä : 72
Ikä : 46
Paikkakunta : Turku
Registration date : 05.03.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Tyhmiä kysymyksiä leikatuille. Empty Vs: Tyhmiä kysymyksiä leikatuille.

Viesti kirjoittaja tigertytto Pe Maalis 09, 2012 1:11 am

1)Mä ainakin kaipaan samallaisia juttuja edelleenkin,tosin pienempi määrä riittää.
2)Mulla ei ole ollut vielä niin kova jano että olis tarvinnut kunnolla kulautella.
3)Olen ollut baarissa ja ihan hyvin on mennyt,oikeestaan ihan samalla tavalla kuin ennen leikkaustakin.
4)Mulla ei ole enää mitään mitä en pystyisi syömään tai juomaan(kaikki mitä olen tottunut suusta alas laittamaan on myöskin mennyt)
5)Mulla painoa lähtenyt nyt 6kuukaudessa 25 kg(kaikenkaikkiaan(40)ja mulla roikkuu tosi paljon maha,reisien sisäpuolet ja allit.
6)en kaipaa koska kaikki muu on ennallaan paitsi läskiä on hävinnyt paljon ja sitä en todellakaan kaipaa Very Happy
7)Alkuun olivan tosi negatiivisia mutta nyt kun ovat huomanneet miten paljon paremmin voin niin ovat tyytyväisiä.

Toivottavasti sait edes jotain apua ajatuksiisi näistä vastauksista Smile
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Tyhmiä kysymyksiä leikatuille. Empty Vs: Tyhmiä kysymyksiä leikatuille.

Viesti kirjoittaja koskpir Pe Maalis 09, 2012 6:29 am

Nämä eivät olleet tyhmiä kysymyksiä, Janette. Juuri tämmöiset asiat minuakin kiinnostavat, koska olen vasta menossa leikkaukseen. Kiitos, kun kysyit.

Tosi mielenkiintoista oli lukea tigertytön vastauksia. Toivottavasti löytyy muitakin, jotka jaksaisivat vastata.
koskpir
koskpir

Viestien lukumäärä : 68
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 10.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tyhmiä kysymyksiä leikatuille. Empty Vs: Tyhmiä kysymyksiä leikatuille.

Viesti kirjoittaja Orkidea Pe Maalis 09, 2012 4:42 pm

Heippa,

Minulla on leikkauksesta on vasta alle 7 viikkoa, joten minulla ei ole vielä kauheesti kokemusta pikkumahaisuudesta.. Wink

1. Ruokahalu oli poissa ensimmäiset viikot eli oikeastaan mikään ei maistunut miltään ja joutui pakottaan itsensä syömään. Minulla nälkä ilmenee pienellä vatsakivulla, nälkä ei siis tunnu enään samalta, kun ennen leikkausta. Mieliteot on tullut takasin, mutta niin kun tigertyttö sanoin määrät on ihan eri luokkaa ja koska tiedän, että tosi rasvaisesta ja makeasta minulle tulee dumping-oireita, niin jätän ne suosilla väliin.
2. Minä olen aina ollut kova juomaan vettä. Leikkauksesta tietämättömöt ystävät ovat jopa huomauttaneet minulle, että kylläpä sinä juot nykyään hitaasti. Very Happy Puoltalitraa et kyllä millään saa kerralla alas, mutta ei minullakaan ole ollut sellaista tarvetta. Pidän vesipulloa koko ajan mukana ja ota pienen kulauksen ja sitten on pieni taukoa ja kohta taas kulaus...
3. En ole kokeillut alkoholia
4. Olen vielä aika alussa projektini kanssa, niin välttelen monia juttuja. Mutta täällä on monet sanonut, että kun leikkauksesta on kulunut puolivuotta voi syödä melkein mitä vaan.
5. Olen pudottanu yhteensä 29kg, joista lähti ennen leikkausta 20kg. Kirurgin mukaan vatsanahka on hyvin lähtenyt palautumaan, mutta eipä sitä vielä tiedä... Toivotaan kuitenkin! Uskon, että minullekin tulee ainakin käsivarsiin ja reisiin aikamoiset heltat jotain päivänä.
6. Eipä tämä elämä ole paljon entisestä muuttunut, joten vastaus on ei. Tietenkin ruokailua pitää suunnitella ja aina pakata eväät mukaan. Niin ja aamulla on herätys aikasemmin, koska ensin otetaan vatsansuojalääke ja vitamiinit ja odotettaan noin30min ja sitten voi syödä aamiaisen. Mutta nämä ovat pieniä juttuja, kun aattelee, että paino putoo koko ajan ja vointi paranee.
7. Ihmiset suhtautuu todella vaihtelevasti... Suurin osa on kyllä innoissaan ja kannustavia, mutta jotkut suht normaalipainoisetkin on aikalailla kateellisia, että pudotan painoani!?!?! Olen kuullut todella erikoisia kommentteja ja on ollut ns. ruokatuputtajia. Puolitutut kehuu muutosta vapaammin ja kyselevät millä olen saanut pudotettua painoa. Yleisin kysymys on, että oletko sinäkin Karpannut! Very Happy ja minä vastaan, että en, olen vaan skarpannut! Wink

Ja Janette, ei nämä ollut ollenkaan tyhmiä kysymyksiä! Smile

Orkidea
Orkidea

Viestien lukumäärä : 181
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tyhmiä kysymyksiä leikatuille. Empty Vs: Tyhmiä kysymyksiä leikatuille.

Viesti kirjoittaja LauraL Pe Maalis 09, 2012 5:35 pm

1. Ei mullakaan ole mieliteot täysin kadonneet. Jos jotakin kovasti tekee mieli niin syön sitä, mutta vain murto-osan entiseen verrattuna. Esim. sipsit, kun syö muutamia niin yllättäin tuntee kitalaessa rasvan maun ja siihen loppuu. Irtokarkkeja riittää 5, kun ennen meni pussillinen ym... Mieliteot on osittain muuttuneet. Esim. salaattia himoitsen kun ennen oli kebab ranskalaisilla..
2. Mulla on välillä kova jano ja en pysty juomaan niin paljon kuin haluaisin. Tosin se pienempikin määrä riittää kun tissuttelee sitä vettä ja se poistaa janon. Tämä on aika yksilöllistä. Ei kuitenkaan mitenkään ongelma mulla.
3. Olen yrittänyt saada sidukkaa alas, mutta hiilihapon vuoksi se ei oikein laske, varsinkaan jos olis humaltumistarkoitus. 3 tuntia voi kestää 0,5l tölkin juominen. Viinaa en ole koskaan oikein pystynyt juomaan enkä ole nytkään yrittänyt. Leikkauksta on toki vasta vähän aikaa, 3 kk. Asia voinee muuttua, mutta ei tee tiukkaa olla näinkään, koska en ole noita ns."viinamiehiä" ollut ennenkään. Ainakaan paljon Smile
4. Aluksi oli savukala, mutta nyt sekin menee. Eli kaikkea pystyn syömään ja juomaan.
5. Käyn kovasti jumpissa ja salilla. -33,5 kg marraskuusta ja onhan mulla tota vatsamakkaraa tossa yllinkyllin, mutta vielä sen sisällä on täytettä, eli ei vielä roiku pahasti. Allit mulla on aina ollu todella isot ja eikä ne nytkään pienentyneet ole Sad
6. Mitään en kaipaa entisestä elämästä. Leikkaus oli elämäni paras päätös. Muutoksen pitää tapahtua korvien välissä myöskin. Tämä leikkaus on mieletön "apuväline" laihtumiselle, mutta on muistettava, että työ on ihan itse jokaisen tehtävä omilla valinnoillaan jatkossa, ruokailulla ja liikunnalla.
7. Osa aluksi negatiivisesti, nyt jo positiivisesti. Kaikki on kannustanut tosi paljon ja nyt taidan olla jo mä, mikä kannustan näitä mun ystäviäni liikkumaan mun kanssa. Yksi hyvä ystävä on "kadonnut" kilojen myötä, mikä on musta todella surullista. Ulkopuoliset huomauttelee kaupoissa ym laihtumisesta päivittäin, osa jopa sanoo, ettei meinaa tuntea...

Kaikki on yksilöllistä, mutta olen niin mielettömän onnellinen nykyisestä elämästäni. En vaihtaisi päivääkään pois. Tää on lasten syntymän jälkeen parasta mitä mulle on koskaan tapahtunut. lol!
LauraL
LauraL

Viestien lukumäärä : 61
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 10.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tyhmiä kysymyksiä leikatuille. Empty Vs: Tyhmiä kysymyksiä leikatuille.

Viesti kirjoittaja marriit Pe Maalis 09, 2012 6:25 pm

Ihanaa, Laura! Taas tuli lisää uskoa ja ennenkaikkea rohkaisua omaan päätökseen!

marriit

Viestien lukumäärä : 12
Paikkakunta : Turku
Registration date : 04.03.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Tyhmiä kysymyksiä leikatuille. Empty Vs: Tyhmiä kysymyksiä leikatuille.

Viesti kirjoittaja Lovely Pe Maalis 09, 2012 11:13 pm

1 ) Ei ole hävinnyt hävinnyt ruokahalu / mieliteot, olen jo kymmenisen vuotta syönyt terveellisesti, kasvis proteiinipitoisesti, joten ruokavalioon ei ole tullut muutosta, määrät ovat nyt vaan pienempiä. Eväät mukanana kuljen.

2) Jos oikein kova jano yllättää, minulla tepsii noi makuvedet/ vissyt, janontunne katoaa nopeasti, muuten juon raanavettä
sen pari litraa päivässä. Alusta lähtien olen pystynyt juomaan normaalisti.

3)Alkoholia olen vähiinsä maistanut, ei ole mun juttu.

4) Kaikki ruuat menee alas, hitaammin ja pieniä annoksia. Pian vuosi leikkauksesta ja yhtään dumpingia ei ole ollut


5)Kaikenkaikkiaan 40kg pois, hitaasti on menny, mutta haluan menettää vain rasvaa enkä noita lihaksiani, joita koitan hankkia lisää 4xkuntosalia tällä viikolla bounce Nahkat roikkuu, mut ikääkin on liki 60v Very Happy

6) Ei elämäni mitenkään radikaalisti ole muuttunut Very Happy Liikuin kohtuullisesti aikaisemminkin.

7) Vain läheisimmät tietää leikkauksesta I love you


Leikkaus kesti noin tunnin, kotiin seuraavana päivänä, lenkille sitäseuraavana, kipulääkkeitä kotona 3 päivänä. Hyvät fiilikset I love you



Lovely
Lovely

Viestien lukumäärä : 271
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 24.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tyhmiä kysymyksiä leikatuille. Empty Vs: Tyhmiä kysymyksiä leikatuille.

Viesti kirjoittaja Punapippuri La Maalis 10, 2012 1:06 am

Hyviä kysymyksiä kysyit janette Smile Vastaukset kiinnostivat minuakin.
Punapippuri
Punapippuri

Viestien lukumäärä : 32
Paikkakunta : Loppi
Registration date : 15.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Tyhmiä kysymyksiä leikatuille. Empty Vs: Tyhmiä kysymyksiä leikatuille.

Viesti kirjoittaja Pallokala La Maalis 10, 2012 11:51 pm


1 ) Onko teillä hävinnyt ruokahalu / mieliteot ? Kaipaatteko samanlaisia juttuja kuin ennenkin ?

- Vähän päivästä (ja hormooneista) kiinni. Pääsääntöisesti ei oo sellasta ruuan tai herkkujenhimoa kuin ennen. Ja jos jotain tekee mieli, pienenmpi määrä riittää, ehkä pelkkä yksi haukku.
_ Mielitekojen kohde muuttunut, ennen himosin mm. karkkia, pullaa, keksejä, hampparia, pitsaa. Nyt ehkä appelsiinimehua, häränpihviä, jauhelihakeittoa...


2) Jos teillä on oikein kova jano , niin paljonko pystytte juomaan vettä kerralla ?

-Voi mennä 2-3 dl kerralla ja muutaman minuutin päästä lisää

3) Miten tuo viihdepuoli Jos olette olleet baarissa, niin miten tuon alkomaholin kanssa on mennyt ?

- eka 4 kk ei alkoholia ollenkaan
- punaviini kolahtaa päähän jo lasillisesta
- siideri joka ennen lemppari tekee heti muutamasta suullisesta pahan olon
- salmiakkikossu käy ja 3kaan jälkeen en ole kovin päissäni?? Outoa.

4) Mitä syömisiä/juomisia ette pysty ollenkaan syömään/juomaan leikkauksen jälkeen ?

- Pystyn syömään mitä vain kunhan määrä on riittävän pieni eikä ruokailuväli ole liian pitkä. Jos on syömättä useita tunteja tekee lähes mikä vaan pahan olon.

5) Miten teillä on nahka mennyt laihtumisen jälkeen ? Paljonko olette laihtuneet ja miten nahka on regoinut siihen tiputukseen ?

- pois 46 kiloa. Nahka palautunut hyvin. Alamaha vähän roikkuu ja tissit rumat tyhjät pussit. Reisien sisäpuolella pienet nahkavalkit.

6) Kaipaatteko jotain entisestä elämästä ?

- Kipuja, rumia vaatteita, halveksisvaa asennetta muilta? No en todellakaan.

7) Miten lähipiiri ja ulkopuoliset on suhtaunut leikkaukseen ?

- Olen kertonut vain ihan lähipiirille. Kaikki kannustivat varsinkin alkuun. Nyt asia jo "unohtunut". Paitsi mies on ihan hulluna mun uuteen sorjaan olemukseen Wink
- Ulkopuoliset ovat ihmetelleen ja kehuneet ja jotkut eivät ole tunnistaneet jos vaikka yli vuosi siten ollaan viimeksi nähty.
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Paikkakunta : E-Savo
Registration date : 07.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tyhmiä kysymyksiä leikatuille. Empty Vs: Tyhmiä kysymyksiä leikatuille.

Viesti kirjoittaja janette Ke Maalis 14, 2012 11:31 pm

Tuhannet kiitokset vastauksista.
janette
janette

Viestien lukumäärä : 72
Ikä : 46
Paikkakunta : Turku
Registration date : 05.03.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Tyhmiä kysymyksiä leikatuille. Empty Vs: Tyhmiä kysymyksiä leikatuille.

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa