Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Metformin leikkauksen jälkeen

2 posters

Siirry alas

Metformin leikkauksen jälkeen Empty Metformin leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja trintilla To Helmi 16, 2012 4:43 pm

Heip

Onkos täällä ketään leikattua 2-tyypin diabeetikkoa, jolla tablettilääkitys. Kyselisin, että miten söitte lääkkeitä leikkuun jälkeen.
Itsellä menee tuota metformiinia 2x 500mg aamuisin ja 1x500mg iltaisin, ja jos en ota niitä riittävän ruokamäärän kanssa niin tulee älyttömän pahaolo...
Siksipä tässä pohdinkin, että oletteko jättäneet tabletit vähemmälle/pois leikkauksen jälkeen, vai ottaneet pahastaolosta huolimatta vai...

Joka tapauksessa aion mittailla sokereita ahkerasti niin ennen leikkausta eneillessä ja leikkuun jälkeenkin, eli kaippa siitäkin voi päätellä voiko tabletteja jättää vähemmälle...
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Metformin leikkauksen jälkeen Empty Vs: Metformin leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja Bulla65 Pe Helmi 17, 2012 10:11 pm

Hei Trintilla! Minulla oli ennen GBP-leikkausta maksimimäärä Metforemia eli aamulla 3x500mg ja illalla 3x500mg. Leikkausta edeltävänä päivänä söin viimeiset Metforemit, sen jälkeen niitä ei ole tarvittu, koska verensokeri normalisoitui välittömästi leikkauksen jälkeen Smile. Leikkauksen jälkeen mittasin kolmen kuukauden ajan päivittäin verensokerin nähdäkseni, että se myös pysyy normaalilukemissa ja 3 kk:n tarkastuksessa sisätautilääkäri totesi, ettei minun tarvitse sitä enää mitata; diabetekseni oli parantunut eikä vaadi enää mitään toimenpiteitä.

Olen siinä käsityksessä, että erityisesti GBP-leikatuilla verensokeri normalisoituu välittömästi leikkauksen jälkeen, ainakin hyvin useilla. Se perustuu siihen, että GBP-metodissa muutetaan suoliston anatomiaa, jota ei tehdä sleeve-leikkauksessa.
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 58
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 14.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa