Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kymenlaakso/Kaakonkulma!!

+7
haidi66
toiveikas
Soile
Pallokala
HyeeNa!
hansu
Äitikarhu
11 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Kymenlaakso/Kaakonkulma!! Empty Kymenlaakso/Kaakonkulma!!

Viesti kirjoittaja Äitikarhu Ti Tammi 03, 2012 6:42 pm

Onko muita kaakonkulmalaisia? Olen innoissani tästä palstasta ja juttuseurasta kaikinpuolin, mutta erityisesti mieltä lämmittäisi samalta alueelta oleva kaveri tai useampi. Leikattu tai sellaista odottava, sillä ei väliä!
Äitikarhu
Äitikarhu

Viestien lukumäärä : 74
Paikkakunta : Kymenlaakso
Registration date : 02.01.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Kymenlaakso/Kaakonkulma!! Empty Vs: Kymenlaakso/Kaakonkulma!!

Viesti kirjoittaja hansu Ti Tammi 03, 2012 8:15 pm

Jaa... Mitä lasket kaakonkulmaan kuuluvaksi? Itse olen täältä Mikkelin kupeesta. Käyn sekä Kouvolan että Mikkelin tapaamisissa vertaistukea hakemassa ja muuten vain pulisemassa. Mun leikkaustaipaleen näkee tuosta alhaalta.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kymenlaakso/Kaakonkulma!! Empty Vs: Kymenlaakso/Kaakonkulma!!

Viesti kirjoittaja Äitikarhu Ti Tammi 03, 2012 10:05 pm

Perinteisesti kaakonkulmalaisiksi taidetaan katsoa nimenomaan Kotkasta Lappeenrantaan asti noin suunnilleen mutta tosiaan taitaa olla vähän näkemyskysymys. Eteläkymenlaaksosta olen itse, kaveri olisi kiva löytää täältä alueelta niin, että naamatusten voisi tavata ilman suurta ajomatkaa. Mutta kaveriksi kelpaavat kyllä kaikki Smile

Upeita tuloksia sulla, haluatko kertoa tarkemmin leikkauksen jälkeisestä elämästäsi? Ihan kaikki kiinnostaa!
Äitikarhu
Äitikarhu

Viestien lukumäärä : 74
Paikkakunta : Kymenlaakso
Registration date : 02.01.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Kymenlaakso/Kaakonkulma!! Empty Vs: Kymenlaakso/Kaakonkulma!!

Viesti kirjoittaja hansu Ke Tammi 04, 2012 12:24 am

No mä olen virallisesti tosta Mikkeli ja Lappeenrannan väliltä. Ei ihan osu kohdalle tuo "kulmalaisuus".

Olen sitä porukkaa, jolla ei ole ollut leikkauksen jälkeisiä ongelmia suuremmalti. Alkuun makea tökki todella pahasti, mutta valitettavasti se on jo alkanut upota paremmin. Oksentanut en ole kertaakaan leikkauksen jälkeen, yrittänyt kerran eikä se onnistunut. Ruokailurytmi 4-5 ateriaa päivässä, max 2dl/kerta. Proteiineihin panostan ruuassa. Syömäkerrat vähän harvat, mutta säännöllisesti yritän syödä ruoka-aikoina. Limppareita olen vältellyt, sokerittomana kokeillut pieniä määriä viime viikolla. Maistuu vaan pahalta... Kokonais kalorit pyrin pitämään tuossa 1500kcal/pvä. Niitä laskeskelen kyllä päivittän ja puntarin kanssa olen naimisissa...

Muutoin elämä jatkuu kuin ennenkin. Pään sisus ei ole pienentynyt samassa tahdissa kuin vartalo. Koen yhäkin olevani se joukon suurin fyysiseltä kooltani. En koe jääneeni mistään paitsi leikkauksen myötä. Syön herkkuja ajoittain pienissä määrin. Olo on hyvä, ei valittamista.

Kysy, jos jokin asia mietityttää. Vastaan jos osaan.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kymenlaakso/Kaakonkulma!! Empty Vs: Kymenlaakso/Kaakonkulma!!

Viesti kirjoittaja Äitikarhu Ke Tammi 04, 2012 4:42 am

Ihmeellisiä sitä miettiikin, mutta kuinka on juhlimisen laita? En tosiaankaan ole mikään bailueläin, ehkä kerran vuodessa tulee käytyä tanssimassa ja silloin juon siideriä tai valkoviiniä, mutta olen hemmetin hyvä pitämään hauskaa myös selvinpäin joten se ei ole ongelma jos siihen joutuu. Mutta saunasiideri tai pari lasia viiniä lauantai-iltaisin maistuu, mutta onko sellainen enää (koskaan?) mahdollista leikkauksen jälkeen? Mahaan ei taida valkkarilasillinen mahtua? Käykä alkoholi päähän herkemmin tai ei lainkaan jos sitä ottaa? Nämä kyllä eivät ole minulle mitenkään kynnyskysymyksiä, mutta etenkin miestä askarruttaa myös moiset ja itsekin olen utelias Smile
Äitikarhu
Äitikarhu

Viestien lukumäärä : 74
Paikkakunta : Kymenlaakso
Registration date : 02.01.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Kymenlaakso/Kaakonkulma!! Empty Vs: Kymenlaakso/Kaakonkulma!!

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Ke Tammi 04, 2012 3:54 pm

Kyllä on, kun maha on kunnolla toipunut niin voi vähän kokeilla. (: se vissiin riippuu vähän leikkaustavastakin että miten nousee päähän mutta kyllä se nousee. : D
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Kymenlaakso/Kaakonkulma!! Empty Vs: Kymenlaakso/Kaakonkulma!!

Viesti kirjoittaja Pallokala Ke Tammi 04, 2012 5:17 pm

Olikohan se ekat 4 kk kun mahaan ei pitäisi alkoholia laittaa.
Mut sit 6 kk jälkeen se yksi lasillinen viiniä kyllä menee jos sitä tarttee.
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Paikkakunta : E-Savo
Registration date : 07.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kymenlaakso/Kaakonkulma!! Empty Vs: Kymenlaakso/Kaakonkulma!!

Viesti kirjoittaja Äitikarhu Ke Tammi 04, 2012 7:47 pm

Enpä usko, että koskaan tarvitsen alkoholia vaikka nautintohan se lasillinen hyvää viiniä on. Mutta ilmankin voi olla vaikka loppuelämän, helposti. Miten on hiilihapollisten juomien laita, tekeekö ne kipeää tms? Esim. sokerittomat limsat.
Äitikarhu
Äitikarhu

Viestien lukumäärä : 74
Paikkakunta : Kymenlaakso
Registration date : 02.01.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Kymenlaakso/Kaakonkulma!! Empty Vs: Kymenlaakso/Kaakonkulma!!

Viesti kirjoittaja Soile Ke Tammi 04, 2012 11:44 pm

Täällä ilmoittautuu yks kaakon kulmalainen, Viikate-yhtyeen kotikonnuilta Kouvolasta. Sain tänään just tietää leikkausajan ja aloitan ENE-dietin maanantaina:) Missä vaiheessa olet itse ja tiedätkö jo leikkauspaikan?
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Kymenlaakso/Kaakonkulma!! Empty Vs: Kymenlaakso/Kaakonkulma!!

Viesti kirjoittaja Äitikarhu Ke Tammi 04, 2012 11:59 pm

Oi, hienoja uutisia, että leikkaus on jo ihan näillä näppäimillä sulla. PALJON onnea matkaan!! Itselläni ei ole edes lähetettä (tuolla toisessa ketjussa kerronkin aika kattavasti itsestäni). Toivon mukaan se tulee viikon parin sisään ja asia lähtee eteenpäin. Itse olen kotkalainen eli en ole kovin kaukana. Kovasti kiinnostaa miten koks:ssa asiat on edenneet ja miten menee leikkaus, jne. Koksassa leikkurin hoitsut on kyllä maailman ihanimpia, hyvissä käsissä olet Smile
Äitikarhu
Äitikarhu

Viestien lukumäärä : 74
Paikkakunta : Kymenlaakso
Registration date : 02.01.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Kymenlaakso/Kaakonkulma!! Empty Vs: Kymenlaakso/Kaakonkulma!!

Viesti kirjoittaja Äitikarhu To Tammi 05, 2012 12:01 am

Voi mua hupsua, en tajunnutkaan, että voithan Soile olla menossa yksityisesti leikkaukseen Embarassed Kerrohan ihmeessä lisää!
Äitikarhu
Äitikarhu

Viestien lukumäärä : 74
Paikkakunta : Kymenlaakso
Registration date : 02.01.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Kymenlaakso/Kaakonkulma!! Empty Vs: Kymenlaakso/Kaakonkulma!!

Viesti kirjoittaja Soile To Tammi 05, 2012 12:10 am

Hei! Ihan olen kunnallisella puolella asian kanssa. Työterveydestä lähete POKS:iin jossa Lahtelainen kirurgi tavattu eli meidät Kouvolalaiset leikataan Päijät-Hämeen keskussairaalassa. En ole kuullutkaan että KOKS:ssa leikattaisiin? On tämä pitkä prosessi, itse sain lähetteen keväällä ja sitten tuli nää haastattelut ja tutkimukset, ravitsemusterapeutti jne. Mutta nyt tänään sain leikkuuajan tietoon viimehetkillä kun eneilyä aloitettava hetimiten eli maanantaina!
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Kymenlaakso/Kaakonkulma!! Empty Vs: Kymenlaakso/Kaakonkulma!!

Viesti kirjoittaja Äitikarhu To Tammi 05, 2012 12:17 am

Ahaa, sinulla suunta sinnepäin. Itse olen kuullut vain puhejuttuja, että myös koks leikkaisi mutta varmaa tietoa mulla ei ole ollut suuntaan tai toiseen. Osaako joku tästä antaa tarkempaa tietoa?

Mulle on tehty päijäthämeessä (silloin sanottiin Päks:iksi Very Happy) yksi tähystysleikkaus vuosituhannen vaihteessa, muuten ei juurikaan kokemuksia sieltä suunnalta potilaana löydy. Toivon itse pääseväni lähetteellä jonoon, vaikka sitten timbuktuun kunhan vaan leikkaus minulle suodaan Smile
Äitikarhu
Äitikarhu

Viestien lukumäärä : 74
Paikkakunta : Kymenlaakso
Registration date : 02.01.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Kymenlaakso/Kaakonkulma!! Empty Vs: Kymenlaakso/Kaakonkulma!!

Viesti kirjoittaja Soile To Tammi 05, 2012 12:42 am

En ole ainakaan täällä kuullut että KOKS:sa leikattaisiin, mutta voi olla uusi juttu ja selviää kyllä ajan kanssa. Etköhän sä sen lähetteen saa matkaan ja sinun prosessisi myös käynnistyy...ja nopeesti se lopulta menee odotus vaikka aikaa viekin. Tsemppiä ja kuulumisia!
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Kymenlaakso/Kaakonkulma!! Empty Vs: Kymenlaakso/Kaakonkulma!!

Viesti kirjoittaja hansu To Tammi 05, 2012 3:00 pm

Juhliminen sujuu kyllä entiseen malliin ainakin minulla. Valkoviiniä yleensä juon lasin tai pari. Sellailla hitaasti siemaillen. Siideriäkin olen nyt kokeillut, kun siitä löytyis noita kevyempiä tuotteita. Alkoholin nauttimisen kanssa kannattaa olla varovainen. Saattaa nousta nautintoaineet nopeastikin päähän.

Kalorimäärät kuitenkin nousevat helposti aivan väärille lukemille, joten yleensä pidättäydyn juomisista. Menee välillä kuukausia ennen kuin seuraavan kerran mitä maistaa. Nyt olis viikonloppuvapaa edessä ja naisten saunailta huomenna. Taidan pistää silmät kiinni ja yrittää olla laskematta niitä kaloreita koko ajan.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kymenlaakso/Kaakonkulma!! Empty Vs: Kymenlaakso/Kaakonkulma!!

Viesti kirjoittaja Äitikarhu To Tammi 05, 2012 3:57 pm

Juomat tosiaankin ovat kaloripommeja, mutta tuntuupahan juhla juhlalta kun tosi harvoin maistelee. Olet Hansu juhlasi ansainnut, kaloreista viis Smile
Äitikarhu
Äitikarhu

Viestien lukumäärä : 74
Paikkakunta : Kymenlaakso
Registration date : 02.01.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Kymenlaakso/Kaakonkulma!! Empty Vs: Kymenlaakso/Kaakonkulma!!

Viesti kirjoittaja hansu To Tammi 05, 2012 4:38 pm

En tuosta ansaitsemisesta niinkään tiedä... Mutta tää elo on ollut henkisesti niin rankkaa viimeaikoina, että pakko nollata nyt väliin. Töissäkin on vedetty "tyrät rytkyen" Bonuksena yritän vielä kuntouttaa isääni massiivisen aivohalvauksen jälkeen ja huoltaa perheen. Joskus vain tuntuu, että aika ei riitä eikä voimavarat. Periksi en kuitenkan anna, eteenpäin vain hampaat irvessä. Kyllä tää jossain välissä helpottaa...
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kymenlaakso/Kaakonkulma!! Empty Vs: Kymenlaakso/Kaakonkulma!!

Viesti kirjoittaja Äitikarhu To Tammi 05, 2012 5:53 pm

No kyllä sua koetellaan, takuulla rankkaa! Siinä luettelit kuitenkin monta hyvää syytä ansaita nollaus, lisäksi kun katsoo painon pudotustasi niin kyllä juhlailta on varmasti ihan paikallaan ja ansaittu! Mitä teet työksesi?

Itselläni on nyt selvästi liikaa aikaa ja mahdollisuuksia miettiä näitä leikkaus- ja muita painoasioita kun olen kotiäitinä Smile
Äitikarhu
Äitikarhu

Viestien lukumäärä : 74
Paikkakunta : Kymenlaakso
Registration date : 02.01.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Kymenlaakso/Kaakonkulma!! Empty Vs: Kymenlaakso/Kaakonkulma!!

Viesti kirjoittaja Äitikarhu To Tammi 05, 2012 9:35 pm

Mulla on hyvä ystävä töissä koks:n leikkaussalihoitajana ja siltä kautta rantain utelin, mikä on tilanne laihdutusleikkausten suhteen. Tänä vuonna kuulemma alkavat tekemään eli hyvässä lykyssä pääsen leikkaukseen ihan tuossa kulman takana Smile
Äitikarhu
Äitikarhu

Viestien lukumäärä : 74
Paikkakunta : Kymenlaakso
Registration date : 02.01.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Kymenlaakso/Kaakonkulma!! Empty Vs: Kymenlaakso/Kaakonkulma!!

Viesti kirjoittaja Soile Pe Tammi 06, 2012 12:36 am

Ohoo...Ihan uusi tieto minulle että KOKS:ssakin leikataan, mutta hyvä juttu:) Pääsee varmasti nopeammin kuin Lahteen!
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Kymenlaakso/Kaakonkulma!! Empty Vs: Kymenlaakso/Kaakonkulma!!

Viesti kirjoittaja hansu Pe Tammi 06, 2012 12:10 pm

Sairaanhoitajahan minä. Ja tuota kuntoutusta teen töikseni... Ja samalla alueella kun nyt tarvis.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kymenlaakso/Kaakonkulma!! Empty Vs: Kymenlaakso/Kaakonkulma!!

Viesti kirjoittaja Äitikarhu Pe Tammi 06, 2012 3:23 pm

Minäkin olen hoitoalalla, lähihoitajaksi ehdin lukea mutta sairaanhoitajan opinnot jäi kesken mun vauvaputken alkaessa (4 lasta 5,5v sisään ei juuri jättänyt opiskeluihin aikaa). Mun palkkatyö on kehitysvammaisten hoitajana, josta olen nyt siis hoitovapaalla. Siellä pitää olla tarkkana asiakkaiden painonhallinnan kanssa ja huolehtia terveellisestä ruokasuhteesta... ja itsellä koko homma hakusessa Sad
Äitikarhu
Äitikarhu

Viestien lukumäärä : 74
Paikkakunta : Kymenlaakso
Registration date : 02.01.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Kymenlaakso/Kaakonkulma!! Empty Vs: Kymenlaakso/Kaakonkulma!!

Viesti kirjoittaja Soile Pe Tammi 06, 2012 5:21 pm

No jopas sattui. Hoitoalalla minäkin, psykiatrinen sairaanhoitaja. Lapsiakin on kyllä mutta kaksi jo teiniä ja nuorin täyttää kohta 6v.
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Kymenlaakso/Kaakonkulma!! Empty Vs: Kymenlaakso/Kaakonkulma!!

Viesti kirjoittaja toiveikas Ke Helmi 29, 2012 8:51 pm

Onko teillä kellään tietoa että tehdäänkö lappeenrannassa leikkauksia?Vai missä on lähin paikka?

toiveikas

Viestien lukumäärä : 23
Paikkakunta : Lappeenranta
Registration date : 29.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Kymenlaakso/Kaakonkulma!! Empty Vs: Kymenlaakso/Kaakonkulma!!

Viesti kirjoittaja Soile Ke Helmi 29, 2012 8:59 pm

Hei toiveikas! Tietääkseni Lappeenrannassa ei vielä ainakaan toistaiseksi leikata, yliopistosairaaloissa ja suurimmissa keskussairaaloissa leikataan. Lähimmät ovat varmaankin Joensuu ja Lahti. Mutta käsittääkseni paikkoja tulossa jatkuvasti lisää, kun Kotkassakin alkamassa leikkaukset. FOTEG:n sivuilta löytää perustiedot ja leikkuupaikat!
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Kymenlaakso/Kaakonkulma!! Empty Vs: Kymenlaakso/Kaakonkulma!!

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa