Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kuka tietäää???

+2
Leppis
tigertytto
6 posters

Siirry alas

Kuka tietäää??? Empty Kuka tietäää???

Viesti kirjoittaja tigertytto Ma Joulu 12, 2011 5:57 am

Olisiko joku tai jotkut teistä niin kilttejä että jaksaisi auttaa mua sen verran että listaisi tänne sellaisia ruokia tai ruokaaineita mitkä on hyviä laihdutksessa ja samalla sellaisia mitkä ei koveta vatsaa????eli että maha pysyisi löysänä ja paino putoaisi????

Kiitos tuhannesti jos joku on niin viitseliäs I love you
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuka tietäää??? Empty Vs: Kuka tietäää???

Viesti kirjoittaja Leppis Ma Joulu 12, 2011 6:33 am

kasvikset, kala, katkaravut, raejuusto, jauheliha 10, kevyet maitotuotteet, ruisleipä, puuro, marjat

Leppis

Viestien lukumäärä : 352
Paikkakunta : Hyvinkää
Registration date : 17.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuka tietäää??? Empty Vs: Kuka tietäää???

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ma Joulu 12, 2011 6:04 pm

Yritä unohtaa laihduttaminen ja keskittyä syömään oikein ja säännöllisesti 2-3 tunnin välein. Kun määrät on kohdallaan, saa syödä melkein mitä vaan. Mä en syö lainkaan kevyttuotteita, koska ne ei maistu hyvällä ja mä voin hyvällä omalla tunnolla syödä täyttä tavaraa sen määrän jonka syön.

Proteiini:
Kaikki liha, leikkeleinä tai kokolihana. Juustot ( tuore, home, kypsytetyt), rahkat, jugurtit ( asidofilus, olo ym.), kananmuna eri muodoissaan, maito, piimä.

Mitä vähemmän syöt huonoja hiilareita ( riisi, pasta, vaalea leipä, sokeri), noiden edellisten kanssa, sitä paremmin vatsa toimii.

Vatsan toimintaa edistävät:
Luumut, hapankorput ja vesi vesi vesi. Eli juo vähintään se 1.5 litraa vettä, että vatsa toimii.
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuka tietäää??? Empty Vs: Kuka tietäää???

Viesti kirjoittaja Piuku Ti Joulu 13, 2011 12:49 am

Minä tapaan sekoittaa vatsan toimintaa vauhdittaakseni 1/2-1 luumu piltti purkin sekaan raejuustoa tai luumu purkki sellaisenaan. Mä tykkään kaalesta, siksipä silppuan kiinankaalta ja sekoitan mukaan raejuustoa tai/ja tonnikalaa tai katkarapuja tai fetaa jne. Omena saa myös mun suoleen vauhtia (arkisin mulla on joka päivä 1kpl eväänä). Mun on proteiini painotteisen ruuan jatkeena käytettävä mieluummin raakoja kasviksia kuin kypsiä, se auttaa.

Tosin, mulla ei vatta ole koskaan toiminut säännöllisen ahkerasti, ja nyt vielä harvemmin, kun ruuan määrä on monta kertaa pienempi. Syön 6-8 pientä ateriaa päivässä. Lisäksi juon vettä 1-1,5l+ maitoa 2-4dl+kahvia 2-6dl päivässä.

Piuku

Viestien lukumäärä : 189
Paikkakunta : Seinäjoki
Registration date : 26.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuka tietäää??? Empty Vs: Kuka tietäää???

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Joulu 14, 2011 4:32 am

Kiitos kovasti näistä..kirjaan ne mun vihkooni niin muistan noudattaa noita Smile Tiedättekö vielä että kovettaako rae tai feta juusto vatsaa??
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuka tietäää??? Empty Vs: Kuka tietäää???

Viesti kirjoittaja haidi66 To Joulu 15, 2011 3:13 am

heips tigertyttö, raejuusto tai feta ei koveta mahaa, yks erittäin hyvä kidun lähde on elovena plus kuitua, ei oo puuroa, vaan kuituhietaleita, jota voi sekottaa rahkaa, jugurtii ja vaikka puuron joukkoon, siinä on kuituja peräti 44%, eli tosi paljon ja mä juon myös luumumehua ja niillä saanu mahan toimimaan, kannattaa kokeilla Very Happy
haidi66
haidi66

Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 58
Paikkakunta : loviisa
Registration date : 23.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuka tietäää??? Empty Vs: Kuka tietäää???

Viesti kirjoittaja tigertytto To Joulu 15, 2011 7:47 am

Kiitos vinkeistä Smile nyt olen juonut kolmena iltana 1 dl marlin luumu nektari mehua ja vatsa toimii niin hyvin että olempa oikeen kiitellyt yläkerran herraa Smile
Olisiko sittenkin toivoa että tämä kiusallinen ja todella kipeä haavauma pystyisi parantumaan Smile
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuka tietäää??? Empty Vs: Kuka tietäää???

Viesti kirjoittaja Bulla65 To Joulu 15, 2011 2:56 pm

Hei Tigertyttö! Tuo sun mainitsema haavauma...tuli vaan mieleeni, että kyse voi olla myös ihottumasta, jos siis sulla on haavaumia peräaukon seudulla, esim. valkojäkälä -niminen ihosairaus aiheuttaa kipeitä ja vaikeasti paranevia haavaumia sinne seudulle. Niitä pystytään toki hoitamaan, akuutissa vaiheessa käytetään voimakkaita kortisoinivoiteita ja perushoitona A-vitamiinipitoista perusvoidetta joka ilta, jotta iho pysyy elastisena ja ei kuivu liikaa. Kannattaa pitää tää mahdollisuus mielessä, JOS ne haavaumat eivät ota parantuakseen kohtuullisessa ajassa, sillä sellaisia haavaumia ei kannata pitää kovin pitkää aikaa. Apua saa gynekologilta ja/tai ihotautilääkäriltä. Hyvä että oot saanut vatsasi pelaamaan Smile.
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 58
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 14.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuka tietäää??? Empty Vs: Kuka tietäää???

Viesti kirjoittaja tigertytto To Joulu 15, 2011 8:09 pm

Kiitos Bulla neuvoistasi..kävin jo lääkärissä ja lääkäri totesi heti kurkattuaan takalistoon että siellä on p.aukon haavaauma ja nyt on menossa 2kk kestävä lääkekuuri...josta on mennyt jo kk ja sei ota parantuaskseen koska tää maha on ollut kovalla jatkuvasti mutta nyt kun löysin tuon luumumehun niin tuli hiukan toivoa josko tuo haavaumakin pystyisi paranemaan..en millään haluaisi siihen viimeiseen oljenkorteen joutua tarttumaan eli leikkaushoitoon Sad siinä kun on vaarana että olen lopun elämäni sitten paskat housuissa Sad
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuka tietäää??? Empty Vs: Kuka tietäää???

Viesti kirjoittaja Piuku Pe Joulu 16, 2011 3:01 am

No yleensä, jos vatta on kovana jatkuvasti tai usein ja mahdollisesti vuoroin löyhällä, niin väistämättä siitä aiheutuu haavaumia tai kivuliaita pukamia pidemmän päälle. Tärkeää on löytää tasaisen kuitupitoinen ruokailu rytmi niin että päivästä toiseen uloste massa on pehmeää. Vain niin pääsee haavaumista ja pukamista eroon. Jos suolen toiminnan käynnistää ikäänkuin silloin tällöin laksatiiveilla tai luumuilla tai luumumehulla mehulla niin osa suolen massasta on lähes varmasti jälleen kovaa. Niin yks vinkki vielä yllä olevien lisäksi on pellavasimen rouhe, jota itsekkin äsken sekoitin jogurtin sekaan. Usein kun keitän aamupuuron niin laitan siihenkin sitä n. 1rkl. Toista henkilöä on mukamas aina jotenkin helpompi neuvoa, vaikken aina itsekkään meinaa muistaa noudattaa omia neuvojani. Heti muistuu taas mieleen, kun pökäle ei ota tullakseen. Lääkekaapissani on myös aina varalla Scheriproct Neo peräpuikkoja. Niistä on hyvä apu jos haavaumia peräaukon suulle tulee. Akuutissa tilanteessa laitetaan aina ulostamisen jälkeen ja laitan vielä yöksi.

Piuku

Viestien lukumäärä : 189
Paikkakunta : Seinäjoki
Registration date : 26.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuka tietäää??? Empty Vs: Kuka tietäää???

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa