Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kysymys maapähkinöistä

+3
Piuku
Poutapilvi
tigertytto
7 posters

Siirry alas

Kysymys maapähkinöistä Empty Kysymys maapähkinöistä

Viesti kirjoittaja tigertytto Pe Syys 30, 2011 4:37 am

Kuinka paljon kerralla on hyvä syödä maapähkinöitä?ja meneekö se sitten yhtenä ateriana??tyhmän on pakko kysyä kun ei ite tajua mistään mitään Embarassed
En tiedä johtuuko aivovammastani vai mistä mutta mun on tosi vaikea oppia tätä syömistä ja siksi pelottaa/kaduttaa leikkaus...mut turha sitä on enää parkua ku on jo paska housussa Very Happy
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymys maapähkinöistä Empty Vs: Kysymys maapähkinöistä

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Pe Syys 30, 2011 1:02 pm

Itse olen syönyt pähkinöitä aterian yhteydessä niin, että kaikki painaa max. 200gr. (alussa riitti puolet eli 100gr. annokset). Pähkinöitä söin alussa välipalaksi/ateriaksi ja pari kourallista kerrallaan taukoja pitäen. Kunnon pureskelu ja paljon sylkeä joukkoon, niin mahakin toimii. Parhaiten toimii macademian pähkinöillä Wink
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymys maapähkinöistä Empty Vs: Kysymys maapähkinöistä

Viesti kirjoittaja tigertytto Pe Syys 30, 2011 3:24 pm

Mistä vois johtua kun mulla on ollut nyt 2 päivää huono olo?jotenkin oksettaa vaikka ei oksua tulekkaan...voiko johtua huonosta syömisestä tai juomisesta??
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymys maapähkinöistä Empty Vs: Kysymys maapähkinöistä

Viesti kirjoittaja Piuku La Loka 01, 2011 1:51 am

Joo voi johtua. Siis syö ja juo riittävästi ja sopivasti. Mulla sopiva pähkinä annos kerrallaan n.puoli desiä. Olen entisessä elämässä syönyt desin kerrallaan, mutta enää ei onnistu ja tulee tosi tukkoonen olo vatsaan.

Piuku

Viestien lukumäärä : 189
Paikkakunta : Seinäjoki
Registration date : 26.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymys maapähkinöistä Empty Vs: Kysymys maapähkinöistä

Viesti kirjoittaja Kimby La Loka 01, 2011 2:00 am

En osaa vastata kysmykseen kun en pähkinöitä syö, mutta toteaisin että pähkinät ovat ihan törkeitä kaloripommeja joten en oikein ymmärrä miksi laihduttavan pitäisi niitä syödä lainkaan.

Pikku popsiimiseen minä syön popcornejja mallia mikro ja light. Yhdessä light mikropussissa on vain 231 kcal ja se yksi pussi riittää pikkumasuiselle koko illaksi. Lisäksi popcornissakin on yllättäen proteiiniia 7g/pussi.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymys maapähkinöistä Empty Vs: Kysymys maapähkinöistä

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Su Loka 02, 2011 2:19 am

Mulla ainakin kalorimäärät sen verran pieni niin alussa kuin myöhemminkin, että ihan saman tekevää vaikka söisi pähkinöitä ja usein söinkin pähkinöitä nimenomaan siksi, että saisin tarpeeksi kaloreita (leikkauksen jälkeen 1700-2000 kcal saaminen päivässä kasaan on jo ihan urakka ilman herkkuja). Kaiken lisäksi ne ovat erittäin terveellisiä ja niitä suositellaan kaikkille 30gr./vrk ja tietysti mieluiten suolaamattomia. Musta vaan ne suolatut parempi ja jos niistä syö vaikka 50gr/ vrk ei niistä tule kaloreita "kuin" 300-350 kcal. Se oli mulla usein päivän suurin kalorimäärä yhdeltä aterialla.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymys maapähkinöistä Empty Vs: Kysymys maapähkinöistä

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Su Loka 02, 2011 2:21 am

Niin ja sun kysymykseen pahasta olosta. Se korjaantuu varmasti syömisellä ja juomisella. Mulla oli alussa aika usein pahaa oloa ja kun rupesin laskemaan kaloreita saattoi päivän kalorimäärä olla 400 kcal, joten ei ihme, että oli huono olo. Tasaisesti ruokaa ja juomaa oli sitten huono olo tai ei. Mahalla ja elimistöllä on tottumista uuteen elämään. Muista kanssa Xylitol-tuotteita ainakin osan ruokailuiden jälkeen ottaa, ettei hampaat kärsi liikaa.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymys maapähkinöistä Empty Vs: Kysymys maapähkinöistä

Viesti kirjoittaja 2Shy Su Loka 02, 2011 4:34 pm

Pähkinöissä on kaloreita, mutta niissä on myös hyviä rasvoja ja proteiinia ja niillä saa äkkiä näläntunteen pois.


Tämä ei koske maapähkinöitä, jotka eivät oikeastaan ole pähkinöitä vaan papuja.. jos hiuksia halotaan.
2Shy
2Shy

Viestien lukumäärä : 62
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 31.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymys maapähkinöistä Empty Vs: Kysymys maapähkinöistä

Viesti kirjoittaja tigertytto Ma Loka 03, 2011 11:11 pm

Kiitos kaikille vastanneille Smile mulla laski RT mun kalorit per vuorokausi ja niitä tulee hädin tuskin 500 vuorokaudessa Sad en vaan tiedä miksi en saa syötyä enempää,ehkä pelkään että syön liian paljon ja sitten siitä tulee jotain ongelmia.Sama tuon juomisen kanssa,en saa mitenkään menemään kuin litran päivässä ja välillä tuntuu etten käy pissalla koko päivänä kuin aamulla kerran Sad Kyl tää on mulle aika vaiketa,en olis uskonut että näin vaikeeta voikin olla,luulin että tää on helppoa kuin heinän teko kun olen opiskellut täällä niin paljon,monia kertoja päivässä JOKA päivä,mutta ei,nyt kun tää on totta eli mut on leikattu nii ei meinaa mistään tulla mitäään Sad vaikka kovasti yritänkin,siksi sanonkin kaikille että tämä on TODELLAKIN viimeinen vaihtoehto.
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymys maapähkinöistä Empty Vs: Kysymys maapähkinöistä

Viesti kirjoittaja tigertytto Ma Loka 03, 2011 11:13 pm

Niin ja se piti vielä sanoa kun äsken taas pyörin kaupassa..mun on kamalan vaikea keksiä syömisiäni niin että ne olisi hyviä ja protsku pitoisia..vinkin olis siis ihan tervetulleita Smile
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymys maapähkinöistä Empty Vs: Kysymys maapähkinöistä

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ti Loka 04, 2011 12:42 am

Leikkeleet, juustot, periaatteessa ihan tavallinen ruoka ( kana, kala,liha), jätät vaan niistä sen hiilariosan (peruna, makaroni, riisi) vähemmälle. Eli voit periaatteessa syödä samaa kuin sun perhekin, näin mä ainakin teen. Katso tuotteiden tuoteseloste, niissä lukee paljonko niissä on proteiinia. Kananmuna, rahka, tuorejuustot. Katso tuolta, tuolla on lueteltu vaan proteiinipitoisia ruokia.

http://www.tiesydameen.fi/proteiinilaskuri
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymys maapähkinöistä Empty Vs: Kysymys maapähkinöistä

Viesti kirjoittaja Aurora Ke Loka 05, 2011 4:21 am

Mites tuo maapähkinävoi? Karpatessa sitä kului useita lusikallisia pig

Aurora

Viestien lukumäärä : 190
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 29.04.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymys maapähkinöistä Empty Vs: Kysymys maapähkinöistä

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa