Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kysymyksiä leikkauksen jälkeisestä ruokavaliosta

+2
tigertytto
TERPPU89
6 posters

Siirry alas

Kysymyksiä leikkauksen jälkeisestä ruokavaliosta Empty Kysymyksiä leikkauksen jälkeisestä ruokavaliosta

Viesti kirjoittaja TERPPU89 Ma Syys 26, 2011 3:11 pm

Hei!

Olen menossa 25.10 laihdutusleikkaukseen. Millaista ruokaa leikkauksen jälkeen syödään? Kauanko ollaan nestemäisellä ruokavaliolla ja millaista ruokaa se on? Milloin voi alkaa syödä normaalia kiinteä ruokaa? Kaikki neuvot, ohjeet ja tiedot ovat tervetulleita.

TERPPU89

Viestien lukumäärä : 1
Paikkakunta : Lapua
Registration date : 26.09.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymyksiä leikkauksen jälkeisestä ruokavaliosta Empty Vs: Kysymyksiä leikkauksen jälkeisestä ruokavaliosta

Viesti kirjoittaja tigertytto Ma Syys 26, 2011 3:18 pm

Tää taitaa jostain syystä olla ihan paikkakunta/sairaala kohtainen juttu miten missäkin ohjeistavat siihen ruokailuun..Meille tääl tois puol jokkee annetaan ohje et 4 viikkoa leikkuusta ollaan sosemaisella..ja mä söin ton ajan viilejä,jugurtteja,sosekeittoja,pussikeittoja,pilttejä,piimää,omatekoisia keittoja soseutettuna..siinä vissiin olikin pääasialliset mun syömiset Smile Se kiinteisiin siirtyminen taitaa olla kanssa jokaisella eritavalla eli mä olen vieläkin pääsääntöisesti soseella vaikka leikkuusta tulee huomenna jo 5 viikkoa..mä aloittelen nyt varovasti uudestaan tohon kiinteeseen siirtymisen koska ekalla kerralla mulle tuli kovat vatsakivut(epäilen ilman kertymistä).Enenmpäää mie en ossoo sannoo Smile
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymyksiä leikkauksen jälkeisestä ruokavaliosta Empty Vs: Kysymyksiä leikkauksen jälkeisestä ruokavaliosta

Viesti kirjoittaja Pallokala Ma Syys 26, 2011 6:41 pm

Joensuussa kanssa ohjeistivat eka kuukauden syömään sosemaisia tai pehmeitä ruokia. Pelkällä nesteellä vain se leikkauksen jälkeinen päivä korkeintaan.

Mut sillei hassua, että naapurisängyn leikatulle toivat leikkauksen jälkeisenä iltapäivänä pottumuussia ja uunimakkaraa sairaalassa.
Mulle ei ruokaa tarjoiltu vielä silloin kun oksentelin verta..

Mun toipuminen oli vähän hidasta ja olin mehukeitoilla ja piimällä ja jugurtilla ekat 3 viikkoa, sit muita soseita.
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Paikkakunta : E-Savo
Registration date : 07.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymyksiä leikkauksen jälkeisestä ruokavaliosta Empty Vs: Kysymyksiä leikkauksen jälkeisestä ruokavaliosta

Viesti kirjoittaja Fisu Ma Syys 26, 2011 10:03 pm

On todellakin eri ohjeita, minä pärjäilin puhtaalla vedellä kuutisen päivää, lääkäri sanoi että parempi ottaa varman päälle ja antaa mahalle mahdollisuus parantua rauhassa. Toisella viikolla sitten kirkkaita liemiä, kolmannella sakeita liemiä, neljännellä mössöjä ja sitten pikkuhiljaa kokeilemalla kiinteämpiä ruokia. Kyllä sen kuukauden pärjäilee vaikka päällään, eikä kyllä todellakaan nälkäkään ollut! Suolaa vain teki mieli, pussikeitot ja lihaliemi maistuivat taivaalliselle.. Laughing

Fisu

Viestien lukumäärä : 99
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 15.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymyksiä leikkauksen jälkeisestä ruokavaliosta Empty Vs: Kysymyksiä leikkauksen jälkeisestä ruokavaliosta

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ma Syys 26, 2011 11:34 pm

Saat kyllä ohjeet leikkaavasta yksiköstä. Proteiinipitoista mutta nestemäistä/pehmeää kannattaa varata kotiin. Alussa varsinkin kaikki makea on tosi vaikeaa, eli jugurtit makeutettuna ei tod. näk. käy lainkaan.
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymyksiä leikkauksen jälkeisestä ruokavaliosta Empty Vs: Kysymyksiä leikkauksen jälkeisestä ruokavaliosta

Viesti kirjoittaja Leppis Ti Syys 27, 2011 1:18 am

Fisu on ollut aika askeesissa, mutta varmaan pöarantuminen on ollut jopa nopeampaa. Samoin laihtuminen. Wink

Leppis

Viestien lukumäärä : 352
Paikkakunta : Hyvinkää
Registration date : 17.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Kysymyksiä leikkauksen jälkeisestä ruokavaliosta Empty Vs: Kysymyksiä leikkauksen jälkeisestä ruokavaliosta

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa