Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

GBp leikautut...

+4
Bulla65
Piuku
Lyltsy
tigertytto
8 posters

Siirry alas

GBp leikautut... Empty GBp leikautut...

Viesti kirjoittaja tigertytto To Syys 15, 2011 9:37 pm

Te jotka olette alkuun voineet huonosti,oksentaneet niin onko teillä tullut ylämahaan jotenkin sellainen painon tunne/kipu?
Mulla on ollut 2 päivää kova yskä ja tossa ylämahassa tuntuuu sellanen omituinen olo kun koitan pitää kädellä kiinni siitä kun yskin ihan niinkuin se olisi jotenkin kova tai jotain?? affraid
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

GBp leikautut... Empty Vs: GBp leikautut...

Viesti kirjoittaja Lyltsy To Syys 15, 2011 11:24 pm

Ylävatsa kipua en tunnista GBP:ksi mutta sappivaivoista se on tuttua kuin olisi puristava vyö ympärillä...
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

GBp leikautut... Empty Vs: GBp leikautut...

Viesti kirjoittaja tigertytto Pe Syys 16, 2011 2:10 am

Kiitos Lytsy vastauksestasi...en tarkoita sellaista kipua..mulla on ollut jo 14 vuotiaana sappikivet jotka silloin myöskin leikattiin ja se kipu oli aivan kamalaa...tää "kipu"tuntuu vaan silloin kun yskäisen muuten on ihan kivuton...niin ajattelin että oliskohan lihakset nyt hellänä yskimisestä ja flunssasta scratch
Tiedän myöskin sen että turha näitä asioita on täällä vatvoa ainakin jossain määrin vaikka paljon täältä kyllä saa hyviä neuvojakin eli en mitenkään väheksy palstaa...tulee vaan aina kirjoitettuaja kyseltyä kun jostain kumman syystä mulla on tää leikkaus sekoittanut nuppini Sad en ooo koskaan pelännyt näin paljon kuolemaa kuin nyt tämän jälkeen...enkä tajua miksi...
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

GBp leikautut... Empty Vs: GBp leikautut...

Viesti kirjoittaja Piuku Pe Syys 16, 2011 3:07 am

Joka kerta kun mulla on ollut flunssa (ennen leikkausta) niin kovasta yskimisestä on tullut pallea tai mikä lie kipeäksi, voi olla keuhkojen alaosakin.
Toivottavasti sun flunssa pian paranee.

Piuku

Viestien lukumäärä : 189
Paikkakunta : Seinäjoki
Registration date : 26.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

GBp leikautut... Empty Vs: GBp leikautut...

Viesti kirjoittaja tigertytto Pe Syys 16, 2011 3:34 pm

saako ottaa finrexin neoa flunssaan? vai onko tässä jotain haittaavia aineita vatsaa ajatellen??en kehtaa jatkuvasti soittaa osastolle ja kysyä sieltä...olis kiva jos joku täällä tietäisi Smile
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

GBp leikautut... Empty Vs: GBp leikautut...

Viesti kirjoittaja Bulla65 Pe Syys 16, 2011 4:02 pm

Hei,
mielestäni voit ottaa Finrexin neoa. Sen vaikuttavat aineet ovat
asetyylisalisyylihappo 350 mg, kofeiini 30 mg, askorbiinihappo 300 mg eli jos vatsasi sietää asperiinia, tuskin aiheuttaa mitään oireita, eihän noita niin kamalan paljon tule kuitenkaan juotua.
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 58
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 14.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

GBp leikautut... Empty Vs: GBp leikautut...

Viesti kirjoittaja tigertytto To Syys 22, 2011 11:02 pm

Varmasti tyhmä kysymys mutta kysyn kuitenkin...
Miksi leikkauksen jälkeen on niin tarkkaa että syö 2 tunnin välein ja juo sen 2 litraa päivässä?
Jos vaikka ei ole sitä ennenkään tehnyt scratch ja nyt kysyn lähinnä tuon juomisen takia...olen aina ollut huono juomaan ja nyt se vasta tiukkaa tekeekin..vesi ei tahdo mennä millään alas,juon siis maitoa.
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

GBp leikautut... Empty Vs: GBp leikautut...

Viesti kirjoittaja tigertytto To Syys 22, 2011 11:05 pm

Niin ja se piti vielä kysyä että pitääkö tässä nyt sitten pelätä loppu elämänsä kaikenmaailman suolisolmuja ym... Sad Crying or Very sad Embarassed
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

GBp leikautut... Empty Vs: GBp leikautut...

Viesti kirjoittaja Inka To Syys 22, 2011 11:24 pm

Hei Tigertyttö yritä opetella vaan syömään ja juomaan ohjeiden mukaan. Muuten voi käydä, että elimistö menee säästöliekille eikä paino putoa. Vedenjuonti edistää kuonan poistumista elimistöstä ja auttaa myös painon pudotuksessa.
Ainakin itse olin hämmentynyt leikkauksen jälkeen pienistä annoksista. Pelkoon ei kannata elämäänsä tuhlata. Ottaa vain asian kerrallaan. Tämä leikkauksen jälkeinen elämä vaatii itseltä henkistä psyykkaamista, niin että myös mieli pysyy muutoksessa mukana.
Tsemppiä sinne Turkuun.
Inka
Inka

Viestien lukumäärä : 142
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 10.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

GBp leikautut... Empty Vs: GBp leikautut...

Viesti kirjoittaja tigertytto To Syys 22, 2011 11:27 pm

Kiitos Inka Smile
En vaan tajua miten tämä voi olla mulle näin vaikeeta...siis pikku annokset ei ole vaikeita mutta kun koko syöminen tökkii ja sattuu mahaan..ja sama toi veden juonti tuntuu ihan kummalliselle masussa Sad

Kun saisi vatsansa kuntoon niin ei olisi mitään ongelmiaa syömisen kanssa,nyt sitä jotenkin pelkää aina kun alkaa syömään että jos taas sattuu ja sattuuko paljon vai vähän...söin eilen illalla yhden hapankorpun ja siitä tuli aika kova kipu mahaan... Sad
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

GBp leikautut... Empty Vs: GBp leikautut...

Viesti kirjoittaja Inka To Syys 22, 2011 11:53 pm

Kyllä minullakin on toisinaan tunne, että yrittää syödä rautanauloja. Toisinaan joku ruoka menee hyvin alas, toisinaan taas ei. Veden juonti toisinaan tuntuu kummalliselta ja vaikealta. Yhdessä vaiheessa palasin takaisin sosemaiseen ruokaan, ja sitten taas pienen pieniin annoksiin. Söin jotain pientä about tunnin välein.
Jos kipu on kova, ota yhteyttä lääkäriin. Kova kipu voi olla myös närästystä ja siihen ainakin minulla auttaa Antepsin, toisilla on vatsan suojana Somac tai Nexium.


Inka
Inka

Viestien lukumäärä : 142
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 10.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

GBp leikautut... Empty Vs: GBp leikautut...

Viesti kirjoittaja tigertytto Pe Syys 23, 2011 12:02 am

Mä syön joka aamu yhden somac 40mg ja luuulen että mun kivut johtuu ilmasta..ei siis ulkoilmasta Very Happy vaan ilmasta suolistossa,ainakin osittain..olen jutellut muutamanakin päivänä tyksin gastropolin sairaanhoitajan kanssa ja hän jutteli lääkärille,joka käski olemaan rauhallisin mielin,kyseessä ei ole ainakaan tukos..joillakin ilmeisesti vaan menee pidempi aika että massu normalisoituu...olisin tyytyväinen kun voisin tietää että varmasti normalisoituu edes jossain vaiheessa,nyt meinaa pää seota kun ei tiedä mistä mikäkin johtuu Embarassed välillä musta tuntuu että sekoan ennen kuin olen kokonaan kunnossa,,kun miettii mitä jos ei tulekkaan koskaan tämäm parempaan kuntoon Sad
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

GBp leikautut... Empty Vs: GBp leikautut...

Viesti kirjoittaja Fisu Pe Syys 23, 2011 3:16 am

Laihdutusleikkaus on iso leikkaus joten on täysin normaalia että sitä "normaalia oloa" ei tule heti, vaan toipumiseen menee monta viikkoa. Syömisen "normaaliutuminen" eli uuteen oppiminen ja tottuminen vie kuukausia. Jos tälle tielle lähtee, tulee myös sietää huonoa oloa, kuvotusta, kipuja ja muita hankaluuksia (tai ainakin riskiä että niitä voi tulla eteen). Tämä ei tarkoita etteikö ongelmia voisi lääkitä, mutta turha pelko vain stressaa ja stressi hidastaa parantumista.. Kyllä se kaikki siitä helpottaa, mutta siihen menee aikaa. Jos naapuri oli elämänsä kunnossa viikossa, voi itsellä silti mennä useampi kuukausi samaan fiilikseen.

Fisu

Viestien lukumäärä : 99
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 15.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

GBp leikautut... Empty Vs: GBp leikautut...

Viesti kirjoittaja Aurora Pe Syys 23, 2011 4:08 am

Mä otan kyllä siltä kannalta että kipuja tulee ja kuuluukin tulla, aikaa pitää vaan varata toipumiseen.
Mulla on kyllä korkea kipukynnys mutta saas nähdä.

Älä pelkää, liikut minkä voit ja syöt mitä voit ja piereskelet, kyllä se siitä.
Noin mä teen myös kun leikkaus on tehty.

Aurora

Viestien lukumäärä : 190
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 29.04.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

GBp leikautut... Empty Vs: GBp leikautut...

Viesti kirjoittaja tigertytto Pe Syys 23, 2011 4:55 am

Kiitos fisu ja aurora Smile ja kaikki muutkin Smile
Mulla on ollut myöskin AINA korkea kipukynnys enkä ole koskaan ennen ollut näin "herkkä" vaan päinvastoin olen ajatellut positiivisesti...nyt en vaan tajua mikä muhun on mennyt Embarassed Mutta on helpottavaa kuulla että on normaalia olla kipeänä vielä 5 viikkoa leikkauksesta...niin ei mene täysin toivo koko hommaan Smile
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

GBp leikautut... Empty Vs: GBp leikautut...

Viesti kirjoittaja Bulla65 Pe Syys 23, 2011 3:02 pm

Tigertyttö, sen vuoksi on tärkeää syödä usein, koska muuten et saat riittävästi tarvittavia ravintoaineita. Yhdellä aterialla syömäsi määrät on niin pieniä, ettei niiden ravintoarvot riitä mihinkään ja jos syöt vain pari kolme kertaa päivässä, se tietää ongelmia pitkässä juoksussa - tulee puutoksia, hiuksesi alkavat tippumaan, iho kärsii, tulet heikkoon kuntoon, väsyttää ja veto on poissa. Myös vastustuskykysi heikkenee ja flunssat sun muut pöpöt iskee helpommin.

Veden juonti taitaa olla useimmille aika hankalaa alussa, niin oli myös mulla, mutta sekin alkaa yleensä sujua paremmin kun aikaa kuluu.

Ja jos olen käsittänyt oikein, ei tässä tarvitse lopun ikää pelätä mitään suolisolmuja tai muutakaan, eletään normaalia elämää ja nautitaan siitä. Niitä siemeniä ja appelsiinkuoria kannattaa varmaan välttää ja pureskella ruoka hyvin lopun ikää, uskoisin, että niillä eväillä me selvitään ihan hienosti Smile.

PS. ja voihan niitä suolisolmuja tulla ihan leikkaamattomillekin ihmisille, kenelle tahansa, aivan kuin mitä sairauksia tahansa, ei sellaisia voi kukaan alkaa ennustamaan, kenelle niitä tulee tai ei. Rennosti vaan, hyvin kaikki tulee sujumaan kunhan aikaa kuluu vielä vähäsen!
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 58
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 14.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

GBp leikautut... Empty Vs: GBp leikautut...

Viesti kirjoittaja Lyltsy La Syys 24, 2011 6:18 pm

Veden juonnista, kun ruokamäärät on pieniä, niin osa nesteestä joka on aiemmin saatu ruuasta jää saamatta, ja se pitää korvata juomisella. Ettei elimistö kuivu.

Seuraa käsien päällä olevia suonia, jos näet ne koholla, et ole juonut tarpeeksi. Virtsan pitäisi myös olla vaaleaa.

Juomisen vähyys on varmaan yksi syy myös liikalihavuuteen, joten se on yksi asia joka ylipainoisten pitää opetella, että oppii säännöllisen syömisen lisäksi myös juomaan päivän mittaan riittäväsi.
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

GBp leikautut... Empty Vs: GBp leikautut...

Viesti kirjoittaja tigertytto La Syys 24, 2011 10:02 pm

Tietääkö joku kovettaako kalkki tabletit vatsaa?
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

GBp leikautut... Empty Vs: GBp leikautut...

Viesti kirjoittaja Inka Su Syys 25, 2011 2:46 am

Kyllä erilaisia tuntemuksia ja oireita tulee, mutta ne vaimenevat hiljalleen. Häntä pystyyn Tigertyttö
Inka
Inka

Viestien lukumäärä : 142
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 10.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

GBp leikautut... Empty Vs: GBp leikautut...

Viesti kirjoittaja Kimby Su Syys 25, 2011 3:13 am

Tietääkö joku kovettaako kalkki tabletit vatsaa?
Enpä ole huomannut, mutta parasetamooli (esim. paratbs, panadol jne.) sen kyllä tekee.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

GBp leikautut... Empty Vs: GBp leikautut...

Viesti kirjoittaja tigertytto Su Syys 25, 2011 4:01 am

Kiitos Lytsy neuvostasi seurata käsien verisuonia Smile
Kiitos Kimby kalkki tabletti neuvosta Smile
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

GBp leikautut... Empty Vs: GBp leikautut...

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa