Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

TULENKOHAN HULLUKSI??

4 posters

Siirry alas

TULENKOHAN HULLUKSI?? Empty TULENKOHAN HULLUKSI??

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Syys 07, 2011 1:46 pm

Ennen kuin ehdin parantua Crying or Very sad Nyt kun on ollut näitä vastoinkäymisiä niin pelottaa koko ajan enemmän vaan että mitäköhän tästä tulee Crying or Very sad
Tietääkö kukaan onko vaarallista tuo kun keuhkossa on nestettä?Se neste kuulemma tuli sinne sen laihdutusleikkauksen takia kun siinä ei kaikki mennyt niinkuin piti Sad
Nyt kun pääsin eilen kotiin niin koko ajan miettii vaan jokaista vihlaisua onko normaalia...kuuluuko asiaan jne...tuntuu että tulee hulluksi kun pelkää niiin kovin ettei parannukkaan ollenkaan Embarassed
Jos mua nyt rangaistaan siitä että menin ilman sairauksia tähän leikkaukseen...tässä kohtaa ei kiinnosta edes se putoaako paino vai ei kunhan saisi olla terve niin olisi ihan sama miltä näytän...paino on nyt tippunut kuitenkin 113 kilosta 108 kiloon...Anteeksi kun valitan täällä..no tulipahan hiukan purettua pahaa mieltään ja pelkojaan pale
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

TULENKOHAN HULLUKSI?? Empty Vs: TULENKOHAN HULLUKSI??

Viesti kirjoittaja Pallokala Ke Syys 07, 2011 2:19 pm

Kerro tigertyttö huolistasi ja peloistasi lääkärille. Voisi olla että kaiken kokemasi jälkeen tarvitsisit nyt ammattilaisen apua myös henkisen selvitytymisen suhteen. Psykologi tai psykiatri voisi olla avuksi ajatusten jäsentelyssä.

Monilla keuhkokuumeisillakin todetaan "vettä keuhkoissa", ja ne yleensä hoituvat antibiooteilla ja/tai nesteenpoistolääkityksellä.
Jos sinulla ei ole todettu sydämen vajaatoimintaa, niin neste on todennäköisesti kertynyt siitä, että leikkauksen jälkeen keuhkoja ei ole "käytetty kunnolla" ja sinne on päässyt kertymään limaa ja bakteereja.

Oliko sinua ohjeistettu puhaltelemaan vesipulloon leikkauksen jälkeen? Tämä auttaa keuhkoja toipumaan leikkauksen ja makoilun vähäkäyttöisydestä.

Hoidossa oleva nesteen kertyminen keuhkoihin ei ole vaarallista, eli nyt kun asia on huomattu niin ole rauhallisin mielin.

Kipuja on aina vatsan leikkauksen jälkeen, minullakin useamman viikon kipuili, jopa levossa.

Kunhan kotiudut niin toivottavasti keksit jotain mielekästä tekemistä mikä vie ajatukset uusille urille. Minä koukkuunnuin tv-sarjoihin sairasloman aikana. Onneksi oli koira niin oli pakko välillä lähteä ulkoiluttamaan sitä ja samalla vähän liikkumaan. Smile
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Paikkakunta : E-Savo
Registration date : 07.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

TULENKOHAN HULLUKSI?? Empty Vs: TULENKOHAN HULLUKSI??

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Syys 07, 2011 2:53 pm

Kiitos paljon pallokalalle vastauksesta Smile
Kotiuduin eilen iltapäivällä ja on ihanaa olla kotona lasten lähellä Smile kun saisi vielä nämä pelottavat ajatukset kuriin.
Olisikohan siis nesteenpoisto lääkkeestäkin nyt apua nesteen poistumiseen keuhkoista??mulle on nimittäin määrätty aikoja sitten nesteenpoisto lääkitys(amitrid)jota en ole syönyt enää leikkauksen jälkeen kun ei ole turvotellut..mitään sydämmen vajaatoimintaa ei olla koskaan sanottu olevan.
Ja lääkärit meinasivatkin että tämä neste tuli mun keuhkoihin sen leikkauksen takia kun siinä tuli se pernan vuoto komplikaattiokin..ja tosiaankin makasin todella paljon neljänä ensimmäisenä päivänä leikkauksesta kun olin menettänyt sitä verta 1.5 litraaa niin HB oli laskenut aika alas joten olin tosi väsynyt .

Nyt vaan sitä jotenkin kiinnittää koko ajan huomiota hengittelyyn,,hengitänkö oikein jne..ja sitten tulee sen tarkkailun takia hengitettyä jotenkin hassusti Embarassed Puhaltelen kerran tunnissa 2-3 kertaa sellaisen uimarenkaan täyteen Smile
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

TULENKOHAN HULLUKSI?? Empty Vs: TULENKOHAN HULLUKSI??

Viesti kirjoittaja Pallokala Ke Syys 07, 2011 5:55 pm

Kai se tosiaan on että mitä pidemmän aikaa on nukutuksessa niin sen suurempi riski tuollaiselle keuhkojen tuulettamattomuudellekin on.

Jos lääkäri ei määrännyt nesteenpoistolääkettä niin älä ota. Suotta laskee sun verenpainetta ja alkaa pian huimata. Ja muutenkin sleeven takia se juominen on tärkeetä, suotta pissittää sit vielä normaalia enemmän.

Runsas neste keuhkoissa aiheuttaa hengenahdistusta ja kurluttavaa hengitysääntä, tuskin sulla enää hoidon jälkeen sellaseks muuttuu. Eli hengittele normaalisti vaan, ja tuo uimarengaspuhaltelu on varmasti hyväksi! Samoin kaikki liikunta mitä kärsit, siis lähinnä kävely.
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Paikkakunta : E-Savo
Registration date : 07.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

TULENKOHAN HULLUKSI?? Empty Vs: TULENKOHAN HULLUKSI??

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Syys 07, 2011 6:17 pm

Kiitos hyvistä neuvoistasi pallokala..ja tosiaankin olin nukutuksessa noin 3 tuntia+4 seuraavaa päivää nukuin kipulääkkeitten ja huonon HB.n takia.
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

TULENKOHAN HULLUKSI?? Empty Vs: TULENKOHAN HULLUKSI??

Viesti kirjoittaja haidi66 Ti Loka 25, 2011 12:19 am

hei pallokala, mulla oli vähän samoja oloja, mutta autto ku puhaltelin pillillä vesilasiin ja olin saisaalassa vaan yhden yön ku olin yksityisellä ei ollu edes varaa jäädä sinne ja kipu mulla lähti mahasta 4päivän jälkeen, mutta mut ku leikkauksesta on kulunu yli kuukausi niin, mulla edelleen hirveet ahmiset jäljellä ja ne kyllä kostautuu ja kunnolla vastsakivut ja tuskan hiki, ja apua tarttis millä saan ton älyttömän syömis vimman pois Embarassed hävettää kun leikkaus makson 10500e ja nyt mietin oliko turha kun ei toi paino laske ja en saa itestäni mitään irti, siis liikunnan ja syömisen hallintaa, jos ei muu auta niin otan tilkkaan yhteyttä et voiko sitä uhot suolta lyhentää lisää ja pienentää vastlaukkua pienenmäks ku tuntuu mahtuvan ruokaa liikaa, olis kiva kuulla onko jollain samoja ongen´lmia kuin mulla,APU OLIS TOSI TARPEEN , KU ALKAA JO MASENTAA ET MITÄS NYT
haidi66
haidi66

Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 58
Paikkakunta : loviisa
Registration date : 23.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

TULENKOHAN HULLUKSI?? Empty Vs: TULENKOHAN HULLUKSI??

Viesti kirjoittaja m30/157 Ti Loka 25, 2011 3:29 am

Samoja tuntemuksia ku haidilla.. tai siis oli nelisen viikkoa leikkuusta, mutta kun alkoin syömään monipuolisemmin ja esim salaattia jne niin ahmimiset meni aika hyvin pois. KOPUTTAA PUUTA! Ja vettä juon varmaa 4 litraa päivässä..

m30/157

Viestien lukumäärä : 29
Paikkakunta : Pohjoinen
Registration date : 27.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

TULENKOHAN HULLUKSI?? Empty Vs: TULENKOHAN HULLUKSI??

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa