Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

noloa..mutta miten saatte kuvan liitettyä niciin?

2 posters

Siirry alas

noloa..mutta miten saatte kuvan liitettyä niciin? Empty noloa..mutta miten saatte kuvan liitettyä niciin?

Viesti kirjoittaja mimosa La Toukokuu 23, 2009 11:45 pm

Hei,anteeksi olen uusi keskuudessanne,mutta hirvittävän huono tämän koneen kanssa.Olis kiva jos joku kertoisi..

Kiitos kaikille keskusteluistanne.Tuntuu ettei edes tarvitser kysyä mitään,kun pelkästään keskusteluja lukemalla saa vastaukset moneen hiertävään kysymykseen.
Päälimmäisenä ainakin mulla on leikkauksen jälkeisestä arjesta.
Miten osaan syödä niin että saan energiaa oikein että jaksan töissä?
Mulla on 2kk leikkaukseen-ostin jo tehokkaan blenderin-ajattelin soseuttaa kaikki sen mitä mieskin syö,mutta itselleni desin ainoastaan.Meillä syödään ihan perusruokaa,"perunaa ja kastiketta".
Sen verran olen ymmärtänyt että elämä muuttuu ihan totaalisesti.

Pelonsekaisin tuntein odotan sitä. affraid
mimosa
mimosa

Viestien lukumäärä : 22
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 03.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

noloa..mutta miten saatte kuvan liitettyä niciin? Empty Avatar tietoihin.

Viesti kirjoittaja Admin Su Toukokuu 24, 2009 5:52 pm

Hei mimosa. Käyttäjätiedoissa on kohta, josta saat liitettyä haluamasi kuvan käyttäjätietoihisi ja siten saat avataren sivuille näkymään viesteissäsi.
Voit liittää kuvan joko omalta koneeltasi, ulkoisesta osoitteesta, tai ohjelman omasta tiedostosta, jossa on kaikenlaisia kuvia valmiina. Itsekin juuri lisäsin kuvan omiin tietoihini, löytyi niin hieno apina. Smile

Leikkauksen jälkeinen elämä on erittäin vaihtelevaa ja jokainen kokee sen eri tavoin, mutta tässä vuosien aikana, kun olen tukihenkilönä tavannut ja keskustelut satojen ihmisten kanssa, niin voin sanoa, etä lähes jokaisella on jossain vaiheessa ollut joku pikkuongelma, littyen lähinnä syömiseen.

leikkauksen jälkeen myös elimistö reagoi hyvin eri tavoin sairauksiin ja joillekin tulee niitä leikkauksen jälkeen enempi, kuin toisille, mutta onneksi useimmat ovat lääkkeillä hoidettavissa.
itse olen saanut leikkauksen jälkeen jos jonkinlaisia ongelmia, joihin leikkaus on osaan ollut tekijänä, mutta silti en päivääkään ole leikausta katunut, menisin välittömästi uudelleen, jos sitä kysyttäisi, sillä elämä on kitenkin leikkauksen jälkeen ollut huomattavasti helpompaa, ei ole tarvinnut diabeteslääkkeitä, lopetin ne 6kk leikkauksen jälkeen. Kolesterloitasot ovat parantuneet, melkein hyvät jo.
Nivelet ovat paremmassa kunnossa.
Sairauksia olen tosiaan saanut useita leikkauksen jälkeen, mutta kestää nekin, kun on kevyempi. Minulle on tullut ongelmaski munuaiskivet, joita on jouduttu murskaamaan, ne eivät ole millään muotoa toivottavia kenellekään.
Myös muutakin tullut, mutten lähde niitä tässä selittelemään. Minulta voi aina kysellä aiheesta kuin aiheesta, jos haluaa yksityisesti jotain tietoa, sillä annan ja jaan enemmän kuin mielelläni tietoa ja kokemuspohjaista tietoa muille, joilla matka vasta alussa.
Olen käynyt myös muutaman kerran seuraamassa itse leikkaustoimenpiteen sairaalassa leikkaussalissa ja olen todella kiitollinen noista mahdollisuuksista, sillä harvalla on mahdollisuus tuohon, itse olen saanut tuon mahdollisuuden, kun olen toiminut tukihenkilönä jo yli 2 vuotta ja käyn usein sairaalassa katsomassa leikkauksen meneviä ja jo leikattuja ja käyn asiat aina uudelleen jokaisen kanssa läpi.
Tämäon ollut erittäin antoisaa puuhaa ja teen sitä vapaaehtoisena, ilman mitään korvausta.
Ota minuun yhteyttä yksityisviestillä jos tulee kysyttävää, sitten voin antaa myös numeroni sinulle ja jutella puhelimitse.

t Sirpa
Admin
Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 107
Registration date : 05.09.2008

https://laihdutusleikkaus.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

noloa..mutta miten saatte kuvan liitettyä niciin? Empty Kiitos,neuvoista,niin leikkaukseen liittyvistä-kuin teknisistäkin!

Viesti kirjoittaja mimosa Ma Toukokuu 25, 2009 1:24 am

Juu,ei se niin vaikeaa sitten ollutkaan,kun malttais lukee mitä yläpalkeissa lukee!
Mulla on siis pari kuukautta leikkaukseen-ja takana tosi huono viikko.Lääkäri pyysi pudottamaan joitakin kiloja nutrilla tai vastaavalla.MITENMITENMITENMITENMITEN?Koen oikeesti niiden olevan niin pahoja.Ja niillä pitäis olla se kokonainen kuukausi ennen leikk???
Voiko sen painom pudottaa vaikka Pilteillä,ja niillä totutella samalla,annosmäärään ja soseruokaan?Onko kellään kokemuksia??
mimosa
mimosa

Viestien lukumäärä : 22
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 03.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

noloa..mutta miten saatte kuvan liitettyä niciin? Empty Vs: noloa..mutta miten saatte kuvan liitettyä niciin?

Viesti kirjoittaja Admin Ma Toukokuu 25, 2009 11:13 am

Tässä on erään sairaalan antama ohje erittäin niukkaenergiseen ruokavaliodieettiin, jossa tulee käyttää tarkoin ohjeen mukaisia annoksia päivittäin.
Tällöin saa tarvittavat vitamiinit ja hivenaineet ruuan mukana, tosin ohjeessa neuvotaan ottamaan myös lisäravinteita.
Tällä ohjeella on monet noudattaneet dieettiä ennen leikkausta ja saaneet hyviä tuloksia aikaiseksi.
Muistutan vielä, että ohjetta tulee noudattaa tarkoin, niin on hyväksi elimistölle.
Painonpudotus on tuolla dieetillä varmasti hyvä ja riittävä, ennen leikkausta ja pienentää maksaa tarpeeksi, mitä lääkärit vaativat tapahtuvaksi ennenkuin leikataan.

Liitän tämän ohjeen tuonne toisaallekin, jotta on kaikille nähtävissä ja käytettävissä.
Tämä on siis se toinen vaihtoehtodieetti ennen leikkausta ja saattaa olla monille suuri pelastus.

TSEMPPIÄ ENEILYYN!


Jotta ENE-ruokavalio onnistuu, on tärkeää toteuttaa ruokavaliota annetun ohjeen mukaisesti. Lisäämättä tai poistamatta mitään ruoka-ainetta päivittäiseen ruokavalioon. Ruokavalion energiataso ei ole liian vähäinen, vaan mahdollistaa tehokkaan painon pudotuksen.

ERITTÄIN NIUKASTI ENERGIAA SISÄLTÄVÄ RUOKAVALIO TAVALLISIA RUOKA-AINEITA KÄYTTÄEN

SYÖ PÄIVITTÄIN SEURAAVAT RUOKAMÄÄRÄT:

VILJAVALMISTEET: Vain yksi näkkileipä tai 1,5dl puuroa. Ei ollenkaan riisiä eikä makaronia tai muuta pastaa.

PERUNA: Ei lainkaan perunaa paaston aikana.

KASVIKSET: 500-800G päivässä kurkkua,tomaattia, paprika, lehtisalaattia, erilaisia kaaleja, sipulia, kesä-kurpitsa, retiisiä, lehtiselleriä, sieniä SEKÄ 200-300g juureksia esim; porkkanaa, lanttua, selleriä, naurista ja punajuurta. Vain vähän herneitä ja maissia. Käytä juureksia monipuolisesti. Ei koko annosta porkkanana koska siinä enemmän hiilihydraatteja.

MARJAT JA HEDELMÄT: Marjoja tai hedelmiä vain mausteeksi 1-2 rkl/ päivä paaston aikana. ( Huom, sisältää paljon hiilihydraatteja)

LIHA JA KALA: Syö joka päivä 100g lihaa tai 150g kalaa. Lihan vaihtoehtona voi olla myös broileria, lihahyytelöä tai kalkkunaa. Annos tällöin 100g/päivä.

MAITOVALMISTEET: Joka päivä kolme lasillista (6dl) rasvatonta maitoa, piimää tai rasvatonta makeuttamatonta jugurttia. Jos syöt juustoa , valitse vähärasvainen laatu, rasvaa alle 10% (esim 5% Polar, raejuusto) 2 viipaletta juustoa vastaa 2 dl maitoa.

RASVAT: Käytä rypsiöljyä ruuanvalmistuksessa tai salaatinkastikkeessa 1-2rkl päivässä. Ei muita rasvoja.

JUOMAT: Juo laihdutuksen aikana runsaasti, ainakin 2 litraa päivässä esim; vettä, teetä, kahvia, sitruunanmehu sokeroimaton, vähäsuolaista kivennäisvettä (Vichy Novelle, Citronelle ym), yrttiteetä, ruusunmarjateetä, kalorittomia limonadeja (light-juomat), vähäsuolaista kasvislientä (Cedovital). Muistathan juoda kahvin ja teen ilman sokeria.

MONIVITAMIINIVALMISTEET: Multivita tai Multitabs *1 tabl./päiv

LISÄKSI SAA SYÖDÄ RUOKAVALIOON SOPIVIA KASVIKSIA.
Seuraavissa kasviksissa on niin vähän energiaa, että niitä voi syödä vapaasti kaikilla aterioilla ja välipaloilla.
kurkkua,tomaattia, paprikaa, salaatit, kaalit, kurpitsat, retiisiä, pinaattia, nokkonen, parsa, purjo, sellerit, raparperi, sienet, maustevihannekset( persilja,tilli, yrtit)

ENE-DIEETTI= PAASTO on tarkoitettu toteutettavaksi terveenä. Jos sairastut esimerkiksi flunssaan, on paastoaminen keskeytettävä sairauden ajaksi.
Admin
Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 107
Registration date : 05.09.2008

https://laihdutusleikkaus.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

noloa..mutta miten saatte kuvan liitettyä niciin? Empty Voi että.KIITOS!

Viesti kirjoittaja mimosa Ma Toukokuu 25, 2009 11:57 am

Antamasi ohje on kultaakin tärkeämpi,ja auttaa paljon.Nutreja vaan en pysty,ja koen kun sillä ei kuitenkaan jatketa,vaan paluu oikeisiin ruoka-aineisiin on kuitenkin,niin teen sen ennemminkin näin.
Kiitos!
mimosa
mimosa

Viestien lukumäärä : 22
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 03.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

noloa..mutta miten saatte kuvan liitettyä niciin? Empty Vs: noloa..mutta miten saatte kuvan liitettyä niciin?

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa