Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Mitä syöt?

+15
Lee
Leppis
hansu
tigertytto
toukka79
ei mikään keijukainen
Piuku
suski76
Tyrannosaurus
Sokerihiiri
Lyltsy
Kimby
Inka
Ranskis
Pallokala
19 posters

Sivu 1 / 3 1, 2, 3  Seuraava

Siirry alas

Mitä syöt? Empty Mitä syöt?

Viesti kirjoittaja Pallokala Ti Elo 09, 2011 1:54 pm

Kun mulla on ongelmana (kanssa) syödä riittävästi, haluaisko joku
joka saa sopivasti syötyä ja painoa alas, listata mulle parin päivän
syömisensä. Saisin siitä sit apinoitua ja mallia syömiselle.

Tai jos vastaavaa on täällä jo listailtu, niin laittakaa linkitystä, kiitos!
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Paikkakunta : E-Savo
Registration date : 07.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä syöt? Empty Vs: Mitä syöt?

Viesti kirjoittaja Ranskis Ti Elo 09, 2011 2:08 pm

Heippa! Olen pähkinyt samaa asiaa, vaikka luulen syöväni tarpeeksi, ilmeisesti en kuitenkaan, sillä painon lasku on lakannut. Leikkauksestani on kuitenkin vasta 4 kk. Nälän tunnetta ei ole, töissä kiire, yms. "tekosyitä". Ymmärrän kuitenkin, että ongelma on ruoan määrä ja laatu. Mikään ei oikeen maistu.
Odotan mielenkiinnolla, auttaako joku meitä ...
Ranskis
Ranskis

Viestien lukumäärä : 112
Paikkakunta : Etelä-Pirkanmaa
Registration date : 22.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä syöt? Empty Vs: Mitä syöt?

Viesti kirjoittaja Inka Ti Elo 09, 2011 3:02 pm

Ei minusta varmaan apua ole, mutta mulla on työpaikalla kasvismakkarakeittoa, jota syön 2 kertaa 2 dl ja rahka-turkkilainen jogurtti- marja kaurahiutale pirtelöä 300 g, josta syön kolme kertaa.

Aamupalaksi söin juustoleivän kurkulla
Inka
Inka

Viestien lukumäärä : 142
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 10.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä syöt? Empty Vs: Mitä syöt?

Viesti kirjoittaja Kimby Ti Elo 09, 2011 7:39 pm

Nää uskomukset ovat sitkeässä. Aineenvaihdunta hidastuu kun ruokailujen väli tulee liian pitkäksi ei siitä että syö muka liian vähän. Jos asia olisi niin kuin uskotte, niin ENE ei toimisi eikä ihmisiä kuolisi nälkään lainkaan. ENE toimii ja ihmisiä kuolee nälkään, todistettavasti. Siispä vähintään 3 tunnin, mielummin 2 tunnin välein jotain suuhun jota elimistö voi "pureskella". Yksi tomaatti ei ihan riitä vaan varmaan joku sellainen ENE-pussin vastaava kalorimäärä (110 kcal) vähintään 3 tunnin välein, ja mielummin tietenkin proteiinia seassa.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä syöt? Empty Vs: Mitä syöt?

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ti Elo 09, 2011 11:24 pm

Tässä esimerkkipäiviä, mulla leikkauksesta 1v 3 kk:

Aamupala: Rahkavaahtopurkki 100 g
Välipala: Kahvi maidolla, välipalakeksin puolikas
Lounas: Hernekeittoa 1.5 dl, ruisleipäpala tuorejuustolla
Välipala: Kahvi maidolla, pieni pulla
Päivällinen: Raejuustoa, uunikasviksia, kalkkunafile
Välipala: Jugurttia 1 dl, pähkinämysliä
Iltapala: Teetä, alku-leipäviipale, 2 siivua juustoa, 2 siivua kinkkua, oivariinia, paprikaa.

Aamupala: Piimää + mehukeittoa, 3 dl
Välipala: Kahvi maidolla, cashew - pähkinöitä
Lounas: Tonnikala+kananmunasalaatista pääosin nämä, vähän salaattia
Välipala: Kahvi maidolla, jäätelöpuikko
Päivällinen: 2 pientä uutta perunaa, oivariinia, pala savulohta
Välipala: Lettu, hieman hilloa ja kermavaahtoa
Iltapala: Ruisleipäsiivu, oivariinia, 2 siivua meetvurstia, 2 siivua juuustoa. maustekurkkusiivu, teetä

Noiden lisäksi tietty se 1.5 litraa vettä ( tai laimeaa mehua). Periaatteella "joka aterialla jotain proteiinia".
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä syöt? Empty Vs: Mitä syöt?

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ti Elo 09, 2011 11:26 pm

Ja piti siis sanomani että mulla paino ei enää laske, mutta suurinpiirtein samoin söin vielä silloin kun paino laski. Mulla siis on BMI nyt 25, painoa pudonnut 42 kg, ja olen ihan sohvaperuna, eli ei liikunnalla ole pudonnut yhtään. Työkin on konttorissa istumatyötä.
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä syöt? Empty Vs: Mitä syöt?

Viesti kirjoittaja Sokerihiiri Ke Elo 10, 2011 1:28 am

Moikka Lyltsy!
Mukava lukea esimerkkipäiviäsi. Nyt kun olet jo normaalipainossa, niin jätätkö tarkoituksella edelleen kasvikset vähälle, vaiko etkö pidä?
Minä huomaan kaipaavani kasviksia ja syönkin niitä joka päivä protskujen lisäksi... tosin minun mahapussukkani taitaakin vetää ennätyspaljon...
Sokerihiiri
Sokerihiiri

Viestien lukumäärä : 93
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 06.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä syöt? Empty Vs: Mitä syöt?

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ke Elo 10, 2011 1:40 am

Kyllä mä työpaikan ruokalassa pääosin syön lihan tai kalan kanssa vähän salaattia. Lisukkeeksi valitsen joskus myös papuja kasvispöydästä. Joka toinen päivä vähintään pyrin syömään yhden hedelmän. Meillä normkotiruuassa on myös usein jotain kasviksia seassa. Leivän päällä syön yleensä paprikaa tai tomaattia.

Pidän kasviksista, mutta kun ei mahaan mahdu paljoa, niillä ei voi mahaansa täyttää. Vitamiinit purkista siis, ravitsemusterapeutin sanoja laitatakseni.
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä syöt? Empty Vs: Mitä syöt?

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ke Elo 10, 2011 3:23 am

Kimbyn kanssa olen samaa mieltä siitä että usein syöminen on tosi tärkeää. Oon lukenut jostain ihan tieteellisen tutkimuksen että 2000 kaloria jaettuna viiteen ateriaan laihdutti kun taas sen syöminen kerralla lihotti.

Liian vähän ja liian vähän proteiinia syövät altistuvat siihen että keho polttaa lihaksia eikä rasvaa perusaineenvaihdunnan turvaamiseksi. Lihasten perusaineenvaihdunta on korkeammalla tasolla kuin läskin, joka taas vaikuttaa siihen että lihoo entistä helpommin.

Inkan ruokavalioon liittyen, mä en ole koskaan leikkauksen jälkeen voinut syödä kovin yksipuolisesti, koska samat ruoat ei maistu useaa kertaa peräkkäin. Ja meidän on tarkoitus leikkauksen avulla oppia syömään normaalisti (monipuolisesti ja säännöllisesti). Eli jos ei oikein saa menemään riittävästi ruokaa, kannattaa panostaa monipuolisuuteen.
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä syöt? Empty Vs: Mitä syöt?

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus Ke Elo 10, 2011 11:04 pm

Mä en todellakaan ole mikään malli esimerkki, mutta paino ainakin tippuu. En juurikaan mieti mitä syön. Tänään olen syönyt näin:

Aamulla klo.10: kaksi kupillista kahvia.
Kylässä klo.12: 1,5 kupillista kahvia, pieni voisilmäpulla, pikkupuusti ja viipale vesimelonia.
Lounas klo.15: 1dl perunamuussia, kasvispihvi ja 2 ruokalusikallista herne-maissi-paprikaa.
Päivällinen klo.17: 2dl perunamuussia, 1/2 kasvispihvi, 3 rkl herne-maissi-paprikaa, ketsuppia, salaattikastiketta ja kaksi viipaletta pullavaa.
Illalla klo.20 syön luultavasti pienen "sukkapitzan". Syön siis vastoin kaikkia ohjeita. Joskus jaksan olla tiukempi. En yleensä syö herkkuja kylläkään. Älä stressaa.
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viestien lukumäärä : 230
Ikä : 47
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 27.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä syöt? Empty Vs: Mitä syöt?

Viesti kirjoittaja Kimby Ke Elo 10, 2011 11:31 pm

Aika hintsusti on sauruksella mitään rakennusainetta lihaksille...

Mun tyypillinen päivä saattaa näyttää tältä:

10 2 keitettyä kanamunaa (156 kcal/14 prot)
13 proteiinipirtelö uinnin jälkeen (124/25)
14 tonnikala/kanasalaatti raejuustolla (250/28)
16 kalapaistos mikroateria (270/24)
18 tonnikala/kanasalaatti raejuustolla (250/28)
20 2 suklaajäätelötuuttia (410/2)
21 2 keitettyä kanamunaa (156/14)
23 5 kalkkunanakkia (140/18)
24 kaikennäköisä keksejä (400/0)
01 ruisleipä kalkkunalla ja oivariinilla (160/4)

Siinä on 2316 kcal ja 157g proteiinia. Tuo on aika reilu proteiinipäivä mutta milloinkaan ei mene alle 100g/päivässä. Mä voisin tuosta vähän lainata protskuja saurukselle...
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä syöt? Empty Vs: Mitä syöt?

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus To Elo 11, 2011 12:19 am

Heh. Kiitos Kimby Razz En tiiä kyl millon pystyn maksamaan takaisin Embarassed Kyllä mullekki yleensä tulee päivään ainakin yksi protskuateria esim. Juustomunakas enkä yleensä syö pullaa. Eli toi ei ole ihan tyypillinen päivä, mutta hiilareita menee pääsääntöisesti kyllä liikaa.
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viestien lukumäärä : 230
Ikä : 47
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 27.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä syöt? Empty Vs: Mitä syöt?

Viesti kirjoittaja Kimby To Elo 11, 2011 12:58 am

Mutta ei yhdestä ateriasta tule riittävästi protskuja. Jos meinaa se minimi 60g saada mitä ENE-pusseissakin on, niin saa niitä protskuja olla 3-4 ateriassa ainakin. Mun mielestä on yksi hailee mitä tulee hiilareita. Niitä saa ttulla paljon tai vähän, en mä ole niistä lainkaan kiinnostunut. Mua kiinostaa kalorit ja protskut, niillä on jotain merkitystäkin. Koita saurus pikkasen skarpata protskujen kanssa. Ei laihdutuksen kannalta vaan ihan lihaskunnon kannalta. Tuo ei ole terveellistä laihtua ilman protskuja. Sulta lähtee lihakset rasvan sijaan ja se voi pahimmassa tapauksessa olla jopa oikeasti vaarallista.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä syöt? Empty Vs: Mitä syöt?

Viesti kirjoittaja suski76 Ke Loka 05, 2011 12:06 am

Heippa...

Katselin noita teidän esim. ruokailuja niissä oli välipalana esim. kahvi/tee ja leipä. Pystyttekö siis juomaan ja syömään samanaikaisesti. Monesti olen lukenut, että leikkauksen jälkeen ei nestettä ja kiinteetä voi yhdistää yli puoleentuntiin..

suski76

Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 47
Paikkakunta : Ulvila
Registration date : 04.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä syöt? Empty Vs: Mitä syöt?

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ke Loka 05, 2011 1:41 am

Kaikkeen tottuu Smile Yleensä mä juon ensin ( esim. ennen ruokaa lasin vettä) ja lopuksi huuhtelen vaan suun. Aamupalalla viikonloppuisin syön ensin ja sit hörpin teen tai kahvin jälkeenpäin vähän pidemmän ajan kuluessa. Mutta ehkä enemmän sen takia että siitä on tullut tapa, eikä siksi ettei pystyisi syömään ja juomaan yhtäaikaa, se vaan vaikuttaa määrään ja voi tulla dumping helpommin.
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä syöt? Empty Vs: Mitä syöt?

Viesti kirjoittaja Inka Ke Loka 05, 2011 1:50 am

Proteiinilaskurin mukaan saan proteiinia vain vähän yli 50 grammaa, eli liian vähän. Ostin "yöproteiinia", josta pitäisi tulla 20 grammaa lisää päiväannokseen. Olo on ollut vetämätön. Hiukien juuret ovat täynnä sänkeä, eli vitamiineja varmaan tulee tarpeeksi.
Inka
Inka

Viestien lukumäärä : 142
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 10.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä syöt? Empty Vs: Mitä syöt?

Viesti kirjoittaja Piuku Ke Loka 05, 2011 3:54 am

Jos herään aamulla riittävä aikaisin niin juon kupin kahvia laittautuessani töihin. Sen jälkeen n. 10min päästä syön puuron. Hyvin onnistuu. Muussa tapauksessa juon kahvin vasta töissä, tai otan termos mukissa autoon matkalle.

Piuku

Viestien lukumäärä : 189
Paikkakunta : Seinäjoki
Registration date : 26.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä syöt? Empty Vs: Mitä syöt?

Viesti kirjoittaja ei mikään keijukainen Ke Loka 05, 2011 2:46 pm

Saanko kysyä teiltä konkareilta vielä tuosta syömisen ja juomisen samanaikaisuudesta. Miten onnistuu ravintolassa syöminen, jos haluaa ottaa ruuan kanssa pari lasillista viiniä? Voiko ruokaa ja viiniä ottaa samaan aikaan vai pitääkö viini juoda aterian päälle? Hassuja kysymyksiä, mutta kaikenlaista tulee mieleen nyt kun on enää muutama päivä leikkaukseen. Nyt alkaa viimein tajuta, että leikkauksen jälkeen mikään ei ole kuin ennen, ja se on vähän haikeaakin toisaalta. Smile

ei mikään keijukainen

Viestien lukumäärä : 18
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 22.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä syöt? Empty Vs: Mitä syöt?

Viesti kirjoittaja toukka79 Ke Loka 05, 2011 5:32 pm

Aamupala: Juotavajugurtti 3,5dl tai näkkäri parilla juustosiivulla
välipala: juotava jugurtti 1dl
kahvi
lounas: kanaa/kalaa ja makaronia/riisiä tai keitto 1,5dl
välipala: juotava jugurtti tai esim. pähkinöitä 0,5dl
päivällinen: pieni määrä perusruokaa esim. lasagne
kahvi
iltapala: näkkäri juustolla tai pähkinöitä
---------------------------------------------------------------

Ravintolassa en tilaa juotavaa tai jos tilaan niin siemailen ihan hiukan ja juon vasta ruuan jälkeen hieman. Esim. viiniä en tilaa jos en tiedä että ollaan vielä reilu aika ruuan jälkeen ravintolassa. Kotona aikataulutan niin että juon yli 15min ennen kuin tiedän syöväni tai odottelen 30min syönnin jälkeen. Vettä juon koko ajan pitkin päivää min. 1l (enemmän toki saisi mennä mut onneks juotavat jug. on nesteitä myös), mutta lopetan aina 15min ennen ruokailua.
toukka79
toukka79

Viestien lukumäärä : 185
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 05.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä syöt? Empty Vs: Mitä syöt?

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Loka 05, 2011 9:49 pm

Näkkäri kysymys Smile Jos syön näkkärin ja tuntuu että haluis vielä toisen niin uskaltaako syödä 2 näkkäriä yhtä soittoa?vai onko se liikaa? scratch
Mulla tuottaa nää määrät ongelmia kun en tajua kuinka paljon/vähän voi syödä kerralla..niin sitten tulee syötyä liian vähän joka päivä Sad
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä syöt? Empty Vs: Mitä syöt?

Viesti kirjoittaja Lyltsy To Loka 06, 2011 12:31 am

Se mikä mahtuu toiselle ei välttämättä mahdu toiselle, sen verran eroja meidän masujen koossa on.

Mä oon pitänyt rajan tuon yhden leivän tai 2 hapankorppua kerralla. Mutta mun leivällä on siis oivariinia, vähintään 2 siivua juustoa, 2 siivua kinkkua, ehkä joskus tuorejuustoa, paprikaa ja suolakurkkua tai vaihtoehtoisesti tomaattia.

Em. koska nälkä kyllä lähtee sillä yhdellä ja se toinen olisi mielihyvän hakemista sillä määrällä. Eli ennemmin usein (1.5 -2 tunnin välein) se yksi kuin kaksi kerralla 4 tunnin välein. Eikä ilman sitä proteiinia siinä päällä.
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä syöt? Empty Vs: Mitä syöt?

Viesti kirjoittaja toukka79 To Loka 06, 2011 1:11 am

Joo mulla menee yksi vain kerrallaan ja päälle floraa reippaasti ja juustoa. Ei tee mieli edes toista, eikä voisi siihen esim. kinkkua ja vihanneksia lisätä tai ei mene tuota yhtä. Ja tuo juotavajogurtti 3,5dl juon 1h automatkalla töihin. Ei menisi kerralla nopeasti. Mulla Vatsaa rupeaa nipistelemään jos meinaa mennä liikaa..määrät kuitenkin vaihtelevat riipuen suolen toiminnasta ja muista päivän aterioista.
toukka79
toukka79

Viestien lukumäärä : 185
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 05.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä syöt? Empty Vs: Mitä syöt?

Viesti kirjoittaja Piuku To Loka 06, 2011 1:28 am

Ravintola kysymykseen: Itse olen ottanut lasin viiniä, kun on tilattu ruokaa. Yleensä ruuan saaminen eteen kestää enemmänkin kuin 10 min.

Sitten syön, sen mitä syön ja odotan n. puoli tuntia tai kostuttelen mukamas huulia viinillä tai vedellä tilanteesta riippuen, mutta juon vasta sen puolen tunnin kuluttua sitä mitä juon.

Piuku

Viestien lukumäärä : 189
Paikkakunta : Seinäjoki
Registration date : 26.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä syöt? Empty Vs: Mitä syöt?

Viesti kirjoittaja tigertytto Ma Loka 17, 2011 3:27 pm

Täällä on varmasti jossain sellainen keskustelu missä kerrotaan syömisistä mutta kysyn nyt tässä kuitenkin ja toivon vastauksia koska olen hiukan pulassa ...eli mitä kannattaa syödä että tää paino putoaa??mulla on tullut nyt 1,5 kiloo takasin..protsku pitoista pitäis olla ja niistä olen keksinyt jauheliha,kananmuna,raejuusto,fetajuusto,keittokinkku(leikkele) mut mitä muuta pitäsi syödä etttä saa kaikkia tarvittavia vitamiini ym jutskia??
kana tai broileri ei uppoo vielä,se jää jotenkin tukkoon tohon keskelle Sad
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä syöt? Empty Vs: Mitä syöt?

Viesti kirjoittaja hansu Ma Loka 17, 2011 4:38 pm

Otsikkoon suunnaten tänään mitä vaan (luetaan synttärit, joita perheen kanssa juhlin jo eilenkin)... Huomenna itseä niskasta kiinni viimeistään. Mullakin puntari heitti 2kg lisää plussaa kehiin. Naistenvaivat menossa ja kaikki nesteet jumissa. Sinunkin lisäbonukset varmasti vain nestettä. Tuskin olet kyennyt syömään 1,5kg arvosta ylimääräistä energiaa.

Minun ruokavalioni on ollut sangen proteiinipitoista tämän ensimmäisen vuoden. Vasta nyt lisäilen kasviksia ja hedelmiä ruokailun lisäksi/ateriaksi. Nyt kun kykenee syömään enemmin on minulle ainakin viisainta muokata kasvispitoisempaan muotoon.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä syöt? Empty Vs: Mitä syöt?

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 3 1, 2, 3  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa