Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Inka tavoittelee 63 kilon painoa

+11
Maiski
Soile
tigertytto
mahtisonnitar
Bulla65
Tertsukka
Pallokala
saimaannorppa
Elämä edessä
eräpena
Inka
15 posters

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Siirry alas

Inka tavoittelee 63 kilon painoa - Sivu 2 Empty Vs: Inka tavoittelee 63 kilon painoa

Viesti kirjoittaja Inka Su Heinä 03, 2011 5:28 pm

Eilen ei ollut kipuja ja innostuin pyöräilemään. Pyöräillessä ei tuntunut mitään, mutta illalla oli leikkaushaava kipeä ja samaa kipua on vieläkin. Mad . Pötköttelen paljon sängyssä telkkua katsoessani ja ylös nouseminen on tosi tuskallista huolimatta kierähdyksestä ja pyörähdyksestä. Navan vasemmalla puolella on myös kipupaikka, joka ei alussa ilmoitellut lainkaan itsestään.

Tämä lepäileminen on tehnyt minusta äreän Mad . Vielä pitäisi toinen viikko ottaa iisisti.
Inka
Inka

Viestien lukumäärä : 142
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 10.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Inka tavoittelee 63 kilon painoa - Sivu 2 Empty Vs: Inka tavoittelee 63 kilon painoa

Viesti kirjoittaja Soile Su Heinä 03, 2011 9:42 pm

Koitahan Inka jaksaa ottaa iisisti ettei tule takapakkia!!!Nopeesti se viikko-pari menee ja sitten jo helpottaa:) Keskity juomiseen ja pikkuannoksiin, harjoittele elämää pikkumasun kanssa.

Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Inka tavoittelee 63 kilon painoa - Sivu 2 Empty Vs: Inka tavoittelee 63 kilon painoa

Viesti kirjoittaja Maiski Ma Heinä 04, 2011 6:25 pm

Onnittelut hyvin sujuneesta operaatiosta.
Meidät leikattu samassa talossa. Pyöräilyä ei taidettu suositella ennenkuin 2vkn kuluttua leikkauksesta. muisteleisin. Ota iisisti, kerkiit kyllä myöhemminkin.
Tsemppiä Very Happy
Maiski
Maiski

Viestien lukumäärä : 139
Ikä : 62
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 15.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Inka tavoittelee 63 kilon painoa - Sivu 2 Empty Vs: Inka tavoittelee 63 kilon painoa

Viesti kirjoittaja Inka La Heinä 30, 2011 5:19 am

Kuukausi on kulunut leikkauksesta. Minulla kivut jatkuivat aivan viime viikolle asti. Eivät ne kuitenkaan mitään sietämättömiä olleet ja lääkkeet tehosivat hyvin. Tosin jouduin pyytämään vähän vahvempia droppeja. Käytin Tramadinia pari viimeistä viikkoa, kun tavalliset särkylääkkeet eivät tehonneet.

Oikeastaan olin osannut odottaakin sitä, että minulla kipuilu kestää pidempään. Sairastan fibromyalgiaa ja siinä aivoihin johtavat kipuradat ovat meikäläisellä kuin autobaanat, kivut ovat voimakkaita ja vaikeasti hallittavia.

Sleevattuna minulla ei ole tullut mitään makumuutoksia tottumuksiini, mutta pulauttelua on ollut lähes päivittäin. Myös närästystä on tullut. Paino on pudonnut 9 kiloa ja siitä olen tosi iloinen. Ehkä sitä vielä meikäläinenkin muuttuu ihmisen näköiseksi. Lihavuus on paitsi terveydellinen, myös sosiaalinen vamma tässä yhteiskunnassa.
Inka
Inka

Viestien lukumäärä : 142
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 10.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Inka tavoittelee 63 kilon painoa - Sivu 2 Empty Vs: Inka tavoittelee 63 kilon painoa

Viesti kirjoittaja Inka Su Heinä 31, 2011 5:57 pm

Nyt on kulunut kuukausi leikkauksesta. Olo on kohentunut ja lääkkeet saaneet jäädä. Sleevattuna ei minula ole ollut mitään makuinhokkeja tai suosikkimuutoksia. Minulla on kova pää, kun täytyy uusia ruokatottumuksia opetella puklaamisen kautta. Kaikkiin on löytynyt syy itsestä: liian lyhyt aika syömisen ja juomisen välillä.
Sairaslomaa minulla oli viisi viikkoa ja en olisi pystynyt lähtemään töihin päivääkään aikaisemmin. Nyt minulla on vielä kesäloma ja sen aikana kuntoutan itseäni hyötyliikunnalla.
Paino on pudonnut 9 kiloa leikkauksesta, mutta vielä ei pudotusta huomaa, kun kaikki on lähtenyt rintojen alapuolelta.

Inka tavoittelee 63 kilon painoa - Sivu 2 Weight


Inka
Inka

Viestien lukumäärä : 142
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 10.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Inka tavoittelee 63 kilon painoa - Sivu 2 Empty Vs: Inka tavoittelee 63 kilon painoa

Viesti kirjoittaja Soile Ma Elo 01, 2011 3:28 am

Hyvä Inka!Hienosti olet edennyt, nauti kesälomastasi:)
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Inka tavoittelee 63 kilon painoa - Sivu 2 Empty Vs: Inka tavoittelee 63 kilon painoa

Viesti kirjoittaja Inka Ke Elo 03, 2011 1:10 pm

Syömään opettelu on todella samanlaista kuin vauvalla. Tänään maistuu tämä, mutta huomenna ei maistukaan. Perunaa ja riisiä olen palauttanut ruokavaliooni jonkin verran, että saan ruoan paremmin syötyä ja vatsaystävällisemmäksi. Ostin maksalaatikkoa, peruna-jauheliha laatikkoa ja grillinakkeja joille lisukkeeksi punajuuri- ja italiansalaattia. Aikaisemmin en olisi näin syönyt, vaan käyttäisin mielummin salaatteja. Mutta kyllä salaattienkin aika tulee. Kokoliha, kana ja kala eivät vielä oikein sula, joten niiden suhteen pitää vielä odotella. Kananmunasta en ole uskaltanut edes haaveilla.
Inka
Inka

Viestien lukumäärä : 142
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 10.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Inka tavoittelee 63 kilon painoa - Sivu 2 Empty Vs: Inka tavoittelee 63 kilon painoa

Viesti kirjoittaja Inka Pe Syys 02, 2011 6:11 pm

Nyt on urakka jo vähän pidemmällä. Kaksi kuukautta on kulunut leikkauksesta. Ensimmäisenä kuukautena paino tippui 10 kiloa. Toisen kuukauden aikana ei grammaakaan. Nyt on taas ruvenut näkymään pientä painon laskua. Lopetin fibroon määrätyn Lyrica lääkkeen, jonka katson ainakin osasyylliseksi jumittamiseen.
Minulle on tullut uutena vaivana tässä kuussa vatsan polttelu. Soitin siitä lääkärille, mutta hän ei tässä vaiheessa halunnut kirjoittaa lisää lääkkeitä. Olen onneksi löytänyt apteekista Antepsin nimisen lääkkeen, joka auttaa, kun sitä ottaa ennen ja jälkeen ruokailun. Usein joudun ottamaan vaikka juon vain vettä. Ruoka nousee helposti ylös. Pienensin ruoka-annokset takaisin yhteen desilitraan ja toivon sen auttavan polttelussa. drunken
Oletteko keksineet muunlaista helpotusta tällaisiin oireisiin?


Viimeinen muokkaaja, Inka pvm Ma Syys 05, 2011 7:36 pm, muokattu 1 kertaa
Inka
Inka

Viestien lukumäärä : 142
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 10.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Inka tavoittelee 63 kilon painoa - Sivu 2 Empty Vs: Inka tavoittelee 63 kilon painoa

Viesti kirjoittaja Kimby Pe Syys 02, 2011 6:57 pm

Polttelu vatsassa voi viitata vatsahaavan alkuun joka ei ole mikään leikin asia meille leikatuille. Vatsahaavan aiheuttaja on yleensä joko helicobakteeri tai lääkkeet. Jos lääkkeet ärsyttää vatsan limakalvoa niin pitäisi syödä ainakin jotan vatsahappoja vähentävää lääkettä kuten esim. Somac joka yleensä määrätään leikautuille ainakin 3 kk leikkauksen jälkeen. Minä syön sitä jatkuvasti kun joudun syömään tulehduskipulääkettä joka ärsyttää vatsaa.

Tarkista lääkkeesi mahdollinen vatsan ärsyttävyyttä ja hanki Somac resepti ellet sitä syö jo ennestään. Somacia saa kyllä myöskin ilman reseptiä mutta 20 mg kun resepti on 40mg ja ilman reseptiä se on sikakallista.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Inka tavoittelee 63 kilon painoa - Sivu 2 Empty Vs: Inka tavoittelee 63 kilon painoa

Viesti kirjoittaja Inka Pe Syys 02, 2011 11:11 pm

Kiitoksia Kimby. Helicobakteeria minulla ei ole, mutta fibromyalgiaan joudun syömään paljon kipulääkkeitä. Ihmetytää kun lääkäri ei ole määrännyt minulle mitään vatsaa suojaavaa lääkitystä. Aikaisemmin minulla ei ole ollut polttelua kuin joskus, enkä ole käyttänyt mitään lääkitystä siihen.

Nyt terveydenhoitaja varasi lääkärille soittoajan, mutta lääkäri sanoi, että ei nyt halua kirjoittaa mitään lääkettä, kun minulle kokeiltiin Lyricaa fibromyalgiaoireisiin. Lääkkeiden vaikutusta on vaikea kontrolloida jos aloitetaan kaksi uutta lääkettä.
Polttelu on kuitenkin niin kovaa, että ilman Antepsinia en pärjää.
Inka
Inka

Viestien lukumäärä : 142
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 10.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Inka tavoittelee 63 kilon painoa - Sivu 2 Empty Vs: Inka tavoittelee 63 kilon painoa

Viesti kirjoittaja Kimby La Syys 03, 2011 12:47 am

Nyt otat välittömästi yhteyttä kirurgiin joka sun masun leikkasi ja kerrot polttelusta ja mitä lääkkeitä syöt. Ja haet heti ensihätään apteekista Somac/Losec ilman reseptiä ja vedät sen 40 mg/päivä. Syötkö tulehduskipulääkkeitä tyyliin Burana tai Ketorin? Jos syöt niin koita nyt olla muutama päivä ilman niitä. Toi ei nyt ole leikin asia eikä sitä voi nyt jättää huomioimatta. Vatsahaava leikatuille voi olla hengenvaarallista. Jos se pääse pahaksi niin normaalisti leikataan se tulehtunut alue pois. Meillä ei vaan ole juurikaan enää mistä ottaa pois joten leikki on kaukana. Kun mä olin leikattavan niin siellä oli potilas samaan aikaan joka oli leikattu (GBP) jo yli vuosi sitten ja oli joutunut syömään kipulääkkeitä (Buranaa) selkävaivoihin. Sillä oli akuutti vatsahaava ja leikkaukseen se päätyi. En tiedä sitten miten äijän kävi mutta ton kanssa ei aikailla eikä leikitä.

Mä olin pari kuukautta sitten spostitse yhteydessä Peijaksen pikkumasu-ylikirugiin Leivoseen juurikin tän kipulääkityksen tiimoilta. Hän kielsi Ketorinin jatkuvan käytön ellen syö samanaikaisesti Somac 40 mg/päivä. Mutta sanoi että heti pitää lopettaa jos Somacista huolimatta tulee oireita. Sitten pitää vaan keksiä muita lääkkeitä. Toisena mulla on Panacod joka ei ole vatsan kannalta ongelmallinen mutta pitkässä käytössä sen vaikutus alenee tai siis kehon sietokynnys suurenee ja siitä voi kehittyä riippuvuutta. Toistaiseksi ei sen kanssa ole ollut ongelmaa. Ketorinin koitan ottaa korkeintaan joka toinen päivä niin että masu saa huilia sen päivän aina välillä.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Inka tavoittelee 63 kilon painoa - Sivu 2 Empty Vs: Inka tavoittelee 63 kilon painoa

Viesti kirjoittaja Piuku La Syys 03, 2011 4:14 am

Samaa mieltä Kimbyn kanssa. Haet ensihätiin heti apteekista somacia ilman reseptiä. Se on suojaa vatsaa ja vähentää vatsahapon muodostusta että masu saa parantua rauhassa. Sitä ei normaalisti tarvitse ottaa kun yksi tabletti aamuisin.
Minä syön säännöllisesti lyricaa ja paratabs 1g joka päivä ja joskus burana 600mg, tapaturmassa loukattuun selkääni, mutta mulla ei niistä ole tullut mitään sivu oireita.

Piuku

Viestien lukumäärä : 189
Paikkakunta : Seinäjoki
Registration date : 26.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Inka tavoittelee 63 kilon painoa - Sivu 2 Empty Vs: Inka tavoittelee 63 kilon painoa

Viesti kirjoittaja tigertytto La Syys 03, 2011 1:12 pm

Mä luulen että että syön loppu elämäni varmuuden vuoksi tota somakkia Shocked kamalaa jos tulis vatsahaava.
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Inka tavoittelee 63 kilon painoa - Sivu 2 Empty Vs: Inka tavoittelee 63 kilon painoa

Viesti kirjoittaja Piuku La Syys 03, 2011 9:35 pm

Ei kannata syödä läääkkeitä koskaan varmuuden vuoksi, vaan sairauden hoitoon. Mutta varmaan sen tiesitkin Very Happy


Piuku

Viestien lukumäärä : 189
Paikkakunta : Seinäjoki
Registration date : 26.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Inka tavoittelee 63 kilon painoa - Sivu 2 Empty Vs: Inka tavoittelee 63 kilon painoa

Viesti kirjoittaja tigertytto La Syys 03, 2011 10:28 pm

Joo ei teitenkään kannata syödä lääkkeitä varmuuden vuoksi ..mutta tässä tapauksessa luulen että se olisi parempi vaihtoehto kuin ottaa se vatsahaava.
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Inka tavoittelee 63 kilon painoa - Sivu 2 Empty Vs: Inka tavoittelee 63 kilon painoa

Viesti kirjoittaja dunbar Su Syys 04, 2011 12:37 am

Söin leikkauksen jälkeen Somac 40mg 3kk. Kun lopetin sen, maha oli aika herkkänä. En voinut syödä aiempaa herkkuani currykanaa ilman Somacia. Vähitellen vaiva helpotti, mutta vieläkin mausteisten ruokien jälkeen huomaan, että ääni voi käheytyä. Mieti ruokavaliota ja ota todellakin yhteyttä leikanneeseen lääkäriin. Tk-lääkärit eivät välttämättä ymmärrä pikkumasun ongelmia.

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 11.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Inka tavoittelee 63 kilon painoa - Sivu 2 Empty Vs: Inka tavoittelee 63 kilon painoa

Viesti kirjoittaja Inka Ma Syys 05, 2011 7:40 pm

Kiitoksa viesteistä. Olin jo ihan pääsemättömissä tuon polttelun kanssa. Nyt minulla on aika lääkärille torstaina. Eiköhän sieltä Somacia irtoa.
Inka
Inka

Viestien lukumäärä : 142
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 10.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Inka tavoittelee 63 kilon painoa - Sivu 2 Empty Vs: Inka tavoittelee 63 kilon painoa

Viesti kirjoittaja Inka Ke Loka 12, 2011 2:24 am

Terveisiä täältä syksyisestä Oulusta. Leikkauksesta on nyt kolme ja puoli kuukautta. Syön edelleen pieniä annoksia 6-8 päivässä. Vieläkin "pieni" annos on toisinaan liian suuri. Muutoin pidän kovasti tällaisesta ruokailutavasta.
Painoa on pudonnut 14 kiloa. Olen tosi tyytyväinen. Smile
Inka
Inka

Viestien lukumäärä : 142
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 10.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Inka tavoittelee 63 kilon painoa - Sivu 2 Empty Vs: Inka tavoittelee 63 kilon painoa

Viesti kirjoittaja Inka La Loka 22, 2011 3:13 am

Vajaa neljä kuukautta kulnut leikkauksesta. Painoa on pudonnut 15 kiloa ja kun tavoitteena on -35, niin muutin otsikkoa puolivälin otsikoksi. 17,5 on siis tarkka puolenvälin kilomäärä, mutta siihen on vielä hieman matkaa.

IBM on siirtynyt vaiheeseen 29,5 eli lievä ylipaino. Luvut ovat tietysti höpöä, mutta niillä psyykkaan itseäni.

Inka
Inka

Viestien lukumäärä : 142
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 10.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Inka tavoittelee 63 kilon painoa - Sivu 2 Empty Vs: Inka tavoittelee 63 kilon painoa

Viesti kirjoittaja Inka Su Tammi 01, 2012 7:18 pm

Hyvää vuotta 2012. Puoli vuotta on kulunut leikkauksesta ja melkein puolessa välissä ollaan. Viime kussa pystyin ottamaan salaattiannokset ruokavaliooni. Ennen sitä vihannekset tuntuivat liian kovilta ja nousivat takaisin. Siksi söin marjoja soseutettuna kasvisten sijaan. Proteiiniannoksetkin alkavat olla kohdallaan.
Kova urakka tämä leikkauksen jälkeinen aika on ollut, mutta kyllä sen on kestänyt, kun on saanut hyvää tukea. Kiitokset kaikille. Laughing

Kevättä kohti mennään.
Inka
Inka

Viestien lukumäärä : 142
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 10.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Inka tavoittelee 63 kilon painoa - Sivu 2 Empty Vs: Inka tavoittelee 63 kilon painoa

Viesti kirjoittaja Anita48 Ti Huhti 24, 2012 4:09 am

Mie oon ny täällä kans! Isot edellä ja pikkusiskot perässä. Razz
Anita48
Anita48

Viestien lukumäärä : 2
Ikä : 60
Paikkakunta : Laitila
Registration date : 24.04.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Inka tavoittelee 63 kilon painoa - Sivu 2 Empty Vs: Inka tavoittelee 63 kilon painoa

Viesti kirjoittaja Inka Ti Huhti 24, 2012 3:47 pm

Tervetuloa mukaan. Noita alapuolelle tulevia tekstejä saat kun menet käyttäjätietoihin ja siellä ylhäällä on välilehti " allekirjoitukset". Merkkaa sinne omat historiatietosi tämän prosessin suhteen. Niitä on mukava itsekin seurata. Ja varsinkin kun tuntuu, että paino junnaa, se antaa oikeaa perspektiiviä. Very Happy
Inka
Inka

Viestien lukumäärä : 142
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 10.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Inka tavoittelee 63 kilon painoa - Sivu 2 Empty Vs: Inka tavoittelee 63 kilon painoa

Viesti kirjoittaja Inka Ma Toukokuu 07, 2012 3:14 pm

Kymmenen kuukautta hurahtanut leikkauksesta. Harmittaa nyt jälkeenpäin, että en lähtenyt leikkaukseen jo aikaisemmin. Diabeteksen olen ehkä onnistunut välttämään ja verenpainelääkettä syön vain murusia. Kolesteroliarvot olivat painonpudotuksesta huolimatta koholla, nimenomaan huono kolesteroli.
Nyt olen syönyt kolesterolilääkettä puolitoista kuukautta. Kun verenpainelääkkeitten annostusta pienennettiin, minulle alkoi tulla migreenikohtauksia. Sen takia yhden lääkkeen annostusta lisättiin.
Nykyään syön pieniä annoksia 6-8 kertaa päivässä, se ainakin on hyvä asia Very Happy . Jos ateriasuunnittelusta lipsun, jääkaapin ovi käy Sad päntiännään.
Kevät herättää meikäläisen myös liikuntaan. En ole mikään jumppaihminen enkä lenkki-ihminen, vaan liikuntani on kaikenlainen hyötyliikunta. Nyt on menossa projekti puutarha ja projekti kodin siivous nukuttujen talviunien jäljiltä.
Inka
Inka

Viestien lukumäärä : 142
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 10.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Inka tavoittelee 63 kilon painoa - Sivu 2 Empty Vs: Inka tavoittelee 63 kilon painoa

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa