Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Leikkaus piakkoin...Mitä syötte sen jälkeen?

+7
toukka79
dunbar
2FatToFly
Tepa43
Elämä edessä
kissus nytkö jo
Sokerihiiri
11 posters

Siirry alas

Leikkaus piakkoin...Mitä syötte sen jälkeen? Empty Leikkaus piakkoin...Mitä syötte sen jälkeen?

Viesti kirjoittaja Sokerihiiri Pe Toukokuu 27, 2011 12:20 am

Moikka,
Pohdiskelen tässä kesälomaa leikkauksen jälkeen... Jos toipuminen on nopeaa, niin Suomessa ainakin voisi reissata hieman...
Mitä siis syödä matkalla? Pilttiä?
Olisiko jollakin halua kertoa millaista ruokaa syö..Vinkkejä?
Very Happy
Sokerihiiri
Sokerihiiri

Viestien lukumäärä : 93
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 06.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus piakkoin...Mitä syötte sen jälkeen? Empty Vs: Leikkaus piakkoin...Mitä syötte sen jälkeen?

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Pe Toukokuu 27, 2011 1:06 am

Sosemaisia ruokia ja ihan kaikkea mitä voit syödä koska sullaon vaan pieni hetki siinä ajassa ettet kaikkea saa syödä. Se että pidät kiinni ruokailu-ajoista on huomattavasti tärkeämpää...
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus piakkoin...Mitä syötte sen jälkeen? Empty Vs: Leikkaus piakkoin...Mitä syötte sen jälkeen?

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Pe Toukokuu 27, 2011 5:59 pm

Heipähei Sokerihiiri!
Piltit tosiaan on helppoja! Minä ostin 5 kk:n ikäisille tarkoitettuja. Nappaan niitä mukaani, jos tiedän että menee useampi tunti pois kotoa. Myös vesipullo kulkee koko ajan mukana. Kaikkea voin syödä, jos soseutan tai tai käytän omia hampaita tosi hyvin pureskellen ja mussuttaen suussa niin, että sylki tulee mukaan. Siksi syönkin yksin, koska sitä on kauheeta katsoa ja kuunnella. Kuukauden päästä leikkuusta ei tarvitse enää niin teatraalisesti mussuttaa, ennen kuin nielaisee. Valitsen syömiseni terveellisesti, koska määrät on niin pieniä, että en halua sairastua syömällä "roskaruokaa". Jokainen taaplaa tyylillään, minulle käy tämä ja tällä hetkellä voin sanoa koko sydämestäni= ohitusleikkaus on mun juttuni!!! Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 69
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus piakkoin...Mitä syötte sen jälkeen? Empty Vs: Leikkaus piakkoin...Mitä syötte sen jälkeen?

Viesti kirjoittaja Tepa43 La Toukokuu 28, 2011 4:13 pm

Moikkelis koikkelis!
Mulle sanottiin sairaalassa, että kaikkea mitä suussa saa pehmeeksi mössöksi pienen nestemäärän kanssa niin saa syödä siispä mulla jäi kaikki etukäteem ostetut vauvan ruuat syömättä ja kun en koskaan oo keitoista tykänny siispä oman lempiruuan kanssa mentiin heti leikkuun jälkeenkin....perunat on ainoot kun on tehnyt tukkosen olon!
Alussa oli maksaläätikko taivaallista ja mätitahna näkkärillä kun rupes tekee mieli suolasta! Ravinto terapeutti kielsi KAIKKI kevyt tuotteet pannaan rasva täytyy olla vähintään 70% ja kevytjuomat kans pois siis makeutusaineet ei oo hyväksi! 6tl näkyvää rasvaa olisi syötävä/päivä ruokien lisäksi koska meidän rasvan imeytyminen on nyt niin erilaista(GBP) Rasvaa tarvitaan vitamiinien imeytymisen takia...
Oma kokemukseni on , että VESI on mun eliksiirini....siitä on tullut mulle ihana tapa......en todellakaan juonu enne vetä tarpeeksi!!

Sit tuli tämmönen vielä mieleeni , että juoman juominen ruuan yhteydessä on sen takii "kielletty" ettei ruoka huuhtoutuisi liian nopeesti suolistossa eteenpäin.....ehtii paremmin imeytyä ravintoaineet siitä pienestä määrästä mitä kerralla pystymme syömään!

Nauti lomasta ja syö useammin pieniä annoksia....älä ota stressiä hyvin se menee!
niin ja aina kantsii kysyy jos joku asia askarruttaa!!
MUISTA/MUISTAKAA JUODA VETTÄ!! Smile
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus piakkoin...Mitä syötte sen jälkeen? Empty Vs: Leikkaus piakkoin...Mitä syötte sen jälkeen?

Viesti kirjoittaja Sokerihiiri La Toukokuu 28, 2011 5:13 pm

Kiitos vastauksistanne!!! Very Happy
Leikkaukseni on enää parin viikon päässä cheers ,
kiloja olen pudottanut kohtuudella. Tähän mennessä 6,6 kg. Aina välillä olen pitänyt taukopäivää, kun pinna on alkanut kiristyä. Olin yhteydessä leikkaushoitajaan ja hän sanoi, että laihdutusmäärä on ok, onneksi ja vielä ehtii...

Elämä edessä= Hienoa, että olet toipunut hyvin leikkauksestasi ja koet sen olleen juttusi. Minäkin toivon, että tämä loputon taistelu laihduttamisen kanssa hampaat irvessä lopultakin on ohitse kohdaltani. Smile

Tepa 43= Sinä olet kyllä oikea sankari ja ainakin minun esikuvani, täällä palstalla. Hieno tulos ja vielä roikotkin poissa!!! Upeeta! Mahtavaa!!! Kiva, että jaksat olla kannustamassa meitä aloittelijoitakin ! I love you
Puhuit kevyt tuotteista. Kaikki siis pois?Entä jo on kolesterolia? Benecol vai voi? Sanoiko rt siihen mitään? Puhuiko rt rasvan laadusta? Eläin/ kasvisrasva?

Sokerihiiri
Sokerihiiri

Viestien lukumäärä : 93
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 06.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus piakkoin...Mitä syötte sen jälkeen? Empty Vs: Leikkaus piakkoin...Mitä syötte sen jälkeen?

Viesti kirjoittaja 2FatToFly La Toukokuu 28, 2011 7:00 pm

OT-kysymys Tepalle.
Paljonko paino putosi roikkoleikkauksen myötä? Siis paljonko jäi pöydälle nahkaa kiloissa/grammoissa?

2FatToFly

Viestien lukumäärä : 234
Paikkakunta : suomenmaa
Registration date : 09.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus piakkoin...Mitä syötte sen jälkeen? Empty Vs: Leikkaus piakkoin...Mitä syötte sen jälkeen?

Viesti kirjoittaja Elämä edessä La Toukokuu 28, 2011 7:11 pm

Hei Sokerihiiri!
Ihan oikein olet tehnyt itsesi kannalta, eli pitänyt pieniä taukoja. On tärkeää tuntea itsensä ja mielihalunsa ja sitten tutustua omaan pieneen massuunsa ja suhteuttaa mielihalunsa hänen toiveittensa mukaan! Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 69
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus piakkoin...Mitä syötte sen jälkeen? Empty Vs: Leikkaus piakkoin...Mitä syötte sen jälkeen?

Viesti kirjoittaja dunbar Su Toukokuu 29, 2011 2:42 am

Mulle ravitsemusterapeutti sanoi, että edelleen kasvisrasvat ja ligh tuotteet. Ei siis mitään rasvaisia juustoja tms. 60% levitteen rasvapitoisuus. Nämä ovat siis Peijaksen ja Jorvin ohjeet. Juttelin kerran erään leikatun kanssa, joka kertoi syövänsä rasvaisia juustoja jne ja paino oli hänellä pudonnut hitaasti. 20kg ekan puolen vuoden aikana. Ja jumissa ollut pitkään.

Mä syön 17% juustoja, 60% Keijua, light limsoja. Ruuan tekoon käytän esim 10% jauhelihaa. Eli jatkan entiseen malliin. En halua totuttaa itseäni rasvaisiin tuotteisiin, koska joskus tämän ohituksen imeytymishäiriö on poissa ja paino saattaa lähteä nousuun. Tuo Keijun rasvaprosentti on ainoa, mitä olen nostanut.

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 11.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus piakkoin...Mitä syötte sen jälkeen? Empty Vs: Leikkaus piakkoin...Mitä syötte sen jälkeen?

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Su Toukokuu 29, 2011 1:17 pm

Normaalia perusruokaa ilman rasvaisuus lisää suositeltiin minullekkin juusto esim alle 20% ja margariini 60% rasvaisella ruoalla ei suositeltu nostamaan kalorimääriä edes mulla jolle pitää saada jarruja päälle olenhan normi painossa nyt 6kk leikkauksen jälkeen. Perunalastuista sain pyyhkeitä vaikka olin syönyt niitä 10kpl ne ei kuulu ruokavalioon edelleenkään... Hih... Eli kyllä light tuotteet ja vähärasvaiset tuotteet ovat lopun elämän juttu. Minä olen saanut kolesteroli lääkkeet pois leikkauksen jälkeen ja kokonais kolesteroli oli nyt 3 kuuden kuukauden kontrollissa eli sillä saralla menee hyvin se kuulemma kertoo siitä että syön oikealla tavalla terveellisesti ja siihen ei kuulemma yleensä päästä kuin lääkehoidolla vaikka olisi leikattukin...
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus piakkoin...Mitä syötte sen jälkeen? Empty Vs: Leikkaus piakkoin...Mitä syötte sen jälkeen?

Viesti kirjoittaja toukka79 Su Toukokuu 29, 2011 7:29 pm

Mulla oli varattuna kaikkea proteiinipitoista kuten jogurtteja ja rahkaa sekä lisäksi pilttejä..no eihän ne uponneet, kun en ole niistä aiemminkaan tykännyt. Tavallien jogurtti on jopa liian makeaa ja tekee dumpingin. Ne ja piltit jäivät syömättä.

Suoraan sitten siirryin lihaperunasoselaatikkoon, maksalaatikkoon, näkkäriin, juustoon ja fetaan niin johan alkoi upota..pikku hiljaa kanaa ja kalaa.
Nyt 4 viikkoa leikkauksesta alan vasta totutella salaattiin, pähkinöihin ja ruisleipään sekä leikkeleisiin. Suolainen menee hyvin, mutta makea ei ole mun juttu. Peruna on todettu huonoksi kaveriksi myös Very Happy

toukka79
toukka79

Viestien lukumäärä : 185
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 05.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus piakkoin...Mitä syötte sen jälkeen? Empty Vs: Leikkaus piakkoin...Mitä syötte sen jälkeen?

Viesti kirjoittaja Rovatar Su Toukokuu 29, 2011 8:54 pm

Minä söin muutama päivä leikkauksen jälkeen kaikkea mitä mieli teki ja sen verran kun alas meni.
Edelleenkin sama jatkuu.Vatsa laittaa vastaan kyllä jos syö liikaa tai ruoka tms on liian sokerista tai rasvaista.
En stressaa enkä mieti mitä missäkin söisin.Syön sitä mitä on tarjolla kylässä,kaupassa reissuilla.
Osallistun kaikkiin kekkereihin ja jätän välistä sen mistä jo "Kokemuksesta" tiedän että tulee huono olo.
Tietenkin valitsen aina sen vähärasvaisemman tuotteen ja vähäsokerisimman varsinkin silloin kun se on mahdollista.Joskus ei esim.juhlissa ole, mutta annoket kun on niin pieniä,ettei siitä ole haittaa kun harvakseltaan niitä juhlia kuitenkin on.
Rasvan saannista,sen 6 tl 60% marg. joka päivä pidän huolen ,samoin kun proteiinin saannin,maitotuotteen ja nesteen.
Toki on päiviä jolloin tuntuu että mikään ei maistu ja on huono olo pienestäkin määrästä.
Rovatar
Rovatar

Viestien lukumäärä : 314
Paikkakunta : Lappi
Registration date : 05.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus piakkoin...Mitä syötte sen jälkeen? Empty Vs: Leikkaus piakkoin...Mitä syötte sen jälkeen?

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ma Toukokuu 30, 2011 12:25 am

Heissan!
1.4kg kuulemma tavaraa leikattiin veks,mut vaaka ei vielä ole paljoo miinustannu on vissiin vähän turvotusta jäljellä ! Smile
Ravintoterapeutti anto sellasen rasvapyramiidi taulukon jonka ylimpänä oli keiju 70% alimpana oli nää kolesterolin alentajat esim besel mikä yllätti mut! Ja tosiaankin kun juustojakaan ei mee kerralla paljoo niin ne saa olla kunnon rasvaisia juustoja! Maalaisjärki on tietysti sallittua jos esim. juustoo rupee menee enemmän kuin laki sallii niin tietysti sitten voi vaihtaa vähempi rasvaiseen!

Nauttikaa ruokahetkistä ja kesästä!!
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus piakkoin...Mitä syötte sen jälkeen? Empty Vs: Leikkaus piakkoin...Mitä syötte sen jälkeen?

Viesti kirjoittaja Marjis Ke Kesä 01, 2011 5:38 pm

Mie oon hukassa tän asian suhteen vielä ihan täysin. Nyt on viikko leikkauksesta kaikki kivut on pois...Tilalle vaan tuli nälkä, jatkuva nälkä. Tuntuu et voisin syödä koko ajan ja se pelottaa minnuu. Ja koko ajan vaan mietin syömistä... En oikeesti ees oikee uskallla kokeilla kuinkapaljon pystyn syömään. Eniten yritän syödä proteiinipitoisia ruokia. Eilen söin perunamuussia ja voi pojat ku oli hyvää Very Happy
Marjis
Marjis

Viestien lukumäärä : 46
Paikkakunta : Päijät-Häme
Registration date : 03.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus piakkoin...Mitä syötte sen jälkeen? Empty Vs: Leikkaus piakkoin...Mitä syötte sen jälkeen?

Viesti kirjoittaja Kimby Ke Kesä 01, 2011 6:19 pm

Marjis: Sä vaan luulet että se on nälkä, mutta ei se ole. Fyysiset tuntoaistimukset palautuu pikkuhiljaa ja voin luvata ettei tuo ole pysyvä olotila. Kyllä mäkin muistan että oli jakso leikkauksen jälkeen kun en tuntenut oikeastaan mitään, en nälkää enkä kylläisyyttä. Kun tuntoaistit sekoilee on tärkeätä että syöt vähän mutta säännöllisesti. Tuo tunne mitä sullakin nyt on, on enemmänkin tyhjyyden tunne, ei varsinainen fyysinen nälkä. Se tyhjyys voi olla psyykkistä tyhjyyttä. Ainakin kun minä funtsin noita mun tuntemuksia niin tulin kyllä siihen tulokseen että se tunne oli enemmän psyykkinen kuin fyysinen. Ota kunnon tenkkapåå ja mieti mitä sä oikeasti tunnet. Nyt voi olla että ikäänkuin muistelet vanhoja ja sun aivosi on sitä mieltä että kun et ole syönnyt yhtä paljon kuin ennen on sinulla pakko olla nälkä vaikkei oikeasti olekaan.

Mutta lohdutksena voin sanoa että tuo tilasi on ohimenevää. Nyt kannattaa fundeerata ja treenata aivot uuteen elämään.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus piakkoin...Mitä syötte sen jälkeen? Empty Vs: Leikkaus piakkoin...Mitä syötte sen jälkeen?

Viesti kirjoittaja Marjis Ke Kesä 01, 2011 6:40 pm

Kiitos Kimby sunny
Marjis
Marjis

Viestien lukumäärä : 46
Paikkakunta : Päijät-Häme
Registration date : 03.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus piakkoin...Mitä syötte sen jälkeen? Empty Vs: Leikkaus piakkoin...Mitä syötte sen jälkeen?

Viesti kirjoittaja Rovatar To Kesä 02, 2011 2:24 am

Marjis !
Minulla oli heti muutaman päivän kuluttua leikkauksesta koko ajan nälkä.
Söin vähän väliä rahkaa,sosetta,kiisseliä kaikkea löysää lämmintä sekä kylmää.Nälkä oli tosissaan koko ajan.Kuljin nuo muutamat päivät jääkaapin ja sohvan väliä.
Sitten aloin syömään normaalia ruokaa,proteinipitoista.Testasin aluksi muusia ja kananmunaa.Sitten kalaa ja muusia,lihaa ,kanaa....
Jopa alkoi näläntunne harventua ja painokin pudota.
Eli täytin vatsani sokerisilla välipaloilla.Ja sehän vain nälätti enemmän.
Rovatar
Rovatar

Viestien lukumäärä : 314
Paikkakunta : Lappi
Registration date : 05.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus piakkoin...Mitä syötte sen jälkeen? Empty Vs: Leikkaus piakkoin...Mitä syötte sen jälkeen?

Viesti kirjoittaja Marjis To Kesä 02, 2011 2:37 pm

Kiitos Rovatar, ihana kuulla etten oo ainoo tässä tilassa. Tänään otin rav.terpan ohjeet esiin ja aion syödä sen ohjen mukaan ni toivottavasti nyt rupee homma skulaa Very Happy Ja jos mahakin alkais toimia kunnolla...
Marjis
Marjis

Viestien lukumäärä : 46
Paikkakunta : Päijät-Häme
Registration date : 03.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus piakkoin...Mitä syötte sen jälkeen? Empty Vs: Leikkaus piakkoin...Mitä syötte sen jälkeen?

Viesti kirjoittaja saimaannorppa To Kesä 02, 2011 4:51 pm

Selitettiinkö teille MIKSI light limut on pannassa? Onko keltään tukka lähtenyt? Käsittääkseni se lähtee jos ei syö tarpeeksi rasvaa...

saimaannorppa

Viestien lukumäärä : 126
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 06.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus piakkoin...Mitä syötte sen jälkeen? Empty Vs: Leikkaus piakkoin...Mitä syötte sen jälkeen?

Viesti kirjoittaja Rovatar To Kesä 02, 2011 5:35 pm

??? Just light limua käskettiin ainakin minun juoda.Tietenkin rajansa kaikella.Alkaa muuten se pienikin pussukka siellä venymään.
Itsellä menee päivässä n.lasi -kaksi.Kun tuo vesi maistuu jotenkin pahalle ja pitäisi nestettä saada tarpeeksi joka päivä.
Mutta olen juonut kyllä aivan tavallista ei lightiakin.
Minulla on hiukset juuri siinä vaiheessa nyt että niitä lähtee ja paljon Sad
Alkoi 2 kk leikkauksesta ja meno vain tuntuu villiintyvän.
Saas nähdä milloin tämä loppuu.Olen yrittänyt rasvaa syödä sen 6 tl päivässä( vah. 60% ) mutta ruokaöljyä kun en ole koskaan käyttänyt kun minua ällöttää koko purkin näkeminen Smile
Mutta kuulemma tämä pitäisi joskus loppua.Ja uutta kasvaa tilalle.Saisi kyllä pian alkaa loppumaan ennekuin kalju tulee.Huomaa miten tosi ohuen on hiukset nyt.Käsiin jää suihkussa,kammatessa,kuivaessa aivan järkysti hiuksia:)
Rovatar
Rovatar

Viestien lukumäärä : 314
Paikkakunta : Lappi
Registration date : 05.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus piakkoin...Mitä syötte sen jälkeen? Empty Vs: Leikkaus piakkoin...Mitä syötte sen jälkeen?

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa