Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Liikunnan merkitys "roikkoihin"

+8
ritu
tigertytto
Inkku
dunbar
Poutapilvi
Helka
Lyltsy
LauraL
12 posters

Siirry alas

Liikunnan merkitys "roikkoihin" Empty Liikunnan merkitys "roikkoihin"

Viesti kirjoittaja LauraL Ti Toukokuu 17, 2011 10:59 pm

Moips,

Mä tässä mietin tuota liikunnan merkitystä.
Onko joku saanut itsensä/roikkonsa "kuosiin" pelkällä liikunnalla? Siis todella kovalla treenaamisella?

Mä liikun tällä hetkellä 4*vko aktiivisesti, tosin ei salia ja ajattelin, että sitten sen leikkauksen jälkeen alkais käymään vielä lisäksi salilla kiinteyttämässä. Vai meniskös jo ennen?? Onkohan mahdollista saada allit ja muut heltat siihen kuntoon, ettei tarvis puukkoa niille näyttää.
Mulla on ihan hel****lliset käsivarret, josta oon kärsiny aina.. kiva jos ne jää tohon tyhjinä roikkumaan..
Töissä yks juopporenttu pari kesää sitten pyys mua ensin naimisiin sen kanssa ja sano samaan hengenvetoon, että sulla on kyllä kädet kun painonnostajalla Laughing Just juu, totuus tulee lasten ja juoppojen suusta. -Mutta silläkertaa se satutti ja vi**tti-
LauraL
LauraL

Viestien lukumäärä : 61
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 10.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Liikunnan merkitys "roikkoihin" Empty Vs: Liikunnan merkitys "roikkoihin"

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ti Toukokuu 17, 2011 11:14 pm

Liikunnan vaikutuksesta roikkoihin en osaa sanoa. Mä en oo liikkunut yhtään laihtumisen aikana, mitä nyt normaalia arkiliikuntaa ehkä hieman lisännyt.

Uskoisin että ihotyyppi vaikuttaa eniten tai ainakin paljon roikkojen syntymiseen. Mulla on käynyt hyvä tsäkä että ihotyyppini on vetäytynyt suht hyvin eikä veistä tarvita, toisaalta mun BMI ei ollut yli 40, millä silläkin on varmaan vaikutusta, eli kuinka paljon ylipainoa on ollut ja kuinka pitään.

Liikuntaa kannattaa harrastaa joka tapauksessa vaikutti se roikkoihin tai ei Smile
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Liikunnan merkitys "roikkoihin" Empty Vs: Liikunnan merkitys "roikkoihin"

Viesti kirjoittaja Helka Ke Toukokuu 18, 2011 2:30 am

Ei siitä liikunnasta varmaan haittaakaan ole roikkojen estämisessä:-)

Itse en ole vielä ollut leikkauksessa mutta painoa pudonnut jo 30kg, liikunnan aloitin vuodenvaihteessa jonka jälkeen painoa on tippunut 20kg ENE-ryhmässä. Mikään paikka ei oikeastaan roiku, läskiä on toki vielä yllinkyllin mutta mikään paikka ei ainakaan vielä repsota pahasti. Uskoisin että paljon merkitystä on, kuten Lyltsy jo sanoi, ihotyypillä mutta myös sillä, onko paljon raskausarpia. Itselläni ei onneksi ole paljon raskausarpia mutta siellä missä niitä on, ne näkyvät nyt selvästi. Uskoisin että laihduttuani tästä vielä lisää alavatsa ja rinnat, joissa raskausarpia on jonkin verran, tulevat hieman repsottamaan. Näihin paikkoihin ei varmaankaan edes liikunta auta, eli jos roikot häiritsee pahasti, pitää näyttää niille sitten veistä...

Lihaskuntoa parantava liikunta (tai mikä tahansa liikunta) kannattaa kuitenkin ehdottomasti aloittaa heti kun mahdollista. Itse olen viime kuukaudet harrastanut vaihtelevasti aerobista ja lihaskuntoa parantavaa liikuntaa keskimäärin 3-5 krt viikossa ja tulokset ovat selkeät: olo parempi, energiataso korkeampi, kroppa kiinteytynyt ja mieli virkeämpi! Very Happy

Helka

Viestien lukumäärä : 166
Paikkakunta : Pk-seutu
Registration date : 31.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Liikunnan merkitys "roikkoihin" Empty Vs: Liikunnan merkitys "roikkoihin"

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ke Toukokuu 18, 2011 2:33 am

Iho ei kuroudu takaisin, joten liikunnan merkitys ei ole kovinkaan suuri. Ikä hieman auttaa, nuorille iho kimmoisampaa ja siksi näyttää helposti hieman enemmän ehkä sietävän laihtumista ja "vetäytyvän".

Minulla oli ihan iso kaksoisleuka ja nyt on poissa. Sen sijaan juonteita on nyt kevään aikan tullut suu pieliin ja oletan sen johtuvan ihan painon putoamisesta ja ihon alaisen rasvakudoksen vähenemisestä = jää liikaa ihoa. Ainoita hyviä puolia lihavana olossa on se, että iho on naamastakin useimmiten "tiukalla" ja ei ole niin ryppyinen vaikka vuosia olisikin jo mittarissa paljon.


Liikunnasta toki on paljon muuta hyötyä mm. tehostaa laihtumista ja kohentaa vointia. Kaikille ei roikot aiheuta ongelmia, riippuu ylipainosta, sen kerääntymispaikoista, siitä mistä painoa lähtee eniten ja tietysti myös ihotyypistäkin.

Itselläni on maha ollut jo hieman roikkuvainen lihavanakin ja iso muutenkin. Sieltä myös rasva hitaiten ja viimeisenä lähtenyt. Mulla iho on hyvä kuntoinen, ettei koskaan ole ollut mitään hankautumisongelmia tms. Roikko ei siis leikkausta välttämättä vaativa, kun on nyt pienentynyt ja piiloutuu hyvin vaatteiden alle. Silti uskon leikkauksen meneväni.

Rinnat koen enemmänkin ongelmaksi kuin mahan. Rinnat pienenivät 1 kuppikoon laihtumisen myötä ja nyt raskauden myötä kasvoivat taas entistäkin isommiksi. Roikkuvat, hankalat ja valtavat ovat, joten haluaisin myös pienennyksen enkä pelkkää kiristämistä. Niska ja hartiat ovat kovilla, joten uskoisin sen riittävän kriteeriksi yleisellä puolella leikkaamiseen. Sitä ainakin ajan takaa:)
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Liikunnan merkitys "roikkoihin" Empty Vs: Liikunnan merkitys "roikkoihin"

Viesti kirjoittaja dunbar Ke Toukokuu 18, 2011 3:28 am

Millä kuppikoolla saa rinnat leikattua? Itellä E:t ja ne ei ole vielä ainakaan pienentyneet. Niskat on kovilla... Mietin samaa, et jos sais joskus aikanaan sit julkisella puolella pienennyksen ja kohotuksen.

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 11.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Liikunnan merkitys "roikkoihin" Empty Vs: Liikunnan merkitys "roikkoihin"

Viesti kirjoittaja Helka Ke Toukokuu 18, 2011 4:03 am

Uskoisin myös, että merkitystä on myös sillä miten ylipaino on sijoittunut kroppaan. Eli jos on tosi iso maha mutta suht ohuet jalat, maha jää roikkumaan tai päinvastoin.

Jokatapauksessa uskon, että liikunnasta ei ole ainakaan haittaa roikkojen ehkäisyssä;-)

Helka

Viestien lukumäärä : 166
Paikkakunta : Pk-seutu
Registration date : 31.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Liikunnan merkitys "roikkoihin" Empty Vs: Liikunnan merkitys "roikkoihin"

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ke Toukokuu 18, 2011 3:26 pm

Mulla kuppikoko nyt E ja kyllä sillä pitäisi saada yleisellä puolella leikattua. Ennen leikkausta oli DD ja sekin olisi varmaan riittänyt. Kriteereinä on niska/hartia ongelmat ja mulla on niitä ollut jo aika ajoin sairaslomalle vievänä toistakymmentä vuotta.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Liikunnan merkitys "roikkoihin" Empty Vs: Liikunnan merkitys "roikkoihin"

Viesti kirjoittaja Inkku Ke Toukokuu 18, 2011 3:32 pm

reisien sisäsyrjät roikkuu ja toooodella pahasti.. Sad näillä koivilla ei tosiaankaan mennä minnekkään julkiselle uimarannalle toikkaroimaan. nämä "pussihousut" on olleet minulla ongelmana niin kauan kuin vain muistan, mutta tällähetkellä en voi muuta, kuin lisätä liikunnan määrää..

Inkku

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Salo
Registration date : 19.02.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Liikunnan merkitys "roikkoihin" Empty Vs: Liikunnan merkitys "roikkoihin"

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Toukokuu 18, 2011 5:57 pm

Inkku...mä nään itseni jo etukäteen just noitten reisien sisä syrjien roikkojen kanssa affraid Eli olen miettinyt miltähän nekin sitten näyttää jos/kun painoa lähtee rajusti pois koska ne on nyt jo ihan kamalan näköiset Mad ja muutamat"ystävät"ovat pelotelleet jo nyt että älä mene siihen leikkaukseen mieti miltä näytät sitten kun sulla roikkuu joka paikka.
Olen sanonut vaan että menen ja käärin itseni sitten vaikka elmukelmuun Very Happy
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Liikunnan merkitys "roikkoihin" Empty Vs: Liikunnan merkitys "roikkoihin"

Viesti kirjoittaja ritu Ke Toukokuu 18, 2011 11:42 pm

Elkää ystävät hyvät surko roikkojanne sillä nehän ovat palkinto terveemmästä elämästä ja jos ne aiheuttaa terveysriskin niin kyllä ne roikot leikkaavat pois,
Menkää nyt kesällä rannalle ja muuallekkin vähissä vaatteissa ja ennenkaikkea nauttikaa elämästänne pienempänä.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Paikkakunta : Savo
Registration date : 17.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Liikunnan merkitys "roikkoihin" Empty Vs: Liikunnan merkitys "roikkoihin"

Viesti kirjoittaja Tepa43 To Toukokuu 19, 2011 12:07 pm

Moi!
Mulle lääkäri sanoi kun esittelin itteeni 1-vuotis tarkastuksessa, että vaikka tekisin vattalihas liikkeitä kokoajan niin ei tuhjä nahkapussi mene kasaan siispä mut korjailtiin nyt 6.5. -11! Täällä Porissa korjaavat tissit ja mahan samallakertaa!!!
Oon tosi tyytyväinen lääkäreiden tekemään jälkeen......en edes muista koska tissini olis viimeksi "törröttänyt" pystyssä olin sitten seisaallani tahi maaten ......
kuppikokoni ennen laihtumista oli 125DD ja nyt menee 80B! Mahakin on pinkee kuin rumpukalvo....ei nyt ihan mut melkein! Smile ja mikä ihaninta raskausarvista ei oo tietookaan!
Mittasin kanaloiden alta ympärysmitan ennen leikkuuta se oli 84cm nyt se on kun ne tisut saatiin nostettuu ylös niin 98cm.....mitään silokoneja ei käytetty!!
Suht kivutontakin on ollu ehkä vähän tuo maha kirveli alkupäivinä sen haavan pituus on 54cm!
Suosittelen kaikille! On se niin ihanaa kun ei flatise mikään kohta enää koskaan vaikka joutuu ottamaan joskus juoksu askeleen!
TSEMPPII KAIKILLE!!!!
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Liikunnan merkitys "roikkoihin" Empty Vs: Liikunnan merkitys "roikkoihin"

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo To Toukokuu 19, 2011 2:01 pm

No dii kuulemma ne vaan tulee toisille ja toisille ei ja mulle sano sappi kirurgi et mun roikko on aivan kamala.... What a Face
Eli kyllä mie ainakin leikkuriin meen sen takia ti ravintoterapeutilla puhuin asiasta ja hän sanoi että on todella tyhjä iso nahkapussi minulla.... Sad
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Liikunnan merkitys "roikkoihin" Empty Vs: Liikunnan merkitys "roikkoihin"

Viesti kirjoittaja Inkku Pe Toukokuu 20, 2011 2:06 am

hmmm.. oman rintapieleni kokoa en edes oikein tiedä, kun on tullut käytettyä XXL sportti liivejä, kun normi liivien ohuet olkaimet kaivaitui antaumuksella olkapäihin, soljet luisti tai katkesi ja selkämys nousi harteitten tasalle.. Evil or Very Mad

tuossa parivuotta sitten, eräs kohtuullisen ystävällinen myyjä arvioi, että 90D olisi aika lähellä minun kokoani (jälleen sporttiliiveissä) ja nyt piti jo summanmutikassa lyhetää noita kyseisiä liivejä, kun rinnat roikuskeli niin alhaalla, että alkoi olla jo törkeän näköiset.. vieläkään en tiedä, että mikä se oikein on oma koko, kun ei tiedä, että miten mitata.. Embarassed (sitä kun on 10v ikäisestä lähtien tehnyt vain töitä, niin ei oo noille "kauneus" asioille oikein jääny jalansijaa.. Rolling Eyes )

Inkku

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Salo
Registration date : 19.02.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Liikunnan merkitys "roikkoihin" Empty Vs: Liikunnan merkitys "roikkoihin"

Viesti kirjoittaja Saranna Pe Toukokuu 20, 2011 12:56 pm

Hei Inkku!
Teepä kerran retki oikeaan liivikauppaan, sellaiseen, missä on monipuolinen valikoima erilaisia, eikä pelkkiä minikokoisia pitsiunelmia. Niissä on yleensä asiantuntevia ja ystävällisiä ammattilaisia myyjinä, jotka neuvovat tai mittaavat, ja etsivät sulle valmiiksi sopivan mallisia liivejä. Ja ne on tottuneita palvelemaan erikokoisia ja -muotoisia naisia, joten ei tarvi arastella turhaan. Liivit saattaa olla vähän hinnakkaampia, mutta olet kyllä jo tehnyt niin suuren työn, että varmasti olet vähän mukavuutta ansainnut sunny . Sen jälkeen, kun koko ja mallivinkit on tiedossa, löydät sopivia itsekin muistakin paikoista.

Aurinkoista kesää, kyllä se nyt lopulta alkaa!

Saranna

Saranna

Viestien lukumäärä : 34
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 22.02.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Liikunnan merkitys "roikkoihin" Empty Vs: Liikunnan merkitys "roikkoihin"

Viesti kirjoittaja 2FatToFly Pe Toukokuu 20, 2011 3:22 pm

Sarannan kanssa samoilla linjoilla. Mä käytän mieluummin niitä satasen maksaneita kunnollisia liivejä ja pesen ne joka ilta kuin kymmeniä kympin liivejä jotka on HUONOJA ja huonosti istuvia jne jne....

2FatToFly

Viestien lukumäärä : 234
Paikkakunta : suomenmaa
Registration date : 09.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Liikunnan merkitys "roikkoihin" Empty Vs: Liikunnan merkitys "roikkoihin"

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Pe Toukokuu 20, 2011 10:36 pm

Jihuu kirurgi laitto plastikkaan lähetteen tänään ja sanoi että myös reisipusseista lähtee lähete saappaat näkee mitä plastikka tekee sen suhteen Jiihaa!!
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Liikunnan merkitys "roikkoihin" Empty Vs: Liikunnan merkitys "roikkoihin"

Viesti kirjoittaja Inkku Pe Toukokuu 20, 2011 11:04 pm

Kiitos Saranna ja 2FatToFly vinkistä.. Very Happy pitää koittaa löytää sellainen liike piakkoin.. nyt tulee vielä tuo liikunnan määrä lisääntymään entisestään (koska autosta meni laturi ja osaa saa ootella seuraavat 2vko Sad ) jotta pääsen töihin sinä aikana, pääsen halvimmalla, kun ajan polkupyörällä töihin ja takaisin.. onneks ei oo kuin 25km.. mutta miten käykään nyt sen suunnittelelmani Turun reissun.. Shocked

Inkku

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Salo
Registration date : 19.02.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Liikunnan merkitys "roikkoihin" Empty Vs: Liikunnan merkitys "roikkoihin"

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa