Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Leikkaus ja liikunta

+3
saimaannorppa
Kelsius
toukka79
7 posters

Siirry alas

Leikkaus ja liikunta Empty Leikkaus ja liikunta

Viesti kirjoittaja toukka79 Ma Toukokuu 16, 2011 5:31 pm

Haluaisin kuulla, missä vaiheessa ja millaista liikuntaa olette harrastaneet leikkauksen jälkeen? Oletteko aloittaneet uusia lajeja? Mitkä lajit ovat sopineet ja mitkä ovat selkeästi tuntuneet ikävältä mahassa ainakin siinä vaiheessa? Kuinka usein harrastatte liikuntaa viikossa? Miten rankkaa treeniä olette uskaltaneet tehdä ja missä vaiheessa?

Yksilöllistä tietenkin ja omien tuntemuksien mukaan toimin, mutta kiinnostaisi paljon kuulla teidän toiminnastanne ja kokemuksistanne liikunnan suhteen. Esimerkiksi jooga voi olla aika "venyttävää", mutta se kiinnostaisi minua perusliikunnan lisäksi. Onko kellään kokemusta?

toukka79
toukka79

Viestien lukumäärä : 185
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 05.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ja liikunta Empty Vs: Leikkaus ja liikunta

Viesti kirjoittaja Kelsius Ma Toukokuu 16, 2011 7:26 pm

Puutarhahommia eli hyötyliikuntaa. Se onkin yllättävän monipuolista liikuntaa. Mm. puun kaatoa, haravointia, lapiointia, oksien harventamista, ja niistä hakkeen tekemistä ja levittämistä. Syke on juuri sopiva huonokuntoiselle. Ehkä myöhemmin kävelyä tai jopa puntteja. Odotan vielä 10-20 kg, ettei tule saranat kipeiksi.

Kelsius

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Lahti
Registration date : 14.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ja liikunta Empty Vs: Leikkaus ja liikunta

Viesti kirjoittaja saimaannorppa Pe Kesä 10, 2011 7:23 pm

Minua kiinnostaisi tietää jaksaako leik. jälkeen vähäisellä ruokamäärällä liikkua, ja miten pian? Harrastan vesijuoksua, ja-jumppaaa, sauvakävelyä.

Toinen kysymys: mitä kaikkia lisäravinteita te sleeve-leikatut syötte? Kalkki ja d-vitamiini tietty,mutta mitä muita? Heikottaako vähäisen ruokamäärän vuoksi?

saimaannorppa

Viestien lukumäärä : 126
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 06.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ja liikunta Empty Vs: Leikkaus ja liikunta

Viesti kirjoittaja Laihduttava La Kesä 11, 2011 2:13 am

Mä aloin käydä kuntosalilla noin kuukausi leikkauksen jälkeen. Tein muut lihasryhmät, mutta vatsa- ja selkälihakset jätin väliin. Niitä aloittelin kolmen kuukauden jälkeen leikkauksesta.

Muuten liikunta on lisääntynyt hurjasti, salia, jumppia, jopa juoksulenkkiä, kävelylenkkiä, työmatkapyöräilyä, ratsastusta ym. Aivan käsittämätön ero entiseen.....ja olo on taivaallisen hyvä.

Vähillä ruokamäärillä jaksaa liikkua, kun kiinnittää huomiota siihen, että joka aterialla saa proteiinia. Ei ne ruokamäärät NIIIN pieniä ole silti, etteikö jaksaisi. Ja kun tosiaan protskut varmistaa ihan joka kerta, kun suuhun jotain laittaa, niin se auttaa.

Lisäravinteita en käytä lainkaan. Joskus jos olen aamusalilla ennen töihin menoa, ja tulee niin kiire etten ehdi syödä, saatan vetäistä proteiinipatukkaa aamiaiseksi tai välipalaksi. Mutta melko harvinaista se on.

Rohkeasti vain liikkumaan, alkuun se on rankkaa, mutta hyvin nopeaan alkaa palkita.

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ja liikunta Empty Vs: Leikkaus ja liikunta

Viesti kirjoittaja sallan Su Huhti 15, 2012 11:14 pm

Nostellaas tätä aihetta.
Täällä on nimittäin yks, joka oikein odottaa et pääsis kunnolla liikkumaan!
Onko kellään kokemuksia kahvakuulasta? Voimavanneharjoittelusta? Eri tanssimuodoista?
Kuinka pian Laihduttava uskalsit aloittaa ratsastuksen?

sallan

Viestien lukumäärä : 47
Registration date : 02.05.2011

http://liianpaksuaidiksi.blogspot.com/

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ja liikunta Empty Vs: Leikkaus ja liikunta

Viesti kirjoittaja suski76 Ma Huhti 16, 2012 9:52 pm

Itsellä tulee nyt huomenna 5 viikkoaleikkauksesta. Viime viikolla aloitin liikkumisen. Kävin kolmena päivänä kaverin kanssa vesijuoksussa, juostiin tunti yhtämittaa ja vähän vielä pulikoitiin muuten toiminta-altaassa Smile Viime keskiviikkona olin ekan kerran elämässäni zumbassa (joka oli sellanen easy-versio Smile joka kesti 45 min. otin rauhallisesti, mutta jaksoin silti Smile
Torstaina kävin RT:n vastaanotolla, joka kehoitti kuntosalia, sillä jalkani lihakset ovat surkastuneet Sad Huomenna olisi tiedossa ensimmäinen ohjattu kuntosali käynti, joten tehdään ohjelma jaloille, vatsan ja käsien kiinteytykseen myöskin. ja tietty sitten taas keskiviikkona zumbaan Smile))

Olen isokokoinen (vieläkin reilusti yli 100 kg ja todella huonokuntoinen) teen sen minkä tunnen hyväksi, enkä yhtään enempää Smile))

suski76

Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 47
Paikkakunta : Ulvila
Registration date : 04.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ja liikunta Empty Vs: Leikkaus ja liikunta

Viesti kirjoittaja sallan Ma Huhti 16, 2012 10:37 pm

Kuulostaa hyvältä! Smile Vesijuoksu on tuttua entuudestaan, zumbaillutkin olen kotona. Salilla olen hirmu laiska ollut käymään, mutta leikkauksen jälkeen toivottavasti löytyy puhtia siihenkin. Suunniteltu lihastreeni tekis hyvää käsille ja jaloillekin.

sallan

Viestien lukumäärä : 47
Registration date : 02.05.2011

http://liianpaksuaidiksi.blogspot.com/

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ja liikunta Empty Vs: Leikkaus ja liikunta

Viesti kirjoittaja suski76 Ma Huhti 16, 2012 11:00 pm

Joo, en mäkään muuten menis niin paljon tonne salille ja zumbaan, mutta mun eno omistaa kyseisen kuntahallin..niin...hieman edullisempaa Smile))

suski76

Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 47
Paikkakunta : Ulvila
Registration date : 04.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ja liikunta Empty Vs: Leikkaus ja liikunta

Viesti kirjoittaja haicu Ke Huhti 18, 2012 4:43 pm

Nyt 5 vkoa leikkauksesta ja alussa heti ensimmäisellä viikolla aloitin kävelyn, rauhalliseen tahtiin tosi. Reilu 2 vkoa leikkauksesta aloitin pyöräilyn. Kolmannella viikolla aloin käymään spinningissä ja kuntosalilla ja jopa hölkällä. Olo tosi hyvä ja nyt jo tuntuu että voisin tehdä mitä vaan. Venytellessä tosin tuntuu inhottavalle joten olen jättänyt vatsa ja kylkilihakset vähemmälle. Enkä salillakaan tai jumpissa tee mitään äkkinäisiä repäisyliikkeitä vaan rauhallisesti itseä kuunnellen. Kait nämä ovat niin henkilökohtaisia koska voi alkaa harrastaan ja mitäkin. Mutta varmasti ulkoilu ylipäätään kävelyn/pyöräilyn muodossa sekä uiminen on kaikista suositeltavampaa näin alkuunsa =)
Ihanaa aikaa tämä kevät ja tuntuu että se liikuntakärpänenkin alkaa sieltä löytymään Very Happy

haicu

Viestien lukumäärä : 34
Paikkakunta : Tampereen naapurikunta
Registration date : 31.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ja liikunta Empty Vs: Leikkaus ja liikunta

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa