Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Tänään oli 1.lääkäri tapaaminen

+3
Helka
AnnukkaK
Aries
7 posters

Siirry alas

Tänään oli 1.lääkäri tapaaminen Empty Tänään oli 1.lääkäri tapaaminen

Viesti kirjoittaja Aries To Toukokuu 12, 2011 11:56 pm

Tänään tapasin ensimmäisen kerran Hyksin endokrinologin. Pääsen leikkaukseen jos haluan, toinen vaihtoehto olisi syksyllä alkava ryhmä, joka kestäisi n.puoli vuotta ja pitäisi sisällään 10 viikon eneilyjakson. Jos taas leikkaus, niin siihen pääsisin parhaimmillaan jo syyskuussa.
Mulla on nyt kaksi viikkoa aikaa miettiä asioita ennenkuin lääkäri soittaa ja pitää päättää, kumpaan suuntaan lähdetään. Olen aiemmin kokeillut ryhmälaihdutusta, ei sisältänyt tosin eneilyä, mutta se ei vaan ollut mun juttu. Nyt käyn läpi ajatuksia puolesta ja vastaan kummankin asian kanssa.
Kaikki mahdolliset ajatukset pyörii päässä. Välillä olen ihan varma, että valitsen leikkauksen, välillä taas, että annan itseni vielä mahdollisuuden yrittää laihdutusta "normaalimmin". Mutta en tiedä... Saisiko kommentteja?!

Aries

Viestien lukumäärä : 51
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 11.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tänään oli 1.lääkäri tapaaminen Empty Vs: Tänään oli 1.lääkäri tapaaminen

Viesti kirjoittaja AnnukkaK Pe Toukokuu 13, 2011 3:34 am

Itsekin pähkäsin samaa asiaa. Minulle tosin ei mistään laihdutusryhmästä puhuttu, mutta muuten mietin, josko kuitenkaan ihan leikkausta, kun se on sitten peruuttamaton muutos sisuskaluihin ja mitäs jos tulee joskus 30 vuoden päästä ongelmia jne. Nyt olen ene-dieetillä ja se on mennyt aika hyvinkin.

Päädyin silti kuitenkin siihen, että menen leikkaukseen jos se minulle on mahdollista. Olen jo huomannut, että omin voimin en pysty pysymään missään painossa. Olen laihduttanut tosiaan elämäni aikana varmaan 80 kg, ja ravitsemusneuvojan vaa'alla tätä prosessia aloittaessa painoin enemmän kuin koskaan ikinä. Laihduttamisen jälkeen olen ennen pitkää ajautunut syömään mahan täyteen pizzaa ja juustoja ja keksejä ja mitä tahansa, mihin liittyy kuumaa juustoa tai suklaata.

Tämän alkulaihduttelun ja leikkauksen seurausten aikana toivottavasti ehdin ajaa uudet ruokailutottumukset niin syvälle selkärankaan, etten enää ajaudu vanhoihin tapoihin. Ja huomata, miten paljon mukavampaa elämä silloin olikaan, kun varpaankynsien leikkaaminen oli helppoa. Wink
AnnukkaK
AnnukkaK

Viestien lukumäärä : 84
Registration date : 13.04.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tänään oli 1.lääkäri tapaaminen Empty Vs: Tänään oli 1.lääkäri tapaaminen

Viesti kirjoittaja Helka Pe Toukokuu 13, 2011 2:07 pm

Olen ihan samoja asioita pohtinut kuin te Aries ja AnnukkaK. Itselläni projekti pyörähti käyntiin elokuun alussa ja siitä lähtien olen muuttanut elintapani täysin. Endokrinologi oli lokakuussa ja tammikuussa aloitin 15 vko kestävän painonhallintaryhmän johon sisältyi 10 vko eneily. Ryhmän loputtua oltiin tilanteessa, että painoa oli pudonnut 30kg elokuusta (10kg syksyllä 2010 ja ENE-ryhmässä 20kg) ja piti tehdä päätös mennäkkö leikkaukseen vai ei? Olen miettinyt tätä asiaa paljon ja pitkän harkinnan jälkeen tein päätöksen että menen leikkaukseen. En enää IKINÄ halua lihoa takaisin ja haluan elää terveellistä elämää elämäni loppuun asti ja uskon että leikkauksen avulla minimoin mahdollisuudet uudelleen lihomisesta. Samoin tarinat tällää ovat vahvistaneet uskoa siihen että leikkaukseen meno on oikea ratkaisu, leikatut täällä ovat lähes poikkeuksetta sitä mieltä että leikkaus oli oikea ratkaisu ja elävät suht normaalia elämää leikkauksesta huolimatta. Leikkaus ei siis mullista koko elämää vaan sen jälkeenkin voi nauttia (kohtuudella) ruoasta ja juomasta, käydä juhlissa, harrastaa, elää jne.

Itse olen siis leikkaukseen menossa, kesäkuun alussa on gastroskopia ja ylävatsan ultra, itse leikkaus on varmaankin aikaisintaan elokuussa. Tarkempaa arviota ajankohdasta en ole saanut mutta sinänsä ei ole väliä onko leikkaus sitten elo-, syys- vai vasta lokakuussa, pääasia on, että sinne ollaan nyt siis menossa!;-)

Helka

Viestien lukumäärä : 166
Paikkakunta : Pk-seutu
Registration date : 31.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tänään oli 1.lääkäri tapaaminen Empty Vs: Tänään oli 1.lääkäri tapaaminen

Viesti kirjoittaja Aries Pe Toukokuu 13, 2011 2:58 pm

Kiitos paljon vastauksistanne. Mä olin ennen lääkäritapaamista varma siitä, että mihinkään ryhmään en mene vaan hyväksyn vain leikkauksen. Eilen illalla ajatukseni vahvasti jälleen rupesivat samaan suuntaan menemään ja edelleen ajattelin niin. Tiedostan, miten lopullista se on, mutta tiedostan myös sen, että ihan normaalilla tavalla yksin laihdutus voi onnistua, koska niitä kokemuksia siitä tietysti on, mutta se ei ole pysyvää. Kuten Helka kirjoittaa, en enää IKINÄ halua lihoa ja olen vahvasti samaa mieltä. Aikaa siis vielä on päätöksen tekemiseen, katsotaan... Vahvasti myös epäilen sitä, pystyisinkö 10 viikkoa eneilemään, se ajatus tuntuu kamalalta, koska ne pussiruoat on ihan hirveitä........

Aries

Viestien lukumäärä : 51
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 11.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tänään oli 1.lääkäri tapaaminen Empty Vs: Tänään oli 1.lääkäri tapaaminen

Viesti kirjoittaja AnnukkaK Pe Toukokuu 13, 2011 8:48 pm

Pussiruokiin ei tarvitse tyytyä. Pyydä ravitsemushenkilöltä ruoka-enen ohje. En minäkään nutrilettejä pystynyt kuin pari viikkoa, sitten alkoi tulla korvista ulos. Ruualla eneily on vähän enemmän aikaa ja ajatusta vaativaa, mutta onnistuu kyllä, mulla on 9 viikkoa melkein täynnä ja kokonaispudotus noin 20 kg.

Mulla on ohje, jossa on päivää kohti kasviksia aika vapaasti, 100 g lihaa tai 150 g kalaa, 6 dl maitoa tai vastaavaa, 1 viipale leipää, 1 rkl rypsiöljyä. Nuo rajoitetut ainekset söisi suunnilleen kerralla, joten pitää vaivautua tekemään kasviksista keittoja, salaatteja jne niiden jatkeeksi. Jauhepussista saa ruokansa salamannopeasti ja miettimättä. Ruokaenellä pitää lisäksi ottaa päivittäin monivitamiinitabletti, mutta sehän on arkea sitten leikkauksen jälkeenkin.
AnnukkaK
AnnukkaK

Viestien lukumäärä : 84
Registration date : 13.04.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tänään oli 1.lääkäri tapaaminen Empty Lääkärin soitto huomenna-> päätös

Viesti kirjoittaja Aries Ti Toukokuu 24, 2011 4:17 pm

Mä olen päätökseni tehnyt ja tuntuu hyvältä. Huomenna lääkäri soittaa ja aion ilmoittaa haluavani leikkaukseen. Lähipiiri kenelle olen asiasta kertonut, ovat kaikki olleet tukenani ja kannustaneet leikkausasiassa. Tietenkään se ei ole ollut se päätökseni syy, mutta seuratessani näitä teidän/meidän keskusteluja, olen todennut, että kyllä se leikkaus on se mun juttu. Nyt vaan jännityksellä jatkamaan tietä tähän suuntaan. Kaikkiin viesteihini vastanneet kiitos jälleen kovasti teille, tukenne on tärkeää Smile

Aries

Viestien lukumäärä : 51
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 11.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tänään oli 1.lääkäri tapaaminen Empty Vs: Tänään oli 1.lääkäri tapaaminen

Viesti kirjoittaja Kukka Ke Toukokuu 25, 2011 9:25 pm

Hei! Itse eneilin (pelkällä ruualla) v. 2003 -45 kiloa 12 viikossa. Homma siis toimii ja onnistuu... MUTTA

Nyt on 60kiloa tullut taas lisää, ja jos silloin olisin mennyt leikkaukseen, mitä siis tarjottiin, ei näin varmaankaan olisi käynyt. Eneily siis toimii, mutta meille tapasyöpöille, taipuvaisesti lihaville, tai ihan miten asian haluaa ilmaista, on näköjään kaikkein vaikeinta se saavutetussa painossa pysyminen. Ja siinä uskon leikkauksen olevan suurena apuna. Nyt siis täälläkin kypsynyt päätös leikkaukseen ja aika lääkärille VARATTU!!!

t. Kukka

Kukka

Viestien lukumäärä : 17
Paikkakunta : Raasepori
Registration date : 20.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tänään oli 1.lääkäri tapaaminen Empty Vs: Tänään oli 1.lääkäri tapaaminen

Viesti kirjoittaja sari78 To Toukokuu 26, 2011 1:25 am

Moi! Mulla sama juttu että aika lääkärille varattu 6.6. ja tosissaan ajattelin nyt mennä leikkaukseen jos vain pääsen :-) Ylipainoa ainakin on tosi reilusti joten sen suhteen ei pitäisi olla estettä. Olen niin kyllästynytnäihin läskeihin ja en ole niitä mitenkään saanut lähtemään...

sari78

Viestien lukumäärä : 12
Paikkakunta : Jyväskylä
Registration date : 26.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tänään oli 1.lääkäri tapaaminen Empty Vs: Tänään oli 1.lääkäri tapaaminen

Viesti kirjoittaja dunbar To Toukokuu 26, 2011 3:28 am

Sari78- onnea matkaan. Se tulee olemaan mielenkiintoinen ja palkitseva. Pidä lippu korkeella!

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 11.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Tänään oli 1.lääkäri tapaaminen Empty Vs: Tänään oli 1.lääkäri tapaaminen

Viesti kirjoittaja sari78 To Toukokuu 26, 2011 4:49 am

Voi että kiitos palon dunbar...katsoin noita sun lukuja ja voin vaan olla iloinen sun puolesta ja odottaa samoja lukuja ......Lippun pidän varmasti korkealla!

sari78

Viestien lukumäärä : 12
Paikkakunta : Jyväskylä
Registration date : 26.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tänään oli 1.lääkäri tapaaminen Empty Vs: Tänään oli 1.lääkäri tapaaminen

Viesti kirjoittaja Kukka To Toukokuu 26, 2011 5:45 am

Hih! Munkin aikani on 6.6.2011 =)
Ja lähes samoissa lukemissakin mennään =)













Kukka

Viestien lukumäärä : 17
Paikkakunta : Raasepori
Registration date : 20.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tänään oli 1.lääkäri tapaaminen Empty Vs: Tänään oli 1.lääkäri tapaaminen

Viesti kirjoittaja Tepa43 To Toukokuu 26, 2011 11:01 am

Tsemppiii KAIKILLE!!

Voin vain sanoo omasta puolestani että kyllä GBP kanatti mut leikattiin 15.12.-09 ja nyt 6.5.-11 on maha ja tisut korjattu yleisellä puolella .....ja mistä lähdettiin oli bmi 45 nyt ollaan 23:ssa!!!
Lääkäri sanoi mulle että jojoilu painon suhteen on pahinta mitä ihminen voi itselleen tehdä!!

Iloista kesää kaikille!!!
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Tänään oli 1.lääkäri tapaaminen Empty Vs: Tänään oli 1.lääkäri tapaaminen

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa