Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ylimääräisen ihon poisleikkuu?

+23
nanay
AnnukkaK
Poutapilvi
muru85
Tyrannosaurus
perhonen
Kimby
Luisfigo
Soile
alati roculis
supersizeme
HyeeNa!
janette
pesupallo
toukka79
2Shy
Pallokala
Elämä edessä
Tepa43
eräpena
lootus75
dunbar
BigMama
27 posters

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Siirry alas

Ylimääräisen ihon poisleikkuu? - Sivu 2 Empty Vs: Ylimääräisen ihon poisleikkuu?

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus To Syys 13, 2012 7:08 pm

Mullakin on ruvennu roikkuu vatsa, reidet, takapuoli ja rinnat. "Ikäväkyllä" haitta ei vielä ainakaan ole terveydellinen eikä rahaa yksityisenlääkäriaseman palveluihin ole Sad Hirveästi syö itseluottamusta tämä. Harmittaa kun muuten olisin niin tyytyväinen ulkomuotooni.
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viestien lukumäärä : 230
Ikä : 47
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 27.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Ylimääräisen ihon poisleikkuu? - Sivu 2 Empty Vs: Ylimääräisen ihon poisleikkuu?

Viesti kirjoittaja Soile Pe Syys 14, 2012 1:19 am

No niinpä. Mulla leikkauksesta vasta ½-vuotta mutta kamalat "alliheltat" ja "vatsareppu", jalat ja peppu sentään ihan ok. Mut saas katsoo miten vuoden päästä tilanne. Jumppaa jumppaa...mut kun on kipee niin ei sitäkään nyt pysty. Mutta loistavaa silti olla 25 kg kevyempi!
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Ylimääräisen ihon poisleikkuu? - Sivu 2 Empty Vs: Ylimääräisen ihon poisleikkuu?

Viesti kirjoittaja Luisfigo Pe Loka 05, 2012 10:30 pm

KELA ei halua maksa sairauspäivärahaa, roikko leikattiin kunnallisesti Tammisaaren sairaalassa! Mitä mun pitää tehdä?? Onko muillekin käynyt näin???

Luisfigo

Viestien lukumäärä : 89
Paikkakunta : Vantaa
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Ylimääräisen ihon poisleikkuu? - Sivu 2 Empty Vs: Ylimääräisen ihon poisleikkuu?

Viesti kirjoittaja muru85 Ma Loka 08, 2012 6:40 pm

kertokaahan fiksut ihmiset että rupeeko se nahka sitten pahasti venymään kun paino putoaa? eikö millään liikunnalla saa kiinteää ihoa. minulla ei ainakaan työttömänä ole varaa mennä sitten ylimääräisen ihon leikkaukseen.

muru85

Viestien lukumäärä : 4
Ikä : 38
Paikkakunta : lieksa
Registration date : 08.10.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Ylimääräisen ihon poisleikkuu? - Sivu 2 Empty Vs: Ylimääräisen ihon poisleikkuu?

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ma Loka 08, 2012 11:48 pm

Mikäli roikkoleikkus tehdään yleiselläpuolella kuuluu Kelan automaattisesti maksaa sairaspvärahat, koska yleisellä puolella ei tehdä lainkaan kauneusleikkauksia, ainoastaan lääketieteellisesti välttämättömiä leikkauksia. Yksityisellä puolella taas lääkärilausunto/ epikriisi voi olla tarpeen toimittaa kelaan (yleiseltä puoleltakin saa epikriisin ilmaiseen ja usein soitto kelaan riittää ja selvitys ettei yleisellä puolella tehdä muita leikkauksia).
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Ylimääräisen ihon poisleikkuu? - Sivu 2 Empty Vs: Ylimääräisen ihon poisleikkuu?

Viesti kirjoittaja AnnukkaK Su Loka 14, 2012 1:07 am

Ei iho veny, kun paino putoaa, se alkaa roikkua, koska sen täyttänyt läski katoaa. Siis läskin venyttämät makkarat tyhjenevät. Toisilla tulee pahemmat roikot, toisilla vähemmän, ja joillakin iho vetäytyy hiljakseen takaisin, toisilla ei. Riippuu iästä, lihavuuden kestosta, lihavuuden määrästä, ihon ominaisuuksista, ihon hoidosta. Liikunta ylläpitää ja kasvattaa lihaksistoa, ei se ihoon vaikuta. Tietysti kasvava lihas täyttää sitä tyhjää nahkaa vähän, mutta tuskin sentään sen entisen läskimakkaran verran... Laughing Ihoa voi saada vetäytymään rasvaamalla ja hieromalla, joillekin se toimii, toisille ei. Kunnallisessa terveydenhoidossa leikataan roikkuvaa ihoa pois, jos siitä aiheutuu terveydellistä haittaa, kuten esimerkiksi roikkuvan maharepun alla iho hautuu ja hiertyy ja tulehtuu helposti. Roikkuvia reisiä, peppua ja "alleja" on erittäin vaikeaa saada leikkautettua kunnallisesti, koska ne ovat vain kosmeettisia haittoja.
AnnukkaK
AnnukkaK

Viestien lukumäärä : 84
Registration date : 13.04.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Ylimääräisen ihon poisleikkuu? - Sivu 2 Empty Vs: Ylimääräisen ihon poisleikkuu?

Viesti kirjoittaja Luisfigo Su Loka 28, 2012 7:21 pm

Mun BMI oli 28, leikattiin Tammisaaressa Töölön sijasta, kun siellä ei kuulema tarpeeksi tarpeeseen nähden leikkuusaleja. Hoito oli erinomaista, hoitsut todellakin mukavia. Leikattiin vatsaroikko, pallean kohdalle jäi siis n 10cm korkeammalle sellanen pömppö. Leikkuu oli pulessa välissä syyskuuta, lopputarkastus sitten Töölössä tossa viikko sitten eli n 6 vkoa leikkussta. Lääkäri oli tyytyväinen, haava kaunis ja sanoi et kyl se vähän siitä asetuu ja noi pallean rasvat täytyy itte laihduttaa. Kamalaa, nyt tuntuu et tohon pallean alapuolelle tulee sit vaan enemmän ryppyjä ja roikkoa, kun siinä sitä jo likin, miksi ihmeessä ei kaikkea okrjata! Rinnoista ei ole puhettakaan, vaikka nahkaläpyskät roikkuvat tuolla vyötärön tasolla, sanottin että laita vaan hyvät rintsikat!

Luisfigo

Viestien lukumäärä : 89
Paikkakunta : Vantaa
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Ylimääräisen ihon poisleikkuu? - Sivu 2 Empty Vs: Ylimääräisen ihon poisleikkuu?

Viesti kirjoittaja nanay La Marras 24, 2012 3:52 pm

Kävin Töölössä kirurgilla kuukausi sitten ja hän sanoi että vain navan alla oleva roikko leikataan, kylläpä sitä sitten näyttää hassulta? Shocked Olin aika pettynyt mutta toisaalta, ihan tyytyväinen että pääsen edes tuosta alavatsan roikosta eroon koska iho hautuu ja aiheuttaa tulehduksia. Onko teillä kokemuksia tuosta pallean läskien häviämisestä? Laihduttamalla ja liikunnallako paras tulos, ja lähteekö se? Rolling Eyes

nanay

Viestien lukumäärä : 14
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 19.08.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Ylimääräisen ihon poisleikkuu? - Sivu 2 Empty Vs: Ylimääräisen ihon poisleikkuu?

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Su Marras 25, 2012 5:12 am

Kuka lääkäri teillä on Töölössä ollut?
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Ylimääräisen ihon poisleikkuu? - Sivu 2 Empty Vs: Ylimääräisen ihon poisleikkuu?

Viesti kirjoittaja nanay Ma Marras 26, 2012 8:33 pm

Töölössä Janne Jyränki oli lääkärini...

nanay

Viestien lukumäärä : 14
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 19.08.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Ylimääräisen ihon poisleikkuu? - Sivu 2 Empty Vs: Ylimääräisen ihon poisleikkuu?

Viesti kirjoittaja Kimby Ti Marras 27, 2012 2:03 am

Töölössä Lea Pulliainen.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Ylimääräisen ihon poisleikkuu? - Sivu 2 Empty Vs: Ylimääräisen ihon poisleikkuu?

Viesti kirjoittaja Piuku Ke Marras 28, 2012 1:59 am

Todennäköisesti pääsen ens syys-talvella roikkoleikkaukseen (ainakin epikriisissä oli jo maininta). Mietiskelin että jos menis ennen sitä ylämahan ja kylkien rasva imuun, niin valahtais alaspäin kaikki mahdollinen nahka ja tulis ikäänkuin samalla leikkuu haavalla nahka poistetuksi. Pömppö se mullakin jäis muuten. Pitää miettiä.

Piuku

Viestien lukumäärä : 189
Paikkakunta : Seinäjoki
Registration date : 26.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Ylimääräisen ihon poisleikkuu? - Sivu 2 Empty Vs: Ylimääräisen ihon poisleikkuu?

Viesti kirjoittaja Poutapilvi La Joulu 01, 2012 2:56 pm

Piukku mä olen kanssa aatellut samaa ja ja takamuksessakin on isot pehmusteet yhdessä kohdassa, jotka sopis kanssa "imuroida" pois. Ajatelin tiedustella asiaa keväällä Töölössä ja sitä miten vaikuttaa leikkaukseen ja sen ajankohtaan. Itse en kuitenkaan leikkausta enää kesää vasten tahdo vaan odotan enemmin syksyyn.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Ylimääräisen ihon poisleikkuu? - Sivu 2 Empty Vs: Ylimääräisen ihon poisleikkuu?

Viesti kirjoittaja Leppis Su Joulu 02, 2012 6:53 pm

Mielenkiintoista! Jos saatte vastauksia ja teille tehdään jotain ennalta, niin kommenttia vaan tänne. Itsekin olen ajatellut, kuinka epäsuhtasta muutaman kohdan leikkely on. Ja rasvaimu on huomattavasti pienempi operaatio. scratch

Leppis

Viestien lukumäärä : 352
Paikkakunta : Hyvinkää
Registration date : 17.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Ylimääräisen ihon poisleikkuu? - Sivu 2 Empty Vs: Ylimääräisen ihon poisleikkuu?

Viesti kirjoittaja ViliH Ke Joulu 12, 2012 2:17 pm

Hei! Itsellä oli dream-comes-true tuossa toissapäivänä eli roikkoni leikattiin pois. Olen 21v 184cm/74kg mies.
Haluisinkin kysyä aikaisemmin leikkauksen kokeneilta, että kuinka pitkään teillä meni, että mahan turvotus katosi?
Itsestä tuntuu kun peiliin kattoo, että tässä ollaan paisuttu vaikka kuinka paljon enne leikkausta edeltävää tilannetta. Olenkin aika rasvattomaan kuntoon itseni ajanut juuri tätä leikkausta varten :>

ViliH

Viestien lukumäärä : 3
Ikä : 33
Paikkakunta : Hyvinkää
Registration date : 12.12.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Ylimääräisen ihon poisleikkuu? - Sivu 2 Empty Vs: Ylimääräisen ihon poisleikkuu?

Viesti kirjoittaja Kimby Ke Joulu 12, 2012 10:24 pm

Mulla ei turvotusta ollut ja painokin laski 3 kg kolmen päivän aikan leikkauksen jälkeen. Dreenit mulla oli viikon verran. Olen esim. ruotsin foorumilta lukenut että turvotusta voi olla 3kk jos niikseen on. Joten eiköhän tuo ole hyvin henkilökohtaista miten turvottaa. Eihän se turvotus sun rasvaprosenttiin vaikuta mitenkään ja kyllä se ylimääräinen neste lähtee ennemmin tai myöhemin. Mutta lähtee jokatapauksessa.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Ylimääräisen ihon poisleikkuu? - Sivu 2 Empty Vs: Ylimääräisen ihon poisleikkuu?

Viesti kirjoittaja alati roculis To Joulu 13, 2012 1:58 am

Jos on tmp. panniculectomia, mitä se on?

alati roculis

Viestien lukumäärä : 77
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 08.07.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Ylimääräisen ihon poisleikkuu? - Sivu 2 Empty Vs: Ylimääräisen ihon poisleikkuu?

Viesti kirjoittaja ViliH To Joulu 13, 2012 2:45 am

Kiitos vastauksesta! Ei auta olla ku kärsivällinen. Vielä aika oudon näkönen tosiaan tuo keskivartalo on tästä turvotuksesta johtuen, mutta ajan kanssa! Smile

ViliH

Viestien lukumäärä : 3
Ikä : 33
Paikkakunta : Hyvinkää
Registration date : 12.12.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Ylimääräisen ihon poisleikkuu? - Sivu 2 Empty Vs: Ylimääräisen ihon poisleikkuu?

Viesti kirjoittaja ViliH To Joulu 13, 2012 3:53 pm

Noniiin punnitsin ensimmäistä kertaa leikkauksen jälkeen massan. 74 -> 78,5kg näin kolmessa päivässä, ja vielä kun leikkauksessa lääkäri sano materiaalia lähteneen noin puolen kilon verran ni ilmeisen hyvin on keskivartalo nestettä kerännyt.

ViliH

Viestien lukumäärä : 3
Ikä : 33
Paikkakunta : Hyvinkää
Registration date : 12.12.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Ylimääräisen ihon poisleikkuu? - Sivu 2 Empty Vs: Ylimääräisen ihon poisleikkuu?

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus To Tammi 17, 2013 9:35 pm

Jee! Töölössä kirurgi Popov asetti mut 21.12 vatsanroikkoleikkausjonoon. Viimeistään kesäkuussa leikataan Smile Sanoi jyrkästi, ettei leikkaa jos en ole kuukautta ollut polttamatta sitä ennen. Eivätkä kuulemma laita siellä ollenkaan tissejä? Onko oikeesti näin?

Miten usein soittelitte jononhoitajalle? Auttaako se ihan oikeasti?
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viestien lukumäärä : 230
Ikä : 47
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 27.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Ylimääräisen ihon poisleikkuu? - Sivu 2 Empty Vs: Ylimääräisen ihon poisleikkuu?

Viesti kirjoittaja countrywoman Ti Maalis 05, 2013 4:21 am

Heippa pitkästä aikaa. En tiedä onko täänyt oikeessa osioss tää mun kirjoitus mutta mulla on tehty Peijaksessa bybass 3/2010 jolloin BMI yli 48, kaikki meni ok.
Kesäkuussa 2012 kävin Töölössä plastiikkakirurgilla BMI silloin noin 32.
Roikkleikkaus Töölössä 25.2.2013. BMI ennen leikkausta 30,2 leikkauksen jälkeen 28,7. Leikkauksessa "tavaraa" irtosi 4290g. Question Olin husuke osastolla, aivan ihana henkilökunta. Parina yönä sairaalassa kivut olivat sietämättömät mutta dreenien poisoton jälkeen olo parani. Pääsin pois 28.2 ja kotona olen ottanut iisisti. Nyt vaan toivon ettei takapakkia tulisi!
Normaali painoon olisi matkaa vielä 9,9 kg. Ja syksyllä edessä polvien tekonivelleikaukset.
Vinkkejä otetaan vastaan miten tuon painon saisi pois niin, ettei enää tarvitsisi mihinkään uusin korjauksiin.
Kuinka pitkään teilä muilla turvotus kesti?
countrywoman
countrywoman

Viestien lukumäärä : 26
Paikkakunta : Vihti
Registration date : 24.03.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Ylimääräisen ihon poisleikkuu? - Sivu 2 Empty Vs: Ylimääräisen ihon poisleikkuu?

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa