Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

AnnukkaK aloittelee

+8
Pirre
Elämä edessä
Riski_iita
MRA123
eräpena
katka
Möhköfantti
AnnukkaK
12 posters

Siirry alas

AnnukkaK aloittelee Empty AnnukkaK aloittelee

Viesti kirjoittaja AnnukkaK To Huhti 14, 2011 2:10 am

Hei, tulen minäkin esiin.

Olen elämäni aikana laihduttanut varmaan noin 80 kg, ja kaikki niistä ovat tulleet takaisin ja tuoneet kavereita kanssa. Viime syksynä mukava omalääkärini kysyi, olenko koskaan ajatellut laihdutusleikkausta. Onhan noita telkkarissa, kaikilla maailma mallillaan ja leikkaus parantanut kaikki mahdolliset vaivat helposti ja hauskasti. Olin aika skeptinen, mutta jos se sittenkin onnistuisi... Aikani mietittyäni sanoin, että laitapa sitten se lähete.

Nyt on prosessi menossa. Ravitsemusterapeutti Tampereen keskussairaalassa sanoi, että ei leikata, jos BMI on yli 50, riskit nousevat siinä kohdassa jyrkästi. Siispä 30 kg pitäisi pudottaa ensin ruokavaliolla... Olenhan minä laihduttanut Painonvartijoissa kahteen eri otteeseen melkein 30 kg, joten tiedän sen olevan mahdollista.

(Yritin äsken laskea BMI:n, kun en muista mitä se tarkkaan oli. Googlesta ensimmäinen linkki, täytä ruutuihin pituutesi ja painosi: "Hupsis! Taisit vahingossa kirjoittaa pituuden ja painon väärinpäin kenttiin. Yritä uudelleen." Oi kuinka mukavaa, tietokonekin väittää että olen läskin lisäksi lukutaidoton. Smile )

No, oli miten oli, nyt olen siis käynyt rt:llä ja juuri tänään sisätautipolilla. Aloitin Nutrilett-pusseilla, mutta ne ovat minusta aivan kamalan pahoja, ei tahdonvoima riitä pelkkään pussiruokaan niin pitkäksi aikaa kuin tiedän tässä menevän. Sain rt:lta ohjeen tavallisella ruualla eneilyyn, ja se on mennyt aika hyvinkin. Ilmeisesti sopii minulle, niin kauan kuin tahdonvoimaa piisaa. 4 viikon ene-kuurilla on pudonnut 11 kg. Sisätautilääkäri sanoi laittavansa samantien lähetteen kirurgille, joten vatsantähystys on odotettavissa vielä kevään aikana. Leikkausajat keväältä ovat jo täynnä, kesälomien aikana ei leikata, mutta syksyllä tai talvella sitten.

Olen jo saanut ommella farkkuihin napin uudelle paikalle, kun housut meinaa pudota jalasta. Parhautta! Very Happy
AnnukkaK
AnnukkaK

Viestien lukumäärä : 84
Registration date : 13.04.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

AnnukkaK aloittelee Empty Vs: AnnukkaK aloittelee

Viesti kirjoittaja Möhköfantti To Huhti 14, 2011 2:18 am

Tervetuloa joukkoon.
Hienosti oot jo saanu painoo alaspäin
Möhköfantti
Möhköfantti

Viestien lukumäärä : 156
Paikkakunta : oulun seutu
Registration date : 14.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

AnnukkaK aloittelee Empty Vs: AnnukkaK aloittelee

Viesti kirjoittaja katka To Huhti 14, 2011 3:06 am

Upee pudotus!!Kumpa pystyisin samaan..Nyt kolmas päivä pusseilla ja ajoittain kyllä kysyy tahdonvoimaa ja motivaatiota.Parissa viikossa pitäs saada väh.4kg pois ja miel.enemmänkin.Onhan tuo mahdollistaa,mut kun yhtään ei sais repsahdella No

Jatkahan sinä samaan malliin!Hienosti etenee!! cheers
katka
katka

Viestien lukumäärä : 96
Paikkakunta : jyväskylä
Registration date : 05.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

AnnukkaK aloittelee Empty Vs: AnnukkaK aloittelee

Viesti kirjoittaja AnnukkaK To Huhti 14, 2011 3:40 am

Mulla oli lisäksi tuossa 4 viikon aikana yksi viikonloppu, jolloin olin matkoilla ystävien kanssa. Söin kutakuinkin mitä mieli teki, tosin ihme kyllä ei tehnyt mieli makeaa. Very Happy Tosin perunoiden sijaan otin lisää salaattia, mutta join kyllä sen edestä viiniä. Wink Ja aamiaisella karjalanpiirakoita. Ja silti -11 kg.

Olen ajatellut, että tämä on niin pitkä projekti, että pingottamalla en siitä selviä. Joskus on saatava "vapaapäivä", jotta jaksaa taas niukkailla. Uskoisin, että niin kauan, kun vapaapäiviä tulee 1-2 kuussa ja niiden aikanakin pysyy järjellisissä rajoissa, se ei koko matkaa ojaan kaada, päinvastoin auttaa estämään totaalisempia repsahduksia.
AnnukkaK
AnnukkaK

Viestien lukumäärä : 84
Registration date : 13.04.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

AnnukkaK aloittelee Empty Vs: AnnukkaK aloittelee

Viesti kirjoittaja eräpena To Huhti 14, 2011 1:09 pm

Tervetuloa. Sinulla on hyvin alkanut, pidetään peukkuja, että onnistuu. Very Happy
eräpena
eräpena

Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 64
Paikkakunta : laukaa
Registration date : 15.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

AnnukkaK aloittelee Empty Vs: AnnukkaK aloittelee

Viesti kirjoittaja MRA123 To Huhti 14, 2011 2:53 pm

Tervetuloa palstailemaan ja onnea hyvästä alusta kohti leikkausta!
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Paikkakunta : Lempäälä
Registration date : 29.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

AnnukkaK aloittelee Empty Vs: AnnukkaK aloittelee

Viesti kirjoittaja Riski_iita To Huhti 14, 2011 4:16 pm

Tervetuloa joukkoon!! Smile Kyllä suomeen mahtuu monenmoista hoitokäytäntöä.... kyllä mut leikataan (hus:sissa) vaikka bmi on yli 50. Mutta tota eneä painotetaan sen rasvamaksan pienentämisen takia.

Riski_iita
Riski_iita

Viestien lukumäärä : 188
Paikkakunta : Uusimaa
Registration date : 29.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

AnnukkaK aloittelee Empty Vs: AnnukkaK aloittelee

Viesti kirjoittaja Elämä edessä To Huhti 14, 2011 6:21 pm

Tsemppiä AnnukkaK!! Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 69
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

AnnukkaK aloittelee Empty Vs: AnnukkaK aloittelee

Viesti kirjoittaja Pirre To Huhti 14, 2011 7:16 pm

Tervetuloa AnnukkaK! cheers

Ite oon huomannu saman jossain BMI-laskurissa, ett kyseli tota samaa.. Hirmu piristävää Very Happy..
Onnittelut hienosta painonpudotuksesta, siitä se lähtee! Smile
Pirre
Pirre

Viestien lukumäärä : 40
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 11.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

AnnukkaK aloittelee Empty Vs: AnnukkaK aloittelee

Viesti kirjoittaja AnnukkaK To Huhti 28, 2011 5:22 am

Tänään kävin taas vaa'alla, kun RT soittaa perjantaina. On sitten kertoa uusia lukemia. 156,3, kokonaispudotus 6 viikossa 14,5 kg, josta viimeisen 2 viikon aikana 3,5 kg. Helpotuksen huokaus. Olen tällä ruokaenellä alkanut hiukan lipsua. Esim eilen tein lapsille lasagnea, sitten istuin olohuoneessa ja ja hengittelin sitä viettelevää kuplivan kuuman juuston tuoksua... Otin sitten itsekin ruokalusikallisen. Mutta onneksi näyttää siltä, että vähäiset lipsumiseni mahtuvat vielä kalorimäärän puitteisiin.

Vaikeinta on, kun on tottunut syömään vaan nopeasti muutaman voileivän, tai jopa vain kourallisen kinkkua ja/tai juustoa, ja nyt pitääkin ruokansa joka kerta erikseen laittaa. Teenkin usein jääkaappiin puoli ämpärillistä salaattia ja mittaan sitten ruokaillessa sen päälle raejuustoa.

Mutta tätä vauhtia voin kesän alkaessa jo käyttää tavallista vaakaa, ei tarvitse enää käydä erikoisvaa'alla hoitajien silmien alla! sunny

Läskin poistuminen alkaa näkyä jo. Kaksoisleukani on muuttumassa heltaksi. What a Face
AnnukkaK
AnnukkaK

Viestien lukumäärä : 84
Registration date : 13.04.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

AnnukkaK aloittelee Empty Vs: AnnukkaK aloittelee

Viesti kirjoittaja Piitu Su Toukokuu 01, 2011 8:22 pm

Moikka vaan AnnukkaK! Onnea heltasta Smile Hienosti olet motivoitunut ja se näkyy pudotuksesta, onnea!

Piitu

Viestien lukumäärä : 218
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 14.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

AnnukkaK aloittelee Empty Vs: AnnukkaK aloittelee

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Su Toukokuu 01, 2011 10:32 pm

Hienosti menee AnnukkaK! Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 69
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

AnnukkaK aloittelee Empty Vs: AnnukkaK aloittelee

Viesti kirjoittaja AnnukkaK To Toukokuu 19, 2011 11:31 pm

Tänään TAYSissa gastrokirurgin juttusilla. Jonon pituus on kuulemma noin 6 kuukautta. Sovittiin gastroskopia elokuulle, samoin spirometria kun kuulemma kuorsaan (nuoriso valittaa jos joudutaan nukkumaan samassa laivahytissä tms). Hoitaja tänään laittoi minut jonoon, joten leikkaus tulee ehkä jo tämän vuoden puolella, tai sitten ei...

Kirurgi sanoi, että jos on kovasti yrittänyt ja saanut painonsa dieetillä riittävään kuosiin, voidaan leikkausjärjestystä hiukan ehkä muokata... Ei oteta riskiä, että kuukausitolkulla odotellessa paino alkaa nousta... Mutta siitä ei kai hirveästi huudella. Kun painoindeksi huitelee 50 tienoilla, leikkausta ennen on eneiltävä 6 viikkoa, jotta maksa pienenisi tarpeeksi.
AnnukkaK
AnnukkaK

Viestien lukumäärä : 84
Registration date : 13.04.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

AnnukkaK aloittelee Empty Vs: AnnukkaK aloittelee

Viesti kirjoittaja AnnukkaK Ma Toukokuu 23, 2011 5:36 pm

Perjantaina kävin neuvolassa vaa'alla ja tänään puhelu ravitsemussuunnittelijan kanssa. Paino oli 151 (kotivaaka näyttää 2,5 kg vähemmän, mutta mennään nyt sillä "virallisella" lukemalla), kokonaispudotus 10 viikon enellä 20 kg. Olen tosin lipsunut jonkin verran, viimeksi nyt oli koulutusviikonloppu johon kuului täysihoito, ja söin koko lailla mitä eteeni sain, en alkanut vaatia parsakaalia ja salaattia.

Ravitsemushenkilö sanoi juuri, että nyt kesän ajan riittää, jos paino pysyisi tällä tasolla tai ehkä laskisi vähän, enää ei tarvitse tiukkailla. Sain postissa häneltä 1200 kalorin ateriasuunnitelman, hui kuinka paljon siihen kuuluu ruokaa! Very Happy Ihan omasta halustani vielä tämän viikon eneilen, koska tosiaan vkl tuli syötyä enemmän, mutta sitten alan ottaa rennommin. Rav ehdotti, että alkaisin jo totutella leikkauksenjälkeiseen rytmiin, eli pikkuannoksia parin tunnin välein.
AnnukkaK
AnnukkaK

Viestien lukumäärä : 84
Registration date : 13.04.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

AnnukkaK aloittelee Empty Vs: AnnukkaK aloittelee

Viesti kirjoittaja Bullero Ti Toukokuu 24, 2011 1:53 am

Hienot pudotuslukemat ja motivaatio! Onnea sulaneista kiloista!! Basketball
Bullero
Bullero

Viestien lukumäärä : 90
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 02.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

AnnukkaK aloittelee Empty Vs: AnnukkaK aloittelee

Viesti kirjoittaja dunbar Ke Toukokuu 25, 2011 2:42 am

AnnukkaK- hyvinhän sulla on enellä pudonnut. Minusta ne ohjeet totutella pieneen ruoka-annokseen on hulluja. Mulla se ois johtanut vain hillittömään repsahdukseen... Se on aivan eri asia syödä leikatulla mahalla 2dl kuin leikkaamattomalla. Kylläisyyden tunne on aivan eri. Mä söisin sinuna runsaasti salaattia ja siihen lisäksi ruokaa. Kun maha on täynnä, ei jääkaapilla tarvitse koko ajan ravata. Mutta voithan kokeilla.

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 11.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

AnnukkaK aloittelee Empty Vs: AnnukkaK aloittelee

Viesti kirjoittaja AnnukkaK Ke Toukokuu 25, 2011 10:26 pm

No minä tykkään kyllä syödä salaattia, iso "vadillinen" jäävuorisalaattia ja kurkkua ja tomaattia, kevyttä kastiketta ja päälle vähän mauksi raejuustoa tai tonnikalaa. Siitä tulee olo kuin olisi jotain syönytkin, kaloritiheämmät ruuat livahtavat alas niin nopeasti että jää kaipaamaan lisää.
AnnukkaK
AnnukkaK

Viestien lukumäärä : 84
Registration date : 13.04.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

AnnukkaK aloittelee Empty Vs: AnnukkaK aloittelee

Viesti kirjoittaja Aurora To Toukokuu 26, 2011 1:39 am

Tonnikalasalaatti vie tajun, jos mä jotain muuta erehdyn syömään kun nutrilettia niin se on sitten karppia. Eli lorautan siihen vielä öljyä sekaan, ainakaan ei ole ollut haitaksi.
Fetasalaattikin on hyvää samoin vuohenjuusto, näiden kanssa joskus kaipaa sitä patonkia Very Happy

Aurora

Viestien lukumäärä : 190
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 29.04.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

AnnukkaK aloittelee Empty Vs: AnnukkaK aloittelee

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa