Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Närästystä leikkauksen jälkeen

4 posters

Siirry alas

Närästystä leikkauksen jälkeen Empty Närästystä leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja dunbar Ma Maalis 14, 2011 6:09 pm

Olen huomannut uuden ongelman. Ääni menee käheäksi ilman flunssaa. Kuumat juomat polttelee mahaa. Nielaistessa joskus tuntuu, että palaset takertuu ruokatorven alaosaan. Olen syönyt Somacia leikkauksesta lähtien eli 7 viikkoa. Syöminen sujuu muuten ihan hyvin. Mausteita lisään joskus ehkä turhaakin, koska ruokien maku on muuttunut leikkauksen jälkeen. Eli vinkkejä miten saan kotikonstein närästyksen loppumaan ja milloin mun pitää mennä lääkäriin? Kantsiiko odottaa vai mennäkö heti? Sisätautilääkärin aika on toukokuun alussa.

Joskus jos syön liikaa, ruoka tuntuu pyrkivän ruokatorveen. Tätä kai ois syytä välttää nyt. Kahvia en juo, teetä ehkä kaksi kupillista päivässä. Tuoremehuja olen juonut joskus aamuisin, koska ajattelin että vitamiinit imeytyis paremmin. Sen voin jättää ihan suosiolla. Ruisleipää syön ehkä kaksi palasta päivässä. Vaalea leipä ei oikein mene alas. Kaalta, herneitä en syö. Kurkkua, salaattia, paprikaa syön päivittäin. Näistä kurkku ja paprika pitäisi jättää ehkä vähemmälle. Mausteiset ruuat on mun heikkous. Yleensä syön kyllä ihan tavallista kotiruokaa lastenkin takia.

Eli vinkkejä syömisiin ja kuinka herkkänä mun pitää olla lääkäriin menon kanssa, koska mahani on leikattu? Normaali mahalla en olisi ollenkaan huolissani, mutta tän uuden vatsan kanssa hermostuu nopeammin.

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 11.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Närästystä leikkauksen jälkeen Empty Vs: Närästystä leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja laila Ma Maalis 14, 2011 10:45 pm

Minä olisin aika herkästi yhteydessä lääkäriin vaivasi kanssa sillä minut leikannut lääkäri nimenomaan sanoi, että närästyksen voi ainakin unohtaa tämän leikkauksen jälkeen.
Tästä olenkin nauttinut täysin siemauksin eli kahvia pystyy juomaan rajoituksetta, syömään puolukoita jne. Ainoa asia mikä ei edelleenkään mene on tuore ruisleipä ja sekin vain sen takia, että tekee ilmavaivoja!
Eli sinuna minä soittelisin leikanneelle lääkärille ja kysyisin neuvoa!!

laila

Viestien lukumäärä : 55
Paikkakunta : espoo
Registration date : 24.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Närästystä leikkauksen jälkeen Empty Vs: Närästystä leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja MRA123 Ti Maalis 15, 2011 12:40 am

Samaa mieltä Lailan kanssa, sinuna ottaisin yhteyttä leikanneeseen lääkäriin ja kysyisin neuvoa !

MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Paikkakunta : Lempäälä
Registration date : 29.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Närästystä leikkauksen jälkeen Empty Vs: Närästystä leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja simri Ti Maalis 15, 2011 4:14 am

Mulla oli n. 2 viikkoa leikkauksesta sellaista kipua rintalastan takana (ruokatorvessa). Ja joskus nielaistessa sattui, ja tuntui kuin olisi pala jäänyt kurkkuun. Muutenkin semmosta polttelevaa oloa, kuten närästyksessä. Soitin siitä leikanneelle kirurgille, joka kertoi että leikkauksen aikana on jouduttu venyttämään siellä ruokatorven alueella jotain hermoa, joka ilmeisesti tuon kivun sitten aiheutti. Se kipu meni ohi itsestään parin viikon kuluessa, mutta ikävältä se kyllä tuntui.

Mutta koska sulla jo seitsemän viikkoa leikkauksesta, ja ymmärsin että vaiva on tullut vasta nyt? niin yhdyn edellisiin kommentteihin että lääkärille soitto. Se kannattaa aina. On sitten rauhallisempi olo itsellä, kun sieltä saa jonkun vastauksen.

Tsemppiä!

simri

Viestien lukumäärä : 73
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 05.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Närästystä leikkauksen jälkeen Empty Vs: Närästystä leikkauksen jälkeen

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa