Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ohitus vai pienennys???

+11
kuunsisar
Aallotar
eräpena
tiikos
tigertytto
Sun
masumami
dunbar
Fisu
Tuikku68
Piipi 70
15 posters

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Siirry alas

Ohitus vai pienennys??? - Sivu 2 Empty Vs: Ohitus vai pienennys???

Viesti kirjoittaja 2FatToFly Pe Maalis 11, 2011 5:15 am

Mä juttelin Ovaskan kanssa ja tulimme siihen tulokseen, että mulle tehdään sitten joskus bypass. Itse sitä haluan ja Ovaska oli sitä mieltä, että se on minulle parempi vaihtoehto.

Kaikki se, mitä olen kuullut ja lukenut on jotenkin saanut minut kallistumaan tuon puolelle. En tiedä miksi.

2FatToFly

Viestien lukumäärä : 234
Paikkakunta : suomenmaa
Registration date : 09.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Ohitus vai pienennys??? - Sivu 2 Empty Vs: Ohitus vai pienennys???

Viesti kirjoittaja Minni67 La Maalis 12, 2011 5:15 am

Sekoitanpa minäkin vielä tätä soppaa...

...kyselin kanssa tuota leikkaustapaa, kun sis.lääkärillä kävin ja hän sanoi, että julkisella puolella ( yliopistosairaaloissa ainakin) käytetään pääasiassa tuota ohitusta, kun taas privaattipuoli suosii sleeveä.

Mikäli oikein ymmärsin, johtunee osittain tuosta jälkiseurannasta, eli julkisella puolella leikattujen seurantaa on pidempään, kuin yksityispuolella. Käsitin viiden vuoden jälkiseurannan olevan "rutiini" ainakin täällä TAYS:in leikatuilla. Tosin täällä on näissä "rutiineissa" paljonkin eroja jo keskussairaaloiden kohdalla, että voidaanko sellaisista edes puhua.

Toisaalla oli juuri joku laskenut, noita leikattujen määriä Suomi/Ruotsi, ja todennäköisesti, kun meillä päästään samoihin prosentuaalisella tasolla, saattavat eri sairaaloiden väliset ennakkotutkimukset yms. olla jo samanlaiset koko maan sairaaloissa.

Kuinka paljon ovat jo leikkuksessa olleet päässeet itse vaikuttamaan/valitsemaan omaa leikkaustapaansa, vai onko se aina leikkaavan lääkärin päätös?


Minni

Minni67

Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 57
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 02.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Ohitus vai pienennys??? - Sivu 2 Empty Minulla on Sleeve

Viesti kirjoittaja terveysmatkailija Ke Maalis 23, 2011 10:52 pm

Halusin sleeven, sillä käytän migreeniin särkylääkkeitä ja ohitus estää monien lääkkeiden käytön (mm. nuo minun lääkkeeni). Lisäksi Sleevessä on vähemmän haittavaikutuksia ja rajoituksia muutenkin, sekä ohituksessa olisi ollut suurentunut kroonisten vitamiinien ja hivenaineiden puutteen vaara.

Minun ei ole tarvinnut miettiä mitään, olen laihtunut ihan itsestään. Nyt 35 kg poissa, enää kymmenen jäljellä ja laihdun koko ajan vauhdikkaasti edelleen. Sleeve ei siis ainakaan minulla ole mitään "itsekuria" tarvinnut. Mahaan ei mahdu, yksinkertaisesti, juuri mitään. Sitten laihtuu. cyclops

Jokaisen pitää ne vaihtoehdot punnita oman lähtökohtansa mukaisesti. Uskon että kumpikin on hyvä, toisille sopii toinen paremmin, toiselle toinen. Tsemppiä joka tapauksessa Rolling Eyes .

t. Maailmanmatkaaja

terveysmatkailija

Viestien lukumäärä : 39
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 26.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Ohitus vai pienennys??? - Sivu 2 Empty Vs: Ohitus vai pienennys???

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa