Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Pohjois-Suomessa asuvia leikattuja - Virvaliekki esittäytyy

4 posters

Siirry alas

Pohjois-Suomessa asuvia leikattuja - Virvaliekki esittäytyy Empty Pohjois-Suomessa asuvia leikattuja - Virvaliekki esittäytyy

Viesti kirjoittaja Virvaliekki Su Helmi 27, 2011 5:56 pm

Hei,
Olen Pohjois-Pohjanmaalla asuva, ystävänpäivänä 2011 Tallinnassa GBP-leikattu naisihiminen.
Kuten varmaan moni muukin tällä foorumilla, olen taistellut melkein koko ikäni painon kanssa. Nyt on kaksi viikkoa GBP-leikkauksesta ja kokemusten vaihto kanssakulkijoiden kanssa kiinnostaa kovasti. Paino ei ole pudonnut leikkauksen jälkeen kovin nopeaa tahtia, mikä ehkä johtunee tiukasta preoperatiivisesta dieetistä... tai mistä lie?
Huomasin, että täällä on myös muita nyt helmikuussa leikattuja, miten teillä on alkanut kotona menemään?
Oletteko ollut ja kuinka kauan aiotte olla nestemäisellä/sosemaisella dieetillä?
Virvaliekki
Virvaliekki

Viestien lukumäärä : 26
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa
Registration date : 27.02.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Pohjois-Suomessa asuvia leikattuja - Virvaliekki esittäytyy Empty Vs: Pohjois-Suomessa asuvia leikattuja - Virvaliekki esittäytyy

Viesti kirjoittaja Lyltsy Su Helmi 27, 2011 6:30 pm

Tervetuloa mukaan! Sulla on vasta 2 viikkoa leikkauksesta, isoja johtopäätöksiä ei vielä painonpudotustahdista kannata vetää.

Viikottainen, ei päivittäinen punnitseminen ja odotusarvona se kilosta puoleen per viikko pitkällä aikavälillä on normaali pudotustahti, mutta kun se jatkuu viikosta ja kuukaudesta toiseen, niin tulosta syntyy.

6-8 ateriaa päivässä, 1.5 litraa vettä ja väh. 60g proteiinia auttavat tasaiseen painonpudotukseen.

Hyvää jatkoa toivotelleen!
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Pohjois-Suomessa asuvia leikattuja - Virvaliekki esittäytyy Empty Vs: Pohjois-Suomessa asuvia leikattuja - Virvaliekki esittäytyy

Viesti kirjoittaja Tupsukka Su Helmi 27, 2011 6:37 pm

Hei Virvaliekki!
Tervetuloa mukaan.
Minut leikattiin 7.2.-11 Oys:ssa. Kuukauden neuvoivat olemaan soseruualla annokset ½-1 dl ja sitten vasta normaalirakenteista ruokaa. Juoda pitäisi 1-1½l nesteitä päivässä ja proteiineja pitäisi saada menemään 60-70g /vrk. Rasvoja 3tl rypsiöljyä tai 5tl 60-70 % rasvoja.
Opettelua on vielä kovasti. Röyhtäyttää jo kaksi lusikallista ja tarttee syödä tosi hitaasti. Juomapullo tarttee olla mukana, että ehtisi juoda mitä pitääkin kun kerralla menee alas vain vähän. Tälläisi kokemuksia minulla on.
Mukavaa kevään odotusta.

Tupsukka

Viestien lukumäärä : 47
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa
Registration date : 22.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Pohjois-Suomessa asuvia leikattuja - Virvaliekki esittäytyy Empty Vs: Pohjois-Suomessa asuvia leikattuja - Virvaliekki esittäytyy

Viesti kirjoittaja Virvaliekki Su Helmi 27, 2011 7:25 pm

Muuten menee aikalailla tuo ruokailu ja juominen kuten kerroitte, mutta proteiinit taitaa jäädä alle 50 gramman.
Juon/syön jonkinverran jogurtteja yms., mutta apteekin proteiinijuomat ovat niin makeita että ällöttää...
Mistähän muusta niitä parhaiten nestemäisenä saisi?
Virvaliekki
Virvaliekki

Viestien lukumäärä : 26
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa
Registration date : 27.02.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Pohjois-Suomessa asuvia leikattuja - Virvaliekki esittäytyy Empty Vs: Pohjois-Suomessa asuvia leikattuja - Virvaliekki esittäytyy

Viesti kirjoittaja Rovatar Su Helmi 27, 2011 11:43 pm

Hei Virvaliekki ja tervetuloa mukaan.
Minut leikattiin samana päivänä kun sinut.
Hyvin menee.-8 kg nyt leikkauksesta ja kaikkiaan joulukuun puolesta välistä -21 kg.
Onkohan minun maha joku poikkeuksellinen kun minulta jäi tuo soseruokavaihe kokonaan.Sairaalassa söin ne pakolliset mitä tarjottiin varovasti.Kotona ihmettelin kun koko ajan nälättää kauheasti ja kokoeilin varovasti muusia,kalaa,jugurttia jne.
Ja kun mitään kipuja ei tullut,eikä oel vieläkään niin syön jo oikeastaan nyt kaikkea paitsi huonosti sulavaa lihaa(makkara en ole koskaan syönytkään),tuoretta sitkasta leipää en syö ja tietysti pullia ym.herkkuja,karkkeja,pizzoja,sipsiä jotka nyt ei muutenkaan laihduttajalle sovi .
Proteiinia saan sen 60 gr ja ylikin (onkohan siitä haittaa jos menee enemmän ).
Nälkä ei ole enään.en tunne nälkää vaan sellanen jännä tunne vatsassa kun sinne pitää jotain laittaa.
Pari kertaa tullut etova olo joka ilmeisesti johtui liian nopeasta syömisestä tai pienestä suupalasta liikaa.
Kaloreita tulee päivässä .900-1100kcal.
Olen päässyt liiankin helpolla tämän leikkuun.
Sitä tässä odottelee että milloinhan alkaa takapakkia jossain tulemaan.
Ruoka menee helposti alas,ei töki eikä mitään palan tunnetta kurkussa,juomaa menee helposti lasi kerralla.Samoin piimää.
Ainoa on kahvi joka jäi leikkuun jälkeen.Ainakin toistaiseksi.Ei mene alas.Maku on kamala.
En tiedä mistä johtuu?
Minulla ei ole mitään sairautta (muuta kun tämä lihavuus),lääkäri kertoi että maksani oli hyvin pieni ja rasvaa ei ollut ympärillä .En tiedä miksi,minä joka olen ollut oikea suurherkuttelija.
Lääkäri sanoi kun kävi katsomassa ennen kotiin lähtöä että älä stressaa ruoan kanssa vaan syö sitä mikä tuntuu hyvältä,kyllä maha laittaa vastaan jos joku ei sovi.
Rovatar
Rovatar

Viestien lukumäärä : 314
Paikkakunta : Lappi
Registration date : 05.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Pohjois-Suomessa asuvia leikattuja - Virvaliekki esittäytyy Empty Vs: Pohjois-Suomessa asuvia leikattuja - Virvaliekki esittäytyy

Viesti kirjoittaja Virvaliekki Ma Helmi 28, 2011 12:04 am

Kyllä tuo ystävänpäivänä tehty leikkaus tuntuu tällä hetkellä parhaalta mahdolliselta ystävänpäivälahjalta, mitä voisi olla Very Happy .
Kiitos vinkeistä, yritän kehitellä sosemaista proteiinia lisää jostain, sillä kalorit näyttävät jäävän helposti alle 800:n jos ei pidä huolta syömisestä... En uskalla vielä kiinteää kokeilla, kun diabeteksen vuoksi haavojenkin parantuminen voi olla hitusen hitaampaa kuin perusterveillä.
Sokeriarvot onneksi jo nyt ovat laskeneet mukavasti ja innolla odotan, että pian saan jo vähentää lisää lääkitystäni j ajoku päivä, toivottavasti jättää DM-lääkityksen kokonaan pois... minulla suurin syy leiukkaukseen ja etenkin yksityisen puoleen kääntymiseen oli terveys, en halunnut jonottaa ja odottaa enää yhtään liitännäissairautta tai lääkitystä lisää.
Onkohan moni kokenut näitä sairauksista "parantumisia" leikkausten myötä?
Virvaliekki
Virvaliekki

Viestien lukumäärä : 26
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa
Registration date : 27.02.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Pohjois-Suomessa asuvia leikattuja - Virvaliekki esittäytyy Empty Vs: Pohjois-Suomessa asuvia leikattuja - Virvaliekki esittäytyy

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa