Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Leikkaukseen menoa hyvin paljon harkitseva!

+4
perhonen
Rintasir
ni72
pirttis
8 posters

Siirry alas

Leikkaukseen menoa hyvin paljon harkitseva! Empty Leikkaukseen menoa hyvin paljon harkitseva!

Viesti kirjoittaja pirttis La Helmi 26, 2011 1:47 am

Olen 24-vuotias pienen tyttösen äiti ja aina ollut ylipainoinen. Raskauden jälkeen BMI on jäänyt 45 kintaille ja nyt todella harkitsen olisiko se leikkaus sitten oikea ratkaisu. Elämän aikana on tullu yritettyä kaikkea ja paljon on tiputettukkin mutta takaisin on tulleet. Eniten tässä nyt mietityttää se mistä en olekkaan saanut selvyyttä että voiko leikkauksen jälkeen vielä lähteä odottamaan lasta? Koska olisi ihana kuitenkin lapsia lisää saada joskus.=)

pirttis

Viestien lukumäärä : 7
Paikkakunta : naantali
Registration date : 24.02.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen menoa hyvin paljon harkitseva! Empty Vs: Leikkaukseen menoa hyvin paljon harkitseva!

Viesti kirjoittaja ni72 La Helmi 26, 2011 2:28 am

Minulla on ystävä jolle on tehty ohitusleikkaus noin 6vuotta sitten ja hänellä on 2 lasta ennen ja 2 lasta jälkeen leikkauksen.
ni72
ni72

Viestien lukumäärä : 59
Paikkakunta : rauma
Registration date : 12.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen menoa hyvin paljon harkitseva! Empty Vs: Leikkaukseen menoa hyvin paljon harkitseva!

Viesti kirjoittaja Rintasir La Helmi 26, 2011 3:43 am

Samoin tiedän jo useitakin leikkauksen jälkeisiä vauvojen maailmaan saattoja. Siinä täytynee olla noin kaksi vuotta leikkauksen jälkeen, ennenkuin raskautta alkaa yrittää.
Rintasir
Rintasir

Viestien lukumäärä : 104
Paikkakunta : Lahti
Registration date : 14.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen menoa hyvin paljon harkitseva! Empty Vs: Leikkaukseen menoa hyvin paljon harkitseva!

Viesti kirjoittaja perhonen La Helmi 26, 2011 3:59 am

Näin on, leikkaus ei vaikuta hormonitoimintaan, eikä kohtuasi poisteta. Olet nainen leikkauksen ennen ja jälkeen,raskaus tulee tai on tulematta. Tuo edellinen vastaus on yhtä tyhjän kanssa ja pyh pyh siihen lisäksi.


perhonen

Viestien lukumäärä : 56
Paikkakunta : Lappi
Registration date : 03.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen menoa hyvin paljon harkitseva! Empty Vs: Leikkaukseen menoa hyvin paljon harkitseva!

Viesti kirjoittaja perhonen La Helmi 26, 2011 4:06 am

Ei tarvi olla vuotta tai kahtakaan...............leikkauksella ei ole mitään merkitystä. Vääriä asioita yhdistetään. Ei tästä nyt tämän enempää.

perhonen

Viestien lukumäärä : 56
Paikkakunta : Lappi
Registration date : 03.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen menoa hyvin paljon harkitseva! Empty Vs: Leikkaukseen menoa hyvin paljon harkitseva!

Viesti kirjoittaja Poutapilvi La Helmi 26, 2011 4:56 am

Itse olin tammikuussa Meilahdessa 6 kk tarkistuksessa (pari kk myöhässä kylläkin) ja mulle sanoi lääkäri, että kun suurin painonputoaminen on loppu voi hyvin raskaaksi hankkiutua. Mullahan se oli likimain jo ohitse ja tulinkin heti raskaaksi.

Se täytyy sanoa, että taiteilua tämä raskaana olo on! Ruuan määrät niin pienet, pahoinvointi vaivaa, mikään ei maistuisi ja juodakkin pitäisi. Herään öisinkin (nytkin olen nukkunut koko illan ja pakon edessä heräsin syömään ja kohta menen takaisin nukkumaan ja nousen taas keskellä yötä syömään) syömään 4 t välein. Tällä tavalla saan terveellisesti syöden kasaan 1500-1600 kcal, muuten jäisi 1000 kcal, joka on aivan liian vähän. Neuvolassa sovitiin ekstra äippäpolikäynnistä ja mahd. ravitsemusterapeutin käynnistä samalla, jotta saadaan pidettyä huoli riittävästä energia ja vitamiini yms. määrästä.

Kyllä onnistuu raskaana olo alle vuodenkin leikkauksesta, mutta vaatii itseltä hieman enemmän ponnisteluja.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen menoa hyvin paljon harkitseva! Empty Vs: Leikkaukseen menoa hyvin paljon harkitseva!

Viesti kirjoittaja Tikrustiina75 La Helmi 26, 2011 5:08 am

Tyksissä vaan on ollut EHDOTON 2 vuotta leikkauksesta. Muutama on saanut aikaisemmin luvan, mutta tuo taitaa olla sairaanhoitopiiristä riippuvaa.
Voin päivittää tietoja tänne kun käyn 1,5 vuotis tarkastuksessa, mutta epäilen sen edelleen olevan niin.
Itselläni ei ole lapsia ja ikää on kohta jo 36v. 1 vuoden kohdalla en vielä lupaa saanut ja nyt 1,5 vuoden kohdalla saan kysyä uudestaan.
Tikrustiina75
Tikrustiina75

Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 48
Paikkakunta : Pertteli
Registration date : 12.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen menoa hyvin paljon harkitseva! Empty Vs: Leikkaukseen menoa hyvin paljon harkitseva!

Viesti kirjoittaja ritu La Helmi 26, 2011 3:02 pm

Kyllä se kaksivuotta kannattaa leikkauksesta antaa mennä ennenkuin yrittää raskautta ettei vaaranna lapsen terveyttä kun ei pysty riiyyävästi syömään ja sen takia ei riitä ravinto eikä hivenaineet lapsen tarpeeseen mutta jokainenhan päättää niin omasta kuin lapsiensa hyvinvoinnista.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Paikkakunta : Savo
Registration date : 17.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen menoa hyvin paljon harkitseva! Empty Vs: Leikkaukseen menoa hyvin paljon harkitseva!

Viesti kirjoittaja Lyltsy La Helmi 26, 2011 5:05 pm

Ihminen on niin rakennettu että lapsi kyllä saa tarvitsemansa äidistä, mutta se onkin vaarana että äiti ei pysy hyvässä kunnossa raskauden aikana ja sehän taas vaikuttaa jaksamiseen lapsen kanssa syntymän jälkeen.

Terveystalossa leikkaavalla lääkärillä on paljon kokemusta myös raskauksista leikkauksen jälkeen, jotkut ovat tulleet raskaaksi jo puoli vuotta leikkaujksen jälkeen, eikä mitään suurempia ongelmia ole ollut, mutta toive/ohje on että vuosi vähintään olisi se ero leikkaukseen ennen raskautumista.

Alkuperäisellä kysyjällä oli ikää vasta niin vähän että ei liene ongelma odotella paria vuotta. Mä en kyllä itse ehkä 36-vuotiaana odottaisi yrittämisen aloittamista kahta vuotta, kun eihän se ole mikään automaatti että sitten tulee raskaaksi, kun lääkäri antaa luvan. Yleensä kyllä laihtuminen edesauttaa raskautumista.
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen menoa hyvin paljon harkitseva! Empty Vs: Leikkaukseen menoa hyvin paljon harkitseva!

Viesti kirjoittaja pirttis La Helmi 26, 2011 5:12 pm

Juu aikaa tässä on että sillä ei niin kiire omalla kohdalla olisikaan. Täytynee varmaan viikonlopun jälkeen varata lääkäri ja lähteä asioista keskustelemaan enemmän. Kyllä elämä olisi ihanenpaa ilman näitä kannettuja läskejä.

pirttis

Viestien lukumäärä : 7
Paikkakunta : naantali
Registration date : 24.02.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen menoa hyvin paljon harkitseva! Empty Vs: Leikkaukseen menoa hyvin paljon harkitseva!

Viesti kirjoittaja Poutapilvi La Helmi 26, 2011 6:47 pm

Tikrustiina samoilla linjoilla Lyltsyn kanssa olen etten sinuna enää odottelisi. Painosi on pudonnut jo niin paljon, ettei sinulla ole tarvetta enää sitä pudottaa. Mulle lääkäri sanoi, että kannattaisi odottaa siihen vuosi leikkauksesta, kun sanoin, että paino edelleen putoaa parin viikon paikallaan junnaamisen jälkeen kilon verran muutamassa päivässä eli kk pudotus oli 1,5-2 kg luokkaa. Syömiseni tosin oli silloin vähäisempiä, kun vielä haluaisin painoa alas päin. Lääkäri puolestaan oli sitä mieltä ettei painoin enää tarvitsisi pudota eikä saisi missään tapauksessa pudota kuin max. muutamia kiloja tammikuisesta painosta. Sovimme silloin, että pudotan muutaman kilon kevääseen mennessä ja sitten hän laittaa lähetteen plastiikkakirurgille ellen halua odotella raskautta (ennen mahankiristystä on hoidettava raskaudet).

Siispä päätin, että haluan mielummin lasta ruveta yrittämään kuin pudottaa muutaman ekstran kilon, kun ne kerkiän hoitamaan pois aikanaan raskaudenkin jälkeen samalla, kun odottelen plastiikkakirurgille.

2 v. kiellosta olen sitä mieltä, että johtuu useimmiten (ellei lähestulkoon aina) siitä, että meitä leikattuja seurataan se 2v. ja tilastot kärsii raskauksista. Josta syystä meinaan itsekkin jättää 1v. tarkastukseni väliin tai siirtää siihen, että olen synnyttänyt.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen menoa hyvin paljon harkitseva! Empty Vs: Leikkaukseen menoa hyvin paljon harkitseva!

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa