Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta.

+9
Niinuli
Tertsukka
munttumi
malviina
Maryannele08
Matias
Lovely
sartsukka
Rovatar
13 posters

Siirry alas

Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta. Empty Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta.

Viesti kirjoittaja Rovatar Pe Helmi 25, 2011 3:31 am

Hui....en olisi uskonut kun eka kerran leikkausaamun jälkeen vaa'alla kävin tänään
että -7 kg mennyt päälle viikossa.
Rovatar
Rovatar

Viestien lukumäärä : 314
Paikkakunta : Lappi
Registration date : 05.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta. Empty Vs: Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta.

Viesti kirjoittaja sartsukka Pe Helmi 25, 2011 4:19 am

Huima pudotus...onnea! cheers
sartsukka
sartsukka

Viestien lukumäärä : 45
Paikkakunta : salo
Registration date : 04.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta. Empty Vs: Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta.

Viesti kirjoittaja Lovely Pe Helmi 25, 2011 4:51 am

Hurjaa menoo on kilot karisseet, ONNITTELUT I love you
Lovely
Lovely

Viestien lukumäärä : 271
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 24.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta. Empty Vs: Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta.

Viesti kirjoittaja Matias Pe Helmi 25, 2011 1:17 pm

Huomasin että olet laihtunut hurjaa vauhtia cheers . Todella upeeta Rovatar.
Matias
Matias

Viestien lukumäärä : 143
Paikkakunta : Pohjoispohjanmaa
Registration date : 03.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta. Empty Vs: Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta.

Viesti kirjoittaja Maryannele08 Pe Helmi 25, 2011 2:44 pm

Huh cheers . Aivan mahtavaa! Onneksi olkoon.
Maryannele08
Maryannele08

Viestien lukumäärä : 38
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 30.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta. Empty Vs: Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta.

Viesti kirjoittaja malviina Pe Helmi 25, 2011 5:46 pm

Onnea, mahtavaa, hurjaa pudotusta Very Happy
Itselläni oli leikkaus myös 14.2 ja tänään menin vaakaan....... ei mitään Sad vaaka pysähtyi aivan samoihin lukemiin kuin sairaalasta tullessani missähän mahtaa olla vika vaikka olen noudattanut tismalleen annettuja ohjeita.....masentaa

malviina

Viestien lukumäärä : 7
Paikkakunta : Ristiina
Registration date : 05.02.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta. Empty Vs: Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta.

Viesti kirjoittaja munttumi Pe Helmi 25, 2011 6:32 pm

Hurjaa kyytiä Rovatar! Onnitteluni,syötkö siis mitään vai liikukko hurjasti? Mulla on vauhti HUOMATTAVASTI maltillisempaa;noin kilon viikkovauhti! Välillä meinaa usko loppua koko hommaan.Vaan jospa ne nuo nahat pyssyy paremmin perässä ,ku vauhti on hijasta. Rolling Eyes

munttumi

Viestien lukumäärä : 16
Paikkakunta : Pohjoispohjanmaa
Registration date : 26.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta. Empty Vs: Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta.

Viesti kirjoittaja Tertsukka Pe Helmi 25, 2011 7:57 pm


Onnea pudotuksiin!!! bounce
Tertsukka
Tertsukka

Viestien lukumäärä : 100
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 27.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta. Empty Vs: Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta.

Viesti kirjoittaja Niinuli Pe Helmi 25, 2011 8:43 pm

Malviina; jos yhtään lohduttaa niin mulla sama ku sulla paino aina vaan sama ku leikkauksesta tullessa ja leikkaus oli jo 2.2 mutta nyt meen lomalle enkä mieti painoa olleskaan -olkoot perkules!
Niinuli
Niinuli

Viestien lukumäärä : 81
Paikkakunta : Vaasa
Registration date : 28.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta. Empty Vs: Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta.

Viesti kirjoittaja Lyltsy Pe Helmi 25, 2011 9:05 pm

Hei me ollaan yksilöitä ja tämä ei ole kisa! Aika on se joka tässä projektissa on puolellanne.

Sillä, paljonko on pudotettavaa ja toisaalta se kuinka paljon on enellä saanut pudotettua ennen leikkausta, voi olla yllättävän paljon merkitystä. Toisiin vaikuttaa hormoonit niin että pari viikkoa kuukaudesta paino pyörii samoissa ja sitten humpsahtaa kerralla enemmän. Myös leikkauksesta ihmiset saa eri määrän turvotuksia, käytännössähän läskiä ei ihmisestä poistu paljon kiloa enempää / viikko, jos putoaa enemmän lähtee nesteitä tai lihasmassaa.

Itsensä kannattaa myös mitata, joskus ei paino putoa, mutta vaatteet löystyvät kun sentit katoavat. Mä mittaan itseni kerran / 2 kuukautta (rinnan alta, lantio, vyötärö, reisi ja käsivarsi).

Juominen (vettä 1.5 litraa päivässä) ja proteiinia väh. 60 g per päivä on varmimmat ystävät painonpudotuksen apuna. 6-8 ateriaa ja että syö riittävästi, ettei keho mene säästöliekille. Yleensä painonpudotus on huonompaa jos syö esim. alle 1000 kaloria, kun että syös 1200-1500 kaloria.

Pitkällä aikavälillä(esim. vuosi, tai 9 kuukautta, tai 6 kk) nämä erot tasoittuvat niin, että painonpudotus per viikko menee sinne kilon ja puolen kilon väliin.

Pitkämielisyyttä urakkaanne toivottelen!
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta. Empty Vs: Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta.

Viesti kirjoittaja Niinuli Pe Helmi 25, 2011 10:01 pm

Kiitos Lyltsy just tota mä tarvinkin kun tuntuu ettei nyt oikeen natsaa taidan syödä liian vähän (ukon valvovien silmien alla ;o)...ja juoda liian vähän. Proteiinit olen kyllä laskenut että tulee tarvittava määrä niitä. Olen juuri tyyppiä joka junnaa paikalla ja sitten äkkiä paino putoaakin. Oletko muuten terv.alan ihmisiä kun tiedät niin paljon ja niin hyvin asioita? Luen aina sun vastaukset ensin ja sitten vasta pähkäilen lisää -olen useasti niistä saanut apua. Hyvää talvilomaa kaikille!
Niinuli
Niinuli

Viestien lukumäärä : 81
Paikkakunta : Vaasa
Registration date : 28.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta. Empty Vs: Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta.

Viesti kirjoittaja Lovely Pe Helmi 25, 2011 10:05 pm

Kiitos Lytsy, olipa taas hyvä kirjootus, näinhän se on että ollaan niin erilaasia :heart:
Lovely
Lovely

Viestien lukumäärä : 271
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 24.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta. Empty Vs: Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta.

Viesti kirjoittaja Rovatar La Helmi 26, 2011 3:49 am

Niin se on .Me ollaan kaikki erilaisia ja toisilta palaa rasva eritahtiin kun toisella.Emme kukaan ole kopioita toisesta.
Mutta pääasia että kaikki ollaan menossa samaa päämäärää kohti.
Olen alusta asti syönyt proteiini pitoista ruokaa.
Minulta jäi se alun neste/sose ruoka pois ja hyppäsin pehmeään ruokailuun.
Edelleenkään en syö mitään hitaasit sulavaa lihaa,en edes kanaa(en edes uskalla).En ruisleipää,en näkkäriä,en kasviksia ym jotka voisi tukkeuttaa.
Vaaleaa (ei aivan tuoretta) leipää,margariinia,kinkkua siivuna,kananmunaa,kalaa,puuroa,muusia,juustoa,jugurttia,piimää,viiliä,maitoa...jne.
Jugurttia menee n.1dl kerralla.Leivän ilman kuoria,jossa rasva ja siivu kinkkua tai juustoa,tai maksamakkaraa sopii juuri ja juuri vatsaan.
Aterialla 2-3 rkl muusia tai vajaa peruna ja siihen muna tai kalaa 30-50gr menee ja vatsa tuleee tosi täyteen.Piimää lasi hiljalleen.
Puuroa 1 dl margariinin kanssa.1dl mansikkasoppaa.
Mitään imelää,paistettua en ole syönyt enkä kokeillut.
Eilen tuli eka kerran hieman etova olo ....ilmeisesti söin yli tai muusi oli liian tönkköä.Kesti n.30 min äklö olo.

Mutta kaikille ei sovi tälläinen alussa..eikä vielä kahdenkaan kuun päästä.
Kannattaa jokaisen mennä sillä minkä jaksaa ja pystyy.

Olen lukenut tuon Lyltsyn ohjeita täällä ja kun hän on muistuttanut aina siitä että proteiinipitoista ruokaa niin paino putoaa.

Ja ajattelinkin siksi että jos minulla nyt tämä ohje on auttanut .
Tietenkin alussa varmaan on leikkauksen jälkeen nesteitä ym .jotka painoa pudottavat.
Tulee se hetki minullekin että vielä jumittaa tuo paino Very Happy

Tsempataan toisiamme joka tilanteessa.

Rovatar
Rovatar

Viestien lukumäärä : 314
Paikkakunta : Lappi
Registration date : 05.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta. Empty Vs: Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta.

Viesti kirjoittaja Lyltsy La Helmi 26, 2011 4:28 am

On tosi hienoa, että toisilla paino putoaa vauhdilla. Ihan yhtä hyvin/samalla lailla toimivalla toisella voi putoaminen olla hitaampaa. Ja se tietysti tuntuu epäreilulta. Siitä ei kannata kuitenkaan tuntea huonommuutta vaan jatkaa ohjeiden mukaisesti, niin aika tekee tehtävänsä.

Hyvä ystäväni joutui odottamaan 5 viikkoa ennen kuin paino alkoi leikkauksen jälkeen pudota, kyllä se uskoa koetteli. Mutta nyt puolen vuoden jälkeen häneltäkin on 30 kiloa lähtenyt.

Neuvoni perustuvat omiin kokemuksiin, omasta leikkauksesta on se 9 kk ja ravitsemusterapeutilta saatuihin yksinkertaisiin neuvoihin, sekä muiden leikattujen kanssa käytyihin keskusteluihin/vertaistukeen, mukavaa jos niistä on apua Smile

Rovattaren sanoin, tsemppiä!
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta. Empty Vs: Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta.

Viesti kirjoittaja Poutapilvi La Helmi 26, 2011 4:51 am

Mulla putosi suhteessa heti leikkauksen jälkeen vähiten painoa ja uskon, että osittain oli kiinni aikaisemmasta eneilystä ja siitä, etten leikkauksen jälkeen syönyt lainkaan riittävästi. Kun rupesin syömään enemmän, proteiinipitoista ruokaa nesteiden sijaan rupesi painokin putoamaan ja ne muutamat jumitkin jäivät taakse. Sen jälkeen paino onkin pudonnut kohisten. Joten tsemppiä teille! Kyllä se paino väkisinkin putoaa Smile

Rovattarelle onnittelut hienosta pudotuksesta ja hienoa, kun alkusi on ollut niin "kivuton".
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta. Empty Vs: Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta.

Viesti kirjoittaja Tupsukka La Helmi 26, 2011 10:09 pm

Hienoa Rovatar!
Perässä hiihdetään ja vauvasose ruualla ja teellä ja liemillä vielä mennään. Paksumpi sose/ ruoka tuntuu jäävän kurkkuun, pari lusikallista esim sosetta menee kohtuudella. Proteiinit ja juomat jää vielä vajaaksi vaikka koko ajan yritän jotain juoda. Nytkin on piimälasi tuossa kaverina.
Paino tippuu kovaa vauhtia ja väliin on tunne, ettei energia riitä. Mitään ei tee mieli ja nälkä ei ole koskaan.
Erikoinen tunne.

Tupsukka

Viestien lukumäärä : 47
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa
Registration date : 22.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta. Empty Vs: Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta.

Viesti kirjoittaja Rovatar La Helmi 26, 2011 10:45 pm

Tupsukka.
Tuo on just jännää kun mitään ei tee mieli.Ennen oli jatkuva himo kaikkeen mahdolliseen.Nälkää ei tunne samalla tavalla.on vain sellanen tyhjä,ontto olo kun on ruoka-aika masulla Very Happy
Sipsit ja kaikki pizzat jotka on ylirasvaisia eivät menisi varmaan alas,niin paljon etoo koko ajatus niistä.
Samoin ei ole mitään halua kakkuihin,kekseihin,jäätelöön...

Äsken kävi taas niikuin eilen.Söin pikkusen enemmän kun maha nyt haluaa.
Vaikka kuinka annos on pieni silmämääräisesti niin mahalle se oli liikaa.
Samaten kun eilen...nyt on niin äklö olo.
Pitää pienentää annosta vieläkin.Söin äsken 2 lihapyörykkää ja hyvin pienen perunan.
Liikaa oli kyllä.

Opettelua tämä nyt on.
Rovatar
Rovatar

Viestien lukumäärä : 314
Paikkakunta : Lappi
Registration date : 05.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta. Empty Vs: Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta.

Viesti kirjoittaja Lyltsy La Helmi 26, 2011 11:40 pm

Rovatar, syömisnopeus vaikuttaa myös siihen tuleeko äklö olo. Hitaammin syömällä voi syödä hieman enemmän tulematta huonovointiseksi.

Ja tosiaan mitä proteiiinipitoisempi ( esim. perunan sijasta pari lihapullaan lisää) ruoka, sen sallivampi se määrä on. Esim. pastasta saa tosi helposti huonon olon, vaikka määrän pitäisi periaatteessa olla oikea.
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta. Empty Vs: Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta.

Viesti kirjoittaja Tupsukka Su Helmi 27, 2011 6:45 pm

Hei Lyltsy!
Kertoisitko mistä saisi vähimmällä syömisellä tuon proteiinimärän tyydytetyksi/pv kun mikään ei tahdo mennä alas.
Onko plusmaito ainoa kun kaikki tuntuu tökkivän näin alkuun.

Tupsukka

Viestien lukumäärä : 47
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa
Registration date : 22.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta. Empty Vs: Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta.

Viesti kirjoittaja Lyltsy Su Helmi 27, 2011 7:41 pm

Voi lisätä esim. maustamatonta Hera80-jauhetta esim. jugurttiin tai puuroon. Lisäksi ihan tavallisesta kaupasta saa proteiini/energiajuomia(protein 40 ym. urheilujuomien osalstolta) joita mä käytin kesällä kun siinä tuli sekä juotua että sai proteiinia. Osa on keinomakeutettu ja siten hiilarittomia, ne sopi mulle parhaiten.

Mulla oli heti alusta asti käytössä viili, jugurtti, rahka, kananmuna, maksamakkkara, piimä, erilaiset juustot (raejuusto, feta, tuorejuustot ym.). Kala kaikissa muodoissaan oli myös mulle alussa helppoa proteiinia. Välipalaksi otin usein vain jotain juustoa tai leikkelettä(hyvin pureksittuna). Joka aterialla kun syö proteiinia, se 60 g tulee täyteen.

Mä löysin muutaman mukavan ruokaohjeen karppaus.info-sivuilta, esim. tonnikala-aurajuustopannari oli mun suosikki alkuaikoina, kun erityisesti suolainen maistui paremmin kuin makea/välipalatyyppinen.

Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta. Empty Vs: Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta.

Viesti kirjoittaja arte Su Helmi 27, 2011 11:26 pm

kuukausi leikkauksesta ja kaikki suhteellisen hyvin. paino ei kovasti ole pudonnut enkä siihen ole tuijottanutkaan vaan olen keskittynyt paranemiseen ja uuden ruokailutavan opetteluun. Hyvin on sapuskat uponneet eikä kummempia oireita ole ollut.Yskä ja nuha iskivät viikko sitten ja tuntuihan se mahassa joka kerta kun köhi mutta kestettiin. Harmittaa kun olen ollut vähän laiska kommentoimaan tuntemuksiani täällä vaikka itse olen saanut lähes kaiken tarvitsemani tiedon kanssakavereilta joten valtaisat kiitokset teille ahkerille kirjoittajille.Nyt vain ylös, ulos jakäppäilemään kun pakkasetkin hellitti

arte

Viestien lukumäärä : 5
Paikkakunta : kouvola
Registration date : 28.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta. Empty Vs: Paino putoaa ...puolitoista viikkoa leikkauksesta.

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa