Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi?

+6
Rullukka
Gilraen84
dunbar
ritu
matami
Zaidak
10 posters

Siirry alas

Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi? Empty Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi?

Viesti kirjoittaja Zaidak Ke Tammi 12, 2011 3:30 pm

Millaisia ruokatarvikkeita te olette käyttäneet heti leikkauksesta kotiutumisen jälkeen? Toisin sanoen mitä kannattaa jääkaappiin sairaalaan lähtiessä varata, jotta ei heti tarvitse miettiä kauppaan lähtöä.

Zaidak

Viestien lukumäärä : 34
Paikkakunta : Etelä-Suomi
Registration date : 07.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi? Empty Vs: Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi?

Viesti kirjoittaja matami Ke Tammi 12, 2011 10:27 pm

varaisin itse pakkaseen sosekeittoa ja vaikkapa perunasoselaatikkoa, vellejä sairaalassa sain ja ne maistu tosi hyvin, marja/hedelmä piltit on helppoja ja silosia syötäviä, jugurttia ja maitoa ja piimääkin tilaisin kotiutumiseen. Laktoosittomat maidot taitaa vähän pidemmillä päiväyksillä olla kun tavalliset.

matami

Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : TRE
Registration date : 18.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi? Empty Vs: Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi?

Viesti kirjoittaja ritu To Tammi 13, 2011 12:54 am

Pinattivelli, jugurtti, viili, lastenpurkkiruokia hanki hedelmruokia kun suolaiset maistuu kamalalle en ihmettele kun vauvat ei syö, banaani ja kaikkea herkkua mitä helpposyödä nykyjään kai ei mitään sose rajoitusta kun muistaa purra ruuan suussa muusiksi mutta mitään täysliha pihviä en suosittele ainakaan puolikypsää sillä saattaa olla hankala syödä kun ei näin reilun vuodenkaan jälkeen oikein onnistu.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Paikkakunta : Savo
Registration date : 17.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi? Empty Vs: Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi?

Viesti kirjoittaja matami Pe Tammi 14, 2011 12:02 am

Pehmeetä ruokaa mut ohjeistettiin syömään ainakin ja kun jo sairaalassa eteen tuotiin kinkkukiusausta, herneitä, tomaattia, salaattia jne jne. (todella valikoiden siis uskalsin syödä sairaalassa) kotiutumisen jälkeen ihan tavallista ruokaa söin heti, liha jossain hienonnetummassa muodossa meni alkuun ja melko nopeasti broilerin jne varovaisen kokeilun alotin. Mutta tästäkin kun erilaisia ohjeistuksia on vielä syyskuussa ainakin ollut, en uskalla sanoa että melko normaaleja eväitä pystyy syömään heti.
En muista missävaiheessa näkkileipää jo kokeilin, mutta sekin oli listalla leikkurin jälkeen syötäviks ja tosi hyvää maksamakkaralla olikin.

matami

Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : TRE
Registration date : 18.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi? Empty Vs: Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi?

Viesti kirjoittaja Zaidak Pe Tammi 14, 2011 11:34 pm

Kiitos hyvistä vinkeistä! Ihan tässä eneilyn lomassa oikein odottaa, että leikkaus olisi ohi ja pääsisi syömään ihan oikeaa ruokaa pikkuhiljaa ja eroon näistä kirotuista jauhekatastrofeista pale . Noilla teidän ohjeilla pääsee hyvin alkuun.

Onko muuten mahdollista jo melko alkuvaiheessa leikkauksen jälkeen syödä esim. soseutettuja normiruokia, liha- ja kalakeittoa tms.? Ihan kuola valuu suupielistä, kun jo haaveilen vaikka mistä mauista. Typeriä kyselen, mutta en ole vielä saanut leikkauksen jälkeisiä ruokailuohjeita.

Zaidak

Viestien lukumäärä : 34
Paikkakunta : Etelä-Suomi
Registration date : 07.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi? Empty Vs: Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi?

Viesti kirjoittaja dunbar Pe Tammi 14, 2011 11:47 pm

Mulla leikkaus maanantaina ja ohjeeksi olen saanut, että kaksi viikkoa nestemäisillä ja sen jälkeen kaksi viikkoa sosemaisilla. Netissä ohjeissa puhutaan et eka päivä nesteillä ja sen jälkeen sosemaisilla. Ajattelin katella miten alkaa sujumaan ja aloitella nestemäisillä ja jatkaa keitoilla, joissa muusaan potut jne. En kykene syömään sosekeittoja... Inhoan sitä koostumustakin. Näkkileipää moni on kehunut hyväksi. Sitä olen varannutkin jo kaappiin.

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 11.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi? Empty Vs: Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi?

Viesti kirjoittaja Gilraen84 La Tammi 15, 2011 12:28 am

Dunbar: Älä sano mitää, ettet pidä jostain ruuasta. Voit vielä yllättyä leikkauksen jälkeen. Mä inhosin ennen mehukeittoja ja nyt on kaks päivää leikkuusta ja mehukeitot on mun suurta herkkua, eli maku saattaa muuttua hyvinkin pian Laughing
Gilraen84
Gilraen84

Viestien lukumäärä : 249
Ikä : 39
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 16.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi? Empty Vs: Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi?

Viesti kirjoittaja Rullukka La Tammi 15, 2011 3:13 pm

Minä kans haaveilin enen aikaan, että leikkaus olisi ohi ja pääsisin maistelemaan erilaisia ruokia. Minä olin vain leikkauksen jälkeisen päivän nesteillä ja sitten sain luvan siirtyä soseruokiin. Isännältä tilasin jo sairaalassa kotiruuaksi lohikeittoa, joka soseutettiin ja oli hyvää. Näkkileipää mukutin leikkauksesta seuraavalla viikolla. Tavallinen leipä tökkii vieläkin.
Kannattaa kuitenkin kuunnella lääkärin ja ravitsemusterapeutin ohjeet ruokailusta ja tehdä varovaisesti omia kokeiluja kuullostellen mitä masu sanoo.

Rullukka

Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 62
Paikkakunta : Savo
Registration date : 02.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi? Empty Vs: Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi?

Viesti kirjoittaja Gilraen84 Su Tammi 16, 2011 8:33 pm

Jep mä aloin eilen varovaisesti maistelemaan perunavelliä, on muuten namia! Ja lisäks maustamaton laktoositon jugurtti on herkkua. Mehukeittoihin olen jo kyllästynyt. Mehu (o'light appelsiini-mango) on hyvää ja lisäks vesi menee. Leikkauksesta vasta 4 päivää, niin en ole vielä muuta uskaltanut kokeilla. Huomenna ajattelin kokeilla pinaattikeittoa.
Gilraen84
Gilraen84

Viestien lukumäärä : 249
Ikä : 39
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 16.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi? Empty Vs: Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi?

Viesti kirjoittaja Zaidak Ma Tammi 17, 2011 12:52 am

Vaikuttaa siltä, Gilraen84, että mitä ilmeisemmin voit hyvin leikkauksen jälkeen. Tuo perunavellikin kuulostaa ihan luksukselta näihin ene-soppiin verrattuna!

Olen ihan kyber-orjallisesti noudattanut tätä soppakuuria, enkä mitään ylimääräistä ole suuhuni pistänyt, en ensimmäisten kahden päivän jälkeen edes kasviksia, koska kiireisen peruutusajan vuoksi eneily jää vähän lyhyeksi ja kaikki pitää ottaa irti tästä soppakuurista. Kaksi viikkoa on takana ja tänään sellainen päivä, että on nälkä!!! Miten voi olla, vaikka elimistö on ketoosissa??? Ihan sietämätön päivä, mutta periksi en anna. Kiskon vaikka vettä senkin edestä, tosin kaikki nestemäinen tulee jo korvistakin.

Zaidak

Viestien lukumäärä : 34
Paikkakunta : Etelä-Suomi
Registration date : 07.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi? Empty Vs: Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi?

Viesti kirjoittaja Gilraen84 Ma Tammi 17, 2011 3:03 am

Hei! Se ei välttämättä ole nälkää vaan niitä kuuluisia mielitekoja. Juuh mä voin oikein hyvin ja perunavelli on äidin tekemää niin on oikeasti namia. Huomiseks valmistin laktoositonta pinaattikeittoa. On sitten ruokaa ottaa kouluun mukaan, lisäks ostin viiliä ja perunasoselaatikkoa Smile
Gilraen84
Gilraen84

Viestien lukumäärä : 249
Ikä : 39
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 16.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi? Empty Vs: Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi?

Viesti kirjoittaja Wee2be To Tammi 20, 2011 7:27 am

Mulla meni leikkuun jälkeen ja edelleenkin vitalinean jugurttijuomia... lisäsin niihin maitorahkaa lisäproteiineiksi ja ravistin... pinaattikeitto oli kanssa suosikkini ja viili... kaikkein kamalinta oli ne apteekin proteiinijuomat, joita ostin tyhmyyttäni.. osa vieläkin juomatta....

Tavallaan on ikävä sitä leikkauksen jälkeistä aikaa, kun kaikki oli niin uutta ja arvaamattomissa.. nyt reilu 15 vkoa myöhemmin mä ainakin jo tunnen oman mahani ja sen tykkäämiset pilkulleen...
Wee2be
Wee2be

Viestien lukumäärä : 287
Ikä : 42
Paikkakunta : Vantaa
Registration date : 29.05.2010

http://wee2be.vuodatus.net

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi? Empty Vs: Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi?

Viesti kirjoittaja Gilraen84 To Tammi 20, 2011 1:11 pm

Mulla viikko leikkauksesta ja mun maha voi mainiosti...ruokaa menee 1-1,5dl kerralla ja 6 kertaa päivässä syön. Maha ei tunnu protestoivan mitään, et ilmeisesti mun masu sopeutunut tilanteeseen varsin nopeasti ja kuitenkin rohkeasti olen eri ruokia maistellut, en tokikaan mitään makeita tai kovin mausteisia...
Gilraen84
Gilraen84

Viestien lukumäärä : 249
Ikä : 39
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 16.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi? Empty Vs: Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi?

Viesti kirjoittaja tigertytto To Tammi 20, 2011 2:23 pm

Määäää Niiiiin toivon et mulla olis yhtä hyvä tuuri kuin sulla ja monella muullakin teistä palstalaisista..voi kumpa siis itsellänikin menis yhtä hyvin jutut leikkauksen jälkeen.
Sitä on vaan tullut tämän neljäkymmentä vuotisen elämänsä aikana niin paljon kakkaa päin näköä että pelkää tässäkin jutussa tulevan.
Mä olen kyl luonteeltani oikeesti positiivinen ihminen,vaikka mun kirjotusten perusteella moni voikin ajatella ihan jotain muuta Very Happy
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi? Empty Vs: Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi?

Viesti kirjoittaja Maria To Tammi 20, 2011 3:37 pm

Mulla meni heti leikkauksen jälkeen ku kotiin pääsin niin aika lailla normisti kaikki, tuoreet vihannekset vaan ei o ihan hyviä vatsalle alussa ja se oli kova paikka. Mutta itse tehdyt smoothiet oli mulle paras, sinne sai proteiinijauheetkin upotettua niin ettei maistunut. Ja mysliä kun lisäsi pikkaisen niin sai vähän monipuolisemminkin siitä kaikkea. Jos mehulinko on, niin mulla uppos tosi hyvin vihannespohjaiset mehut missä oli pikkuisen sitruunaa/appelsiinia mausteena. Tonnikala oliiviöljyssä ja sardiinit tomaattikastikkeessa oli kanssa hyviä, no mä olen aina noista tykännyt.. mutta hyvin sopi vatsalle kun hitaasti söi.

Maria

Viestien lukumäärä : 90
Paikkakunta : 0
Registration date : 15.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi? Empty Vs: Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi?

Viesti kirjoittaja dunbar To Tammi 20, 2011 6:21 pm

Olen juonut erilaisia mehuja, vettä ja teetä. Eilen söin ekaa kertaa ohutta puuroa ja näkkileipää juustolla. Tänään ajattelin kokeilla kaupan valmiskeittoja. Joku lohikeitto, jonka muussaa haarukalla ja suussa hyvin. Huvittavaa, ku mietin ennen leikkausta miten sitä pystyy pureskelemaan ruokaa suussa mössöksi. Nyt en uskalla nielaista, ellei ruoka ole jo suussa ihan muussia.

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 11.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi? Empty Vs: Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi?

Viesti kirjoittaja eräpena To Tammi 20, 2011 7:25 pm

Lastenruoka hyllyllä kannattaa jarruttaa, ihan hyviä kun maustaa. (mulla 4 lastenlasta, joutunut kokeilemaan) Wink
eräpena
eräpena

Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 64
Paikkakunta : laukaa
Registration date : 15.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi? Empty Vs: Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi?

Viesti kirjoittaja Gilraen84 To Tammi 20, 2011 11:08 pm

No mulle maistuu vaan ne hedelmäsoseet, mut enpä mä niitä penskana oppinutkaan syömään, kun äiti teki kaiken itse Smile
Gilraen84
Gilraen84

Viestien lukumäärä : 249
Ikä : 39
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 16.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi? Empty Vs: Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi?

Viesti kirjoittaja Maria To Tammi 20, 2011 11:12 pm

Noita yhden sortin hedelmäsoseita täällä kaipasin kipeasti leikkauksen jälkeen, täällä vaan on joitain miksauksia tai sit omenasosetta, mitä mun sappirakolla ei paljoa syödä Cool mutta banaani on pop myös, sitä muussiks lautasella ja maidon kanssa Smile

Maria

Viestien lukumäärä : 90
Paikkakunta : 0
Registration date : 15.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi? Empty Vs: Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi?

Viesti kirjoittaja Zaidak La Tammi 22, 2011 12:07 am

Ihan vesi kielellä täällä lueskelen noita ruokajuttuja, kun itse noita vlcd-liemiä (Nutrilett Mocca on uusi löytöni ja oikeasti aika hyvää) lipittelen vielä ensi viikon.

Jotenkin sitä tunsi itsensä niin epävarmaksi leikkauksen jälkeisten syömisten suhteen, mutta on mukava kuulla, että ihan normiruokaahan nuo teidän eväät näyttävät olevan vaikkakin soseutettuja.

Zaidak

Viestien lukumäärä : 34
Paikkakunta : Etelä-Suomi
Registration date : 07.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi? Empty Vs: Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi?

Viesti kirjoittaja Maria La Tammi 22, 2011 3:15 am

Juu ihan normi kamaa se on turha stressata, maha kyllä neuvoo kuinka ja mitä syödä Smile

Maria

Viestien lukumäärä : 90
Paikkakunta : 0
Registration date : 15.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi? Empty Vs: Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi?

Viesti kirjoittaja Gilraen84 La Tammi 22, 2011 1:49 pm

Tai sitten ei neuvo, mun masu ei protestoi mitään kerpele... voisin palata helposti vanhaan, mut en ole niin tyhmä
Gilraen84
Gilraen84

Viestien lukumäärä : 249
Ikä : 39
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 16.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi? Empty Vs: Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi?

Viesti kirjoittaja Maria Su Tammi 23, 2011 5:44 pm

Gilraen, ainakaan et sitten joudu rajoittamaan mitä syöt ainoastaan määriä, se on aika hyvä juttu, sillä oli se mulle aluks rasittavaa ku vatsa sorsi kaikkia mun suosikki ruoka-aineita. No tulihan tuota kokkaus osastoa laajennettua vielä lisää. mulle aluks meni vaan naudanliha, piimä,jugurtti,juustot. vihannekset oli kokonaan pannassa jne.

Maria

Viestien lukumäärä : 90
Paikkakunta : 0
Registration date : 15.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi? Empty Vs: Mitä jääkaappiin ensimmäisiksi päiviksi?

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa