Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ongelmia verensokerin kanssa!

4 posters

Siirry alas

Ongelmia verensokerin kanssa! Empty Ongelmia verensokerin kanssa!

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 La Tammi 01, 2011 6:16 pm

Elikkä aivan niinkuin otsikossa lukee! Minulla on nyt tullut ongelmia verensokerin kanssa =( Mittaukset on ollut siinä 3 luokkaa ja jopa alle!? Ihmettelin ekkuna kun sainhan minä vasta "terveen"paperit diabeteksestä! Nyt sokerit heittelee laidasta laitaan!??
No sanotaanko näin että koko joulukuu on mennyt aivan pipariks! Olen syönyt pelkästään herkkuja! (onneks paino ei ole nousuut!) Proteiini joulukuussa on aikalailla nolla luokkaa! Olen syönyt melkein vain suklaata, karkkia, sipsejä (ei niin paljoo vaan vähän) hunajapähkinöitä, chilipähkinöitä, joululimppaa jne.jne..... Siis aivan vaan sokeripitoista on mennyt! Voisko se olla syy tohon sokeri ongelmaan? Tänään ajattelin että nyt tuo pitää loppua ja pistelin tossa poskeen kanamunan,raejuustoa ja pikkasen chili con carnea (mutta ei pottua tai pastaa)
Olen kuitenkin epävarman että johtuuko tuo minun olotila vaan yksistään sokereista? Olo alkaa ensin olemaan hutera siten huippaa ja tärisyttää? Ei meinaa siis pystyssä pysyä? No,joo pöhelö olen ollut ja tiedostan sen onneksi nyt! Mutta en tiedä minne narikkaan mun aivot joutui koko joulukuun ajan Embarassed No
Niin hyvää uutta vuotta teille kaikille flower
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 48
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 18.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Ongelmia verensokerin kanssa! Empty Vs: Ongelmia verensokerin kanssa!

Viesti kirjoittaja Elämä edessä La Tammi 01, 2011 6:57 pm

Hei muuminmamman4!
Olin jo ihmetellytkin, mitä sinulle oikein kuuluu? Hyvin on sinulla paino laskenut! Toivottavasti sokerikin tasaantuu, siitä minulla ei ole mitään kokemusta vielä, kun en ole ollut leikkauksessakaan. Hyviä vointeja sinulle! sunny
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 69
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Ongelmia verensokerin kanssa! Empty Vs: Ongelmia verensokerin kanssa!

Viesti kirjoittaja Rullukka La Tammi 01, 2011 7:51 pm

Moi muuminmamman4!

Mulle ravitsemusterapeutti sanoi ennen leikkausta, että verensokerit voivat laskea ja ruokailuun on kiinnitettävä huomiota.
Eli tasainen ruokailurytmi ja pois nopeat hiilarit.

Lenkillä käydessäni minulle tulee joskus samanlaisia oireita kuin sinulle, että olo on hutera ja sitten tärisyttää.
Minulla on taskussa aina proteiinipatukka ja välillä puraisen siitä palan, että olo korjaantuu.

Kokeile ensin tasoittaa tuota ruokailurytmiäsi ja kiinnitä ruuan laatuun huomiota. Jos olo ei sen avulla muutamaan päivään korjaudu, ota yhteyttä lääkäriisi.
Minä kans söin joulun aikaan vähän huonosti. Herkut nostivat nopeasti verensokeria ja yhtä nopeasti laskivat ja olo oli huono.
Joulun jälkeinen viikko on ollut aivan erilainen, kun vähensin herkkujen syöntiä huomattavasti.

Hyvää uutta vuotta myös sinulle!

Rullukka

Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 62
Paikkakunta : Savo
Registration date : 02.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Ongelmia verensokerin kanssa! Empty Vs: Ongelmia verensokerin kanssa!

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 La Tammi 01, 2011 8:59 pm

Heips!
Kiitos vastauksista sunny
Joo en ole paljoo täällä kerennyt käydä kun on ollut niin paljon kaikkea, tässä viimeisten kk aikana nappulat ovat sairastaneet vesirokon (kaikki 4 ) ja siihen mahtuu myös flunssat/hengitysinfektiot koko perheellä! Nyt kun joulu on ohi alkaa vähän tilanne rauhottumaan, toki itse olen vielä sairaana No ... Ensviikolla alkaa kauhee häslinkin kun koulut/eskarit/tarhat alkaa minulla on sydämmen ul ja työhaastattelu, niin ja mun kaksosilla on 4 v lääkäri..... Huhu,huh tekemistä riittää Rolling Eyes
Ihanaa päivänjatkoa teille ihanille ihmisille sunny
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 48
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 18.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Ongelmia verensokerin kanssa! Empty Vs: Ongelmia verensokerin kanssa!

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Su Tammi 02, 2011 1:28 am

Muumimamman luulisi verensokereiden korjaantuvan syömisen myötä.

Mä lankesin eilen ekaa kertaa leikkauksen jälkeen syömään vähän sitä sun tätä ja sain kalorimääräksi liki 2000 (pipareita, sipsejä, pähkinöitä ja jädeä).

Aamulla oli tuttu "morkkis", mutta lankesin silti esille jääneisiin pähkinöihin. Niitä ei todellakaan tarvitse syödä kuin 75gr. ja kalorimäärä kipuaa jo 500. Nyt olen sitten kokeillut päivän taistella himoja vastaan ja katsonut mitä syön. Liikuntaa on onneksi tullut tänään lumitöiden ja lasten kanssa ulkoilun myötä, mutta silti kokeilen pysyä 1200 kcal tuntumassa tai ei ainakaan yli 1500 saisi tänään tulla.


Pyhistä on sen verran oppinut, että se herkuttelu on edelleen ihan kivaa vaikka määrät ovat pienempiä. Katsoa siis saa, ettei rupea lankeamaan. Himoja on onneksi huomattavasti harvemmin ja ovat helpommin torjuttavissa.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Ongelmia verensokerin kanssa! Empty Vs: Ongelmia verensokerin kanssa!

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa