Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

hampaiden hoito

4 posters

Siirry alas

hampaiden hoito Empty hampaiden hoito

Viesti kirjoittaja lootus75 Ti Marras 16, 2010 7:38 am

Minut leikattiin parisen vuotta sitten ja nyt on alkanut ilmetä kaikenlaisia haittavaikutuksia kuten esim vitamiinien imeytymishäiriöitä, raudan puutetta, b12-vitamiini alakantissa ja hampaat menevät remonttiin.

Kyllä minä noita vitamiinipillereitä voin popsia mutta nuo hampaat huolestuttavat, ihan en viitsisi tässä iässä vielä hommata tekohampaita.....
Hampaisiin tulee reikiä kun sieniä sateella, paikat eivät pysy hampaissa, hampaista lohkeaa paloja jne..... syön kyllä kalkin ja d-vitamiinin yhdistelmää ohjeen mukaan mutta silti tilanne on tämä ja hammaslääkäri tienaa......

Olisiko jollakin antaa neuvoja?
lootus75
lootus75

Viestien lukumäärä : 91
Ikä : 48
Paikkakunta : Jyskä
Registration date : 21.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

hampaiden hoito Empty Vs: hampaiden hoito

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ti Marras 16, 2010 1:13 pm

Hammaslanka on itselläni ainakin ahkerassa käytössä, joka ruokailun jälkeen(ei tietenkään nestemäisten ruokien) ja iltaisin ennen hampaiden pesua.

Toinen hyvä tapa on vedellä suun kurlaaminen juomisen ja syömisen jälkeen mikäli ei xylitolituotteita syö. Itse olen purkan lisäksi suunnitellut ostavani xylitolpastilleja(ollut suunnitelma-asteella jo puolivuotta Very Happy )

Oletko kysynyt vinkkejä hammaslääkäriltä?

Leikattiinko sut GBP? Kyselen huolestuneena (sleeveläisenä)... Mulla ollut aina hyvät hampaat, mutta murehdin jo ennen leikkausta lääkärille miten hampaat kestää 5-6 happohyökkäystä päivässä. Tosin mun karkin mässyttely ennen leikkausta varmaan teki saman.

Niin ja sitten ois vielä apteekista saatava xylitolpitoinen pieni tabu(en muista nimeä), mutta sitä mainostetaan joka hampilääkärin vastaanotolla.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

hampaiden hoito Empty Vs: hampaiden hoito

Viesti kirjoittaja lootus75 Ti Marras 16, 2010 2:25 pm

Pesen hampaat kahdesti päivässä ja käytän hammaslankaa, siksi mietinkin että mistä mahtaa olla kyse. Mulle tehtiin Gastric bypass parisen vuotta sitten KYS:ssä.
lootus75
lootus75

Viestien lukumäärä : 91
Ikä : 48
Paikkakunta : Jyskä
Registration date : 21.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

hampaiden hoito Empty Vs: hampaiden hoito

Viesti kirjoittaja ritu Ti Marras 16, 2010 3:36 pm

Varmaan kun tulee imeytymis häiriöitä niin kaikki hiven ja vitamiinit ei imeydy niin hampaatkin siitä kärsii, (voi pi*u kun hammaslääkäri pelottaa ja sinne pitää vissiin useammin suunnistaa), mulle hammaslääkäri sanoi että puoenvuoden välein hyvä käydä tarkistuttamassa hampaansa.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Paikkakunta : Savo
Registration date : 17.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

hampaiden hoito Empty Vs: hampaiden hoito

Viesti kirjoittaja Matami-xxl Ti Marras 16, 2010 5:24 pm

Hei!
Minäkin olisin kiinnostunut onko sleeve-leikatuilla näitä ongelmia? Meillähän ei pitäisi niin se imetymisen kanssa olla ongelmia, kun suoliin ei ole koskettu. Onkos hiukset pysynyt päässä sleeve-leikatuilla?

Matami-xxl

Viestien lukumäärä : 34
Paikkakunta : Riihimäki
Registration date : 09.07.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

hampaiden hoito Empty Vs: hampaiden hoito

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ke Marras 17, 2010 2:21 am

Multa on vihdoin lakannut yli puolen vuoden mittainen sulkasato. Tukkaa lähti ja paljon! Aikaisemminkin on jo ene saanut saman aikaan ja nyt alkuvuoden ene sai tukanlähdön alkamaan, sitten lakkas hetkeks ja alkoi leikkauksen jälkeen uudestaan.

Jollekkin oli ravitsemust. sanonut, että alle 1200 kcal dietillä tukka rupeaa lähtemään ja voi hyvin pitää kohdallani paikkansa. Nyt, kun olen litkinyt ekstra kalkkista vettä (täällä jää lasit vaaleahkoiksi kalkista pesun jälkeen) ja nostanut kcal määrän 1200/ vrk lakkasi hiusten putoaminen. Tai ainakin pahin putoaminen. Kyllä sitä vielä vaatteilta saa haivenia putsailla.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

hampaiden hoito Empty Vs: hampaiden hoito

Viesti kirjoittaja lootus75 Ke Marras 17, 2010 2:59 am

Olin jonkin aikaa syömättä kalkki D-vitamiini valmistetta taloudellisista syistä ja se näkyi hiuksissa heti. Sitten kun sain purkin hommattua niin parin kolmen päivän päästä tilanne normalisoitui ja karvakato väheni. Opinpahan että popsin pillerit kiltisti niin vältyn ylimääräisiltä harmeilta. Ennen leikkausta ei tarvinnut olla näin tarkka vitamiinien suhteen...... (kaikki pitää näemmä oppia kantapään kautta)
lootus75
lootus75

Viestien lukumäärä : 91
Ikä : 48
Paikkakunta : Jyskä
Registration date : 21.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

hampaiden hoito Empty Vs: hampaiden hoito

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa