Mikä tilanne oulussa?
+4
Rovatar
pirskatti
kissus nytkö jo
dana78
8 posters
Sivu 1 / 1
Mikä tilanne oulussa?
Moi, olen täällä ekaa kertaa kirjoittamassa ja ajattelin tervehtiä . Oon oulun alueelta ja ajattelin kysyä että mikä on tilanne tällä hetkellä oys:issa kun ei oo kuulunut sieltä päin mitään vaikka tammikuussa ravitsemusterapeutti puhu että mun leikkaus vois olla jo loppuvuodesta. lähete lähti oys:iin 2009 kesäkuulla ja eka käynti sis.taut.pol. oli saman vuoden lopulla ja tämän vuoden alussa tammikuussa oli rav.terapeutin käynti. sen jälkeen ei ole kuulunut mitään.
dana78- Viestien lukumäärä : 7
Registration date : 08.11.2010
Vs: Mikä tilanne oulussa?
Porukka tuntuu jonottavan täällä ylikin 2v minulla on melkeen 2v täynnä lähetteestä kun leikataan ensi viikolla, mutta muutoin on menny nopiaa Oysin jono.
kissus nytkö jo- Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010
kiitos tiedosta . on vain niin tympiää odottaa kun ei oo yli puoleen vuoteen kuulunut mitään vaikka lääkäri ja rav.terapeutti näyttivät vihreää leikkaukselle.
OYS ei mahantähystysjono vedä,ja se hidastaa koko hommaa.
Itse sain ensimmäisen ajan sisätautilääkärin,ja rav.terap juttusille 5/07
Soitto tuli jononhoitajalta,ja aika peruttiin.Uusi aika 8/07.
Kumpikin puolsi leikkausta.
Mutta tähystysaikaa ei alkanut kuulua,ja soittorumba alkoi.Kunnes jononhoitaja lupasi tähystysajan 5/09.
Innoissani ja sen takia ettei ainakaan työt ole esteenä tutkimuksiin,otin toukokuun lomaa.
Mutta,en vain huomannut kysyä minkävuoden toukokuussa se tähystys on.
Meni toukokuu,ei kuului mitään.
Eikä osannut sanoa mistään mitään,tämä jononhoitaja.
Tämänvuoden alussa otin yhteyttä entiseen lääninhallitukseen,ja sieltä tuli kanta selväksi. Valituksen paikka,ja ehdottomasti. Luvatuista ajoista on pidettävä kiinni,ja jos pakko siirtää,on annettava uusi aika samointein.
Samoin valituksentekoa suositteli potilasasiamies.
Mutta huono olen valituksia tekemään,ja ajattelin vielä kerran koittaa jononhoitajan kautta.
Kerroin kylmästi ottaneeni selvää asioista,ja nyt,ja tässä on kerrottava miten saan asiaani eteenpäin.
Se naula veti,ja käski mennä yksityiselle tähystykseen.Sitten homma etenee.
Kävin 2/10 ODL Heikkinen teki tähystyksen.
5/10 olin nukkumatin,ja Koivukankaan juttusilla,ja Koivukangas sanoi ja merkitsi papereihin leikkaus 9/10.
Mutta jotta ei menisi liika helpoksi,ei sitä aikaa tullut.
Kun sain jononhoitajan kiinni,lupaili 1.11 aikaa.
Taas seurasi syvä hiljaisuus,eikä edes jononhoitaja vastannut puh.
Taas piti ärähtää tosissaan,ja niin aika tuli.
1.11 oli leikkaus.
Elikkä pirusti omaa aktiivisuutta pitää olla,jos meinaa,että asia etenee.
Varsinkin jos olet muuten suht terve.
Ohi pyyhkii kahtapuolen liitännäissairaat.Toisaalta sen ymmärtää nyt,kun totesi itse olevansa terveemmästä päästä.
Mutta tuo yli 3v roikkuminen löysässä hjirressä syö naista,ja pirusti.
Mutta,kun sinne leikkuriin pääsee,siellä on todellaki hyvä hoito ja kohtelu.
Lääkärit ovat huipputyyppejä,samoin hoitajat.
Itse sain ensimmäisen ajan sisätautilääkärin,ja rav.terap juttusille 5/07
Soitto tuli jononhoitajalta,ja aika peruttiin.Uusi aika 8/07.
Kumpikin puolsi leikkausta.
Mutta tähystysaikaa ei alkanut kuulua,ja soittorumba alkoi.Kunnes jononhoitaja lupasi tähystysajan 5/09.
Innoissani ja sen takia ettei ainakaan työt ole esteenä tutkimuksiin,otin toukokuun lomaa.
Mutta,en vain huomannut kysyä minkävuoden toukokuussa se tähystys on.
Meni toukokuu,ei kuului mitään.
Eikä osannut sanoa mistään mitään,tämä jononhoitaja.
Tämänvuoden alussa otin yhteyttä entiseen lääninhallitukseen,ja sieltä tuli kanta selväksi. Valituksen paikka,ja ehdottomasti. Luvatuista ajoista on pidettävä kiinni,ja jos pakko siirtää,on annettava uusi aika samointein.
Samoin valituksentekoa suositteli potilasasiamies.
Mutta huono olen valituksia tekemään,ja ajattelin vielä kerran koittaa jononhoitajan kautta.
Kerroin kylmästi ottaneeni selvää asioista,ja nyt,ja tässä on kerrottava miten saan asiaani eteenpäin.
Se naula veti,ja käski mennä yksityiselle tähystykseen.Sitten homma etenee.
Kävin 2/10 ODL Heikkinen teki tähystyksen.
5/10 olin nukkumatin,ja Koivukankaan juttusilla,ja Koivukangas sanoi ja merkitsi papereihin leikkaus 9/10.
Mutta jotta ei menisi liika helpoksi,ei sitä aikaa tullut.
Kun sain jononhoitajan kiinni,lupaili 1.11 aikaa.
Taas seurasi syvä hiljaisuus,eikä edes jononhoitaja vastannut puh.
Taas piti ärähtää tosissaan,ja niin aika tuli.
1.11 oli leikkaus.
Elikkä pirusti omaa aktiivisuutta pitää olla,jos meinaa,että asia etenee.
Varsinkin jos olet muuten suht terve.
Ohi pyyhkii kahtapuolen liitännäissairaat.Toisaalta sen ymmärtää nyt,kun totesi itse olevansa terveemmästä päästä.
Mutta tuo yli 3v roikkuminen löysässä hjirressä syö naista,ja pirusti.
Mutta,kun sinne leikkuriin pääsee,siellä on todellaki hyvä hoito ja kohtelu.
Lääkärit ovat huipputyyppejä,samoin hoitajat.
pirskatti- Viestien lukumäärä : 40
Registration date : 02.01.2010
Hei Dana 78.
Se tosiaan riippuu aivan siitä missä mitkäkin kokeet ja tutkimukset tehdään.
Minulle sanottiin alusta asti kun ensi kerran kävin LKS:ssä sisätautilääkärillä ja ravitsemusterapeutilla että Oulun jono on n.3 v.
Mutta Rovaniemeläisillä on se etu että täällä tehdään kaikki tutkimukset valmiiksi ja se nopeuttaa jonossa liikkumista huomattavasti.
Minun lähete lähti täältä Ouluun maaliskuussa 2010...sitä ennen oli tehty gastroskopia,sydänfilmi,verikokeet,ultra,keuhkokuva,ravitsemuterap.käyntejä muutama,pari kertaa sisätauti lääkäri täällä.
Toukokuussa kävin Oulun sisätautilääkärillä ja heinäkuussa tuli jo ilmoitus jonooon laittamisesta.
Itse kyllä olen ollut aktiivinen soittamaan jonohoitajalle ja aikani soitettua hän sai minulle ajan tuonne viimeiseen käyntiin leikkaavan lääkärin,nukutuslääkäri ja jonohotajan luokse.Ja nyt ylihuomenna perjantaina on tuo aika.
Siitä n.2 kk kuluessa keskimäärin on leikkaus.
Itse kuulen nyt lisää kun menen perjantaina.
Se tosiaan riippuu aivan siitä missä mitkäkin kokeet ja tutkimukset tehdään.
Minulle sanottiin alusta asti kun ensi kerran kävin LKS:ssä sisätautilääkärillä ja ravitsemusterapeutilla että Oulun jono on n.3 v.
Mutta Rovaniemeläisillä on se etu että täällä tehdään kaikki tutkimukset valmiiksi ja se nopeuttaa jonossa liikkumista huomattavasti.
Minun lähete lähti täältä Ouluun maaliskuussa 2010...sitä ennen oli tehty gastroskopia,sydänfilmi,verikokeet,ultra,keuhkokuva,ravitsemuterap.käyntejä muutama,pari kertaa sisätauti lääkäri täällä.
Toukokuussa kävin Oulun sisätautilääkärillä ja heinäkuussa tuli jo ilmoitus jonooon laittamisesta.
Itse kyllä olen ollut aktiivinen soittamaan jonohoitajalle ja aikani soitettua hän sai minulle ajan tuonne viimeiseen käyntiin leikkaavan lääkärin,nukutuslääkäri ja jonohotajan luokse.Ja nyt ylihuomenna perjantaina on tuo aika.
Siitä n.2 kk kuluessa keskimäärin on leikkaus.
Itse kuulen nyt lisää kun menen perjantaina.
Rovatar- Viestien lukumäärä : 314
Registration date : 05.12.2009
moi!
mulle ne sano että noin 2v mutta kun kävin rav.terapeutilla niin se sano että vois olla jo loppuvuodesta. nyt huomenna rupean soitteleen sille jonohoitajalle että missä mennään kun ei tosiaan oo kuulunut yli puoleen vuoteen yhtään mitää. on ollu tosi suuri apu tästä foorumista kun olen saanut paljon infoo ja neuvoja asioista. kiitos.
mulle ne sano että noin 2v mutta kun kävin rav.terapeutilla niin se sano että vois olla jo loppuvuodesta. nyt huomenna rupean soitteleen sille jonohoitajalle että missä mennään kun ei tosiaan oo kuulunut yli puoleen vuoteen yhtään mitää. on ollu tosi suuri apu tästä foorumista kun olen saanut paljon infoo ja neuvoja asioista. kiitos.
Joo...kannattaa soitella ja muistutella usein.
Jonohoitajaa on välillä vaikea saada kiinni.Keskiviikko aamu on paras aika,joku osaston hoitaja sanoi kerran että silloin on varmimmin tavoitettavissa ja kyllä on niin ollut.
Jos on varaa maksaa tuon tähystyksen yksityisellä kun Oulussa tosiaan on se juuri se mikä hidastaa ja takkuilee.
Jonohoitajaa on välillä vaikea saada kiinni.Keskiviikko aamu on paras aika,joku osaston hoitaja sanoi kerran että silloin on varmimmin tavoitettavissa ja kyllä on niin ollut.
Jos on varaa maksaa tuon tähystyksen yksityisellä kun Oulussa tosiaan on se juuri se mikä hidastaa ja takkuilee.
Kyllä Oulussa osataan jonossa pitää ja potkia poiskin ja sitten ne osaa myös yllättää itse olen yhä vielä huuli pyöreänä että ne leikkaa tosiaan mut ensi ma. Uskoo ken tahtoo, sitten uskon kun oon menossa saliin et ne jotakin tekevät.
Kissus nytkö jo: Tuo tietynlainen epäusko oli mullakin. Ihan siihen saakka kun kävelin sairaalan ovesta sisään. Oli kuin olisin seurannut jonkun muun matkantekoa. Hassua
huanita- Viestien lukumäärä : 52
Registration date : 04.09.2010
Kissus nytkö jo...minäkin varmistelin tänään tuolla Oulussa kun kävin että onko tuo lupaamanne leikkausaika (tai papereihin oli merkitty helmikuu 2011)
sitten muuten varma.
Ja kysyin vielä toistamiseen että onko se niinkuin vain noin aika joka unohdetaan.
Mutta aion pitää huolen tuosta heidän merkinnästä ja aloittaa jo varmistelusoitot joulukuun lopulla.
Ja sanoi jo lähtisessä haastattevalle hoitajalle että aloitan sitten eneilyn uudelleen joulukuun viimeisellä viikolla jotta sitten passaa se helmikuun pitävän.
sitten muuten varma.
Ja kysyin vielä toistamiseen että onko se niinkuin vain noin aika joka unohdetaan.
Mutta aion pitää huolen tuosta heidän merkinnästä ja aloittaa jo varmistelusoitot joulukuun lopulla.
Ja sanoi jo lähtisessä haastattevalle hoitajalle että aloitan sitten eneilyn uudelleen joulukuun viimeisellä viikolla jotta sitten passaa se helmikuun pitävän.
Rovatar uskon että kannatta kysyä. Mitäpä jos ne vaan tuuppaa tajun pois leikkaus- salissa ja palauttaa normi mahan kanssa kotiin? Minäkö muka epäilisin Oulun toimintaa...
UH kissus, toi oliski kauhee juttu, oikeesti kyllä naurattaa...
Ihan samantapaista läppää heitin kavereitten kans ennen leikkausta, naureskeltiin et pitäiskö tussilla piirrellä nuolia mahaa kohti....etteivät vaan leikkaa jotain muuta...
Ihan samantapaista läppää heitin kavereitten kans ennen leikkausta, naureskeltiin et pitäiskö tussilla piirrellä nuolia mahaa kohti....etteivät vaan leikkaa jotain muuta...
MRA123- Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009
Kissus...hui...tuokin on mahdollista.
Lääkäri kertoi juuri perjantaina että kerran on heillä käynyt niin että on palautettu takas leikkaussalista kun maksa on ollut niin kookas jotta leikkausta ei ole uskallettu tehdä.Juteltiin juuri enen pituudesta siinä jolla siihen voidaan vaikuttaa.
Sanoinkin että muistakaa sitten määrätä tarpeeksi pitkä ja ilmoittakaa ajoissa että ei tartte sellasta kokea.Sanoinkin hoitajalle lähtiessä että laita ylös että aloitan heti jouluviikon jälkeen jo että varmasti tulee tarpeeksi pitkä ene.
Kertoi selääkäri kaikista mahdollisista komlikaatioista.Mahalaukun poksahtamisista,joita Oulussa ei kyllä ole vielä sattunut ym.komplikaatioista.
Sitten ajattelin että jos se sattuu niin on sitten sekin on hyväksyttävä.
Mutta apu on niihinkin tarjolla.
Olikohan lääkärillä vähän psykologiaa mukana jotta kokoeilee ollaanko tässä tosissaan harkittu tätä.
Mutta minäpä en peru enkä pelkää.
Lääkäri kertoi juuri perjantaina että kerran on heillä käynyt niin että on palautettu takas leikkaussalista kun maksa on ollut niin kookas jotta leikkausta ei ole uskallettu tehdä.Juteltiin juuri enen pituudesta siinä jolla siihen voidaan vaikuttaa.
Sanoinkin että muistakaa sitten määrätä tarpeeksi pitkä ja ilmoittakaa ajoissa että ei tartte sellasta kokea.Sanoinkin hoitajalle lähtiessä että laita ylös että aloitan heti jouluviikon jälkeen jo että varmasti tulee tarpeeksi pitkä ene.
Kertoi selääkäri kaikista mahdollisista komlikaatioista.Mahalaukun poksahtamisista,joita Oulussa ei kyllä ole vielä sattunut ym.komplikaatioista.
Sitten ajattelin että jos se sattuu niin on sitten sekin on hyväksyttävä.
Mutta apu on niihinkin tarjolla.
Olikohan lääkärillä vähän psykologiaa mukana jotta kokoeilee ollaanko tässä tosissaan harkittu tätä.
Mutta minäpä en peru enkä pelkää.
Mulla on vieläkin välillä sellanen olo, että multa on vaan tuupattu taju pois, tehty näön vuoksi muutama reikä ja heivattu kotiin. Ne varmaan aattelee testata mulla, onnistunko laihtumaan lume-vaikutuksen ansiosta
Siltä tämä ainakin välillä tuntuu, kun kaikki on ollu niin helppoa. Mutta hyvin on lumeleikkauksellakin meikäläisen annoskoot pienentyny.....pieninis vaan vielä se vaakalukemakin!
Siltä tämä ainakin välillä tuntuu, kun kaikki on ollu niin helppoa. Mutta hyvin on lumeleikkauksellakin meikäläisen annoskoot pienentyny.....pieninis vaan vielä se vaakalukemakin!
Jumankekka Laihduttava, vieläkö paino jumittaa??
Käy tuo sama asia aina välillä mielessä itselläkin mut kyllä sitten uusi masu muistuttaa et "jotain" on tehty...
Käy tuo sama asia aina välillä mielessä itselläkin mut kyllä sitten uusi masu muistuttaa et "jotain" on tehty...
MRA123- Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009
Mä en MRA vielä tiedä. Huomenna on punnituspäivä, päätin etten käy vaa'alla välillä vaikka miten tekis mieli. Sellanen olo silti ettei ois tippunu yhtään leikkauksen jälkeen....vaikka se nyt ei missään nimessä pidä paikkaansa
Ja kyllä mullakin, jos liian nopsaan vaikka syön, niin se totuus kyllä palautuu mieleen, olo muistuttaa
Ja kyllä mullakin, jos liian nopsaan vaikka syön, niin se totuus kyllä palautuu mieleen, olo muistuttaa
Soittele
hei
Sinne Oys.iin pitää soitella aika-ajoin jonohoitajalle....jos ei perää aikojensa perään niin sellainen tunne tuli, että jonon pohjalle hukkuu läheteet yms. Itsellä meni koko prosessiin noin kolme vuotta. Kesäkuussa kävin tähystykset sun muut ja elokuussa oli ravitsemusterapeutti ja leikkaus tehtiin 27.9.2010. ja tänään on -17kg n. 2.5 kk:ssa pudonnut paino. Tosi hyvin menee, ei mitään ongelmia tai komplikaatioita ja paino tippuu koko ajan sievästi ja sopivasti. Syön samaa kuin muutkin, mutta annokset pieniä ja useammin kuin muut. Jotkut r.aineet ei enää passaa mutta uusia kyllä löytyy. Ei muuta kuin soittele aika-ajoin sinne vaan!
T: Onnekas45
Sinne Oys.iin pitää soitella aika-ajoin jonohoitajalle....jos ei perää aikojensa perään niin sellainen tunne tuli, että jonon pohjalle hukkuu läheteet yms. Itsellä meni koko prosessiin noin kolme vuotta. Kesäkuussa kävin tähystykset sun muut ja elokuussa oli ravitsemusterapeutti ja leikkaus tehtiin 27.9.2010. ja tänään on -17kg n. 2.5 kk:ssa pudonnut paino. Tosi hyvin menee, ei mitään ongelmia tai komplikaatioita ja paino tippuu koko ajan sievästi ja sopivasti. Syön samaa kuin muutkin, mutta annokset pieniä ja useammin kuin muut. Jotkut r.aineet ei enää passaa mutta uusia kyllä löytyy. Ei muuta kuin soittele aika-ajoin sinne vaan!
T: Onnekas45
Onnekas45- Viestien lukumäärä : 60
Ikä : 60
Registration date : 30.03.2010
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa