Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Nestemäärät

4 posters

Siirry alas

Nestemäärät Empty Nestemäärät

Viesti kirjoittaja Laihduttava Su Marras 07, 2010 3:34 am

Miten mahtaa olla, mitä kaikkea nesteisiin lasketaan? Se ravintoterapeutti kyllä näitä selitti silloin leikkauksesta seuraavana päivänä, mutta oikein ei pystynyt sillon keskittyä, niin meni ohi. Sen verran muistan, että teetä ja kahvia ei lasketa nestemääriin, mutta mites muut juotavat? Eli vaikka maito, piimä, mehu (tosin sitä en saa alaskaan kyllä =D). Eli jos juon vaikka litran päivässä vettä ja puoli litraa maitoa/piimää, onko se riittävää?

Ja vielä samaan syssyyn kysyn sitä, että kun nyt ei saa ruokailun yhteydessä juoda. Niin oliko se niin, että sitä ei saa enää ikinä tehdä? Vai oliko se vaan tässä alkuvaiheessa?

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Nestemäärät Empty Vs: Nestemäärät

Viesti kirjoittaja MRA123 Su Marras 07, 2010 3:38 am

Heissan laihduttava,

Mun mielestä vesi ja piimä esim. riittää juotavaksi määräksi...
Juoda ei sais ikinä opetella samaan aikaan kuin syö, mä olen kyllä tilkan aina varannut ruokailua varten, ehkä n. 1dl välillä menee kaikki, välillä ei.
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Paikkakunta : Lempäälä
Registration date : 29.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Nestemäärät Empty Vs: Nestemäärät

Viesti kirjoittaja Admin Su Marras 07, 2010 3:00 pm

Suositus on ns. "puolen tunnin sääntö" ( asiaa voit kysy Rtltä Vaasassa, TV, siis), eli juo ennen ruokailua viimeistään puoli tuntia ennen ja ruokailun jälkeen juo aikaisintaan puolen tunnin kuluttua, tuolloin estetään dumping oireiden tulo, sen kohtaaminen ei ole mitenkään mukavaa, toisinaan sanoinkuvaamatonta ja suurin syy on juuri nesteen liian aikainen kulku ruokailun jälkeen.

Suositus nesteiden käytölle on noin 2-3 litraa ja kesäkuumalla vieläkin enemmän.

Kahvia ei lasketa nesteeksi sen vuoksi kun sillä on diureettinen vaikutus, eli jos juo kupin kahvia pitäisi juoda vastaavasti sama määrä vettä, mikä ei omalla kohdallani ainakaan onnistu, kun juon nykyään niin paljon kahvia, sekä teetä. Vettä menee myös ainakin kaksi litraa vuorokaudessa.

Kyllä se juomisen ja ruokailun erottaminen on suositeltavaa pitää hamaan tappiin saakka, sillä ei ne ikävät oireet lakkaa minkään alkuvaiheen jälkeen.

Itse olen vielä näinkin pitkään kuin 3,5 vuotta ohituksen jälkeen kokenut ikäviä juttuja, kun olen malttamattomana juonut liian aikaisin kiinteän ruuan jälkeen, mitä en tosin kovin paljon kestä , eli ruoka aika pehmeää ollut sen leikkauksen jälkeen kokolihaa esim tuli syötyä vasta yli vuosi leikkauksesta ensimmäisen kerran.
Admin
Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 107
Registration date : 05.09.2008

https://laihdutusleikkaus.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Nestemäärät Empty Vs: Nestemäärät

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ma Marras 08, 2010 2:24 pm

Vaikka mua ei ole leikattu vielä eikö piimä ja maito ole ruokaa?
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Nestemäärät Empty Vs: Nestemäärät

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa