Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Näläntunteesta noin vuosi leikkauksen jälkeen...?

+5
Lyltsy
Admin
Poutapilvi
ritu
Mama XXL
9 posters

Siirry alas

Näläntunteesta noin vuosi leikkauksen jälkeen...? Empty Näläntunteesta noin vuosi leikkauksen jälkeen...?

Viesti kirjoittaja Mama XXL Su Marras 07, 2010 3:24 am

Heissan kanssa sisaret ja-veljet!
Täällä pähkäillään nyt tälläisen ongelman kanssa,kun on jatkuva nälkä ja että elämä pyörii jatkuvasti tuon ruuan ympärillä.Huokaus...
Vähän taustaa mulle tehtiin joulukuussa 09 sleeve ja painokin on ihan mallikkaasti pudonnut,mutta nyt on jatkuva näläntunne vallannut olotilan.
Edelleen annoskoot on pieniä noin 1,5dl kerralla menee ja olen pyrkinyt proteiinipitoisia ruoka-aineita nauttimaan,5-7krt/pvä.Nyt tässä huolettaakin että
ettei tuo paino lähde salakavalasti hiippailemaan ylöspäin,näinollen leikkaus olisi ollut aivan turha...nyt tässä kyselenkin miten muilla?onko ollut samanlaisia tuntemuksia...?
Kiitos jos viitsit vastata.Vähän pihalla oleva Mama Wink
Mama XXL
Mama XXL

Viestien lukumäärä : 71
Paikkakunta : Turku
Registration date : 29.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Näläntunteesta noin vuosi leikkauksen jälkeen...? Empty Vs: Näläntunteesta noin vuosi leikkauksen jälkeen...?

Viesti kirjoittaja ritu Su Marras 07, 2010 3:42 am

Leikkauksesta ohitus tulee Tiistaina vuosi ja nälkää olen tuntenut kokoajan annokset toki pieniä ja paino laskenut tasaisesti kokoajan, syön kaikkea mitä muukin perhe enkä laske kaloreita niinkauan kun paino lähtee pysyvään nousuun, mutta ainahan se vaihtelee.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Paikkakunta : Savo
Registration date : 17.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Näläntunteesta noin vuosi leikkauksen jälkeen...? Empty Vs: Näläntunteesta noin vuosi leikkauksen jälkeen...?

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Su Marras 07, 2010 2:15 pm

Mama XXL oletko kokeillut napostella porkkanaa tms. nälän poissa pitämiseksi välissä? Tai auttaako veden juominen lykkäämään tunnetta?

Entä syötkö perunaa, valkoista jauhoa(vaaleaa leipää esim.)? Monille aiheuttaa nälän tunteen jo heti niiden syönnin jälkeen (tyyliin 15min. sen jälkeen).
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Näläntunteesta noin vuosi leikkauksen jälkeen...? Empty Vs: Näläntunteesta noin vuosi leikkauksen jälkeen...?

Viesti kirjoittaja Admin Su Marras 07, 2010 2:25 pm

Sleevessähän vatsalaukun alaosaan ja pohjukaissuolen alkuun jaa se kohta, jossa muodostuu greliinihormoni, joka lähettää signaalin aivoihin tuosta nälän tunteesta, joten se ei ikävä kyllä katoa mihinkään.

Mutta tunnetta voi pitää poissa vaikkapa ruisleivällä, jonka on todettu olevan hyvä keino pitämään esim diabeetikoilla sokeriarvot aisoissa.

Itse ainakin pidän enemmän ruisleivästä kuin vaaleista pullaleivistä, sillä se on ensinnäkin terveellisempää ja ruokaisampaa ja pitää sen tunteen ( minulla sokerien johdosta vapina) aisoissa. Tosin itse en nälkää ole tuntenut yli 3,5 vuoteen, johtuen ohituksesta, mutta sokerien vuoksi tuo leipä on hyvä ja moni on kertonut sen vievän nälän tunteen myös, joten siksi yritän tässä sitä nyt kertoa jotenkin ymmärrettävästi. Shocked

Toivottavasti sait selkoa.
Admin
Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 107
Registration date : 05.09.2008

https://laihdutusleikkaus.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Näläntunteesta noin vuosi leikkauksen jälkeen...? Empty Vs: Näläntunteesta noin vuosi leikkauksen jälkeen...?

Viesti kirjoittaja Mama XXL Su Marras 07, 2010 5:54 pm

Kiitos jo vastanneille,täytyypä koittaa lisätä noita kuituja ja veden juontia.Ja koska itselläkin on tuo DM2,niin ei voisi kokoajan jotain "mätöstää"syödä sokereiden takia.
Mama
Mama XXL
Mama XXL

Viestien lukumäärä : 71
Paikkakunta : Turku
Registration date : 29.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Näläntunteesta noin vuosi leikkauksen jälkeen...? Empty Vs: Näläntunteesta noin vuosi leikkauksen jälkeen...?

Viesti kirjoittaja Lyltsy Su Marras 07, 2010 6:23 pm

Ihmettelen miksi sulle ei ole tehty ohitusta, kun se on alunperin kehitetty juuri kakkostyypin diabeteksen hoitoon. Tää tuntuu jälkkiviisastelulta, mutta luulisi että sulle olis suositeltu juuri GBP-leikkausta tuon takia?

Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Näläntunteesta noin vuosi leikkauksen jälkeen...? Empty Vs: Näläntunteesta noin vuosi leikkauksen jälkeen...?

Viesti kirjoittaja Mama XXL Su Marras 07, 2010 6:42 pm

Lyltsy,osallistuin siihen tutkmukseen Tyksissä jossa arvottiin tuo leikkaustapa ja kohdalleni osui tuo sleeve.Ehkä olisi pitänyt vaan itse päättää...tietysti sitä voi näin jälkikäteen jossitella.Mutta on sleevestä hyötyäkin ollut verenpainetauti on tällä hetkellä "uinumassa"eli lääkitystä ei tarvita.
Mama XXL
Mama XXL

Viestien lukumäärä : 71
Paikkakunta : Turku
Registration date : 29.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Näläntunteesta noin vuosi leikkauksen jälkeen...? Empty Vs: Näläntunteesta noin vuosi leikkauksen jälkeen...?

Viesti kirjoittaja laihis Su Marras 07, 2010 9:11 pm

Lohduttavaa kuulla, että olette pystyneet laihtumaan, vaikka näläntunne on edelleen olemassa.
Minulla on usein nälkä. Vaikka olikin ohitusleikkaus.
Syön usein välipalaksi näkkileipää, päällä margariinia, maksamakkaraa ja 17% juustoa. Lienee ok välipala?

laihis

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 30.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Näläntunteesta noin vuosi leikkauksen jälkeen...? Empty Vs: Näläntunteesta noin vuosi leikkauksen jälkeen...?

Viesti kirjoittaja Paloma Ma Marras 08, 2010 12:06 am

Minulle tehtiin bypass 12.10.
Nälän tunteen tunnistan edelleen, mutta silti se on erilainen. Ennemminkin minusta tuntuu siltä, että tarvitsen energiaa.
Silloin otan tuoretta hedelmäsosetta, säilykehedelmää tai marjoja, joihin sekoitan joko rahkaa, viiliä tai maustamatonta jugurttia. Sellainen ½-1 dl riittää. Hevishotti tai pari smoothiehörppyäkin käy hyvin, varsinkin työpäivän aikana. Niitä on helppo kuljettaa mukana.
Näkkäriä tai täysjyväkorppua otan välipalaksi vain, jos tiedän lähteväni vielä liikkumaan päivän aikana.

"Nälän" tunteen olen saanut huomattavasti vähemmäksi syömällä säännöllisesti, ja edelleen joskus mietin sitä, onko tämä "nälkä" oikeaa vai "tapanälkää".
Paloma
Paloma

Viestien lukumäärä : 137
Paikkakunta : Lahti
Registration date : 14.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Näläntunteesta noin vuosi leikkauksen jälkeen...? Empty Vs: Näläntunteesta noin vuosi leikkauksen jälkeen...?

Viesti kirjoittaja MRA123 Ma Marras 08, 2010 12:40 am

Mulla ei kyllä varsinaista nälkää ole ollut leikkauksen jälkeen, välillä tulee sellainen olo että nyt vois syödä ja mielikin tekee ruokaa, koen sen uudeksi näläntunteeksi scratch

Hapankorppu maksiksella kuulostaa mun mielestä hyvältä välipalalta. Näin viikonloppuisin vieläkin tekee tiukkaa syödä ja juoda tarpeeksi usein. Kun ei ole nälkä ja päivät rytmittyvät erilailla kuin töissä niin helposti käy köpelösti.
Nyt olen todennut että light limsat maistuvat taas ja hiilihappokaan ei tuota ongelmia drunken


MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Paikkakunta : Lempäälä
Registration date : 29.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Näläntunteesta noin vuosi leikkauksen jälkeen...? Empty Vs: Näläntunteesta noin vuosi leikkauksen jälkeen...?

Viesti kirjoittaja laihis Ma Marras 08, 2010 6:25 pm

Pakastimessa on paljon viinimarjoa. ostanpa rahkaa ja vähäkalorista kermaa ja teen niistä välipalaa. Tuo rahka taitaa olla täällä suosittu välipala. Mutta en mä sitä osaa syödä, jos ei saa laittaa yhtään kermaa
Razz

laihis

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 30.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Näläntunteesta noin vuosi leikkauksen jälkeen...? Empty Vs: Näläntunteesta noin vuosi leikkauksen jälkeen...?

Viesti kirjoittaja Laihduttava Ma Marras 08, 2010 6:51 pm

Laihis, älä osta vähäkalorista kermaa, vaan ihan aitoa tavaraa. Se määrä mitä syöt, on kuitenkin niin pientä, että mielummin sitten aitoja juttuja ilman lisäaineita. Tai siis näin mä ainakin ajattelen, ennemmin vähennän sitten sokerista ja hiilareista, mitä rasvasta.

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Näläntunteesta noin vuosi leikkauksen jälkeen...? Empty Vs: Näläntunteesta noin vuosi leikkauksen jälkeen...?

Viesti kirjoittaja laihis Ma Marras 08, 2010 7:18 pm

Kiitti luvasta Laihduttava!

laihis

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 30.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Näläntunteesta noin vuosi leikkauksen jälkeen...? Empty Vs: Näläntunteesta noin vuosi leikkauksen jälkeen...?

Viesti kirjoittaja Laihduttava Ma Marras 08, 2010 7:25 pm

Luvan antaa ihminen joka toisessa ketjussa valittelee painon jumitusta Laughing . Eli toki kannattaa miettiä se itselle paras tapa silti, mä vaan tosiaan ite mielummin välttelen niitä lisäaineita ja käytän ehtaa tavaraa Smile

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Näläntunteesta noin vuosi leikkauksen jälkeen...? Empty Vs: Näläntunteesta noin vuosi leikkauksen jälkeen...?

Viesti kirjoittaja laihis Ti Marras 09, 2010 3:00 am

Juu, toki omalla vastuulla kermani ostan Very Happy
Tänään olen syönyt tosi vähän mitään, kun ei meinaa upota.
No, kyllä se sitä taas.
Olen kyllä syönyt vähän lihoja stroganofista, joten protskuja on mennyt edes vähän.
Kohta iltatee, että menis ainakin nestettä.

laihis

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 30.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Näläntunteesta noin vuosi leikkauksen jälkeen...? Empty Vs: Näläntunteesta noin vuosi leikkauksen jälkeen...?

Viesti kirjoittaja Admin Ti Marras 09, 2010 3:11 am

Heheh, kyllä siihen rahkaan voi oikeaa kermaa laittaa, ihan hyvällä omalla tunnolla:)
Rahka on hyvä proteiinin lähde, kuin myös kerma ja jos ei pysty leipää syömään, mihin tulisi päivän aikana kuitenkin laittaa näkyvää rasvaa, 75% margariinia 2 rkl, niin eiköhän se kerma rahkassa korvaa sen määrän sitten vastaavasti.

Admin
Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 107
Registration date : 05.09.2008

https://laihdutusleikkaus.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Näläntunteesta noin vuosi leikkauksen jälkeen...? Empty Vs: Näläntunteesta noin vuosi leikkauksen jälkeen...?

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa